شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

تمدید لایسنس شرکت در دبی

آیا مدت اعتبار مجوز شرکت شما روبه‌اتمام است و می‌خواهید تمدید لایسنس شرکت در دبی انجام دهید؟ تمدید مجوز در امارات متحده عربی یک قانون یک‌ساله اجباری است که تمامی شرکت‌ها و مؤسسه‌ها ملزم به انجام آن هستند؛ اما از چه طریقی تمدید لایسنس در دبی را انجام دهیم؟

احتمالاً این موضوع را نمی‌دانید که تمدید دیر هنگام مجوز جریمه‌های متفاوتی را در پی دارد؛ اما تا زمانی که می‌توانید به کمک ما این روند را انجام دهید، چرا جریمه؟ همچنین اگر به‌تازگی ثبت شرکت انجام داده‌اید یا فعالیت خود را از قبل شروع کرده‌اید، این مقاله مختص شما است.

مزایای تمدید لایسنس شرکت در دبی

در سال‌های اخیر نظارت دولت امارات بر فعالیت غیر مجاز شرکت‌های مختلف بسیار شدیدتر از قبل شده است و شما باید به قوانین و حساسیت‌های موجود در کشور توجه کنید. احتمالاً این سؤال را از کارشناسان ما دارید که چرا اهمیت تمدید لایسنس در شهر دبی بالا است؟

هم‌زمان با افزایش جمعیت و شرکت این موضوع طبیعی است که حساسیت گروه‌های نظارتی افزایش پیدا کند؛ زیرا باعث می‌شود که از درصد اختلاس‌های مالی و دور زدن قانون کاسته شود. تمدید به موقع باعث می‌شود که شرکت شما جریمه نشود و از باطل شدن مجوز جلوگیری می‌کند.

همچنین این موضوع منجر به خوشنام‌تر شدن شما در دولت امارات می‌شود و سریع‌تر کارهای بانکی و کمک‌های مالی شرکت شما را انجام می‌دهند. تمامی فعالیت‌های هنری، تجاری، اقتصادی و درمانی نیاز به اخذ مجوز و تمدید دارند؛ به همین دلیل بهتر است این نکته را قبل از مهاجرت در نظر بگیرید.

برای آشنایی بهتر شما کارشناسان مندوبی انواع شرکت‌هایی که در دبی فعالیت می‌کنند و نیاز به تمدید مجوز دارند را در جدول زیر معرفی کرده‌اند.

انواع شرکت‌های امارات
شرکت سهامی خاص شرکت سهامی عام
شرکت با مسئولیت محدود شرکت مشارکت محدود
شرکت غیر سهامی شرکت مشارکت عمومی
شرکت سهامی شعبه شرکت‌های خارجی
شعبه شرکت‌ها در منطقه آزاد شعبه شرکت‌ها در حوزه خلیج فارس
شعبه شرکت‌های محلی هولدینگ

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مراحل تمدید لایسنس شرکت در دبی

برخی از افراد گمان می‌کنند که ثبت شرکت پایان کار است و بعد از آن می‌توانید سالیان متوالی به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما نیاز به تمدید لایسنس دارند. برای افرادی که سؤال می‌کنند، لایسنس دبی چیست باید گفت که لایسنس همان مجوز برای انجام هرگونه فعالیت در دبی است.

در بین کارهای مهاجرت و اخذ اقامت، تمدید مجوز شرکت یکی از ساده‌ترین‌ها است که ما برای شما انجام می‌دهیم. تنها کافی است که مدارک خود را تکمیل و به کارشناسان مندوبی تحویل دهید. آیا می‌خواهید در اساسنامه شرکت خود تغییراتی را ایجاد کنید؟

شما می‌توانید این موضوع را با مشاور خود در مندوبی در میان بگذارید تا به تصمیم شما تغییراتی را در مفاد لایسنس تجاری دبی اعمال کند. این تغییرات شامل تغییر نام تجاری شرکت، تغییر مدیر یا حذف و اضافه شرکا، اضافه کردن فعالیت جدید یا تغییر کل فعالیت شرکت و غیره می‌شوند.

آیا می‌دانید که تمدید مجوزها زیر نظر کدام وزارت انجام می‌شود؟ وزارت توسعه اقتصادی امارات موسسهای است که می‌توانید از طریق آن برای تمدید لایسنس اقدام کنید. این فرایند به دو صورت آنلاین و حضوری انجام می‌شود. اگر قصد دارید به صورت آنلاین کار خود را انجام دهید، باید به وب سایت وزارت اقتصادی مراجعه کنید.

آن دسته از افرادی که مراجعه حضوری را ترجیح می‌دهند، می‌توانند به دفاتر مربوطه مراجعه کنند. در مواقعی که قادر به مراجعه حضوری نبودند، مؤسسه مهاجرتی مندوبی اینجاست تا صفر تا صد مراحل را در زمانی کم و هزینه‌ای مناسب انجام دهد. مراحل تمدید لایسنس شرکت در دبی شامل موارد زیر می‌شود:

  • بررسی قرارداد اجاره دفتر برای شرکت: در قدم اول باید قرارداد اجاره دفتر شرکت را بررسی کنید تا مطمئن شوید حداقل یک ماه اعتبار دارد.
  • ارسال درخواست به وزارت توسعه اقتصادی: بعد از اینکه از مدت اعتبار شرکت مطمئن شدید، فرم مربوطه را در وب سایت وزارت اقتصاد تکمیل و اسناد ضروری را بارگذاری کنید. بعد از ارائه مدارک درخواست شما در طی چند روز آینده بررسی و پاسخ آن مشخص می‌شود.
  • دریافت فیش پرداخت هزینه: بعد از اینکه درخواست شما بررسی و تأیید شد، بر روی سایت وزارت اقتصاد کوپن هزینه‌های تمدید مجوز شرکت قرار می‌گیرد که شما باید آن را پرداخت کنید.
  • پرداخت هزینه‌های تمدید: مرحله آخر پرداخت هزینه از روی کوپن یا ویچر است و به منزله تمدید مجوز تلقی می‌شود.

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

مدارک لازم برای تمدید لایسنس شرکت در دبی

آیا می‌دانید که برای تمدید لایسنس شرکت در دبی امارات به چه مدارکی نیاز دارید؟ اگر مدارک شما برای اخذ یا تمدید مجوز شرکت کامل نباشد، به صورت قانونی مجازات می‌شوید و در مواقعی ممکن است که مجوز شما باطل شود. پس کارشناسان مندوبی برای جلوگیری از این اتفاق مدارک مورد نیاز را به شما معرفی می‌کنند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

شما باید کلیه مدارک خود را ۳۰ روز قبل از پایان انقضای مجوز شرکت آماده و به کارشناسان ما ارائه دهید تا مراحل تمدید لایسنس شرکت در دبی را انجام دهند.

اجاره‌نامه دفتر شرکت

یکی از مهم‌ترین مدارک تمدید مجوز، اجاره‌نامه دفتر است که حتماً باید توسط وزارت امور اقتصادی دبی و سازمان املاک و مستغلات تأیید شود. شما می‌توانید برای تهیه ایجاری معتبر از کارشناسان مندوبی کمک بگیرید.

مدارک هویتی مدیر و شرکای شرکت

در مرحله دوم شما باید مدارک هویتی مدیر و شرکا مانند: شناسنامه، کارت ملی، عکس ۴×۳ و پاسپورت معتبر را تکمیل کرده و به وزارت مربوطه ارائه دهید. اگر مؤسسه شما شریک یا کفیل نداشت، باید تنها مدارک خود را ضمیمه پرونده کنید.

گواهی ایجاری شرکت

ثبت‌نام در سامانه ایجاری برای تمدید لایسنس شرکت در دبی الزامی است و تمامی شرکت‌ها باید گواهی آن را اخذ کنند. هزینه این گواهی با توجه به نوع شرکت از ۲۵۰۰ درهم شروع می‌شود و متغیر است. بهتر است که گواهی ایجاری به مؤسسه مندوبی بسپارید؛ زیرا امکان دارد گواهی شما قبلاً برای شرکت دیگری ثبت شده باشد.

نسخه قبلی لایسنس شرکت

زمانی که برای تمدید لایسنس شرکت در دبی به وزارت مربوطه مراجعه می‌کنید، باید نسخه قبلی لایسنس شرکت خود را به همراه داشته باشید. ارائه این مدرک برای انجام برخی از مراحل ضروری است.

فرم BR/1 شرکت

فرم بی آر یک یکی دیگر از ضروری‌ترین فرم‌هایی است که باید به وزارت اقتصاد ارائه دهید. ابتدا این فرم باید توسط متقاضی پر و در وب سایت آپلود شود. امضای شرکا و مدیر شرکت برای این فرم نیاز است و بعد از ضمیمه شدن ارسال می‌شود.

عواقب عدم تمدید لایسنس شرکت در دبی

به نظر شما چه عاملی دریافت تسهیلات را در دبی آسان می‌کند؟ اخذ لایسنس‌های تجاری در دبی روند فعالیت شما را تسریع می‌بخشد و شما می‌توانید راحت‌تر برای دریافت تسهیلات دبی اقدام کنید. تمدید به موقع مجوز باعث می‌شود که کسب‌وکار شما دچار ممنوعیت نشود.

حال فکر کنید که شما در تمدید مجوز فعالیت معتبر خود دیرکرد داشته‌اید، آیا می‌دانید چه عواقبی در انتظار شماست؟ مجوز رسمی تأییدکننده سلامت فعالیت شرکت شماست و اگر آن را تمدید نکنید به پیامدهای قانونی زیر دچار می‌شود که عبارت‌ است از:

  • جریمه نقدی: اولین مجازاتی که برای دیرکرد تمدید لایسنس شرکت در دبی در نظر گرفته می‌شود، جریمه‌های نقدی است. این جریمه به صورت ماهیانه ۲۰۰ درهم به هزینه تمدید مجوز شرکت اضافه می‌شود. به شرکت‌هایی که بدون مجوز رسمی شروع به فعالیت می‌کنند نیز حدود ۵ هزار درهم جریمه تعلق می‌گیرد.
  • ممنوعیت در کسب‌وکار: احتمال دارد که شما فعالیت شرکت خود را با مجوز نامعتبری شروع کرده باشید! این موضوع که سازمان اقتصاد دبی می‌تواند در هر زمانی که می‌خواهد، بدون اطلاع قبلی شرکت شما را باطل و از تأسیس مجدد شرکت شما جلوگیری کند، باعث می‌شود که در تصمیم خود تجدید نظر کنید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن برای فعالیت شما مجوز رسمی اخذ می‌کنند.
  • لیست سیاه: یکی دیگر از عواقب عدم تمدید لایسنس شرکت در دبی لیست سیاه است. موسسهای که بدون مجوز یا با مجوز منقضی شده فعالیت می‌کند، لیست سیاه در انتظار او است. لیست سیاه عواقب ناخوشایندی دارد که به توصیه مؤسسه مهاجرتی مندوبی بهتر است که در مسیر آن قرار نگیرید.
  • دیپورت اعضای شرکت: در مواقعی که مدت زیادی از تمدید لایسنس شرکت می‌گذرد و عوامل شرکت اقدامی برای تمدید نمی‌کنند، دولت امارات در برخی موارد اعضای شرکت را دیپورت می‌کند تا ناعدالتی در کشور رواج پیدا نکند.

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

هزینه تمدید لایسنس شرکت در دبی

به نظر شما هزینه تمدید لایسنس شرکت در دبی چقدره؟ ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که هزینه تمدید مجوز با توجه به نوع فعالیت شما متغیر است.

حوزه قضایی تعداد کارکنان، تعداد فروشگاه‌ها، میزان اجاره‌ سالانه دفتر، انبارها و هر مکانی که مرتبط با فعالیت شرکت است از دیگر عوامل تأثیرگذار در هزینه‌های تمدید هستند. شما می‌توانید برای اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه لایسنس دبی با مشاوران مندوبی تماس بگیرید.

آیا شرکت شما به کمک کفیل اماراتی به ثبت رسیده است؟ شما بایستی سالانه هزینه‌ای را علاوه بر هزینه تمدید لایسنس شرکت در دبی برای کفیل نیز پرداخت کنید. مجوز فعالیت شرکت‌های دبی تحت عنوان بیزینس تجاری، بیزینس حرفه‌ای و بیزینس صنعتی صادر می‌شوند.

نوع مجوز هزینه تمدید مجوز
شرکت‌های تحت عنوان مجوز تجاری مانند شرکت صادرات و واردات ۱۲۰۰۰ درهم
شرکت‌هایی تحت عنوان مجوز حرفه‌ای مانند شرکت تفریحی و گردشگری ۸۰۰۰ درهم
شرکت‌هایی تحت عنوان مجوز صنعتی مانند شرکت تولیدی ۱۵۰۰۰ درهم

البته باید هزینه جداگانه‌ای را برای دریافت تأییدیه EJARI در نظر بگیرید. این هزینه در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۸۰ درهم است. شرکت‌هایی که مجوز مسکونی دارند نیز مشمول تخفیف هزینه تمدید مجوز می‌شوند.

فریز کردن شرکت در دبی

احتمالاً تابه‌حال چیزی درباره فریز کردن شرکت نشنیده‌اید! متقاضیانی که فقط به دنبال ویزای دبی هستند و نمی‌خواهند هر ساله هزینه‌ای برای تمدید لایسنس شرکت در دبی پرداخت کنند، می‌توانند از فریز کردن شرکت کمک بگیرند.

فریز کردن به این معنی است که تا مدت معینی تمامی فعالیت‌های شرکت متوقف می‌شوند و هزینه‌ای بابت تمدید مجوز از متقاضی گرفته نمی‌شود. با این کار اقامت فرد نیز باطل نمی‌شود و می‌تواند با تمدید اقامت دبی در این کشور زندگی کند.

اغلب مدت زمان فریز تا ۲ سال است و با توجه به نوع شرکت باید هزینه‌‌ای را برای فریز پرداخت کنید. این هزینه حدود ۳ تا ۵ هزار درهم است؛ اما به‌هیچ‌وجه ثابت نیست و به شرکت شما بستگی دارد. کارشناسان ما در مندوبی می‌توانند فرایند فریز کردن شرکت شما را با هزینه‌ای به‌صرفه انجام دهند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مندوبی؛ تخصصی‌ترین مؤسسه مهاجرتی در ایران

مهاجران محترم؛ آیا قصد مهاجرت به دبی را دارید و به دنبال مؤسسه معتبر هستید؟ پیشنهاد ما به شما مؤسسه مندوبی است. مؤسسه ما بیش از ۲۰ سال سابقه در حوزه کارهای مهاجرتی دارد و یکی از شعبه‌های فعال آن در دبی است. شما می‌توانید حدود ۱۰۰ نمونه کار ما را مشاهده کنید و از میزان رضایت آن‌ها باخبر شوید.

ثبت شرکت در دبی و تمدید لایسنس یکی از تخصصی‌ترین کارهای این مجموعه بزرگ است و تمرکز ویژه‌ای روی آن دارد؛ زیرا هر نوع اقدامی نیاز به ثبت شرکت دارد. شما می‌توانید با خیال راحت افتتاح حساب بانکی خود را به کارشناسان مندوبی بسپارید. افتتاح حساب شخصی یا شرکتی را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

اگر فکر می‌کنید که خدمات ما محدود به این چند کار است، باید گفت که سخت در اشتباه هستید. اخذ و تمدید انواع ویزای تحصیلی، توریستی، کاری، آزمون پرو متریک و… از دیگر خدمات مندوبی است. شما می‌توانید با کمک مندوبی برای گواهینامه در دبی نیز اقدام کنید.

صحبت نهایی با مندوبی

آیا با مطالبی که مندوبی درمورد تمدید لایسنس شرکت در دبی آماده کرده بود، سؤالات شما برطرف شد؟ تمدید مجوز شرکت برای ادامه فعالیت در دبی یکی از اقدامات ضروری است که تمامی مؤسسه‌ها به صورت سالیانه ملزم به انجام آن هستند.

برخی از شرکت‌ها فکر می‌کنند که با عدم اخذ یا تمدید لایسنس تجاری در دبی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ اما توصیه ما به شما این است که این کار را انجام ندهید؛ زیرا جریمه‌های نقدی، لیست سیاه و ممنوعیت همیشگی از شروع کسب‌وکار جدید از عواقب این کار هستند.

سؤالات متداول

۱.‌ آیا دیرکرد در تمدید شرکت جریمه دارد؟

بله ماهیانه حدود ۲۰۰ درهم

۲. زمان تمدید لایسنس شرکت در دبی هر چند وقت یکبار است؟

هر سال نیاز به تمدید دارد.

۳. هزینه تمدید مجوز ثبت شرکت در دبی چقدر است؟

بستگی به نوع فعالیت تجاری شرکت دارد.

۴. هزینه تمدید مجوز شرکت تفریحی و گردشگری چقدر است؟

به صورت سالیانه ۸۰۰۰ درهم

۵. عدم تمدید به موقع مجوز شرکت در دبی چه عواقبی دارد؟

جریمه نقدی، لیست سیاه و ممنوعیت در کسب‌وکار

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سایر مقالات:

لیست بهترین نمایشگاه های امارات متحده عربی در سال 2024
تحصیل در امارات-شرایط و هزینه‌ ها-4دلیل اصلی تحصیل در امارات
شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی در 2024 + هزینه‌های تاسیس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *