تحصیل در امارات

تحصیل در امارات


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

راهنمای جامع تحصیل در امارات

آیا به دنبال تحصیل در یک کشور نزدیک و در عین حال پیشرفته هستید؟ تحصیل در امارات می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند؛ زیرا تحصیل در بهترین شهرهای امارات به زبان انگلیسی هم امکان‌پذیر است و مراکز آموزشی فوق‌العاده‌ای با کیفیت آموزشی بالا در این کشور تأسیس شده‌اند.

در این مقاله همراه ما باشید تا شما را برای مهاجرت تحصیلی به دبی راهنمایی کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید و شرایط تحصیل در امارات متحده عربی را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس این مطلب را از دست ندهید.

چرا تحصیل در امارات متحده عربی؟

در مرحله اول باید بدانید که چرا امارات به یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در مقاطع مختلف تبدیل شده است. کیفیت آموزشی بالا در مراکز آموزشی کشور امارات را می‌توان مهم‌ترین دلیل محبوبیت این کشور برای تحصیل دانست.

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

 

پیشرفت روزافزون امارات در زمینه آموزش

نرخ سواد مردم در امارات متحده بسیار بالا است و تقریباً 90٪ از مردم باسواد هستند. همچنین امروزه این کشور هزینه زیادی برای بهبود مؤسسات علمی و فناوری خود سرمایه‌گذاری کرده است.

کشور امارات با پیوستن به شرکت‌های بزرگ دیگر جهانی، «مرکز تعالی تحقیقات و آموزش کاربردی» را راه‌اندازی کرده است. این مرکز با شرکت‌های بزرگ جهت توسعه بیوتکنولوژی، فناوری نانو و ابر رایانه‌ها فعالیت می‌کند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سطح بالای آموزش در دانشگاه‌های امارات

دانشگاه‌های امارات متحده عربی در کل جهان به شهرت قابل‌توجهی دست پیدا کرده و فارغ‌التحصیلان این مراکز آموزشی در رشته‌های مختلف علمی، فنی و سیاسی مشغول به کار هستند و این موضوع امارات را به گزینه‌ای ایده‌آل برای آموزش عالی تبدیل کرده است. از این رو تحصیل در امارات در بین ایرانیان نیز محبوبیت زیادی دارد.

برخی از دانشگاه‌های مهم امارات با رتبه برتر عبارت‌اند از:

  • دانشگاه امارات متحده عربی
  • دانشگاه خلیفه
  • دانشگاه شارجه

سطح بالای آموزش در دانشگاه‌های امارات

امکان تحصیل در مراکز آموزشی به زبان انگلیسی

لازم نیست تا برای تحصیل در دانشگاه‌های امارات به زبان عربی مسلط باشید؛ زیرا تعداد قابل‌توجهی از مراکز آموزشی وجود دارند که تدریس در آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود. امارات متحده از بهترین کشورهای خاورمیانه در زمینه استفاده از زبان انگلیسی است. این موضوع تا حدی به خاطر تأثیرات مثبت بخش‌های گردشگری و مالی است.

امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی عالی

امارات به خاطر جاه‌طلب بودن و استفاده از تمام منابع خود برای ایجاد ساختمان‌ها و زیرساخت‌های خیره‌کننده آموزشی و تفریحی معروف است. وقتی زندگی در امارات را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از برج خلیفه، برج العرب، مراکز خرید دبی، موزه ملی زاید یا جزایر نخل مصنوعی دبی شگفت‌زده شوید.

امارات برای علاقه‌مندان به هیجان، فهرستی بی‌پایان از فعالیت‌هایی دارد که قلب شما را به هیجان درمی‌آورد. از غواصی گرفته تا شترسواری و سافاری در صحرا، کایاک‌سواری، موج‌سواری در حین زندگی و تحصیل در امارات منتظر شما هستند.

امکانات آموزشی، رفاهی و تفریحی عالی
تحصیل در امارات

بورسیه تحصیلی امارات

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های امارات طیف گسترده‌ای از مزایا را به شما ارائه می‌دهد و این کشور را به انتخابی جذاب برای دانشجویان دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی تبدیل می‌کند. بورسیه تحصیلی علاوه بر فراهم کردن امکان تحصیل رایگان در دبی و شهرهای دیگر امارات، مزایای کلیدی دیگری را هم برای شما فراهم می‌کند.

از مزایای دریافت بورسیه برای تحصیل در امارات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف هزینه‌های تحصیل: به عنوان دریافت‌کننده بورسیه تحصیلی، هزینه‌های تحصیل خود را به طور کامل پوشش می‌دهید و آزادی مالی برای تمرکز بر تحصیل خود برای شما فراهم خواهد شد.
  • کمک هزینه ماهانه: علاوه بر شهریه، این بورسیه همچنین کمک هزینه ماهانه‌ای را برای تأمین هزینه‌های زندگی شما در طول تحصیل ارائه می‌دهد.
  • بیمه سلامت: دانشگاه‌های امارات اهمیت سلامت و رفاه را درک می‌کنند؛ بنابراین پوشش بیمه درمانی را برای دانش‌پژوهانی که به آن نیاز دارند، ارائه می‌کنند.
  • پاداش اضافی: ممکن است این فرصت را داشته باشید که بر اساس پروژه‌های تحقیقاتی خود پاداش اضافی دریافت و از تلاش‌های آکادمیک خود حمایت بیشتری کنید.

با این مزایای جامع، بورسیه تحصیلی امارات تضمین می‌کند که شما می‌توانید به طور کامل بر روی تحقیقات و رشد دانشگاهی خود بدون هیچ گونه نگرانی مالی تمرکز کنید. البته توجه داشته باشید که این بورسیه شامل هر دانشجویی نمی‌شود؛ بنابراین برای اطلاع از شرایط آن می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

نحوه دریافت ویزای تحصیلی امارات

در صورتی که که قصد تحصیل در امارات را دارید، باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید. ویزای تحصیلی دبی و شهرهای دیگر امارات برای برنامه‌های تمام وقت ارائه می‌شود. بهتر است بدانید که برای اقامت از طریق تحصیل در دبی و شهرهای دیگر کشور امارات، ویزاهای کوتاه‌مدت و بلند‌مدت وجود دارند.

این نکته را هم در نظر بگیرید که اقامت شما در کشور امارات تنها تا پایان تحصیل شما اعتبار دارد و امکان دریافت اقامت دائمی با این روش وجود ندارد. هزینه اجازه اقامت برای دانشجو بستگی به حامی (والدین یا دانشگاه) و صلاحیت آن بستگی دارد. اینکه متقاضی در داخل یا خارج از امارات باشد هم بر روند و هزینه ویزای تحصیلی امارات تأثیرگذار خواهد بود.

قانون امارات متحده عربی، همه دانشجویان غیر ملی (به استثنای اتباع شورای همکاری خلیج‌فارس) را ملزم می‌کند تا مجوز ورود دانشجو و به دنبال آن ویزای اقامت دانشجویی را برای مدت تحصیل خود دریافت کنند.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی امارات
تحصیل در امارات

رشته‌های دانشگاهی در امارات

امارات متحده عربی به دلیل پیشرفت در زمینه علم و فناوری شناخته شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که کشور ایده‌آلی برای شروع باشد؛ اما سؤال اینجاست که بهترین رشته دانشگاهی برای تحصیل در امارات کدام است؟ تحصیل دندانپزشکی در دبی یا شاید تحصیل پرستار در دبی!

تعدادی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در امارات عبارت‌اند از:

  • مدیریت پروژه
  • مدیریت ریسک
  • MBAهای اجرایی
  • مهندسی مکانیک
  • رشته‌های پزشکی و پرستاری
  • و…

وقتی به تحصیل در کشور امارات فکر می‌کنید، اولین شهری که به ذهنتان خطور می‌کند، کدام است؟ دبی دارای بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها و دیدنی‌ترین بناهای تاریخی و فرهنگی در جهان است. شما می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد دبی از جمله هزینه‌های زندگی، مکان‌های دیدنی و اطلاعاتی در مورد زندگی فرهنگی داشته باشید؛ پس مشاوره تحصیل در امارات ما را دریافت کنید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مراحل مهاجرت تحصیلی به امارات

هر دانشگاه در امارات متحده عربی سیستم خاص خود را دارد که به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای برنامه‌های تحصیلی خود درخواست دهند و ثبت‌نام کنند؛ بنابراین هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

اصلی‌ترین مدارک تحصیل در امارات متحده عربی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

مدرک تحصیلی (دیپلم یا لیسانس) سوابق تحصیلی
پاسپورت یا شناسنامه رزومه
ریز نمرات توصیه‌نامه
مدارک تحصیلی یا کمک مالی

در برخی از دانشگاه‌ها و مناطق مختلف امارات متحده، دانشجو برای ورود به دانشگاه باید مسلمان باشد و تنها برای اتباع این کشور امکان‌پذیر است. با این حال، دانشگاه‌های دیگری در منطقه وجود دارند که به دانشجویان بین‌المللی فرصت یادگیری و شرکت در دوره‌های آموزشی را می‌دهند.

از این رو به شما توصیه می‌کنیم که برای اطلاع از مدارک مورد نیاز و شرایط هر دانشگاه با کارشناسان ما در مندوبی گروپ تماس بگیرید. تمامی کارهای ویزای شما توسط کارشناسان ما انجام می‌شوند؛ تنها کافی است تا مدارک را به طور کامل تهیه و به ما تحویل دهید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به امارات
تحصیل در امارات

شرایط ورود به دانشگاههای امارات

برای ورود به بهترین دانشگاه‌ها و تحصیل در امارات باید شرایط لازم را بدانید. این الزامات شامل شرکت در دروه‌های آمادگی و آزمون‌های زبان برای برخی از دانشگاه‌ها هستند. در ادامه مهم‌ترین شرایط ورود به دانشگاه‌های مهم امارات را بررسی می‌کنیم.

شرکت در دوره‌های آمادگی

این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری را کسب کنند. یک برنامه قبل از M.B.A و هر دوره دیگری که به شما اجازه می‌دهد تا در برنامه‌های تحصیلی انتخابی خود تحصیل کنید را برگزینید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

شرکت در دوره‌های آمادگی
تحصیل در امارات

شرکت در دوره‌ها و آزمون‌های زبان انگلیسی

اگر در یک برنامه تحصیل در امارات متحده عربی شرکت می‌کنید، باید ثابت کنید که مهارت‌های زبانی شما برای شرکت در کلاس‌ها و درک سخنرانی‌ها به اندازه کافی خوب است. این دوره‌ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون‌های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه‌ها آماده می‌کند.

لازم به ذکر است که برای درخواست تحصیل در کشور امارات متحده عربی باید مدرکی ارائه دهید که مدرک تحصیلی خود را به زبان انگلیسی دارید. با این وجود، همواره باید ‌سایت دانشگاه را بررسی کرده تا مطمئن باشید که الزامات دقیق چیست.

گواهینامه‌هایی که عموماً توسط دانشگاه‌های امارات پذیرفته می‌شوند؛ عبارت‌اند از:

  • PTE Academic
  • TOEFL
  • IELTS
  • C1 Advanced یا C2 Proficiency

تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی ارشد

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌های امارات را گرفته‌اید، باید مدارک لازم را تهیه کرده تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی، اطلاعات مالی و… را به طور کامل ارائه دهید.

برای درخواست تحصیل در امارات متحده عربی در مقطع کارشناسی ارشد مدارک زیر را ارائه دهید:

  • شناسنامه
  • عکس جدید
  • گذرنامه یا کارت ملی
  • معرفی‌نامه
  • مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • رزومه

بسته به رشته کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون‌های اضافی مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا برنامه شما به هر یک از اینها یا موارد دیگر نیاز دارد یا خیر.

لیست مدارک مورد نیاز به الزامات خاص دانشگاه شما بستگی دارد؛ بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک اضافی را اضافه کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که شما باید ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه به زبان محلی را ارائه دهید.

شما باید حداقل نمره زبان تعیین شده توسط دانشگاه را داشته باشید و نمرات آزمون شما نباید متعلق به بیشتر از 1 الی 2 سال قبل باشد. اگر حداقل الزامات زبان را ندارید، باید دوره آمادگی زبان انگلیسی را بگذرانید.

مهلت درخواست برای تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی ارشد معمولاً در تابستان یا در زمستان است. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه‌ها مهلت درخواست ندارند؛ به این معنی که هر زمان که آماده باشید، می‌توانید درخواست دهید. برای جلوگیری از تأخیر یا از دست دادن مهلت‌های زمانی، مدارک مورد نیاز خود را از قبل ارسال کنید.

تحصیل در امارات در مقطع کارشناسی ارشد
تحصیل در امارات

تحصیل در دبیرستان‌های امارات

اگر به دنبال تحصیل در یکی از دبیرستان‌های امارات هستید، بررسی کنید که آیا به ویزای دانش‌آموزی نیاز دارید یا خیر. معمولا اگر تبعه اتحادیه اروپا باشید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. برخی دیگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز ممکن است حداقل برای مدت اولیه از ویزای ورود معاف شوند.

برای تحصیل در امارات، باید بدانید که چه مدت باید برای ویزای خود صبر کنید. تمامی اسنادی را که نیاز دارید، جمع‌آوری کنید. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید لیست مدارک مورد نیاز خود را در وب‌سایت سفارت پیدا کنید.

لازم است تا مهارت‌های خود را در زمینه زبان انگلیسی تقویت کنید؛ حتی در صورتی که این الزام همیشه برای ویزا در نظر گرفته نشود، به شما کمک شایانی می‌کند تا در طول تحصیلات خود به موفقیت برسید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

دریافت مشاوره تحصیل در امارات با مندوبی

اگر به تحصیل در دبیرستان‌های دبی یا بهترین دانشگاه‌های امارات فکر می‌کنید، مندوبی گروپ بهترین انتخاب برای شما است. کارشناسان ما با تجربه بیش از 20 ساله‌ای که در زمینه مهاجرت به امارات دارند، به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

پس به شما توصیه می‌کنیم که قبل از هر تصمیمی با ما تماس بگیرید؛ زیرا تیم ما با بیش از 100 نمونه کار مشابه در این زمینه می‌تواند بهترین راهنمای شما باشد. از این رو برای تحصیل پزشکی در دبی یا هر رشته تحصیلی دیگر با مشاوران ما در تماس باشید.

سخن آخر

بسیاری از افراد برای ادامه تحصیلات خود در مقاطع مختلف، تحصیل در امارات متحده عربی را انتخاب می‌کنند و دلیل اصلی آن‌ها، پیشرفت این کشور در زمینه آموزش و کیفیت بالای دانشگاه‌های بین‌المللی آن است؛ بنابراین جایگاه امارات در بخش آموزش به گونه‌ای است که تحصیل در این کشور به هدف بسیاری از ایرانیان نیز تبدیل شده است.

برای تحصیل در کشور امارات باید از شرایط، مدارک مورد نیاز و مراحل پذیرش برای مراکز آموزشی مختلف اطلاع داشته باشید؛ بنابراین دریافت مشاوره برای تحصیل در کشور امارات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سؤالات متداول

  1. چرا تحصیل در امارات را انتخاب کنم؟

پیشرفت امارات در زمینه آموزش، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و امکانات عالی آموزشی

  1. مدارک لازم برای تحصیل در کارشناسی ارشد در امارات چیست؟

شناسنامه، عکس جدید، گذرنامه یا کارت ملی، معرفی‌نامه، مدارک تحصیلی، ریز نمرات دانشگاهی و رزومه

  1. آیا تحصیل در امارات به مدرک زبان نیاز دارد؟

بستگی به مرکز آموزشی انتخاب شما دارد؛ اما برای مراکز آموزشب بین‌المللی الزامی است.

سایر مقالات:

آشنایی با 4 مورد از امکانات رفاهی امارات در حوزه‌های مختلف
پرتقاضاترین مشاغل امارات – بیش از 10 مورد از مشاغل پردرآمد
لیست بهترین نمایشگاه های امارات متحده عربی در سال 2024

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *