شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بهترین دانشگاه های امارات متحده عربی: مقصدی برتر برای تحصیل در خاورمیانه

آیا به دنبال تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های امارات متحده عربی هستید؟ آیا می‌خواهید بدانید کدام دانشگاه‌ها در این کشور با ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع و با کیفیت فرصت‌های بی‌نظیری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند؟

امارات با داشتن دانشگاه‌های برتر و معتبر به یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است. این کشور با سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش آموزش و پژوهش، توانسته است دانشگاه‌هایی با استانداردهای جهانی و امکانات پیشرفته ایجاد کند.

بنابراین همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی بهترین دانشگاه‌ های دبی و دیگر شهرهای کشور امارات متحده عربی بپردازیم.

دانشگاه امارات متحده عربی

دانشگاه امارات متحده عربی که در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد، یک مؤسسه آموزش عالی دولتی غیرانتفاعی است که در محیط شهری متوسط العین و ابوظبی واقع شده است. این دانشگاه به‌عنوان یک مؤسسه تحقیقاتی فعالیت می‌کند و در مقطع دکتری تمام تمرکز خود را بر پروژه‌های تحقیقاتی می‌گذارد.

دانشگاه امارات متحده عربی دارای دو کتابخانه برجسته است که شامل کتابخانه اصلی و کتابخانه ملی پزشکی می‌شود. این کتابخانه‌ها دروازه‌ای برای یافتن منابع و خدمات گسترده‌ای هستند که برای حمایت از یادگیری، تدریس و تحقیق جامعه دانشگاهی طراحی شده‌اند.

این دانشگاه در میان ۳۰۰ دانشگاه برتر دنیا بر اساس رتبه‌بندی QS قرار دارد و دومین دانشگاه برتر کشور امارات متحده عربی است.

دانشگاه ابوظبی

دانشگاه ابوظبی (Abu Dhabi University) که به‌اختصار ADU نامیده می‌شود یک دانشگاه خصوصی در امارات متحده عربی است که در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل (ابوظبی، العین و دبی) واقع شده است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده و به دلیل ارائه آموزش با کیفیت و مدارک تحصیلی معتبر در سطح جهانی شناخته شده می‌شود.

دانشگاه ابوظبی بیش از ۵۰ برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری ارائه می‌دهد که همگی دارای اعتبار بین‌المللی هستند. این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر امارات شناخته می‌شود و در رتبه‌بندی‌های جهانی نیز جایگاه خوبی دارد.

دانشگاه خلیفه

دانشگاه خلیفه که در ابوظبی واقع شده یکی از بهترین دانشگاه های امارات برای مهاجرت به دبی است و در رتبه‌بندی جهانی QS  در جایگاه ۱۸۳ قرار دارد. این دانشگاه که در سال ۲۰۰۷ توسط خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، تأسیس شد.

دانشگاه خلیفه با حدود ۵۰۰۰ دانشجو، در سال ۲۰۲۲ در رتبه‌بندی تایمز آموزش عالی آسیا، رتبه ۳۷ را به دست آورد و در سپتامبر ۲۰۱۸ نیز به‌عنوان بهترین دانشگاه امارات شناخته شد.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

دانشگاه شارجه

دانشگاه شارجه یکی از بهترین دانشگاه های امارات است که در رتبه‌بندی جهانی QS در بازه ۶۰۱-۶۵۰ قرار دارد. این دانشگاه که در سال ۱۹۹۷ توسط امیر شارجه، سلطان بن محمد القاسمی تأسیس شد به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌ های دبی شناخته می‌شود.

دانشگاه شارجه تحصیل در امارات را آسان می‌کند و دارای دانشکده‌هایی در شهرهای مختلف امارات و جهان است و نقش مهمی در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی شارجه ایفا کرده است. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده و بیش از ۱۱۰ برنامه آموزشی است.

 

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

دانشگاه زاید

دانشگاه زاید که در ابوظبی و دبی واقع شده یکی از بهترین دانشگاه های امارات است و در رتبه‌بندی جهانی QS در بازه ۶۵۱-۷۰۰ قرار دارد. این دانشگاه که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و یکی از سه مؤسسه دولتی امارات محسوب می‌شود و به‌افتخار زاید بن سلطان آل نهیان نام‌گذاری شده است.

دانشگاه زاید که بهترین دانشگاه دبی است، ظرفیت پذیرش حدود ۱۰ هزار دانشجو را دارد و برخی از دانشکده‌های برجسته آن شامل دانشکده آموزش، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده مطالعات اجتماعی و علوم‌انسانی است.

دانشگاه عجمان

آیا می‌دانستید که دانشگاه عجمان در رتبه‌بندی جهانی QS در بازه ۷۰۱-۷۵۰ قرار دارد؟ این دانشگاه که در سال ۱۹۸۸ به‌عنوان اولین مؤسسه آموزش عالی خصوصی امارات تأسیس شد، دارای امکانات ورزشی متنوعی از جمله فوتبال، بسکتبال و شنا یک کتابخانه، مرکز سلامتی، چندین رستوران و مسجد است. در رتبه‌بندی QS سال ۲۰۲۲ دانشگاه عجمان در رتبه هشتم قرار گرفت.

دانشگاه آمریکایی دبی

دانشگاه آمریکایی دبی یکی از دانشگاه‌های موفق و محبوب در بین جوانان برای پیداکردن کار در دبی است و در رتبه‌بندی جهانی QS در بازه ۶۰۱-۶۱۰ قرار دارد.

این دانشگاه خصوصی و غیرانتفاعی که در سال ۱۹۹۵ با سبک آموزش آمریکایی تأسیس شد، یکی از بهترین دانشگاه های امارات محسوب می‌شود. در سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ دانشگاه آمریکایی دبی بیش از ۱۸۰۰ دانشجو از سراسر جهان جذب کرد.

دانشگاه کانادایی دبی

دانشگاه کانادایی دبی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های امارات در جایگاه ۵۵۱ قرار دارد. این دانشگاه خصوصی که در سال ۲۰۰۶ تأسیس شده است، برنامه‌های درسی خود را بر اساس سیستم آموزشی کانادایی تنظیم کرده است و یکی از بهترین دانشگاه های امارات محسوب می‌شود.

دانشگاه هریوت وات امارات

دانشگاه هریوت وات امارات یک دانشگاه بریتانیایی است که در سال ۲۰۰۵ در امارات متحده عربی تأسیس شد. این دانشگاه یکی از اولین دانشگاه‌های برتر امارات بود که در شهرک دانشگاهی بین‌المللی افتتاح شد و به ارائه برنامه‌های تحصیلی متنوع در زمینه‌های مدیریت، مهندسی، محیط‌زیست ساخته شده، علوم غذایی و مد پرداخت.

دانشگاه ولونگونگ در دبی

دانشگاه ولونگونگ در دبی یکی از بهترین دانشگاه های امارات است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد. این دانشگاه اولین دانشگاه بین‌المللی استرالیایی در امارات متحده عربی است و بیش از ۴۰ برنامه تحصیلی معتبر بین‌المللی در ۱۰ بخش صنعتی مختلف ارائه می‌دهد.

دانشگاه ولونگونگ در دبی همچنین میزبان رویدادها و کنفرانس‌های بین‌المللی متعددی است که فرصتی برای تبادل دانش و تجربه بین دانشجویان، اساتید و پژوهشگران از سراسر جهان فراهم می‌کند.

این دانشگاه که به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه های امارات شناخته می‌شود و دارای برنامه‌های تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مؤسسه مهاجرتی مندوبی؛ راهنمای شما برای مهاجرت به کشورهای مختلف!

شرکت مندوبی یکی از مؤسسات معتبر و شناخته شده در زمینه مهاجرت است که با بهره‌گیری از تیمی مجرب و حرفه‌ای، خدمات متنوعی در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف ارائه می‌دهد.

از جمله خدمات این مؤسسه ما می‌توان به مشاوره مهاجرت، اخذ ویزا، اقامت امارات و کمک در امور مربوط به تحصیل و کار در خارج از کشور اشاره کرد.

شرکت ما با داشتن سابقه‌ای درخشان و موفق توانسته است رضایت بسیاری از متقاضیان مهاجرت را جلب کند و به‌عنوان یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی شناخته شود.

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

سخن پایانی

انتخاب بهترین دانشگاه های امارات می‌تواند تأثیر بزرگی بر آینده تحصیلی و حرفه‌ای شما داشته باشد. این دانشگاه‌ها باتوجه‌به رتبه‌بندی‌های جهانی و نظرات دانشجویان به‌عنوان مقاصد برتر تحصیلی در منطقه شناخته می‌شوند و می‌توانند مسیر موفقیت شما را هموار کنند. انتخاب هوشمندانه و آگاهانه این دانشگاه‌ها اولین گام به‌سوی آینده‌ای روشن و موفق است.

سؤالات متداول

۱. برخی از بهترین دانشگاه های امارات کدام‌اند؟

دانشگاه خلیفه، دانشگاه شارجه، دانشگاه زاید، دانشگاه عجمان و…

۲. کدام دانشگاه در رتبه‌بندی آموزش عالی آسیا رتبه بالایی به دست آورد؟

دانشگاه خلیفه

۳. دانشگاه شارجه توسط چه کسی تأسیس شد؟

توسط امیر شارجه، سلطان بن محمد القاسمی در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد.

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سایر مقالات:

بهترین شغل برای مهاجرت به دبی – معرفی 10 شغل در دبی{دستمزد}
ثبت شرکت در دبی بدون کفیل در 6 مرحله ساده با مندوبی {هزینه}
سفر به دبی چقدر پول میخواد؟ بررسی هزینه‌های سفر به دبی در سال 2024

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *