شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

تمام آنچه پیش از اجاره آپارتمان در دبی باید بدانید!

آیا با قوانین اجاره آپارتمان در دبی آشنا هستید؟ یا می‌دانید که برای اجاره ‌خانه با قیمت مناسب در دبی باید چه مراحلی را طی کرد؟ به چه نکاتی باید توجه کرد؟ اجاره‌خانه در شهر دبی از مهم‌ترین دغدغه‌های بسیاری از مهاجران ایرانی است که با آن مواجه می‌شوند‌.

قوانین زیادی برای کرایه آپارتمان در دبی برای مهاجرین و اتباع خارجی وجود دارد که در صورت توجه‌کردن به آن‌ها می‌توانید با خیالی آسوده و بدون هیچ نگرانی، آپارتمان یا خانه موردنظر خود را اجاره کنید. در ادامه مهم‌ترین اطلاعاتی که شما برای اجاره‌ آپارتمان در دبی نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

انواع آپارتمان برای اجاره در دبی

اولین چالش مهمی که در زمان مهاجرت به دبی پیش روی شما است، اجاره آپارتمان در دبی و قوانین و مقرراتی است که در دبی وجود دارد.  پیش از آن که بخواهید آپارتمان اجاره کنید، باید با صفر تا صد آن آشنایی داشته باشید.

زمانی که به بررسی اجاره انواع آپارتمان‌ در دبی می‌پردازیم، با فهرست بزرگی مواجه می‌شویم. اکنون لیستی از انواع مختلف آپارتمان‌ها را که ممکن است نظر شما را به خود جلب کنند، جمع‌آوری کرده‌ایم.

انواع آپارتمان برای اجاره در دبی

اجاره استودیو آپارتمان در دبی

آپارتمان استودیویی با محیط نشیمن خوب و فضای لازم برای مبلمان و سایر وسایل، گزینه مناسبی برای اجاره آپارتمان در دبی است. این نوع آپارتمان واحدی کرایه‌ای بوده که مشمول یک اتاق مرکزی برای اهداف گوناگون، فضایی برای استراحت، اتاق و آشپزخانه است.

به‌علاوه سرویس بهداشتی با یک ورودی و یک تفکیک‌کننده از اتاق مرکزی دارد. اغلب موارد آشپزخانه فضایی را برای تجهیزاتی مثل کولر و مایکروویو فراهم می‌کند. در آپارتمان استودیویی هزینه کرایه آب و برق در مقایسه با بقیه آپارتمان‌ها کمتر و تمیزکردن آن‌ها نسبت به آپارتمان‌هایی که ابعاد بزرگ‌تری دارند، ساده‌تر است.

اجاره آپارتمان تودرتو در دبی

دکوراسیون یک آپارتمان تودرتو قطعاً همان جیزی است که آن را به نسبت مابقی آپارتمان‌های هم‌اندازه خودش جادار و متمایز می‌کند‌. این آپارتمان راهرویی دارد که دسترسی به فضای پشت  از طریق همین راهرو امکان‌پذیر است. اتاق‌های این آپارتمان در یک سمت لابی چیده شده‌اند.

آشپزخانه و سالن پذیرایی در سمت جلوی انباری و اتاق‌ها نیز در فضای پشتی ساختمان قرار گرفته‌اند. این مدل آپارتمان‌ها در هنگام اجاره طرف‌داران زیادی به خود جذب می‌کنند.

انواع آپارتمان برای اجاره در دبی

اجاره آپارتمان باغ‌‌دار در دبی

نمونه دیگر مربوط به انواع اجاره آپارتمان در دبی، آپارتمان‌های به شیوه باغ بوده که معمولاً در طبقه همکف یک مجتمع آپارتمانی ساخته می‌شوند و به ساکنین این امکان اجازه ورود به باغ را می‌دهد.

اجاره‌نشینان می‌توانند به چمن یا هر فضای دیگری از این آپارتمان دسترسی داشته باشند. همچنین آپارتمان‌های مدل باغ‌دار در سازه‌های با ارتفاع کمِ ۳ طبقه کاربرد بخصوصی دارند.

اجاره آپارتمان یک‌ خوابه در دبی

منظور از آپارتمان ۱ خوابه، آپارتمانی کوچک با اتاق‌خواب بزرگ، حمام و آشپزخانه است. طراحی داخلی این‌گونه آپارتمان‌ها معمولاً بدون دیوار یعنی هیچ دیواری در داخل خانه وجود ندارد.

اشخاص مجرد و خانواده‌های کم‌جمعیت بیشتر طرف‌دار این نوع آپارتمان‌ها هستند. حداقل متراژ در نظر گرفته شده برای آپارتمان‌های ۱ خوابه ۷۰ الی ۸۰ مترمربع است.

اجاره آپارتمان یک‌ خوابه در دبی

اجاره آپارتمان دوخوابه در دبی

نوع دوخوابه از اجاره آپارتمان در دبی برای خانواده‌هایی که ۱ تا ۲ فرزند دارند خیلی مناسب است. میانگین متراژ این آپارتمان‌ها در دبی چیزی حدود ۱۰۰ مترمربع است؛ ازاین‌رو فضای کافی را برای زندگی خانواده‌ها فراهم می‌کند.

اجاره آپارتمان سه‌ خوابه در دبی

اگر فضای کافی برای راحت زندگی‌کردن خانواده برایتان مهم است و صرف هزینه زیاد برایتان ملاک نیست، آپارتمان‌های ۳ خوابه می‌توانند همان چیزی باشد که به دنبالش هستید‌. حتی زمانی که تعداد اعضای خانواده‌تان کم باشد می‌توانید یکی از اتاق‌ها را به‌عنوان اتاق کار خود در نظر بگیرید.

مناطق ارزان دبی برای اجاره آپارتمان

آیا ارزان‌ترین و بهترین مناطق برای اجاره آپارتمان در دبی را می‌شناسید؟ شهر دبی به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرها شهرت فراوانی کسب کرده است. شما انتخاب‌های متفاوتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود برای اجاره آپارتمان در امارات دبی دارید.

برای پرداخت کرایه آپارتمان موردنظر و رؤیایی خود نیازی نیست که بودجه خیلی زیادی داشته باشید‌. برای اثبات این حرف می‌توانید به لیست مناطق ارزان دبی برای اجاره آپارتمان در بخش درج شده زیر مراجعه کنید.

منطقه دبی اینترنشنال سیتی

منطقه اینترنشنال سیتی وسعت ۸ میلیون مترمربع دارد که تمامی امکانات لازم برای زندگی در دبی را برایتان فراهم می‌کند. از ویژگی‌های مهم این منطقه معماری جذاب و خاص آن است. هر منطقه‌ای مسکونی به اسم یک کشور نام‌گذاری می‌شود.

نزدیک‌ترین جاذبه‌ها به مناطق اینترنشنال سیتی دبی عبارت‌اند از:

  • واحد سیلیکون دبی: ۱۲ دقیقه
  • فرودگاه بین‌المللی دبی: ۱۵ دقیقه
  • مرکز شهر دبی: ۲۰ دقیقه
  • مارینا در دبی: ۳۰ دقیقه

مناطق ارزان دبی برای اجاره آپارتمان

نرخ اجاره آپارتمان در دبی اینترنشنال سیتی به‌صورت تقریبی در جدول زیر گفته شده است.

نام آپارتمان هزینه اجاره (سالانه)
استودیو 15990 درهم
یک‌خوابه 29500 درهم
دوخوابه 34000 درهم
سه‌خوابه 70000 درهم

منطقه واحد سیلیکون دبی

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خود در دبی هستید، منطقه واحد سیلیکون انتخاب ایدئالی برای شما است. این منطقه ‌به‌سرعت درحال‌رشد بوده و به دلیل موقعیت مرکزی آن در دبی برای مهاجران بسیار شناخته شده است.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های این منطقه می‌توان به داشتن فضاهای تجاری بزرگ و ساختمان‌های ارزان‌قیمت برای اجاره آپارتمان در دبی اشاره کرد. علاوه‌برآن منطقه سیلیکون فاصله خیلی کمی با معروف‌ترین جاذبه‌های دبی که در زیر به ‌آن‌ها شاره شده، دارد:

  • شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

    دبی اینترنشنال سیتی: ۱۰ دقیقه

  • فستیوال سیتی دبی: ۱۵ دقیقه
  • فرودگاه بین‌المللی دبی: ۱۵ دقیقه
  • دبی مال: ۲۰ دقیقه
  • دیره: ۲۳ دقیقه

هزینه اجاره منطقه واحد سیلیکون دبی طبق جدول ارائه شده زیر است.

نام آپارتمان هزینه اجاره (سالانه)
استودیو 23000 درهم
یک‌خوابه 32000 درهم
دوخوابه 45000 درهم
سه‌خوابه 65000 درهم

دبی پروداکشن سیتی

با ارائه واحدهای تجاری و مسکونی ارزان شاید بخواهید این منطقه را به‌عنوان خانه بعدی خود مدنظر قرار دهید. منطقه پروداکشن سیتی دبی در حاشیه شهر قرار گرفته که فرصتی عالی برای زندگی بافاصله دور از ساعت‌های شلوغ دبی و از نظر جایگاه مکانی به‌اندازه کافی نزدیک به همه چیز است.

زندگی در این منطقه یعنی نزدیک بودن به برخی از جاذبه‌های شناخته شده شهر دبی مانند موارد زیر است:

  • اسپرت سیتی دبی: ۵ دقیقه
  • منطقه جمیرا: ۱۰ دقیقه
  • واحه سیلیکون دبی: ۲۰ دقیقه
  • شهربازی IMG :۲۰ دقیقه
  • فرودگاه بین‌المللی دبی: ۲۵ دقیقه

مناطق ارزان دبی برای اجاره آپارتمان

نرخ اجاره آپارتمان در دبی پروداکشن سیتی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نام آپارتمان هزینه اجاره (سالانه)
استودیو 18000 درهم
یک‌خوابه 32000 درهم
دوخوابه 39000 درهم
سه‌خوابه 56000 درهم

منطقه تاون اسکوایر دبی

این منطقه هم جزو بزرگ‌ترین مناطق ارزان‌قیمت برای اجاره آپارتمان در دبی است؛ پس اگر به دنبال ارزان‌ترین مکان برای کرایه آپارتمانی هستید که با نیازهای شما متناسب باشد، منطقه تاون اسکوایر دبی را در لیست خود قرار دهید.

این منطقه واقع شده در خیابان القضرا یک زندگی برای شما فراهم می‌کند که ترک آن برایتان خیلی سخت است. هنوز هم چند مقصد بسیار محبوب دبی در این منطقه دایر هستند که عبارت‌اند از:

  • اسپرت سیتی دبی: ۱۳ دقیقه
  • عربین رنچز: ۱۶ دقیقه
  • مرکز خرید امارات: ۲۳ دقیقه
  • مارینا دبی: ۲۵ دقیقه
  • مرکز خرید ابن بطوطه: ۲۵ دقیقه

هزینه اجاره آپارتمان در تاون اسکوایر دبی بر اساس جدول شرح داده شده زیر است.

نام آپارتمان هزینه اجاره (سالانه)
استودیو 20000 درهم
یک‌خوابه 30000 درهم
دوخوابه 40000 درهم
سه‌خوابه 58000 درهم

اطراف روستای جمیرا JVC

درصورتی‌که طرف‌دار آرامش در منطقه‌ای هستید که ارزان‌ترین خانه‌ها را برای اجاره آپارتمان در دبی ارائه می‌دهد، حومه روستای جمیرا بهترین مورد برای شما است.

اطراف روستای جمیرا همچنین جزو محبوب‌ترین مناطق مسکونی و خانواده‌ها به شمار می‌آید. زندگی در این منطقه به معنی دسترسی راحت به بعضی از مناسب‌ترین جاذبه‌های دبی از جمله:

  • باغ معجزه دبی: ۱۰ دقیقه
  • موتور سیتی دبی: ۱۰ دقیقه
  • مرکز خرید امارات: ۱۵ دقیقه
  • مرکز شهر دبی: ۲۰ دقیقه
  • فرودگاه بین‌المللی دبی: ۲۵ دقیقه

اطراف روستای جمیرا JVC

همچنین قیمت اجاره آپارتمان در حومه روستای جمیرا بر طبق جدول ذکر شده زیر است.

نام آپارتمان هزینه اجاره (سالانه)
استودیو 22000 درهم
یک‌خوابه 42000 درهم
دوخوابه 50000 درهم
سه‌خوابه 70000 درهم

نحوه اجاره آپارتمان در دبی

مهم‌ترین مراحل اجاره آپارتمان در دبی چیست؟ سبک اجاره‌خانه‌ها در دبی شامل یک‌سری مراحل بوده که می‌خواهیم هریک را برایتان بیان کنیم:

مرحله اول

در مرحله اول باید به سایت‌هایی که به‌صورت آنلاین در زمینه اجاره آپارتمان در دبی فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید. در این مرحله باید همه آن چیزی که از یک‌خانه انتظار داشته و بودجه‌ای که دارید را با متخصصان مجموعه در میان بگذارید.

مثلاً اینکه میزان بودجه، مبله بودن یا نبودن آپارتمان، چندخوابه بودن، متراژ و… باید تعیین شود تا مناسب‌ترین گزینه را در اختیار شما قرار دهند.

مرحله دوم

در این مرحله از اجاره آپارتمان در دبی که انتخاب خود را نهایی کردید برای بازدید از خانه یک‌زمان و تاریخی را مشخص کرده و به آنجا می‌روید. در هنگام بازدید حتماً به کلیه موارد موردنظر خود دقت کنید و سؤالات مربوطه را از صاحب‌خانه بپرسید.

از جمله نکاتی که در هنگام بازدید از خانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید شامل موارد زیر هستند:

  • امنیت محل زندگی خود را در نظر بگیرید.
  • درصورتی‌که خودرو شخصی ندارید، دسترسی خانه را به‌وسیله ایستگاه‌های اتوبوس، مترو، تاکسی و سایر وسایل نقلیه دیگر چک کنید.
  • خانه به محل کارتان نزدیک باشد.
  • سروصدا در منطقه زیاد نباشد.
  • امکانات پارکینگ را مدنظر قرار دهید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مرحله سوم

هنگامی‌که تصمیم نهایی خود را گرفتید، باید درباره مبلغ کرایه بحث و گفتگو کنید. در مواردی همچون تعداد چک چانه بزنید، کلیه مشخصات قرارداد خانه مثل مدت‌زمان اجاره، بهای دیپازیت، زمان شروع قرارداد و مدت آن را هم انتخاب کنید.

نحوه اجاره آپارتمان در دبی

سؤالات متداول

  1. آیا می‌توان بدون کار در دبی آپارتمان اجاره کرد؟

هیچ قانونی وجود ندارد که شما باتوجه به آن نتوانید بدون کار آپارتمانی در دبی کرایه کنید.

  1. چه مدارکی برای اجاره آپارتمان در دبی نیاز است؟

کپی پاسپورت، کپی از بلیط سفر و کارت اقامت

  1. قیمت متوسط اجاره خانه یک‌خوابه در دبی چقدر است؟

بین 70000 تا 100000 درهم

مرحله چهارم

در مرحله چهارم می‌توانید خانه موردنظرتان را رزرو کنید. حتماً می‌دانید که برای رزرو باید ۵ درصد هزینه کرایه را به صاحب‌خانه پرداخت کنید. یادتان نرود که برای اثبات پرداخت، یک رسید یا کپی از گذرنامه مالک بگیرید.

مرحله پنجم

در آخرین مرحله مربوط به اجاره آپارتمان در دبی باید قرارداد کرایه را امضا کنید. قبل از امضای قرارداد حتما یک دور کامل آن را با دقت مطالعه کنید تا برطبق توافقی که کرده بودید، کارها پیش برود.

پس از آن‌که با مالک در هر زمینه‌ای به توافق رسیدید، می‌توانید قرارداد خود را نهایی کنید. به ‌علاوه در این مرحله می‌توانید به قرارداد بر اساس توافقی که کرده‌اید موردی را اضافه یا حذف کنید.

دیپازیت چیست؟

اغلب مالکان خانه در دبی علاوه بر مبلغ اجاره از کرایه‌نشین مقداری پول که تقریباً ۵ درصد از تمام اجاره ۱ سال خانه است را به‌صورت امانت دریافت می‌کنند که به آن دیپازیت می‌گویند.

این دیپازیت به این دلیل گرفته می‌شود که اگر اجاره‌نشین به خانه خسارتی وارد کند ضمانتی برای پرداخت خسارت‌ها وجود داشته باشد. چنانچه در طول مدت اجاره، مستأجر خانه را به همان شکل حفظ کند، تمام پول به وی برگردانده می‌شود.

دیپازیت چیست؟

اجاره روزانه خانه در دبی

شاید اطلاعی در زمینه اجاره آپارتمان در دبی به‌صورت روزانه ندارید؛ ولی خوشبختانه در این شهر به‌صورت روزانه هم می‌توان خانه کرایه کرد. بیشتر خانه‌ها به‌صورت ۶ماهه یا ۱ساله اجاره داده می‌شوند.

نحوه پرداخت هزینه اجاره ملک در دبی

در دبی هزینه اجاره ۱ساله را جلو، جلو از شما دریافت می‌کنند. یا ممکن است هزینه ۱ سال را به‌صورت تعدادی چک از شما بگیرند. بعضی مالکان از کرایه‌نشینان نیز دیپازیت می‌گیرند.

نحوه پرداخت هزینه اجاره ملک در دبی

مدارک موردنیاز برای اجاره آپارتمان در دبی

کرایه‌خانه در دبی به تعدادی مدارک ضروری نیاز دارد که عبارت‌اند از:

  • ارائه‌دادن گذرنامه
  • ارائه عکس بلیت سفر
  • تحویل‌دادن کارت اقامت
  • تسویه‌حساب کامل بهای اجاره آپارتمان در دبی

مدارک لازم برای ثبت قرارداد و اخذ گواهی Ejari

برخی از مدارک واجب و مهم برای ثبت‌کردن قرارداد و دریافت گواهی Ejari عبارت‌اند از:

  • تحویل‌دادن قرارداد کرایه‌خانه اصلی و امضا شده
  • ارائه کپی از ویزای اجاره‌نشین
  • یک عدد کپی از گذرنامه صاحب‌خانه
  • ارائه نسخه‌ای از سند مالکیت
  • تحویل رسید سپرده امنیتی
  • ارائه‌دادن شماره پیش‌فرض ۹ رقمی (برای اتصال آب و برق)
  • تحویل یک کپی از صورت‌حساب آخر کرایه‌نشین قبلی برای اتصال آب و برق

هزینه اجاره آپارتمان در دبی

در حوزه هزینه کرایه‌خانه در دبی استانداردهای مهم و حیاتی وجود دارند که اهمیت‌دادن به این استانداردها به شما کمک زیادی در اجاره‌خانه می‌کند. حالا قصد داریم به شرح این فاکتورها اقدام کنیم.

امکانات ویژه آپارتمان

خانه یا آپارتمان‌هایی که از امکانات بالایی مانند استخر، سالن ورزشی، نگهبانی ۲۴ ساعته و غیره برخوردار باشند، قاعدتاً به قیمت خیلی بالایی هم اجاره داده می‌شوند. درصورتی‌که تمایل به اجاره‌کردن چنین مکان‌هایی هستید، باید اول از هر چیزی توان مالی خود را در نظر بگیرید.

هزینه اجاره آپارتمان در دبی

متراژ و نوع ملک

استاندارد مهم دیگر بر نرخ اجاره آپارتمان در دبی، متراژ و نوع خانه موردنظر است. به طور مثال آپارتمان‌های بزرگ‌تر و خانه‌های دارای باغچه بازه قیمتی بالایی دارند.

موقعیت جغرافیایی

از عوامل مهم در تعیین نرخ اجاره آپارتمان در دبی، موقعیت جغرافیایی خانه است. خانه‌هایی که در مناطق مرکزی و حیاتی شهر قرار گرفته‌اند، اصولاً قیمت‌های بالاتری دارند. این منطقه‌ها به دسترسی راحت امکانات، مراکز خرید و تفریحی، اماکن کاری و مابقی موارد دیگر دسترسی دارند.

هزینه اجاره آپارتمان در دبی

تقاضا و عرضه

از عوامل تعیین‌کننده دیگر در بازار مسکن می‌توان به میزان عرضه و تقاضا اشاره کرد. چنانچه درخواست برای اجاره‌خانه بیشتر از عرضه باشد، خب قطعاً احتمال افزایش قیمت‌ها وجود خواهد داشت. قبل از انتخاب خانه در دبی بهتر است با بررسی و مشاوره از منابع مطمئن، تصمیم‌گیری درست و آگاهانه داشته باشید.

قیمت اجاره آپارتمان در دبی بر اساس نقاط مختلف بسیار متفاوت است‌. کم‌ترین هزینه کرایه‌خانه ارزان در این شهر ۱۵ هزار درهم در سال بوده که نسبت به محله‌های مرکزی و شیک دبی ارزان‌تر است. حد متوسط اجاره‌بها در دبی به‌صورت تخمین زده شده شامل جدول ارائه شده زیر است.

نام آپارتمان هزینه اجاره
یک‌خوابه (مرکز شهر) اجاره ماهیانه شروع قیمت از 6000 تا 10000 درهم به بالا
یک‌خوابه (مرکز شهر) اجاره سالیانه شروع قیمت از 55000 الی 80000  درهم به بالا
یک‌خوابه (خارج از مرکز) اجاره ماهیانه شروع قیمت از 40000 الی 50000 درهم
یک‌خوابه (خارج از مرکز) اجاره سالیانه شروع قیمت از 40000 درهم
سه‌خوابه (مرکز شهر) اجاره ماهیانه شروع قیمت از 10000 الی 25000 درهم به بالا
سه‌خوابه (مرکز شهر) اجاره سالیانه شروع قیمت از 180000 درهم به بالا
سه‌خوابه (خارج از شهر) اجاره ماهیانه شروع قیمت از 8000 الی 10000 درهم
سه‌خوابه (خارج از شهر) اجاره سالیانه شروع قیمت از 80000 الی 85000 درهم

اجاره‌ آپارتمان در دبی برای یک سال

یکی از اصلی‌ترین شرط اجاره خانه در دبی برای یک سال پرداخت با ۱ تا ۱۲ چک بانکی است که در هر ملکی این شرایط فرق می‌کند. اکنون به بررسی قیمت اجاره سالیانه یک آپارتمان در دبی که به شرح جدول زیر است، می‌پردازیم.

نام آپارتمان هزینه اجاره (سالانه)
یک‌خوابه مجلل 120000 درهم
یک‌خوابه معمولی 70000 درهم
دوخوابه مجلل 250000 درهم
دوخوابه معمولی 90000 درهم
سه‌خوابه مجلل 390000 درهم
سه‌خوابه معمولی 250000 درهم

دقت کنید که ابوظبی و دبی از گران‌ترین ملک‌های اجاره‌ای در امارات متحده عربی هستند. املاک کرایه‌ای در عجمان و شارجه قیمت پایین‌تری دارند.

اجاره‌ آپارتمان در دبی برای یک سال

اجاره آپارتمان در دبی برای یک ماه

اجاره‌ ماهانه خانه در دبی تحت‌نظر شرکت‌های معروف دبی همچون Airbnb به اشخاص توریست و افرادی که به‌صورت موقت در امارات متحده عربی اقامت دارند، اجاره داده می‌شود. قیمت این خانه‌ها باتوجه‌به فصل‌های مختلف و شرایط کشور امارات ثابت نیست و در حال تغییر است.

به طور مثال در تابستان‌ها ارقام کرایه‌خانه ماهیانه در دبی به ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ درهم در ماه می‌رسد؛ ولی در فصول پاییز و زمستان ۱۲۰۰۰ درهم شروع اجاره‌خانه ماهانه در دبی است.

نکات لازم درباره اجاره آپارتمان در دبی

قبل از آن که بخواهید خانه‌ای اجاره کنید باید حتماً به نکات مهمی که در بخش زیر به آن اشاره کرده‌ایم، توجه کنید:

  • خانه‌های اجاره داده شده در دبی حتماً باید شماره شناسه RERA داشته باشند.
  • در اجاره‌نامه می‌بایست هزینه‌هایی همچون هزینه اینترنت، آب، برق و… نوشته شود.
  • در قرارداد آپارتمان باید مبلغ کرایه‌خانه و مبلغی که به‌عنوان دیپازیت گرفته می‌شود، نوشته شود.
  • ثبت قرارداد اجاره‌خانه در EJARE الزامی است (EJARE سیستمی برای مدیریت قراردادهای میان صاحب‌خانه و مستأجر است)
  • بر اساس قوانین دبی صاحبان خانه وظیفه دارند در طول اجاره هزینه تعمیرات را بپردازند و این مورد در اجاره‌نامه ذکر شود.
  • اداره آب و برق دبی ماهانه مبلغی را برای هزینه آب، برق و گاز دریافت می‌کند که این هزینه طبق نوع ساختمان (آپارتمان یا ویلایی بودن) تقریباً حدود ۱۲۰۰ درهم برای آپارتمان و ۵۰۰۰ درهم برای ویلا گرفته می‌شود‌.
  • اگر قصد داشتید قبل از تمام‌شدن مدت قرارداد اجاره، خانه را تخلیه یا اینکه قرارداد خود را تمدید کنید، باید ۲ ماه زودتر به صاحب‌خانه اطلاع دهید.
  • چنانچه مالک خانه بخواهد مستأجر را زودتر از مدت درج شده در قرارداد از خانه بیرون کند، باید ۶ ماه زودتر به مستأجر خود خبر دهد.
  • در دبی رهن خانه وجود ندارد و خانه فقط اجاره داده می‌شوند. روش و قوانین اجاره در هر ۷ امارات برابر است؛ اما درباره قانونی کردن قراردادها یا پرداخت سپرده‌ها امکان دارد تفاوت‌های جزئی میان آن‌ها وجود داشته باشد.
  • قرارداد اجاره در دبی ۱ساله بوده و در صورت کنسل‌کردن آن باید جریمه زیادی بپردازید.
  • صاحب‌خانه‌ها معمولاً اجاره‌خانه را به‌صورت ماهانه دریافت نمی‌کنند.
  • اغلب مالک خانه‌ها به چک‌های قبل از تاریخ ۱ساله و همچنین اجاره‌بهای ۳ ماه به‌عنوان سپرده اولیه نیاز دارند.
  • بهترین حالت برای پرداختن هزینه اجاره این است که کرایه را ۱ سال زودتر پرداخت کنید.

اجاره آپارتمان و خانه در دبی با مندوبی گروپ

اجاره ملک در دبی مسئله‌ای پیچیده و نگران‌کننده است؛ زیرا در امارات قیمت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و باید پیش از اقدام برای یافتن آپارتمان و اجاره آن اطلاعات لازم را کسب کنید. مندوبی گروپ با سال‌ها سابقه کاری درخشان و کسب ۵۰۰ پرونده موفق توانسته اعتبار جاودانی در سراسر دنیا کسب کند.

تیم قدرتمند مندوبی گروپ در زمینه خدمات مهاجرتی اعم از مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری در دبی، خدمات اقامت و اداره کار، اخذ ویزای توریستی و… از اولین جلسه مشاوره تا تهیه مدارک موردنیاز با افتخار همراه و پشتیبان مراجعین عزیز است.

مشاورین مندوبی گروپ با پشتیبانی ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته آماده خدمت‌رسانی به شما متقاضیان گران‌قدر هستند تا اگر هر سؤالی در هر زمینه‌ای داشتید با استفاده از راهنمایی‌های مفید و کاربردی خود به آن‌ها پاسخ دهند. اعتماد خود را به ما بسپارید تا تجربه‌ای بی‌نظیر کرده و رؤیاهایتان را در آن زندگی کنید.

چکیده

خریدوفروش یا اجاره آپارتمان در دبی مشکلات و گرفتاری‌های خاص خود را دارد. قبل از مهاجرت به این شهر بهتر است در ابتدا تمامی شرایط و قوانین مربوط به اجاره‌خانه در این شهر را بدانید تا بتوانید با اطمینان بیشتر و بدون ایجاد هیچ مشکلی خانه موردنظر خود را پیدا و آن را اجاره کرد.

ما در این مقاله تلاش کردیم هر آنچه که در ارتباط با اجاره‌کردن خانه در دبی لازم بود بدانید در میان گذاشتیم.

سؤالات متداول

  1. آیا برای اجاره آپارتمان در دبی به اقامت دائم یا ویزای خاصی نیاز داریم؟

برای اجاره ملک در دبی معمولاً به ارائه مدارک شناسایی معتبر مثل گذرنامه و ویزای معتبر نیاز است.

  1. استفاده از هتل برای توریست بهتر است یا خانه اجاره‌ای؟

چنانچه مسافر برای مدت طولانی بخواهد در دبی اقامت داشته باشد، باید خانه اجاره کند.

  1. آیا امکان فسخ قرارداد اجاره مسکن در دبی وجود دارد؟

بله ولی اگر زمان زیادی به پایان قرارداد مانده باشد، باید جریمه سنگینی برای فسخ قرارداد پرداخت.

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

سایر مقالات:

شرایط برگزاری مسابقات اسب سواری در دبی 2024+ قوانین و آداب
هزینه‌های اجاره رستوران در دبی+2 مجوز اصلی + شرایط تأسیس رستوران
آشنایی با بهترین شهرهای امارات برای تحصیل + 5 دانشگاه برتر امارات

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *