تمدید اقامت دبی

تمدید اقامت دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

آیا شما نیز به دنبال شرایط ویژه تمدید اقامت دبی هستید؟ مهاجرانی که ساکن دبی هستند، بنا به دلایل مختلف و نوع ویزای آنها از جمله ویزای کاری، سرمایه‌گذاری، دانشجویی یا ویزای اقامت خانوادگی، مجبور به تمدید ویزای دبی خواهند بود.

ما در این مقاله به بررسی قوانین، مدارک، شرایط و هزینه‌های تمدید ویزای امارات می‌پردازیم تا در صورتی که با چنین شرایطی مواجه هستید و به دنبال اخذ تمدید اقامت خود به آسان‌ترین روش ممکن هستید، از این مطالب کاربردی بهره‌مند شوید؛ پس با ما همراه باشید.

تمدید انواع اقامت در دبی

روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت در دبی وجود دارند که هرکدام از این روش‌ها، راه‌حل خاصی برای تمدید اقامت دبی نیاز دارند که ممکن است افراد را دچار سردرگمی و گمراهی کنند. در ادامه شرایط تمدید اقامت امارات با توجه به روش‌های مختلف اخذ اقامت را بررسی می‌کنیم.

تمدید انواع اقامت در دبی
تمدید اقامت دبی

 

تمدید اقامت امارات از طریق خرید ملک

متقاضی می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری یا خرید یک ملک غیرتجاری، اقامت ۳ تا ۵ساله دبی را کسب کند. مدت اعتبار اقامت سرمایه‌گذاری ملکی امارات بین ۳ تا ۵ سال متغیر است؛ اما تمدید آن، بنا به گفته دولت امارات تا زمانی که ملک به نام شخص باشد، امکان‌پذیر است.

خرید خانه در دبی مخصوصاً خرید آپارتمان بسیار هزینه‌بردار است که با کسب درآمد بالا و ثابت، قابل جبران خواهد بود؛ اما با این وجود تنها راه تمدید اقامت دبی از طریق خرید ملک است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

تمدید اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

مطابق قانون جدید شرایط ثبت شرکت در امارات، امکان اخذ ۱۰۰ درصد از سهام شرکت برای افراد خارجی وجود دارد و دیگر نیازی به کفیل و هزینه اضافی سالانه بابت تمدید قرارداد با کفیل اماراتی ندارید. طبق این روش، افراد می‌توانند طی یک پروسه یک ماهه، یک شرکت در دبی یا مناطق دیگر امارات به ثبت برسانند.

به طور کلی، سه دسته شرکت در امارات قابل ثبت هستند که شامل: Professional،  Commercial و Industerial است. مدت اعتبار این نوع اقامت، سه سال بوده و تا زمانی که شرکت پابرجا باشد، قابل تمدید است. در واقع می‌توان گفت که تمدید اقامت دبی از طریق ثبت شرکت، یک تا سه ساله است.

تمدید اقامت امارات از طریق ثبت شرکت
تمدید اقامت دبی

 

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

تمدید اقامت امارات از طریق ازدواج

در صورت ازدواج زن خارجی با مرد اماراتی، آن زن می‌تواند بعد از دریافت اقامت سه ساله در صورت دوام ازدواج، درخواست اقامت دائم کند. این در صورتی است که زن از اقامت قبلی خود خارج شده باشد؛ زیرا دولت امارات افراد دو تابعیتی را قبول ندارد.

برعکس این حالت،  اگر مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج کند، تابعیت به مرد داده نخواهد شد و تنها می‌تواند اقامت سه ساله خود را در صورت تداوم ازدواج، تمدید کند.

اعتبار اقامت امارات از طریق ازدواج، به طور معمول دو سال است که در صورت دوام ازدواج قابل تمدید است، به شرطی که ویزای فرد حامی باطل نشده باشد. تمدید اقامت دبی از این طریق تنها به صورت دو ساله امکان‌پذیر است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

تمدید اقامت بازنشستگی در امارات

این ویزا مختص افرادی است که حداقل ۵۵ سال سن دارند و طبق شرایط اقامت امارات، به مقدار قابل قبولی در دبی سرمایه‌گذاری کرده باشند. مدت اعتبار ویزای بازنشستگی در دبی، ۵ سال است که مطابق قوانین تمدید اقامت امارات، این ویزا به‌صورت نامحدود قابل تمدید است.

تمدید اقامت بازنشستگی در امارات
تمدید اقامت دبی

 

ویزای تحصیلی از طریق اقامت والدین

به طور معمول همه افرادی که دارای اقامت امارات هستند، فرزندان آنها می‌توانند در آن کشور تحصیل کنند. بنا بر شرایط خاص این کشور، برای فرزندان پسر بالای ۱۸ سال، در صورت ارائه تأییدیه ادامه تحصیل از دانشگاه، امکان تحصیل وجود دارد.

اما اگر در کشور دیگری تحصیلات خود را به اتمام رسانده باشند، باید به‌صورت جداگانه برای پذیرش تحصیلی و ویزا اقدام کنند. برای فرزندان دختر چنین محدودیت سنی وجود ندارد و تا زمانی که ویزای والدین آنها اعتبار داشته باشد، مجوز تحصیل در آن کشور را خواهند داشت.

طبق شرایط تمدید اقامت دبی، گلدن ویزای طلایی تا ۵ سال و ویزای عادی تحصیلی تا 1 سال  اعتبار دارد که در صورت ادامه تحصیل به‌ طور متوالی، به همان میزان قابل تمدید است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

تمدید ویزای توریستی دبی

هدف از ویزای توریستی در دبی، گردشگری در آن کشور است که مدت اعتبار آن ۳۰ یا ۹۰ روز است؛ اما مطابق قوانین جدید، انواع ویزای توریستی دو بار قابل تمدید است. یعنی گردشگران می‌توانند قبل از انقضای تاریخ ویزا، مجدد برای تمدید ویزای توریستی دبی درخواست دهند.

این ویزا همچنین مناسب کسانی است که در دبی با ویزای استخدامی به دنبال کار هستند؛ زیرا این افراد برای پیدا کردن شغل مناسب در دبی، به زمان طولانی‌تری نیاز دارند. این اشخاص اگر به هر دلیلی امکان تمدید اقامت دبی از طریق ویزای گردشگری خود را نداشته باشند، باید بابت هر روزی که در دبی می‌مانند به میزان مشخصی پول پرداخت کنند.

تمدید ویزای توریستی دبی
تمدید اقامت دبی

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

مدارک مورد نیاز برای تمدید اقامت امارات

برای تمدید اقامت خود در دبی، با توجه به نوع ویزای شما به مدارک مختلفی نیاز دارید که در زیر مدارک لازم برای گرفتن تمدید اقامت در امارات را ذکر می‌کنیم:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس رنگی جدید مطابق با استانداردهای عکس پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده درخواست تمدید ویزا
  • کپی کامل مربوط به امارات یآآی‌دی قبلی
  • مدارک مرتبط با نوع ویزا مثل: فرم قرارداد کاری، نامه پذیرش دانشگاه و….
  • رسید پرداخت مربوط به هزینه‌های ویزا

طبق وزارت مهاجرت و بهداشت امارات برای تمدید اقامت دبی، تست پزشکی برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال ساکن امارات، جهت اطمینان از عدم ابتلای افراد به بیماری‌های انتقال‌پذیر الزامی است که افراد برای انجام آن باید به مراکز دولتی مراجعه کنند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

عوامل مؤثر بر هزینه تمدید اقامت در دبی

افراد می‌توانند از طریق سایت اداره فدرال، هویت و شهروندی و مؤسسات ثبت‌نام تمدید اقامت امارات یا امارات آ‌ی‌دی، تمدید اقامت خود را انجام دهند. به صورت کلی، طبق گفته اداره مهاجرت امارات، ۵ تا ۱۰ روز زمان برای تمدید اقامت نیاز است.

عوامل زیادی بر هزینه تمدید اقامت دبی تأثیرگذارند که به شرح زیر هستند:

  • هزینه ثبت‌نام برای تمدید اقامت یا امارات آیدی: هزینه‌های این بخش به‌صورت یک ساله، دوساله و سه ساله توسط اداره مهاجرت تعیین می‌شود؛ سپس هزینه‌هایی بابت مدارک مربوطه مثل: کپی صفحات گذرنامه، کپی ویزای اقامت و.. پرداخت خواهد شد.
  • هزینه‌های انجام معاینات پزشکی: پس از تهیه کلیه مدارک موردنیاز برای انجام تست سلامت، افراد باید برای انجام تست عادی یا تست مربوط به بیماری‌های انتقال‌پذیر مانند ایدز به یک مرکز دولتی رفته و تحت معاینه قرار گیرند که تمامی این هزینه‌ها در مجموع برای تمدید اقامت دبی نیاز هستند.
  • هزینه تمدید مجوز اقامت: مهاجران می‌توانند از طریق آنلاین یا مراکز کامپیوتری، ثبت‌نام تمدید مجوز اقامت خود را انجام دهند. هزینه‌های این مرحله شامل هزینه ثبت‌نام امارات ای دی، هزینه صدور و بررسی ویزا هستند؛ همچنین به دلیل پایین بودن مالیات این کشور، باید هزینه‌ای بابت خدماتی که به افراد ارائه می‌شود نیز پرداخت شود.
عوامل مؤثر بر هزینه تمدید اقامت در دبی
تمدید اقامت دبی

 

مندوبی  گروپ؛ همراه شما از دریافت ویزا تا تمدید اقامت دبی!

مؤسسه مهاجرتی مندوبی با بیش از ۱۵ سال سابقه و به کمک پرسنل باتجربه خود، جهت خدمت‌رسانی به شما عزیزان در زمینه‌های اخذ اقامت امارات، ثبت شرکت در دبی، خدمات پاسپورت، وکالت و… فعالیت می‌کند.

اگر شما نیز شرایط مهاجرت به دبی را نمی‌دانید و یا به دنبال اخذ اقامت موقت دبی و مشاوره سرمایه گذاری در امارات هستید، می‌توانید با مشاورین مندوبی گروپ در ارتباط باشید تا از یک مشاوره تخصصی و حرفه‌ای بهره‌مند شوید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سخن پایانی

کشور امارات راه‌های زیادی را برای دریافت اقامت مسافران و مهاجران در نظر گرفته است که از طریق ثبت شرکت، خرید ملک یا تحصیل و… امکان‌پذیر هستند. بسیاری از افراد به دلیل شرایط مطلوب اقتصادی و تجاری در امارات و دبی، به دنبال تمدید اقامت خود هستند.

ما در این مقاله به بررسی روش‌ها و راهنمای تمدید اقامت دبی، مدارک و هزینه‌های لازم برای تمدید اقامت امارات پرداختیم تا در صورت نیاز به تمدید اقامت خود در این کشور، از اطلاعات مربوط به آن آگاه باشید.

سؤالات متداول

۱. تمدید ویزای دبی از طریق ثبت شرکت چقدر اعتبار دارد؟

معمولاً در موعد ۳ ساله قابل انجام است.

۲. آیا اقامت امارات از طریق ثبت شرکت با خرید ملک متفاوت است؟

 شرایط اخذ اقامت در دبی در روش‌های مختلف با هم متفاوت است؛ اما حقوق شهروندی آنها یکسان است.

۳. در صورت ازدواج با فرد اماراتی، اقامت قبلی قابل اعتبار است؟

خیر زیرا دولت امارات افراد دو تابعیتی را قبول ندارد.

 

سایر مقالات:

مهم‌ترین دلایل ریجکت ‌شدن ویزای دبی 2024 + نکات طلایی رفع آن
6 تفاوت زندگی دبی با قطر؛ فرهنگ، اقتصاد، کار و هزینه زندگی
شرایط اخذ اقامت دائم دبی در سال 2024 + قوانین و هزینه‌ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *