اقامت دائم دبی

اقامت دائم دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

آیا شما هم به دنبال گرفتن اقامت دائم دبی هستید؟ امارات متحده عربی یکی از مقاصد مهاجرتی برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید است. در امارات شما مجبور به پرداخت هیچ‌گونه مالیاتی نیستید و همین امر سبب شده که سالانه افراد زیادی برای گرفتن اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

ما در این مقاله قصد داریم شرایط دریافت، مدارک و هزینه اقامت دائم امارات را بیان کنیم تا در صورت تصمیم به گرفتن اقامت در دبی دارید به اطلاعات مربوط به آن آگاه باشید؛ پس با ما همراه شوید.

شرایط دریافت اقامت دائم امارات

گرفتن اقامت دائم در امارات از طریق راه‎های مختلفی از جمله ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، تحصیل و کار امکان‌پذیر است. لازم به ذکر است که در امارات، امکان اقامت دائم دبی وجود ندارد و کسانی که در این کشور اقامت دارند، باید هر 3 سال یک‌بار اقامت خود را تمدید کنند.

در ادامه، شرایط گرفتن اقامت دائم امارات از طریق راه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانید در این رابطه تصمیم‌گیری کنید.

شرایط دریافت اقامت دائم امارات
اقامت دائم دبی

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

دریافت اقامت دائم امارات از طریق خرید ملک

یکی از روش‌های گرفتن اقامت دائم در امارات که اخیراً بسیار رایج شده و سروصدای زیادی به پا کرده است، اخذ اقامت دائم در امارات از طریق خرید ملک است. ملک خریداری شده باید حداقل به ارزش 1 میلیون درهم باشد.

البته باید بدانید که اقامت دائم دبی از طریق خرید ملک، شش‌ماهه یا دوساله است و پس از این زمان، باید اقامت خود را تمدید کنید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

دریافت اقامت دائم امارات با ثبت شرکت

اقامت از طریق ثبت شرکت، یکی از سریع‎ترین راه‌ها برای گرفتن اقامت دائم در امارات است. برای ثبت شرکت در دبی و امارات باتوجه‌به نوع شرکتی که راه‌اندازی می‎کنید به ۲۴۰۰۰ تا ۵۴۰۰۰ درهم نیاز دارید. با ثبت شرکت در دبی می‎توانید برای خانواده خود هم اقامت بگیرید.

دریافت اقامت دائم امارات از طریق خرید ملک
اقامت دائم دبی

دریافت اقامت دائم امارات از طریق کار

برای اخذ اقامت دائم دبی از طریق کار باید یک کارفرما یا کفیل اماراتی داشته باشید. هزینه زندگی در دبی بسیار گران است و کارگران حقوق کمی می‌گیرند؛ همچنین پاسپورت شما در گرو کارفرما است و نمی‎توانید کار را ترک کنید.

زبان رسمی کشور امارات عربی است و تسلط بر زبان عربی می‌تواند مفید باشد و ارتباط شما با کارفرما را سریع و راحت‌تر کند. داشتن مدرک حداقل دیپلم دبیرستان، مدرک کاردانی یا مدرک کارشناسی برای کار در کشور امارات لازم است.

در کشور امارات برای کارکردن، شرایط سنی زیاد مطرح نیست و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند کار کنند؛ البته این مورد بسته به کارفرما و جایی که در آن استخدام می‌شوید، ممکن است کمی متفاوت باشد.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

دریافت اقامت دائم دبی از طریق تحصیل

خبر خوب این است که تحصیل در دبی نیازی به مدرک زبان ندارد؛ اما با پایان‌یافتن تحصیل، اقامت شما هم در کشور امارات تمام می‌شود و قابل‌تمدید نیست.

برای هزینه تحصیل خود می‌توانید با گرفتن مجوز از سمت دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید، در کنار تحصیل کار پاره‌وقت انجام دهید. هزینه تحصیل در دبی فقط شهریه دانشگاه نیست و هزینه‌‌های مربوط به غذا، مسکن و ویزای دانشجویی هم بر آن افزوده می‌شود.

دریافت اقامت دائم دبی از طریق تحصیل
اقامت دائم دبی

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

دریافت اقامت دائم امارات از طریق تولد فرزند

باتوجه‌به قوانین اقامت دائم دبی، والدین یا فقط یکی از والدین فرزند متولد شده باید اماراتی بوده و پاسپورت معتبری داشته باشند، در این صورت فرزند متولد شده می‌تواند اقامت موقت دبی را دریافت کرده و بعد از سه سال باید مجدداً آن را تمدید کند.

تنها پس از گذشت ۳۰ سال زندگی در کشور امارات امتحده عربی، تابعیت این کشور به شخص داده می‌شود.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

دریافت اقامت دائم امارات از طریق ازدواج

یکی از راه‌های گرفتن امتیاز زندگی در شهر دبی، ازدواج با فردی است که دارای تابعیت امارات متحده عربی باشد. اگر یک خانم با یک آقای دارای تابعیت امارات ازدواج کند، می‌تواند اقامت دائم دبی را داشته باشد؛ اما اگر آقایی با یک خانم اماراتی ازدواج کند تنها اقامت سه سال به او داده می‌شود.

دریافت اقامت دائم امارات از طریق ازدواج
اقامت دائم دبی

 

مدارک لازم برای گرفتن اقامت دائم در دبی

برای گرفتن اقامت دبی مانند هر کشور دیگری به مدارکی نیاز دارید. این مدارک بسته به نوع اقامت و کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، متفاوت است؛ اما به‌طورکلی مدارک لازم برای دریافت اقامت دائم در دبی عبارت‌اند از:

  • درخواست آنلاین به ایالات متحده عربی
  • اصل پاسپورت
  • دو عکس پاسپورتی طبق قوانین عکس ویزای امارات
  • ویزای ورود
  • مدارک قبولی در آزمون آمادگی جسمانی پزشکی
  • داشتن گواهی طرح بیمه درمانی امارات
  • ویزا خانواده در صورت مهاجرت خانوادگی و مدارکی برای اثبات پیوند خانوادگی
  • ویزای کاری و ارائه مدارک معتبر کارفرما از شرکت
  • مدارکی دیگر بر اساس نوع ویزا

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

نحوه اخذ شهروندی امارات با قوانین جدید

در سال ۲۰۲۱ دولت کشور امارات، بیانیه‌ای جدید برای دادن اقامت دائم دبی به شهروندان خارجی ارائه کرد. در این بیانیه افراد سرمایه‌گذار و افراد متخصص و درخشان می‌توانند با طی‌کردن مراحل پذیرش تابعیت، پاسپورت امارات را بگیرند.

افراد دانشمند، هنرمند، نویسنده، مخترع و مهندسان شانس بیشتری برای گرفتن شهروندی این کشور را دارند. باتوجه‌به شرایط جدید کشور امارات، افراد واجد شرایط، دیگر لازم نیست درخواست مجدد بدهند.

مقامات اماراتی افراد واجد شرایط دریافت شهروندی را از بین کسانی که در حال حاضر در امارات اقامت و فعالیت دارند، انتخاب می‌کنند. افرادی هم که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند، دیگر مشمول طرح جدید نمی‌شوند.

نحوه اخذ شهروندی امارات با قوانین جدید
اقامت دائم دبی

 

عوامل مؤثر بر هزینه‌ اقامت دائم دبی

هزینه‌های اقامت دائم در امارات شامل: هزینه‌های مسکن، غذا، کار، سلامت و ویزا است که اصلی‌ترین هزینه اقامت در دبی، هزینه ویزای ورود به دبی است. این هزینه‎ها با توجه با مدت و نوع مهاجرت، متغیر است. در ادامه به شرح بیشتر این هزینه‎ها می‌پردازیم:

  • هزینه مسکن: عواملی مثل شهر، متراژ مسکن و امکانات در قیمت خانه تأثیرگذار هستند. اگر به دنبال مسکنی ارزان هستید، باید از شهرهای دبی و ابوظبی بگذرید؛ چون این دو شهر نسبت به شهرهای دیگر امارات گران‌تر هستند.
  • هزینه غذا: تکنولوژی نوین، مشکل کمبود غذا به علت بیابانی بودن اقلیم امارات را حل کرده است و می‌توانید با درنظرگرفتن منابع مالی که در اختیار دارید، به مواد غذایی دسترسی داشته باشید.
  • هزینه ویزای ورود: یکی دیگر از هزینه‌های مربوط به اقامت دائم دبی، هزینه ویزا است که باتوجه‌به نوع ویزا، اعتبار ویزا، سن متقاضی که کودک یا بزرگسال باشد و مدت‌زمان ویزا که ده‌روزه، یک‌ماهه و یا دو‌ماهه باشد، متفاوت است.
  • هزینه بهداشت و درمان: بهداشت و درمان برای کسانی که اقامت امارات را دارند، رایگان است؛ اما برای مهاجران و افراد خارجی، این خدمات هزینه‌های بالایی دارند.
  • هزینه تحصیل و آموزش: هزینه تحصیل در دبی باتوجه‌به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی هر فرد متفاوت است.
عوامل مؤثر بر هزینه‌ اقامت دائم دبی
اقامت دائم دبی

 

دریافت اقامت کشور امارات با مندوبی گروپ

مندوبی گروپ موسسه‌ای معتبر با بیش از ۱۶ سال سابقه و پرونده‌های مهاجرتی موفق، تجربه‌ای خاص را در زمینه روش و راه‌های متنوع مهاجرتی برای شما رقم خواهد زد.

اگر شما نیز به دنبال شرایط مهاجرت به دبی از طریق خرید خانه در دبی هستید، می‌توانید با تیم حرفه‌ای مندوبی گروپ در ارتباط باشید؛ علاوه بر این برای دریافت مشاوره سرمایه‌گذاری در امارات، اخذ اقامت امارات و اخذ اقامت دائم دبی می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی این مجموعه کمک بگیرید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سخن پایانی

دبی یکی از شهرهای فوق‌العاده امارات است که به دلیل دارابودن شرایطی استثنائی برای زندگی، کار و تجارت، سالانه افراد زیادی را از کشورهای مختلف به خود جذب کرده است.

شما می‌توانید از طریق راه‌های مختلفی مثل: خرید ملک، ثبت شرکت، تحصیل، ازدواج و… به این شهر مهاجرت کنید. ما در این مقاله شرایط دریافت، مدارک و هزینه اقامت دائم امارات را بیان کردیم تا درصورتی‌که تصمیم به گرفتن اقامت دائم دبی را دارید، از نحوه دریافت آن آگاه باشید.

سؤالات متداول

۱. انواع ویزای اقامتی دبی کدام‌اند؟

ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ترانزیتی

۲. آیا افراد زیر ۱۸ سال مجاز به گرفتن اقامت در دبی هستند؟

افرادی که به سن قانونی نرسیده‌اند، باید حتماً همراه با والدین خود سفر کنند.

۳. آیا افراد بالای ۶۵ سال می‌توانند ویزای دبی را دریافت کنند؟

افراد بالای ۶۵ سال، باید حتماً همراه یک نفر دیگر برای اخذ ویزا اقدام کنند.

 

سایر مقالات:

6 مزیت ثبت شرکت LLC در دبی + شرایط و مدارک لازم در سال 2024   
مهم‌ترین دلایل ریجکت ‌شدن ویزای دبی 2024 + نکات طلایی رفع آن
6 تفاوت زندگی دبی با قطر؛ فرهنگ، اقتصاد، کار و هزینه زندگی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *