امکانات رفاهی امارات

امکانات رفاهی امارات


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

با مهم‌ترین امکانات رفاهی امارات تا به امروز آشنا شوید!

به جرئت می‌توان گفت که امکانات رفاهی امارات انگیزه اصلی بسیاری از افرادی هستند که این کشور را برای آغاز یک زندگی جدید و ایده‌آل انتخاب می‌کنند. امروزه امارات در حوزه‌های مختلف پزشکی، ساخت و ساز، تکنولوژی، امور اقتصادی و غیره پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که همگی به تضمین آینده‌ای روشن برای ساکنان این کشور منجر شده‌اند.

اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید، باید امکانات امارات را در بخش‌های مختلف به طور کامل بشناسید و با شناخت هرچه بیشتر برای مهاجرت و اقامت در هریک از شهر‌های امارات اقدام کنید؛ از این رو در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی اصلی‌ترین امکانات رفاهی امارات بپردازیم.

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

امکانات آموزشی در امارت؛ موضوعی مهم و قابل توجه

امارات متحده به عنوان یک کشور نسبتاً جوان توانسته است به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه خدمات آموزشی دست پیدا کند. در اواسط قرن گذشته مدارس رسمی‌ بسیار کمی‌ در این کشور و تنها در شهر‌ها دایر بودند؛ اما در حال حاضر شاهد فعالیت مراکز آموزشی و دانشگاه‌های بین‌المللی بسیاری در امارات هستیم.

جالب است بدانید امکانات رفاهی در دبی و دیگر شهر‌ها مرتبط به حوزه آموزش تا حدی موفق عمل کرده‌اند که امروزه نرخ باسوادی بزرگسالان در زنان و مردان به نزدیک ۹۵ درصد رسیده است؛ این در حالی است که این نرخ در اواسط دهه ۱۹۷۰ در زنان ۵۴ درصد و در مردان حدود ۳۱ درصد بود.

لازم است بدانید سیستم آموزشی امارات به ۳ بخش کلی تقسیم می‌شود که شامل مدارس خصوصی، مدارس دولتی و مؤسسات آموزش عالی است. کیفیت در سیستم‌های مختلف آموزشی در این کشور می‌تواند بسیار متفاوت باشد. تحصیل در امارات تا پایان دوره متوسطه جهانی در مدارس دولتی رایگان بوده و برای کودکان اماراتی کاملاً اجباری است.

نکته مهم دیگر درمورد مدارس امارات این است که این مراکز آموزشی به صورت تفکیک جنسیتی فعالیت می‌کنند. زبان آموزشی در مدارس دولتی امارات زبان عربی است و از این رو برخی مهاجران فرزندان خود را در مدارس خصوصی امارات ثبت‌نام می‌کنند تا تحت آموزش‌های انگلیسی قرار گیرند.

امکانات آموزشی در امارت؛ موضوعی مهم و قابل توجه

درمورد دانشگاه‌های امارات نیز باید بدانید هرساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر جهان هستند. به جرئت می‌توان گفت در بین کشور‌های حاشیه خلیج فارس امارات ارائه دهنده یکی از استانداردترین سیستم‌های آموزش عالی و بهترین دانشگاه‌های منطقه برای تحصیل است. بهترین دانشگاه‌های امارات شامل موارد زیر هستند:

  • دانشگاه خلیفه
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه زاید
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه کانادایی دبی
  • دانشگاه العین

به طور کلی مدارس دولتی، خصوصی و دانشگاه‌های مطرح این کشور از مهم‌ترین امکانات رفاهی امارات و بخش اصلی سیستم آموزشی این کشور محسوب می‌شوند.

امکانات حمل و نقل در امارات؛ سیستمی‌ پیشرفته و کارآمد

کمتر کسی را می‌توان یافت که رؤیای مهاجرت به امارات را در سر داشته باشد؛ اما تعریف پیشرفته بودن و کارآمدی سیستم حمل و نقل عمومی‌ در این کشور را نشنیده باشد. درواقع امکانات حمل و نقل از اصلی‌ترین امکانات رفاهی امارات به شمار می‌آیند و این شبکه حمل و نقل به جز در موارد نادر همچون ترافیک مانند ساعت دقیق کار می‌کند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

این سیستم کارآمد از استاندارد‌های قابل توجهی همچون کشور‌های اروپایی برخوردار بوده و به رفاه و آسایش مهاجران و ساکنان این کشور به ویژه در شهرهای پرجمعیتی همچون دبی کمک بسیاری می‌کند. درواقع این سیستم در دبی بیشتر به منظور راحتی گردشگرانی که به قصد بازدید از جا‌های دیدنی دبی به این شهر سفر کرده‌اند در نظر گرفته شده است.

دولت امارات سیستم حمل و نقل عمومی‌ در شهر‌های مختلف را به صورت کاملاً دقیق کنترل می‌کند. از امکانات رفاهی امارات در حوزه حمل و نقل عمومی‌ باید مترو، تاکسی، تراموا و غیره اشاره کنیم. دبی تنها شهر امارات است که شما برای استفاده از حمل و نقل عمومی‌ باید از کارت حمل و نقل یا نول کارت استفاده کنید.

نول کارت دبی یک کارت هوشمند شبیه کارت مترو در ایران است که در تمامی‌ خطوط حمل و نقل عمومی‌ در دبی کاربرد دارد و در انواع نول کارت آبی، قرمز، نقره‌ای و طلایی ارائه می‌شود. قیمت این کارت هوشمند به نوع آن و ناحیه طی شده بستگی دارد و معمولاً از ۳ درهم الی ۱۵ درهم است.

توجه داشته باشید که امکانات رفاهی امارات در شهر‌های کوچک‌تر نظیر فجیره، ام القوین و رأس الخیمه نسبت به امکانات شهر‌هایی نظیر دبی، ابوظبی و شارجه اصلاً قابل مقایسه نیست. با این حال شما می‌توانید از طریق تاکسی و اتوبوس به راحتی در شهر‌های کوچک امارات متحده عربی رفت و آمد کرده یا به شهر‌های بزرگ‌تر سفر کنید.

امکانات درمانی در امارات؛ خدماتی باکیفیت

زمانی که درمورد مزایا و معایب زندگی در دبی و دیگر شهر‌های امارات صحبت به میان می‌آید برخورداری از بیمارستان‌هایی با زیر ساخت‌های مناسب و پیشرفته یکی از مزایای اصلی زندگی در امارات محسوب می‌شود.

درواقع به دلیل عزم دولت و موقعیت عالی امارات به علت وجود ذخایر نفتی، این کشور بودجه زیادی را به منظور ارتقای سیستم مراقبت‌های بهداشتی اختصاص داده است. شهر‌هایی که دارای بهترین امکانات رفاهی امارات در حوزه درمان به شمار می‌آیند شامل دبی و ابوظبی هستند.

ارتقای سطح مراقبت‌های بهداشتی در این کشور به افتتاح بیمارستان‌ها با امکانات قابل توجه در سطح جهانی کمک بسیاری کرده است و امروزه شاهد استفاده از تجهیزات پیشرفته و باکیفیت و فناوری‌های روز دنیا در این بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هستیم.

امکانات درمانی در امارات؛ خدماتی باکیفیت
امکانات رفاهی امارات

جالب است بدانید بسیاری از بیمارستان‌های امارات تحت عنوان بیمارستان‌های تمام دیجیتال شناخته می‌شوند. درواقع در این بیمارستان‌ها کلیه تشخیص‌ها، گزارشات و تاریخچه پزشکی بیمار با یک کلیک در دسترس قرار گرفته و این اطلاعات دائماً به‌روزرسانی می‌شوند.

همچنین برخی بیمارستان‌ها برای گروه خاصی از بیماران به شکل تخصصی در نظر گرفته شده‌اند. برای مثال بیمارستان دانات العمارت در شهر ابوظبی ارائه دهنده خدمات درمانی تخصصی به زنان و کودکان است. در ادامه بررسی امکانات رفاهی امارات به معرفی بهترین و معروف‌ترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی امارات خواهیم پرداخت.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

کلینیک Cleveland ابوظبی

کلینیک کلیوند در شهر ابوظبی یک بیمارستان چند تخصصی بسیار پیشرفته است که خدمات بهداشتی متنوعی را در سطوح جهانی ارائه می‌دهد. این مرکز درمانی با تعهد به ارائه مراقبت‌های ویژه و برجسته به بیماران، تحقیق و مراقبت و دلسوزانه و استفاده از فناوری‌های پیشرفته به ارائه خدمات می‌پردازد.

در حال حاضر این بیمارستان یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات در حوزه درمان به شمار می‌آید و امکانات اصلی آن به شرح زیر است:

  • تصویربرداری تشخیصی پیشرفته
  • خدمات توان بخشی بیمار
  • خدمات ساخت دارو
  • آزمایشگاه‌های تخصصی
  • واحد مراقبت‌های ویژه
  • بخش اورژانس

بیمارستان Mediclinic City

بیمارستان مدی کلینیک سیتی از دیگر امکانات رفاهی امارات در زمینه پزشکی است که به عنوان یک مرکز بهداشتی پیشرفته در شهر دبی شناخته می‌شود. این مرکز به ارائه خدمات پزشکی جامع و رویکرد بیمار محور شهرت بسیاری دارد.

لازم به ذکر است این بیمارستان از متخصصان بسیار باتجربه در طیف وسیعی از تخصص‌ها همچون اطفال، قلب و عروق، انکولوژی و غیره برخوردار است. امکانات بیمارستان مدی کلینیک سیتی شامل موارد زیر است:

  • خدمات تشخیصی جامع و پیشرفته
  • خدمات توان بخشی
  • قسمت اورژانس
  • داروسازی
  • امکانات جراحی پیشرفته
  • واحد مراقبت‌های ویژه
بیمارستان Mediclinic City
امکانات رفاهی امارات

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

بیمارستان رشید دبی

بیمارستان رشید واقع در شهر دبی مؤسسه مراقبت‌های بهداشتی پیشرو بوده و به عنوان یکی از امکانات رفاهی امارات شناخته می‌شود. دلیل اهمیت این مرکز به علت ارائه خدمات پزشکی و درمانی جامع، تعهد به مراقبت از بیمار و داشتن امکانات نوین پزشکی است.

این بیمارستان از زیر ساخت‌های مدرن همچون امکانات تشخیصی و تصویربرداری پیشرفته، واحد‌های مراقبت ویژه و مجموعه جراحی مدرن و امروزی برخوردار است.

بیمارستان الزهرا دبی

در این بخش از معرفی امکانات رفاهی امارات لازم است به بررسی بیمارستان الزهرا در شهر دبی بپردازیم. این بیمارستان از تیمی متشکل از متخصصان باتجربه در طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها همچون قلب و عروق، گوارش، ارتوپدی و غیره برخوردار است.

این مرکز درمانی تجهیزات پیشرفته‌ای در حوزه درمان داشته و از امکانات رفاهی در دبی به شمار می‌آید. امکانات این بیمارستان شامل مراقبت‌های ویژه، اورژانس، داروسازی، دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته، سالن‌های عمل پیشرفته و غیره است.

بیمارستان الزهرا دبی
امکانات رفاهی امارات

بیمارستان النور ابوظبی

این بیمارستان یک مرکز بهداشتی معتبر در شهر ابوظبی است که به علت خدمات پزشکی حرفه‌ای، درمان‌های پیشرفته و مراقبت بیمار محور شهرت دارد. این بیمارستان از زیرساخت‌هایی همچون واحدهای تخصصی مراقبتهای ویژه، سالن‌های عمل و امکانات تشخیصی پیشرفته برخوردار است.

از اصلی‌ترین امکانات این بیمارستان باید به اورژانس، خدمات داروسازی، خدمات توان بخشی، خدمات تشخیصی پیشرفته و غیره اشاره کرد.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بیمارستان برجیل ابوظبی

این بیمارستان یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات در حوزه پزشکی است که از فناوری‌های پیشرفته، امکانات مدرن جراحی، اتاق‌های راحت بیماران، واحدهای تخصصی مراقبت‌های ویژه و غیره برخوردار است. تخصص‌های موجود در این بیمارستان شامل انکولوژی، قلب و عروق، نورولوژی و غیره است.

بیمارستان برجیل ابوظبی
امکانات رفاهی امارات

امکانات تفریحی امارت؛ جذاب و هیجان انگیز

طبق راهنمای کامل سفر به دبی و دیگر شهر‌های امارات همه ما می‌دانیم که این کشور به عنوان قطب گردشگری منطقه و از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری محسوب می‌شود. امکانات رفاهی امارات در کنار جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب منجر شده‌اند اقتصاد این کشور بیشتر از نفت به گردشگری وابسته باشد.

اگر به گشت و گذار در اماکن دیدنی علاقه‌مند هستید، جا‌های دیدن دبی در زمستان و دیگر فصل‌ها بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

بنابراین، قبل از شروع برنامه ریزی برای سفر خود به امارات و استفاده از امکانات رفاهی کشور امارات لازم است از هیجان‌انگیزترین تفریحات موجود در این کشور شناخت کافی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

از غذا‌های جذاب خاورمیانه لذت ببرید

جالب است بدانید حدود ۸۸ درصد جمعیت امارات را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند که آمار بالایی از آن‌ها از کشور‌های منطقه همچون ایران، یمن، لبنان، عراق و فلسطین به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

 این موضوع سبب می‌شود امکانات رفاهی امارات در زمینه وجود غذا‌های متنوع قابل توجه بوده و شما بتوانید از رستوران‌های رنگارنگ با منو‌های جذاب لذت ببرید.

از غذا‌های جذاب خاورمیانه لذت ببرید
امکانات رفاهی امارات

لذت چتربازی را تجربه کنید

یکی از جاذبه ‌های شگفت انگیز دبی و دیگر شهر‌های امارات چتربازی است. این فرصت منحصر به فرد به شما این امکان را می‌دهد که به تماشای مناظر جذاب این کشور بپردازید و آدرنالین ترشح کنید. پیشنهاد می‌کنیم اصلاً چتربازی در ارتفاعات شهر زیبای دبی را از دست نداده و از تماشای برج العرب و برج خلیفه لذت ببرید.

در تور کویر هیجان را لمس کنید

مگر می‌شود به دلیل امکانات رفاهی امارات به این کشور سفر کرد؛ اما در تور‌های کویر شرکت نکرد؟ امارات گزینه‌های بسیاری برای ماجراجویی در کویر دبی، ابوظبی و رأس الخیمه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد و شما می‌توانید از تماشای شب‌های پرستاره کویر، سافاری، کمپ کردن و بسیاری از تفریحات دیگر لذت ببرید.

در تور کویر هیجان را لمس کنید
امکانات رفاهی امارات

از تور فرهنگی منطقه میراث شارجه غافل نشوید

از دیگر جا‌های تفریحی دبی باید به منطقه میراث شارجه که شامل خانه‌های بازسازی شده و ساختمان‌هایی همچون موزه و گالری است اشاره کنیم. این منطقه یکی از جذاب‌ترین امکانات رفاهی امارات برای تفریح و گردشگری است و نگاه متفاوتی به امارات را به نمایش می‌گذارد.

توصیه می‌کنیم حتماً از موزه هنر شارجه دیدن کنید. این موزه از معروف‌ترین مجموعه‌ هنرمندان عرب و اروپایی متخصص در زمینه هنر عربی است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بلندترین قله‌های امارات را حتماً فتح کنید

پیاده روزی زمستانه در دو قله بلند جبل جایس در رأس الخیمه و جبل حفیت در العین یکی از بهترین راه‌های ر‌هایی از شلوغی شهر است. این کار نه تنها به سلامت بدنی شما کمک کرده؛ بلکه می‌توانید از هوای خنک کوهستان، منظره جذابی از صحرا و حیات وحش صحرای امارات نیز نهایت لذت را ببرید.

بلندترین قله‌های امارات را حتماً فتح کنید
امکانات رفاهی امارات

در دیبا الفجیره غواصی کنید

در میان امکانات رفاهی امارات تفریحات آبی اهمیت بسیاری دارند. شما می‌توانید از دیبا الفجیره بازدید کرده و سفر هیجان انگیزی را به دنیای زیر آب، صخره‌های رنگارنگ، چشمه‌های آب گرم، باغ‌های مرجانی وسیع و انبوهی از موجودات دریایی تجربه کنید.

اگر ترجیح شما سفری آرام است، می‌توانید یک قایق تفریحی کوچک سوار شده و ریلکس کنید؛ زیرا دیبا الفجیره یکی از بهترین امکانات رفاهی امارات از سوی گردشگران شناخته شده و تجربه خاص و لذت بخشی برایتان خواهد بود.

مندوبی گروپ؛ انتخابی مطمئن برای مهاجرت به امارات

حال که با امکانات رفاهی امارات و شرایط ایده‌آل این کشور برای زندگی مهاجران آشنا شده‌اید، لازم است برای مهاجرت به این کشور با استفاده از مسیر‌های مهاجرتی مناسب اقدام کنید. در این زمینه مجموعه مندوبی گروپ با برخورداری از کارشناسان باتجربه و متخصص در طول این مسیر همراه شما خواهد بود.

از اصلی‌ترین خدمات مندوبی گروپ باید به اخذ ویزای دبی، واردات خودرو، پاسپورت دومینیکا، اقامت و اداره کار دبی، خرید ملک، ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی، تمدید لایسنس در دبی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. شما می‌توانید در تمامی‌ موارد گفته از مشاوره تخصصی با کارشناسان حرفه‌ای ما بهره مند شوید.

سخن پایانی

آشنایی با امکانات رفاهی امارات برای کسانی که قصد مهاجرت به یکی از شهرهای این کشور را دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین امکانات موجود در این کشور پرداختیم تا اطلاعات دقیقی درباره زندگی در کشور امارات متحده عربی به دست آورید.

سؤالات متداول

۱. کدام شهر‌های امارات بهترین خدمات درمانی را دارند؟

دبی و ابوظبی

۲. معروف‌ترین دانشگاه‌های امارات کدام‌اند؟

دانشگاه خلیفه، دانشگاه امارات متحده عربی، دانشگاه شارجه و غیره

۳. اجاره خودرو در دبی به‌صرفه‌تر است یا کرایه تاکسی؟

اجاره خودرو گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری است.

 

سایر مقالات:

بررسی رونق بازار مسکن در دبی + مزایا و معایب خرید و اجاره ملک در دبی
بهترین شهر امارات برای زندگی -زندگی در 7 شهر مهم امارات
بهترین شهر امارات برای مهاجرت -معرفی 6 شهر ایده‌آل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *