بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

آیا قصد مهاجرت دارید و می‌خواهید بدانید بهترین شهرهای امارات برای تحصیل کدام‌اند؟ زمانی مهاجرت شما برای تحصیل موفق و پایدار است که با تمام شرایط، بهترین شهرها و کشورها، تحصیل در رشته دانشگاهی مناسب و بسیاری از ملاک و شرایط کشور مقصد جهت مهاجرت آشنایی داشته باشید.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به دبی یا دیگر شهرهای امارات داشته و نیاز به کسب اطلاعات دارید، نگران نباشید در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تمام شرایط، رشته‌های تحصیلی، بهترین شهرهای امارات برای تحصیل و مناسب‌ترین مؤسسه در زمینه مهاجرت تحصیلی را به شما معرفی کنیم.

مزایای تحصیل در امارات

امارات در دستة کشورهای پویا، هیجان انگیز و جوان قرار دارد که به ثبات اقتصادی، امنیت اجتماعی، پیشرفت مداوم در همه زمینه‌ها شناخته می‌شود از این رو بیشتر افراد در پی مهاجرت و انتخاب بهترین شهرهای امارات برای تحصیل هستند.

کیفیت آموزشی دانشگاه‌های کشور امارات متحده عربی شهرت جهانی دارد و بسیاری از کالج‌ها، مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های بین‌المللی معتبر در این کشور شعبه دارند. تحصیل در این کشور آسیای غربی مزایای بسیاری دارد که عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالا و وجود امکانات پیشرفته آموزشی
  • دارای محیطی چندفرهنگی و متنوع
  • آموزش و رواج زیبان انگلیسی در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل
  • سیستم قوی و پایدار اقتصادی
  • داشتن فرصت های شغلی بسیار زیاد

مزایای تحصیل در امارات

شرایط مهاجرت به امارات در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

امارات متحده عربی یک مقصد پرطرف‌دار در بین جوانان ایرانی و سایر کشورها برای تحصیل به دلیل وجود امکانات مدرن آموزشی و دانشگاه‌های درجه یک در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل است. باوجوداینکه زبان رسمی کشور امارات عربی است؛ اما زبان انگلیسی، زبان اصلی آموزش عالی است.

 اخذ اقامت و ویزای تحصیلی در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل شرایطی دارد که برای گرفتن اقامت و فراهم‌کردن شرایط تحصیل در امارات می‌توانید از مؤسسه‌ها یا یک تیم باتجربه مشاوره بگیرید تا دچار خطا و اشتباه نشده و متضرر نشوید.

برای تحصیل در امارات، اخذ ویزای دانشجویی امری ضروری بوده که باید توسط یک دانشگاه یا مؤسسه آموزشی پذیرش شوید. دریافت ویزای امارات به صورت اینترنتی درخواست داده می‌شود. معمولاً ویزای دانشجویی برای یک سال ارائه می‌شود؛ ولی در مدت تحصیل قابل تمدید است.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های بهترین شهرهای امارات برای تحصیل متفاوت است و هر دانشگاه باتوجه‌به درخواست و رشته مورد نظر دانشجو، شرایط منحصربه‌فردی طبق درخواست دانشجو وضع می‌کند. برای گرفتن ویزای تحصیلی باید مدارک زیر ارائه داده شود.

  • مدارک پذیرش در یک کالج یا دانشگاه عالی امارات
  • گذرنامه با 6 ماه اعتبار یا بیشتر
  • کپی گذر نامه
  • کپی ویزای تحصیلی ورود به دانشگاه یا مؤسسه آموزشی عالی
  • ارائه مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش کشور مبدأ
  • ۱۲ قطعه عکس پرسنلی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • کپی فیش پرداخت هزینه ویزا

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

 دانشجو درخواست‌دهنده باید همه شرایط خواسته شده را به بهترین نحو مدیریت کند تا به‌درستی در دانشگاه و رشته مدنظر خود پذیرش شود. بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در کشور امارات از دانشجویان و افراد متقاضی می‌خواهند گواهی تحصیلی و گواهی بین‌المللی زبان را ارائه دهند.

تسلط بر زبان عربی و انگلیسی دانشجویان برای هر سه دانشگاه دولتی در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل مهم است؛ ولی در صورتی که ا دانشجویان به زبان انگلیسی مسلط نباشند، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، آزمون‌هایی در این خصوص برگزار می‌کنند که دانشجویان باید حدنصاب نمره قبولی در این آزمون‌ها را بگیرند.

بهترین دانشگاه‌های امارات برای تحصیل

امارات از کشورهای واقع در آسیای غربی و شبه جزیره عربستان است که مرزهای مشترک دریایی با ایران و قطر دارد و به دلیل بالابودن کیفیت آموزشی و وجود امکانات به‌روز تحصیلی، به یکی از قطب‌های آموزشی مطلوب برای متقاضیان جهت ادامه تحصیل، تبدیل شده است.

با آشنایی با بهترین شهرها و دانشگاه‌های امارات، افراد متقاضی می‌توانند در انتخاب رشته و دانشگاه خود موفق‌تر باشند. در ادامه به برخی از بهترین دانشگاه‌های امارات برای تحصیل برای انتخاب درست و هرچه بهتر شما اشاره کرده‌ایم.

بهترین دانشگاه‌های امارات برای تحصیل

دانشگاه‌های دبی

پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی، مرکز تجارت خاورمیانه و یکی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، دبی است. کالج آمریکایی دبی دانشگاه ACD  ، جمیرا، ولگونگ و… از جمله بهترین دانشگاه‌های دبی است.

 برای دانشجویانی که قصد انتقال واحدهای درسی یا انتقال مقطع تحصیلی خود به کانادا، امریکا، استرالیا، انگلیس و نیوزلند رادارند این دانشگاه بسیار مناسب است همچنین پلی است برای آن‌هایی که می‌خواهند برخی از واحدهای درسی خود را از امارات دریافت کنند.

یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر دبی جهت گرفتن اقامت تحصیلی، کالج آمریکایی دبی که یک مؤسسه آموزشی – تحصیلی غیر انتفاعی حقوقی بوده گه وابسته به دانشگاه نیوهمپ شایر آمریکا است که تحت لیسانس وزارت علوم آمریکا واقع بوده و در رشته‌های مدیریت مشغول به آموزش هستند.

دانشگاه آمریکایی شارجه

 از دیگر دانشگاه‌های مناسب جهت گرفتن اقامت تحصیلی، دانشگاه آمریکایی شارجه است. این دانشگاه جز مؤسسات مستقل و غیردولتی بوده که تحصیل و آموزش آن‌ها بر اساس سبک آموزش آمریکایی است.

این مؤسسه در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده که در ارائه مدرک به دانشجویان از ۲۰ رشته تحصیلی پشتیبانی می‌کند. برای ورود به این دانشگاه در هر رشته‌ای، دانشجویان موظف به گذراندن آزمون‌هایی مختص به رشته مدنظر خود هستند.

 مدرک تحصیلی ارائه شده به دانشجویان مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات فناوری امارات و ایران است. هزینه یک سال تحصیل در این دانشگاه حدود ۵۰ میلیون است که با دانشگاه‌های کانادا، انگلستان و کانادا برابری می‌کند.

بهترین دانشگاه‌های امارات برای تحصیل

دانشگاه ابوظبی

ابوظبی، یکی دیگر از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل است. دانشگاه ابوظبی دارای دو کمپ بوده که یکی در شهر العین و دیگری در خود ابوظبی است. این دانشگاه از لحاظ سطح تحصیل و آموزش جزو بهترین دانشگاه در منطقة خلیج فارس و حتی در جهان است.

دانشگاه ابوظبی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته‌های متنوعی به زبان انگلیسی جهت تحصیل دانشجویان ارائه می‌دهد. این دانشگاه از سه کالج مدیریت بازرگانی، علوم کامپیوتر و کالج علوم و هنر تشکیل شده است.

چهار دانشگاه ابوظبی در رتبه QS  سال ۲۰۲۳ قرار داشته و همچنین شهر ابوظبی رتبه دوم را در فهرست 2022 Expat Essentials جهانی دارد که علاوه بر سیستم آموزش عالی آن را به مکانی بسیار عالی برای زندگی و کار تبدیل کرده است.

دانشگاه دال هوزی

از دیگر دانشگاه‌های باکیفیت و با امکانات در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، دانشگاه دال هوزی واقع در شهر فاکس کانادا بوده که از برترین دانشگاه‌ها در زمینه تحقیق و آموزش است. همه افراد مشغول به فعالیت در این دانشگاه تخصص مختص به نوع فعالیت خود را داشته و همچنین بسیار کاشف و مبتکر هستند.

بهترین دانشگاه‌های امارات برای تحصیل

دانشگاه عجمان

دانشگاه عجمان در سال ۱۹۸۸ به‌منظور تربیت نیروی متخصص در زمینه‌های تکنولوژی و علوم جهت بهره‌مندی از آموزش عالی تأسیس شده است. این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های خاورمیانه بوده و به رسمیت شناخته می‌شود. عجمان یکی از بهترین شهرهای امارات برای تحصیل است.

دانشگاه عجمان تشکیل شده از چهار مرکز دانشگاهی و شش دانشکده علوم مهندسی، کامپیوتر، تربیت معلم، مدیریت، زبان خارجی، داروسازی و دندانپزشکی است.

دانشجویان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و از آن‌ها آزمون‌هایی گرفته می‌شود که باید نمره قبولی بگیرند؛ ولی درصورتی‌که افراد مهاجر و دانشجویان تسلط کافی به زبان انگلیسی نداشته باشند، دانشگاه دوره‌هایی جهت آموزش زبان برای آن‌ها برگزار می‌کند.

مناسب‌ترین رشته‌ها در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

تحصیل در خارج از کشور از جمله دانشگاه‌های امارات، برای بسیاری از دانشجویان امری رؤیایی است. در چند سال اخیر تحصیل در امارات برای بسیاری از دانشجویان ایرانی و کشورهای آسیایی مورد توجه قرار گرفته است؛ اما شرایط دانشجویی در امارات و گرفتن اقامت و ویزای تحصیلی امارات امری پیچیده است.

دانشجویان قبل از هر اقدامی باید با بهترین رشته‌های دانشگاهی برای تحصیل در امارات آشنا شوند و مناسب با علایق و مهارت خود با مشاوره با تیم‌های حرفه‌ای در زمینه مشاوره اقدام به اخذ اقامت و ویزای تحصیلی به کشور امارات کنند.

شرایط دانشجویی در امارات

رشته‌های شاخه مهندسی

رشته‌های مهندسی از سال‌ها قبل تا به امروز همواره مورد توجه دانشجویان بوده و جزو رشته‌های تحصیلی جذاب و پرطرف‌دار محسوب می‌شود شاید دلیل دیگر این علایق، بازار کار بسیار خوب این رشته‌ها است که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی به سرعت می‌توانند در شرکت‌های مهندسی جذب شوند.

برترین دانشگاه‌های امارات، از اغلب رشته‌های شاخه مهندسی جهت تحصیل دانشجویان پشتیبانی می‌کند. عمران، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی نفت و…از جمله رشته‌های شاخه مهندسی مناسب تحصیل در امارات است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

رشته‌های شاخه پزشکی

رشته‌های پزشکی در همه جای جهان، به دلیل خدمتی که به مردم ارائه می‌کنند، طرف‌داران خاص خود را دارد. کشور امارات هم به دلیل کمبود نیروی پزشکی که دارد از دانشجویان پزشکی و افراد فارغ‌التحصیل مشغول به فعالیت در ایران و سایر کشورهای آسیایی دعوت به تحصیل و همکاری با بهترین مزایا و امکانات می‌کند.

هر دانشگاهی برای پذیرش دانشجو، شرایط منحصر به فرد و مختص به خود را دارد. به‌عنوان‌مثال برای پذیرش در رشته‌های پزشکی در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، آزمون‌هایی از قبیل آزمون پرو متریک برگزار می‌شود که افراد متقاضی مهاجرت پزشکی و تحصیلی، باید در این آزمون حدنصاب نمره قبولی بگیرند.

مناسب‌ترین رشته‌ها در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

رشته تجارت و مدیریت

برخی دیگر از دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مدیریتی و تجارتی هستند. رشته‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت امور مالی، حسابداری، مدیریت سرمایه، BBA ، MBA، بازاریابی و تجارت بین‌الملل از جمله بهترین رشته‌های شاخه مدیریت و تجارت جهت تحصیل در امارات و حتی سایر کشورهای جهان است.

در دانشگاه‌های بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی به دانشجویان مهاجر و بومی جهت تحصیل و آموزش ارائه می‌دهند. همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد رشته‌هایی همچون مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت بازرگانی بین‌المللی، دیجیتال مارکتینگ و توسعه منابع انسانی در بهترین دانشگاه‌های کشور امارات به دانشجویان ارائه داده می‌شود.

به دلیل اینکه امروزه ۹۰ درصد مشاغل و حرفه‌های مختلف نیاز به کمک افراد متخصص در این رشته و زمینه دارند؛ بنابراین این رشته‌های دانشگاهی در بین دانشجویان و حتی فارغ‌التحصیلان دیگر رشته‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

آموزش رشته‌های علوم کامپیوتر

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در کشور توسعه‌یافته‌ای مانند امارات متحده عربی، روزبه‌روز به افراد متخصص در رشته‌های شاخه علوم کامپیوتر و تکنولوژی، نیاز بیشتری پیدا می‌کند.

 از این رو از دیگر رشته‌های تحصیلی موردنیاز و محبوب جهت گرفتن اقامت در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل، این شاخه تحصیلی است. دانشگاه‌های امارات، علوم کامپیوتر را در مقطع کارشناسی در رشته‌هایی چون فناوری اطلاعات، علوم جامع کامپیوتر، امنیت اطلاعات به دانشجویان بومی و مهاجر ارائه می‌دهد.

مناسب‌ترین رشته‌ها در بهترین شهرهای امارات برای تحصیل

لیست رشته‌های تحصیلی در امارات
شاخه مهندسی مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی هوافضا، مهندسی نفت
شاخه پزشکی پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، رادیولوژی
شاخه کامپیوتر مهندسی نرم افزار، هوش مصنوعی، برنامه نویسی، بیوانفورماتیک
رشته تجارت و مدیریت مدیریت بازرگانی، مدیریت امور مالی، حسابداری، مدیریت سرمایه، بازاریابی، تجارت بین‌الملل، MBA , BBA

مهاجرت تحصیلی موفق به بهترین شهرهای امارات با مندوبی

با وجود مؤسسه مهاجرتی مندوبی با کارشناسان حرفه‌ای و تیم باتجربه در زمینه مهاجرت به امارات و کشورهای اروپایی، دیگر مهاجرت برای تحصیل، کار و زندگی رویا نیست و دستیابی به یک مهاجرت موفق و پایدار به واقعیت پیوسته است.

مندوبی در همه مراحل مهاجرت از اولین قدم تا پایان دستیابی به یک مهاجرت موفق با شما است و حتی بعد از اخذ اقامت و مهاجرت در هر زمینه‌ای از شما پشتیبانی می‌کند و همواره همراه شما است تا با هیچ گونه مشکلی روبه‌رو نشوید.

سخن پایانی

امروزه به دلیل امکانات و کیفیت آموزشی بی نظیر و شرایط زندگی و اقتصادی که کشور امارات دارد بیشتر افراد تمایل به مهاجرت به این کشور را دارند. قبل از اقدام به مهاجرت به بهترین شهرهای امارات برای تحصیل دانشجویان و افراد متقاضی باید با انواع دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه‌های کشور امارات آشنایی پیدا کنند.

 در این مقاله سعی کردیم تا شما را با رشته‌های متنوع و دانشگاه‌های مختلف در کشور امارات متحده عربی آشنا کنیم و برای اینکه متضرر و ناکام در امر مهاجرت تحصیلی نشوید، بهترین مؤسسه مهاجرتی با یک تیم حرفه‌ای را به شما معرفی کردیم.

سؤالات متداول

۱. بهترین شهرهای امارات برای تحصیل کدام‌اند؟

دبی، شارجه و ابوظبی

۲ .آیا امارات دانشجویان ایرانی را پذیرش می‌کند؟

بله با داشتن شرایط مدنظر کشور امارات، دانشجویان ایرانی می‌توانند جهت تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

۳. آیا فاصله امارات با ایران زیاد است؟

خیر به دلیل فاصله کم بسیار مناسب تحصیل، کار و زندگی برای ایرانیان است.

 

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

سایر مقالات:

پر درآمدترین حقوق مشاغل در دبی +6 روش برای پیدا کردن کار در دبی
شرایط برگزاری مسابقات اسب سواری در دبی 2024+ قوانین و آداب
هزینه‌های اجاره رستوران در دبی+2 مجوز اصلی + شرایط تأسیس رستوران

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *