قوانین زندگی در امارات

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

قوانین زندگی در امارات متحده عربی

آیا به فکر نقل مکان به دبی هستید و از قوانین زندگی در امارات اطلاعی ندارید؟ با توجه به سبک زندگی مجلل و اقتصاد پررونق امارات، جای تعجب نیست که بسیاری از متخصصان به فکر مهاجرت به این کشور باشند. با این حال، قبل از بستن چمدان‌های خود، ضروری است که از مقررات کشور امارات آگاه باشید.

در این مقاله یک مرور کلی از قوانین زندگی در دبی و امارات و قوانین خاصی که برای مهاجران وجود دارند، ارائه می‌دهیم تا این اطلاعات به شما کمک کنند در طول اقامت خود در امارات، قانون را رعایت کنید؛ پس با ما همراه باشید.

مهم‌ترین قوانین زندگی در امارات

امارات متحده عربی هر ساله تغییرات قابل‌توجهی را در قوانین خود ایجاد می‌کند تا ساکنان از زندگی در این کشور لذت ببرند. از ازدواج های غیرشرعی گرفته تا بیمه بیکاری اجباری، در اینجا چند قانون جدید معرفی شده در امارات وجود دارند که باید در مورد آنها بدانید.

قوانین زندگی در امارات

قوانین تمدید شناسه امارات

آیا نیاز به تغییر در ویزای خود دارید که در شناسه امارات شما منعکس شود؟ اکنون می‌توانید تمام جزئیات را به صورت آنلاین به‌روز کنید. این امر در مورد تغییر نام، شغل یا کارفرما، به‌روزرسانی جزئیات گذرنامه و حتی تغییر ملیت اعمال می‌شود.

هرگونه تغییری که در اطلاعات اقامتی ایجاد شود، درخواست جایگزینی کارت شناسایی جدید امارات را آغاز می‌کند. این مورد یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که در قوانین زندگی در امارات اتفاق افتاده است.

قوانین ممنوعیت سفر در امارات

ممنوعیت سفر برای افرادی که مرتکب جرم شده‌اند، یکی از قوانین امارات است. اگر پس از نتیجه یک پرونده جنایی در دادگاه‌های دبی، منع سفر خود را مبنی بر ممنوعیت سفر پیدا کرده‌اید، یک راه ساده و دیجیتالی جدید برای حذف این ممنوعیت وجود دارد.

این سرویس که توسط دادستانی عمومی دبی راه‌اندازی شده است، به افراد این امکان را می‌دهد تا پرداخت‌های خود را به صورت آنلاین انجام دهند و پس از تأیید دادگاه از سفر خود لذت ببرند.

قوانین ممنوعیت سفر در امارات

قوانین بیکاری امارات

طرح از دست دادن غیرعمد شغل (ILOE) از اول ژانویه 2023 به اجرا گذاشته شد و نوعی از خدمات تأمین اجتماعی است که در صورت از دست دادن شغل کارگران تا 3 ماه غرامت پرداخت می‌کند. این طرح برای همه کارگران بخش خصوصی و دولتی اعمال می شود و همه باید برای استفاده از این مورد از قوانین زندگی در امارات ثبت‌نام کنند.

توجه داشته باشید از آنجایی که از اجرای این طرح جدید می‌گذرد، ممکن است مجبور شوید طرح خود را تمدید کنید. ما می‌توانید متوجه شوید که تاریخ انقضای طرح شما چه زمانی است؛ تاریخ انقضای طرح شما 12 ماه پس از تاریخ شروع آن است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

قوانین مهلت ویزای سفر به دبی

اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بندر کشور امارات در ماه می 2023 تأیید کرد که مسافران دبی پس از انقضای ویزای توریستی خود دیگر مهلت 10 روزه نخواهند داشت. پیش از این، گردشگران 10 روز اضافی را از تاریخ انقضای ویزای خود برای اقامت در امارات قبل از اعمال جریمه‌های اضافه اقامت داشتند.

این مورد از قوانین زندگی در امارات به این معنی است که دوره مهلت دیگر قابل اجرا نیست و هر کسی که ویزای بازدید از دبی را بیشتر بگذراند، بلافاصله 50 درهم در روز جریمه خواهد شد.

قوانین مهلت ویزای سفر به دبی

مالیات گردشگری در ابوظبی

دپارتمان فرهنگ و گردشگری ابوظبی، تغییر در هزینه‌های بخش گردشگری را اعلام کرد که از اول سپتامبر 2023 اجرایی شد. اصلاحیه‌های مربوط به هزینه‌های دولتی شامل کاهش هزینه‌های گردشگری صادر شده برای مهمانان از 6 به 4 درصد در هر سال است.

قوانین مجوز کار امارات

مجوز کار برای هر کسی که در امارات متحده عربی کار می‌کند، یک الزام و از شرایط زندگی در امارات است؛ اما طبق گفته شورای ملی فدرال (FNC)، مجوز کار 2 ساله به 3 سال افزایش پیدا کرده است. همان طور که در ماه می 2023 اعلام شد، این اقدام برای کاهش هزینه‌های مرتبط با دریافت مجوز کار تنظیم شده است.

طبق قوانین زندگی در امارات، مجوزهای کار توسط وزارت منابع انسانی و امارات (MOHRE) صادر می‌شوند؛ اگرچه جدول زمانی برای عرضه ارائه نشده است.

قوانین مصرف مشروبات الکلی امارات

مالیات 30 درصدی خرید الکل در سال 2023 حذف شد. مشروب فروشی‌های آفریقایی و شرقی و MMI بلافاصله قیمت‌های خود را برای مصرف‌کنندگانی که از مغازه‌ها خرید می‌کردند، کاهش دادند؛ کسانی که تجربه زندگی در امارات را دارند، می‌دانند که مالیاتی به خرید این نوشیدنی‌ها تعلق می‌گرفت.

قوانین ازدواج امارات

قانون جدید فدرال به زوج‌های غیرمسلمان اجازه می‌دهد تا در یک روند قانونی ازدواج کنند. از فوریه 2022، زوج‌هایی که مسلمان نیستند، می‌توانند در دادگاه مدنی شهر ابوظبی ازدواج کنند. طبق فرمان جدید از قوانین زندگی در امارات، هر یک از زوجین می‌توانند بدون اثبات تقصیر طرفین از دادگاه تقاضای خاتمه ازدواج کنند یا لزوم خاتمه ازدواج را توجیه کنند.

طلاق ممکن است پس از یک جلسه اعطا شود و نیازی به گذراندن مشاوره راهنمایی خانواده یا جلسات مراقبه که قبلاً مورد نیاز بود، نیست. در صورت داشتن فرزند، حضانت مشترک و مساوی فرزندان تا سن 18 سالگی به طور خودکار اعطا می‌شود.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

در مواردی که اختلافات مربوط به حضانت وجود دارد، دادگاه می‌تواند اقدامات و دخالت بیشتری را انجام دهد و همیشه به نفع کودک یا فرزندان در نظر گرفته شود. در صورت نیاز به شهادت، شهادت زن با شهادت مرد برابر است.

قانون جدید به غیرمسلمانان اجازه می‌دهد وصیت‌نامه را همزمان با سند ازدواج خود ثبت کنند که به آنها اجازه می‌دهد اموال خود را به هر کسی که می‌خواهند، بدهند؛ قوانین زندگی در امارات منجر به ایجاد بهترین شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان نیز شده است.

قوانین ازدواج امارات

قوانین سقط جنین امارات

از اکتبر 2023، قانونی تصویب شد که در آن زنان در امارات دیگر نیازی به رضایت همسر خود برای سقط جنین اضطراری ندارند. قانون جدید به زنان اجازه می‌دهد پس از دریافت گزارش پزشکی مبنی بر اینکه جان مادر یا جنین در خطر است، بارداری خود را خاتمه دهند.

این مورد از قوانین زندگی در امارات به مراکز خصوصی دارای مجوز اجازه سقط جنین را می‌دهد. پیش از این، قانون تنها زمانی به زنان اجازه سقط جنین می‌داد که همسرشان رضایت بدهد.

قوانین مالیات شرکت‌ها در امارات

مشاغل در امارات از سال 2023 مشمول مالیات شرکت خواهند بود که نرخ استاندارد 9 درصد را بر سود مشمول مالیات بیش از 375000 درهم اعمال می‌کند. این مبلغ برای حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپ‌ها با نرخ صفر درصد مشمول مالیات خواهد بود.

قوانین مالیات شرکت‌ها در امارات

قوانین زندگی در امارات برای مهاجران

خارجی‌هایی که به دنبال نقل مکان به امارات هستند، باید از شرایط زندگی در دبی و شهرهای دیگر امارات آگاه باشند. شرایط اقامت در امارات متحده عربی برای همه افرادی که هنوز شهروند این کشور نیستند، اجباری است.

در بررسی قوانین زندگی در امارات به این نکته توجه کنید که قوانین استخدامی خاصی باید توسط کارفرمایان و کارمندان رعایت شوند. مالکیت ملک نیز برای خارجی‌ها محدود شده است و گزینه‌های محدودی در دسترس هستند.

علاوه بر این، مصرف الکل به شدت کنترل شده است و قوانین لباس پوشیدن نیز باید همیشه در مکان‌های عمومی رعایت شوند. درک این قوانین برای خارجی‌ها قبل از مهاجرت و سفر به شهرهای مختلف امارات متحده عربی بسیار مهم است.

قوانین ویزای امارات

خارجیانی که قصد نقل مکان به امارات را دارند، باید از قوانین ویزا و شرایط اقامت در کشور امارات آگاه باشند. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارند که باید در نظر داشت:

  • شهروندان برخی از کشورها ممکن است واجد شرایط دریافت ویزا در بدو ورود یا ویزای الکترونیکی باشند؛ در حالی که شرایط اقامت در امارات برای ایرانیان متفاوت است و آن‌ها باید از قبل برای دریافت ویزای بازدید اقدام کنند.
  • ویزاهای کاری نیاز به حمایت مالی از سوی کارفرما دارند و معمولاً دارای عناوین شغلی خاص و حداقل شرایط حقوق هستند.
  • ویزاهای اقامت برای افرادی که بیش از 90 روز اقامت دارند، لازم است و ممکن است شرایط دیگری مانند پوشش بیمه درمانی داشته باشند.
  • قبل از هر گونه برنامه‌ریزی، مهم است که در مورد الزامات خاص بر اساس ملیت و هدف سفر خود تحقیق کنید.

قوانین ویزای امارات

قوانین اقامت در امارات

برای اقامت قانونی در امارات، خارجی‌ها باید مجوز اقامت دریافت کنند. طبق قوانین زندگی در امارات، نوع مجوز مورد نیاز بستگی به هدف و مدت اقامت دارد. انواع مختلفی از ویزا در کشور امارات را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

انواع ویزا در امارات
ویزای کاری ویزای سرمایه‌گذاری
ویزای خانوادگی ویزای تحصیلی
ویزای طلایی یا گلدن ویزا

توجه به این نکته ضروری است که مجوزهای اقامت، اجازه کار یا انجام فعالیت‌های تجاری را نمی‌دهند. طبق قوانین زندگی در امارات، مجوزهای جداگانه‌ای برای این اهداف مورد نیاز است.

قوانین استخدامی در امارات

قوانین استخدام در امارات برای اتباع خارجی کمی پیچیده و بسته به نوع شغل و صنعت متفاوت هستند. به طور کلی، مهاجران برای کار قانونی در امارات به مجوز کار یا ویزای اقامت نیاز دارند. همچنین کارفرمایان موظف به ارائه پوشش بیمه درمانی و مزایای پایان خدمت برای کارکنان خود هستند.

درک قوانین کار به عنوان بخش مهمی از قوانین زندگی در امارات متحده عربی برای مهاجرانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، بسیار مهم است؛ زیرا نقض این قوانین می‌تواند منجر به جریمه یا حتی اخراج شما شود و مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

پس توصیه می‌شود تا قبل از پذیرش هر پیشنهاد شغلی و امضای قرارداد کاری، مشاوره حقوقی بگیرید؛ بخصوص اگر در مورد حقوق خود به عنوان یک کارگر خارجی مطمئن نیستید.

قوانین استخدامی در امارات

قوانین مالکیت املاک در امارات

خارجی‌هایی که به دنبال خرید ملک در امارات و دبی هستند، باید از قوانین مربوط به مالکیت آگاه باشند. اتباع کشورهای غیر شورای همکاری خلیج فارس مجاز به مالکیت ملک آزاد در مناطق تعیین شده هستند؛ در حالی که سایر مناطق به اجاره بلندمدت یا سرمایه‌گذاری مشترک با اتباع امارات نیاز دارند.

طبق قوانین زندگی در امارات، دریافت مجوزها و تأییدیه‌های لازم قبل از تکمیل هر معامله مهم است. خارجی‌ها همچنین باید در نظر داشته باشند که قوانین ارث در امارات با قوانین کشور آن‌ها متفاوت است؛ بنابراین هنگام تنظیم وصیت‌نامه یا برنامه‌ریزی برای جانشینی، مشاوره حقوقی ضروری است.

ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف

شما نمی‌توانید کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف را در سراسر دبی وارد یا خریداری کنید. چند استثنا وجود دارد که شامل رول‌های لایه نازک برای بسته‌بندی گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه‌ها، غلات و نان می‌شود. کیسه‌های زباله نیز از این ممنوعیت مستثنی هستند.

این مورد از قوانین زندگی در امارات، بخشی از یک ابتکار در سطح شهر برای حذف کامل محصولات یک‌بار‌مصرف است؛ زیرا به نظر می‌رسد امارت به محیط‌زیست اهمیت زیادی می‌دهد. از اول ژوئن 2024 محصولات یک‌بارمصرف غیر پلاستیکی از جمله کیسه‌های یک‌بارمصرف در سراسر دبی ممنوع است.

در مرحله اول ممنوعیت، صرفاً پوشاندن کیسه‌های پلاستیکی، جریمه 200 درهم را در پی خواهد داشت. در ابوظبی، ممنوعیت کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف از ژوئن 2022 اعمال شده است.

قوانین زندگی در امارات

دریافت مشاوره تخصصی برای مهاجرت با مندوبی

شاید بعد از اینکه با قوانین زندگی در امارات آشنا شدید، تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور قطعی کرده باشید یا شاید هنوز هم برای نقل‌مکان به این کشور دودل باشید. در هر دو حالت شما به یک مشاوره تخصصی برای اطلاع از جدیدترین شرایط مهاجرت به امارات نیاز پیدا خواهید کرد.

مندوبی گروپ با داشتن باتجربه‌ترین کارشناسان، بهترین گزینه برای دریافت مشاوره است و به شما کمک می‌کند تا راه خود را برای مهاجرت و دریافت اقامت پیدا کنید. تفاوتی ندارد که شما ثبت شرکت و خرید ملک را برای مهاجرت خود انتخاب می‌کنید یا به دنبال شغلی با کارفرمای مشخص هستید؛ مندوبی تا رسیدن شما به هدفتان در کنار شما خواهد بود.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

حرف آخر

با توجه به اهمیت قوانین زندگی در امارات، بهتر است ابتدا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا دوست دارید در این کشور زندگی کنید یا خیر. این مقاله اطلاعات مفیدی را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد.

اگر سؤالات بیشتری در رابطه با قوانین و هزینه زندگی در امارت به ذهنتان خطور کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم که با یک مؤسسه مهاجرتی معتبر مشورت کنید. با شناخت قوانین زندگی در امارات می‌توانید خودتان را راحت‌تر با شرایط این کشور وفق بدهید.

سؤالات متداول

  1. آیا بیمه بیکاری در امارات تعریف شده است؟

بله شما بعد از بیکار شدن به مدت 3 ماه غرامت دریافت خواهید کرد.

  1. مالیات شرکت‌ها در امارات چقدر است؟

9 درصد

  1. آیا کسب وکارهای کوچک در امارات باید مالیات پرداخت کنند؟

خیر مالیات کسب و کارهای کوچک در کشور امارات صفر است.

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر مقالات:

3 روش پیدا کردن کار در دبی برای ایرانیان + نکات طلایی که باید بدانید!
زندگی شبانه در دبی چگونه است؟ معرفی10 تفریح جداب شبانه دبی
معرفی23 مورد از شغل های پردرآمد در دبی+ میانگین حقوق ماهیانه

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *