چطور شهروند دبی شویم

چطور شهروند دبی شویم؟ مراحل قانونی شهروندی امارات 2024

چطور شهروند دبی شویم؟ اگر شما هم با این سؤال روبه‌رو هستید، باید بدانید که دبی با آسمان‌خراش‌های بلند، مراکز خرید لوکس و فرصت‌های بی‌پایان مقصدی است که بسیاری آرزوی زندگی در آن را دارند؛ اما چطور می‌توان به این رویا جامه عمل پوشاند؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید شهروند دبی شوید و از مزایای بی‌نظیر زندگی در این شهر بهره‌مند شوید. از مراحل قانونی گرفته تا نکات کاربردی همه چیز را برای شما توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید و اولین قدم را به‌سوی زندگی جدید خود بردارید!

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

قوانین جدید شهروندی امارات

چطور شهروند دبی شویم؟ در ژانویه ۲۰۲۱ کابینه امارات متحده عربی اصلاحات جدیدی را در قانون تابعیت این کشور تصویب کرد. این اصلاحات، آیین‌نامه اجرایی قانون فدرال در مورد شرایط تابعیت امارات و گذرنامه را به‌روزرسانی می‌کند. مقامات اماراتی دو سال برای بررسی این تغییرات وقت صرف کرده‌اند.

بر اساس قوانین جدید برخی از خارجی‌ها که معیارهای خاصی را دارند، می‌توانند برای شهروندی و اقامت دائم دبی درخواست دهند. این قوانین جدید برای جامعه مهاجران امارات که سال‌ها در این کشور زندگی کرده‌اند، خبر خوبی بود.

اصلاحات جدید همچنین تابعیت دوگانه را مجاز می‌داند، به این معنی که شما می‌توانید هم‌زمان پاسپورت امارات و پاسپورت کشور دیگری را داشته باشید. دولت امارات به اهمیت تنوع نژادی در کشور پی برده است و قوانین جدید تابعیت نیز در همین راستا است.

این قانون نشان‌دهنده این ایده است که اگر تمام توان خود را به کشور بدهید، می‌توانید آن را خانه خود بنامید. قوانین جدید تابعیت همچنین به دولت این امکان را می‌دهد که از استعدادهای مهاجران به طور کامل استفاده کند و بهترین و باهوش‌ترین نیروی کار، سرمایه‌گذاران را از سراسر جهان به خود جذب کند.

مزایای تابعیت و شهروندی امارات

چرا و چطور شهروند دبی شویم؟ شهروندی امارات متحده عربی یکی از مطلوب‌ترین شهروندی‌های جهان است که به همراه خود مزایا و موارد جذاب فراوان دارد. برخی از مزایای شهروندی دبی شامل موارد زیر می‌شوند.

مزایای تابعیت و شهروندی امارات

داشتن حقوق شهروندی

بخش بزرگی از جامعه مهاجر امارات متحده عربی که ۹۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، سال‌هاست در این کشور کار می‌کنند. تبدیل‌شدن به یک شهروند امارات متحده عربی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بیشتر پیشرفت کنند و کسب‌وکار خود را گسترش دهند.

آن‌ها می‌توانند حساب‌های بانکی باز کنند، دارایی‌های خود را بدون محدودیت ثبت و شرکت‌های خود را در امارات تأسیس کنند.

پاسپورت قدرتمند

یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان، پاسپورت دبی است. این پاسپورت با رتبه ۱۵ جهانی بر اساس شاخص هنلی به دارنده خود اجازه می‌دهد تا به ۱۷۵ کشور مختلف بدون ویزا یا با ویزای به‌محض ورود سفر کند.

پاسپورت قدرتمند

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 معاف از مالیات

امارات متحده عربی یک مقصد بسیار جذاب برای افرادی است که می‌خواهند از مرزهای مالیاتی فرار کنند. این کشور یک سیاست مالیاتی بسیار جذاب را اجرا می‌کند. در اینجا هیچ فردی مالیات درآمدی نمی‌پردازد و تکمیل اظهارنامه مالیاتی الزامی نیست. به‌علاوه، درآمدهای خارجی نیز از خارج امارات مشمول مالیات نمی‌شوند.

داشتن سرگرمی جالب

تفریحات جذابیت‌های زیادی در امارات وجود دارد. حتی اگر فقط در شهر دبی باشید، همچنان نمی‌توانید تمامی چیزهایی را که این شهر به شما ارائه می‌دهد، تجربه کنید. از برج خلیفه و آتلانتیس نخل تا تعداد زیادی از استراحتگاه‌های لاکچری و مراکز خرید بزرگ این شهر با شگفتی‌هایی شما را مبهوت می‌کند که مانند آن‌ها را قبلاً ندیده‌اید.

همچنین آب‌وهوای منحصربه‌فرد امارات و بیابان‌های بزرگی که برای میزبانی از بازدیدکنندگانی که مایل به گذراندن یک یا دو شب در شن‌های نرم آن هستند، فراهم شده است.

داشتن سرگرمی جالب

آشنایی بافرهنگ متفاوت

امارات همچنین فرهنگ متنوعی دارد که می‌توانید از غذاهای لذیذ آن لذت ببرید و از تنوع ورزش‌های سنتی آن لذت ببرید. این کشور همچنین یک تاریخ غنی و پر از رویدادهای جذاب دارد. از پاسپورت تا پرچم امارات، هر کدام داستان‌های هیجان‌انگیزی در پیش دارند.

از چه روش‌هایی می‌توان تابعیت امارات را گرفت؟

چطور شهروند دبی شویم؟ باید بدانید قانون جدید تابعیت امارات متحده عربی با هدف جذب افراد مستعد و سرمایه‌گذاران از سراسر جهان به‌منظور کمک به توسعه کشور تصویب شده است.

این قانون شامل هفت گروه از اتباع خارجی می‌شود که می‌توانند برای شهروندی امارات درخواست دهند که عبارت‌اند از:

  • سرمایه‌گذاران
  • پزشکان
  • متخصصان
  • مخترعین
  • دانشمندان
  • روشنفکران
  • افراد با استعدادهای خلاق، مانند هنرمندان

اگر می‌خواهید بدانید که چطور شهروند دبی شویم، باید بدانید که افراد واجد شرایط در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرند و شرایط لازم را دارند و می‌توانند برای شهروندی امارات نامزد شوند.

همچنین خانواده‌های این افراد (همسر و فرزندان) نیز می‌توانند تابعیت امارات را دریافت کنند و مجاز به حفظ ملیت فعلی خود خواهند بود. برخی از روش‌های گرفتن اقامت امارات متحده عربی شامل موارد زیر می‌شوند.

از چه روش‌هایی می‌توان تابعیت امارات را گرفت؟

دریافت تابعیت دبی از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از پاسخ‌های سؤال چطور شهروند دبی شویم، این است که از طریق ثبت شرکت برای اقامت دبی اقدام کنید. برای ثبت شرکت در دبی بدون کفیل به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، باید ملکی در این کشور خریداری کنید.

شهرهای بزرگ امارات مانند دبی و ابوظبی با معماری مدرن و زیرساخت‌های پیشرفته، کیفیت زندگی بالایی را به ساکنان خود ارائه می‌دهند. با خرید ملک در دبی می‌توانید از زندگی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند شوید. البته انتخاب‌ شما تنها به این دو شهر محدود نشده و شما می‌توانید در تمامی شهرهای امارات ملک بخرید.

علاوه بر بازار املاک، امارات متحده عربی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگری نیز ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌های محلی
  • شراکت با یک شرکت قدیمی یا جدید

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

برای دریافت اقامت موقت دبی از طریق ثبت شرکت می‌توانید در هر سه بخش سرمایه‌گذاری کنید به شرطی که سرمایه‌گذاری شما در هر بخش کمتر از ۶۰ درصد کل سرمایه‌گذاری نباشد. برای دریافت سؤال چطور شهروند دبی شویم، باید دو شرط اضافی را نیز رعایت کنید که عبارت‌اند از:

  • اثبات داشتن سرمایه کافی بدون اتکا به وام
  • تعهد به حفظ سرمایه‌گذاری برای حداقل ۳ سال

دریافت تابعیت امارات از طریق سرمایه‌گذاری مزایای بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. البته اگر شما یک سرمایه‌گذار هستید و معیارهای دریافت تابعیت دبی را دارید، ویزای امارات می‌تواند برای شرکای تجاری شما نیز تمدید شود؛ اما شما باید سهم معینی در کسب‌وکار داشته باشد.

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

دریافت تابعیت دبی از طریق تولد فرزند

یکی از جواب‌های سؤال چطور شهروند دبی شویم، این است که اقامت دبی از طریق تولد فرزند را به دست اورید. بر اساس قانون خون اگر یکی از والدین کودک تابعیت امارات را داشته باشد، کودک نیز تابعیت این کشور را دریافت می‌کند؛ بنابراین تولد در خاک امارات به‌تنهایی منجر به دریافت تابعیت نمی‌شود.

اگر پدر کودک تابعیت و شهروندی کشور امارات را داشته باشد، کودک هم شهروندی و تابعیت می‌گیرد؛ اما در صورتی که مادر تابعیت داشته باشد، کودک تا ۱۸ سالگی قادر نیست تا پاسپورت دریافت کند.

دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند

دریافت تابعیت دبی از طریق ازدواج

چطور شهروند دبی شویم؟ شما می‌توانید با مهاجرت به امارات ازطریق ازدواج تابعیت دبی را به دست اورید. این روش قوانین خاصی دارد و دولت امارات شرایط سختی برای دریافت پاسپورت از این طریق اعمال کرده است.

افراد باید ثابت کنند که ازدواج آن‌ها واقعی است و از روی علاقه ازدواج کرده‌اند. علاوه بر این، لازم است تا حداقل ۳ سال از ازدواج رسمی گذشته باشد تا کاندید دریافت پاسپورت باشند. اگر تنها به‌منظور دریافت تابعیت قصد ازدواج دارید، توصیه می‌شود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دریافت تابعیت دبی از طریق تحصیل

یکی از آسان‌ترین راه‌های دریافت اقامت امارات، تحصیل در این کشور است. امارات با داشتن دانشگاه‌هایی با استاندارد جهانی توجه بسیاری از دانشجویان را جلب کرده است. بااین‌حال پس از فارغ‌التحصیلی تنها در صورت سرمایه‌گذاری و یافتن شغل در امارات می‌توان از پاسپورت این کشور استفاده کرد.

دریافت تابعیت دبی از طریق تحصیل

مؤسسه مندوبی: راهنمای کامل برای اخذ شهروندی دبی

دبی یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای جهان، مقصدی محبوب برای کسانی است که به دنبال فرصت‌های جدید و زندگی بهتر هستند؛ اما چطور شهروند دبی شویم؟ این روند می‌تواند فرایندی پیچیده و زمان‌بر داشته باشد، اینجاست که مؤسسه مندوبی وارد عمل می‌شود.

مؤسسه ما یک شرکت معتبر و حرفه‌ای است که در زمینه ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی برای اخذ شهروندی دبی فعالیت می‌کند که با تیمی از کارشناسان مجرب و آگاه به متقاضیان کمک می‌کند تا تمامی مراحل اخذ شهروندی را به طور صحیح و سریع طی کنند.

اخذ شهروندی دبی می‌تواند درهای جدیدی از فرصت‌ها و امکانات را به روی شما باز کند. با کمک ما این فرایند می‌تواند به طور قابل‌توجهی ساده‌تر و سریع‌تر انجام شود. اگر می‌خواهید بدانید که چطور شهروند دبی شویم، مؤسسه ما بهترین انتخاب برای شماست!

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سخن پایانی

چطور شهروند دبی شویم؟ به دست آوردن شهروندی امارات متحده عربی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و پیروی از مراحل قانونی است. ابتدا باید ویزای اقامت دبی را از طریق کار، سرمایه‌گذاری یا تحصیل دریافت کنید.

سپس با زندگی در دبی، رعایت قوانین و مقررات محلی می‌توانید به‌تدریج به هدف خود نزدیک شوید. داشتن شغل پایدار و توانایی مالی برای تأمین نیازهای خود و خانواده‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت، پس از گذراندن مدت‌زمان مشخص و ارائه مدارک لازم، می‌توانید درخواست شهروندی خود را به مقامات مربوطه ارائه دهید.

با پیروی از این مراحل و تلاش مستمر، می‌توانید به هدف خود برای شهروند شدن در دبی دست یابید و آینده‌ای روشن و موفق را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

سؤالات متداول

۱ . چطور شهروند دبی شویم؟

شما می‌توانید از طریق سرمایه‌گذاری، تولد فرزند، ازدواج و تحصیل تابعیت امارات را به دست آورید.

۲ . شرایط دریافت پاسپورت در دبی از طریق ازدواج چیست؟

 باید حداقل ۳ سال از ازدواج گذشته باشد تا بتوانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

۳ . مزایای شهروندی امارات چیست؟

داشتن حقوق شهروندی، داشتن پاسپورت، معاف بودن از مالیات و…

 

سایر مقالات:

قوانین مهاجرت گیمرها به امارات برای ایرانیان در سال 2024
معرفی 4 نوع مالیات در دبی + نحوه پرداخت مالیات در امارات
اقامت ورزشی در دبی | بهترین انتخاب ورزشکاران | بررسی شرایط 2024

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *