ارز مورد نیاز در دبی

ارز مورد نیاز در دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

ارز مورد نیاز در دبی و امارات

آیا می‌دانید ارز مورد نیاز در دبی چیست و برای سفر به دبی باید چه پولی همراه داشته باشید؟ اگر در صدد سفر و مهاجرت به دبی هستید و نمی‌دانید که چه ارزی باید همراه خود داشته باشید، نگران نباشید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ارز و واحد پولی دبی آشنا کنیم.

واحد پول دبی چیست؟

قبل از بررسی این موضوع که چه ارزی برای سفر به دبی نیاز است بهتر است با واحد پول امارات که دبی را هم شامل می‌شود، آشنا شوید. واحد پول در دبی درهم اماراتی (AED) است که به صورت رسمی به عنوان درهم شناخته می‌شود.

 این واحد پول در سال ۱۹۷۳ تحت عنوان درهم اماراتی جایگزین ریال قطر و دبی شد. برای پول خرد در دبی از واحد فلس (Fils) استفاده می‌شود که هر ۱۰۰ فلس معادل یک درهم است.

در دبی، اسکناس‌ها در واحدهای ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ درهمی وجود دارند. همچنین، سکه‌ها در واحدهای ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ فلسی در دو رنگ طلایی و نقره‌ای موجود هستند. سکه یک درهمی و سکه 50 فلسی از رایج‌ترین پول‌های نقدی هستند که در دبی استفاده می‌شوند.

واحد پول دبی چیست؟
ارز مورد نیاز در دبی

درهم برای سفر به دبی بهتر است یا دلار؟

در دبی و دیگر شهرهای امارات متحده عربی از ریال امارات (درهم) به عنوان واحد پول رسمی استفاده می‌شود؛ اما به دلیل توریستی بودن شهر و وجود ارز بین‌المللی مانند دلار، توریست‌ها می‌توانند برای خرید و مخارج خود از هر دو ارز استفاده کنند.

 از طرفی، کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز در بسیاری از مکان‌های تجاری در دبی قابل‌استفاده هستند. برای افراد مقیم ایران که به دبی سفر می‌کنند، بهترین راهکار ممکن است ترکیبی از استفاده از درهم برای پوشش نیازهای محلی و استفاده از دلار برای پوشش هزینه‌های بین‌المللی باشد.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

این روش به شما امکان می‌دهد تا در هر دو موقعیت مالی مختلف، بهترین واحد پول را استفاده کنید؛ اما در کل در رابطه با موضوع ارز مورد نیاز در دبی و انتخاب بین درهم یا دلار در دبی هنگام سفر به این شهر، بهتر است از درهم استفاده کنید.

 درهم ارز رسمی امارات متحده عربی است و در دبی به عنوان ارز رسمی استفاده می‌شود. همچنین، استفاده از درهم می‌تواند هزینه‌های ارزی را کاهش دهد و از نرخ تبدیل ارز جلوگیری کند

پول مورد نیاز در دبی

دبی یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در خلیج‌فارس است و به عنوان یکی از لوکس‌ترین و پرطرف‌دارترین شهرهای جهان شناخته می‌شود.

 این شهر به امکانات بسیار بالا، ساختمان‌های مدرن و شگفت‌انگیز، خرید و تجارت، رستوران‌های لوکس، شهربازی‌ها، صحرا پیشه‌ها، ساحل‌های زیبا و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری معروف است؛ بنابراین دبی یکی از شهرهای گران‌قیمت جهان است و هزینه زندگی در آن بالا است.

برای تعیین مقدار پول مورد نیاز در دبی، باید به عوامل مختلفی مانند هزینه اقامت، هزینه غذا، هزینه حمل‌ونقل و هزینه تفریح در دبی توجه کنید. همچنین، نرخ تبدیل ارز نیز برای تبدیل پول محلی به پول دبی مهم است.

پول مورد نیاز در دبی
ارز مورد نیاز در دبی

برای محاسبه تقریبی هزینه‌های سفر می‌توانید از برخی سایت‌ها یا برنامه‌هایی که در این زمینه طراحی شده‌اند کمک بگیرید. ناگفته نماند می‌توانید از مشاوران و مؤسسان حرفه‌ای و باتجربه کمک و مشاوره بگیرید و بودجه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید.

در رابطه با ارز مورد نیاز در دبی و مقدار پولی که نیاز دارید لطفاً توجه داشته باشید که هزینه‌های موردنیاز برای سفر به دبی ممکن است بسته به نیازها و سلیقه شما متفاوت باشد.

کارت بانکی مورد نیاز در دبی

شاید در برخی از بازار‌های محلی کوچک از پول نقد استفاده شود؛ اما استفاده از کارت اعتباری یا بانکی برای خرید در دبی بسیار رایج است. بیشتر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی این‌گونه پرداخت‌ها را قبول می‌کنند.

البته قبل از سفر به دبی، بهتر است با بانک یا شرکتی که کارت‌بانکی خود را از آن دریافت کرده‌اید سؤال بپرسید و از قابلیت استفاده از کارت در خارج از کشور و هزینه‌های مربوطه مطلع شوید.

در خصوص ارز مورد نیاز در دبی ممکن است برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها فقط پول نقد را قبول کنند، بنابراین همیشه مناسب است کمی پول نقد همراه داشته باشید. در ادامه با برخی از کارت‌های پرداخت رایج در دبی آشنا می‌شویم.

Debit Cards

کارت‌های نقدی می‌توانند یک راه‌حل مناسب برای مدیریت مالی در سفر به دبی باشند. این کارت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که پول نقد را در آن‌ها قرار داده و از آن برای خریدها و برداشت از  ATM استفاده کنید. بسته به نوع کارتی که استفاده می‌کنید برداشت شما از ATM امکان دارد شامل کارمزدهایی شود.

کارت‌های  Wise، ING، Citibank و Revolut نیاز شما به ارز موردنیاز در دبی را رفع می‌کند. این کارت‌ها مختص سفر طراحی شده و می‌توانید حجم پول کافی در دبی را با این کارت‌ها همراه داشته باشید و همواره به افراد کمک می‌کند سفر بدون دردسری داشته باشند.

کارت بانکی مورد نیاز در دبی
ارز مورد نیاز در دبی

Credit Cards

هنگام سفر و نیاز به ارز مورد نیاز در دبی، استفاده از کارت‌های اعتباری در دبی می‌تواند یک گزینه مناسب برای مدیریت مالی باشد. این کارت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که خریدهای خود را به‌راحتی انجام دهید و از خدمات دستگاه‌های خودپرداز استفاده کنید.

علاوه بر این، برخی از کارت‌های اعتباری دارای ویژگی‌های جذابی برای مسافران هستند، مانند بیمه مسافرتی رایگان که شامل پوشش‌های مختلف از جمله بیمه سفر، بیمه اجناس خریداری شده و بیمه اتومبیل است. همچنین، برخی از کارت‌های اعتباری جوایز و امکانات ویژه دیگری نیز ارائه می‌دهند.

مزایای استفاده از کارت بانکی خود در خارج از کشور به شرح زیر است:

  • جلوگیری از کارمزد معاملات بین‌المللی
  • جلوگیری از حاشیه نرخ ارز بالا
  • دریافت ارز مورد نیاز در دبی از خودپرداز بدون کارمزد
  • نداشتن کارمزد پیش پرداخت نقدی

کارت پیش پرداخت سفری

این نوع کارت‌ها معمولاً به‌صورت هدیه یا برای استفاده موقت صادر می‌شوند. شما می‌توانید این کارت‌ها را به‌عنوان یک روش امن برای خرید و پرداخت ارز مورد نیاز در دبی استفاده کنید.

 امکان دارد برخی از صادرکنندگان کارت‌های پیش پرداخت هزینه به دارنده کارت تحمیل کنند برای جلوگیری از متضرر شدن در این مسئله حتماً از یک فرد یا مؤسسه مهاجرتی باتجربه کمک بگیرید. برخی از این هزینه‌های اضافی به شرح زیر است:

  • کارمزد تبدیل ارز مورد نیاز در دبی
  • نرخ ارز غیر رقابتی
  • هزینه‌های برداشت بین‌المللی ATM
  • هزینه‌های بارگیری مجدد
  • هزینه عدم فعالیت
کارت پیش پرداخت سفری
ارز مورد نیاز در دبی

شرایط دریافت ارز مسافرتی برای سفر به دبی

ارز مسافرتی و دولتی به مسافران خارجی تعلق می‌گیرد و این ارز به قیمت کمتر از نرخ روز ارز به آن‌ها ارائه می‌شود. این امکان برای مسافرانی که در صدد سفر به دبی هستند و می‌خواهند ارز موردنیاز در دبی را دریافت کنند بسیار جذاب است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

این قانون این امکان را می‌دهد که با قیمت مناسب‌تری ارز خارجی برای سفر خود تهیه کنند؛ اما باید توجه داشت که این ارز فقط به مسافران خارجی تعلق می‌گیرد و به افراد زیر ۱۲ سال و ایرانیان مقیم خارج کشور تعلق نمی‌گیرد.

هر نفر در سال یکبار می‌تواند ارز مسافرتی دریافت کند. میزان ارز دریافتی مسافرتی بستگی به کشور مقصد مسافر دارد به این صورت که آیا کشور مقصد نیاز به ویزا دارد یا خیر. مسافران برای سفر و تهیه ارز مورد نیاز در دبی، نیاز به ویزا دارند. به هر مسافر 500 یورو ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد.

ناگفته نماند که مسافران علاوه بر یورو می‌توانند ارز مسافرتی دلار یا پوند نیز دریافت کنند که بسته به انتخاب و نیاز شما دررابطه‌با ارز مورد نیاز در دبی، شرایط متفاوت است؛ بنابراین اگر شما بخواهید دلار برای سفر به دبی تهیه کنید مدارک زیر را به‌صورت زیر ارائه و اقدام کنید:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی گذرنامه
  • اصل ویزا
  • اصل و کپی بلیت پرواز دبی دارای مهر آژانس هواپیمایی
  • فرم درخواست ارز مسافرتی
  • شماره‌حساب بانکی
  • واریز عوارض خروج و ارائه رسید آن

تبدیل ریال به درهم در دبی

برای تبدیل ریال به درهم و تهیه ارز مورد نیاز در دبی، باید نرخ تبدیل را بدانید. در حال حاضر، نرخ تبدیل یک ریال ایرانی به درهم در دبی حدوداً ۰.۱۰ درهم است؛ بنابراین، برای تبدیل مقدار ریال مورد نظر خود به درهم، می‌توانید آن را در ۰.۱۰ ضرب کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر می‌خواهید ۱۰۰۰ ریال را به درهم تبدیل کنید، مقدار آن برابر با ۱۰۰ درهم خواهد بود.

شما می‌توانید ارزهای خارجی را در بانک‌ها، صرافی‌ها یا بازارهای ارز، تبدیل به ارز مورد نیاز در دبی کنید. برای تبدیل ریال به درهم، می‌توانید به یکی از صرافی‌های معتبر یا بانک‌هایی که خدمات تبدیل ارز ارائه می‌دهند مراجعه کنید. آن‌ها معمولاً خدمات تبدیل ارز ارائه می‌دهند و می‌توانند ریال شما را به درهم تبدیل کنند.

همچنین، می‌توانید از خدمات آنلاین تبدیل ارز استفاده کنید. بسیاری از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها امکان تبدیل ارزها را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید تبدیل ریال یا تبدیل تومان به درهم در دبی را انجام دهید.

تبدیل ریال به درهم در دبی
ارز مورد نیاز در دبی

توجه داشته باشید که قبل از انجام هرگونه تبدیل ارز، بهتر است نرخ تبدیل و هزینه‌های مربوط به تبدیل ارز را مقایسه کنید تا بهترین و مطمئن‌ترین راه را برای خود انتخاب کنید.

بهترین صرافی‌ها برای تبدیل ارز مورد نیاز در دبی

برای تبدیل پول به ارز مورد نیاز در دبی، می‌توانید به صرافی‌ها مراجعه کنید. در دبی، صرافی‌های زیادی وجود دارند که امکان تبدیل ارزهای مختلف را فراهم می‌کنند. برای انتخاب بهترین صرافی، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • نرخ تبدیل: قبل از تبدیل پول خود، نرخ تبدیل ارز در صرافی را بررسی کنید و با نرخ‌های دیگر صرافی‌ها مقایسه کنید.
  • کارمزد: مطمئن شوید که هزینه‌های کارمزد و هزینه‌های اضافی مربوط به تبدیل ارز در صرافی را در نظر گرفته‌اید.
  • امکانات اضافی: بعضی از صرافی‌ها امکانات اضافی مانند پذیرش کارت اعتباری یا ارائه خدمات اینترنتی را نیز فراهم می‌کنند که ممکن است برای شما مهم باشد.
  • اعتبار و قوانین: اطمینان حاصل کنید که صرافی موردنظر شما اعتبار دارد و با قوانین مربوط به تبدیل ارز در دبی سازگار است.

با رعایت این نکات و انجام مقایسه‌ای دقیق، می‌توانید بهترین صرافی را برای تبدیل پول به ارز مورد نیاز در دبی انتخاب کنید. در زیر به چند مورد از بهترین صرافی‌های دبی برای تبدیل ارز اشاره کرده‌ایم:

صرافی الانصاری دبی

صرافی الانصاری در دبی یکی از معروف‌ترین صرافی‌ها است که در امارات متحده عربی واقع شده است. این صرافی ارائه‌دهنده خدمات ارزی و ارزهای خارجی است. این صرافی بیش از ۱۰۰ شعبه در سراسر امارات متحده عربی دارد و به‌عنوان یکی از بهترین صرافی‌ها برای تهیه ارز مورد نیاز در دبی شناخته می‌شود.

صرافی الانصاری دبی
ارز مورد نیاز در دبی

صرافی شرف دبی

این صرافی از دیگر صرافی‌های مشهور و معروف دبی است که علاوه بر تبدیل ارز و خدمات مربوط به صرافی خدمات دیگری همچون حواله شرکتی و شخصی و خدمات مربوط به چک دستمزد را برای پرداخت دستمزد کارگران، برای مراجعه‌کنندگان فراهم می‌کند.

صرافی الراجحی در دبی

این صرافی با سابقه‌ای بیش از ۳۰ سال در زمینه خدمات ارزی فعالیت می‌کند و به عنوان یکی از بهترین صرافی‌ها در دبی و برای تهیه ارز مورد نیاز در دبی برای مسافران خارجی، شناخته می‌شود. صرافی الراجحی ارائه‌دهنده خدماتی مانند خریدوفروش ارزهای خارجی، انتقال وجه بین‌المللی و خدمات مرتبط با ارز است.

صرافی الراجحی در دبی
ارز مورد نیاز در دبی

صرافی الفردان دبی

این صرافی با داشتن شعبه‌های متعدد در سراسر دبی و امکانات آنلاین، به مشتریان خود امکان تبدیل پول به ارز مختلف و ارز مورد نیاز در دبی را با قیمت‌های رقابتی و خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

 همچنین، صرافی الفردان با توجه به استانداردهای بین‌المللی و قوانین مالی محلی، به مشتریان خود اطمینان از امنیت و قابلیت اعتماد خدمات خود را می‌دهد.

صرافی شماره تماس آدرس
صرافی الانصاری دبی 097142260806 Sikkad Al Khail Rd – Deira – Al Sabkha
صرافی شرف دبی 09713535333 Al Fahidi St – Bur Dubai
صرافی الراجحی در دبی 097142222155 AL Maktoum Rd-Deira
صرافی الفردان دبی 097142951999 Al Fardan Centre, Baniyas Road, Deira, Dubai, United Arab Emirates

مندوبی؛ قدم‌به‌قدم برای مهاجرت به دبی همواره با شماست!

مؤسسه مهاجرتی مندوبی در قدم اول تصمیم مهاجرت شما به دبی تا هر زمانی که نیاز به کمک داشته باشید همراه شماست. این مؤسسه با وجود کارشناسان باتجربه و با بیش از ۱۵ سال سابقه کار موفق، شما را در این راه پرچالش همراهی می‌کند.

شما با مراجعه به این مؤسسه هنگام سفر یا مهاجرت به دبی می‌توانید به بهترین نحو تمام شرایط را فراهم کنید همچنین در این راه به شما کمک می‌کند بودجه خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و حتی در تهیه ارز مورد نیاز در دبی شما را با مناسب‌ترین و قابل‌اعتمادترین روش آشنا می‌کند.

سخن پایانی

شناخت ارز مورد نیاز در دبی و انتخاب بهترین ارز برای سفر به این شهر می‌تواند تأثیر زیادی بر هزینه‌های سفر شما داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم شما را با ارز رایج دبی و برخی از صرافی‌های معروف و قابل اعتماد جهت تبدیل ارز و جلوگیری از کلاهبرداری آشنا کردیم.

سؤالات متداول

1.چه ارزی در دبی رایج است؟

درهم و دلار

  1. بهترین ارز برای سفر به دبی چیست؟

باتوجه به نیاز افراد دلار و درهم هردو مناسب هستند.

  1. بهترین صرافی ها برای تبدیل ارز در دبی؟

صرافی الانصاری دبی، صرافی شرف دبی، صرافی الراجحی در دبی، صرافی الفردان دبی

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر مقالات:

آشنایی با بهترین شهرهای امارات برای تحصیل + 5 دانشگاه برتر امارات
اجاره آپارتمان در دبی +6 نوع آپارتمان و منطقه ارزان+شرایط 
5منطقه عالی برای اجاره دفتر کار در دبی + هزینه‌های 2024

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *