دریافت گواهینامه در دبی

دریافت گواهینامه در دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

راهنمای دریافت گواهینامه در دبی

اگر شما به تازگی موفق به دریافت اقامت دبی شده‌اید، آیا با شرایط و نحوه دریافت گواهینامه در دبی آشنایی دارید؟ واقعاً حیف است که لذت رانندگی در خیابان‌های لوکس دبی را از دست بدهید! حتی در زمان خرید، رفت و آمد و اجاره اتومبیل‌های لوکس در دبی در اختیار داشتن گواهینامه مهم است و توانایی رانندگی کردن زندگی در دبی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

در قوانین دریافت گواهینامه در دبی محدودیت خاصی برای افراد وجود ندارد و همه با شرایط سنی مناسب می‌توانند برای دریافت آن دست به کار شوند. بعد از مطالعه این مقاله با تمامی نکات مهم در شرایط دریافت گواهینامه در امارات آشنا خواهید شد؛ پس از شما دعوت می‌کنیم تا آخر با ما همراه شوید.

راهنمای دریافت گواهینامه در دبی
راهنمای دریافت گواهینامه در دبی

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

شرایط دریافت گواهینامه در دبی

شرایط و مراحل اقدام برای گرفتن گواهینامه در دبی تا حدی پیچیده و متفاوت با شرایط ایران است. لازمه کار این است که شما شرایط و مدارک خاص را تهیه کرده و مراحلی از جمله گذراندن دوره‌های آموزشی واجب برای دریافت گواهینامه در دبی را انجام دهید. در ادامه این بخش به جزئیات و نکات قابل توجه در مراحل دریافت گواهینامه در دبی خواهیم پرداخت.

شرایط دریافت گواهینامه در دبی
شرایط دریافت گواهینامه در دبی

ارائه مدارک لازم

شما به عنوان افراد غیر بومی خواستار دریافت گواهینامه در دبی بایستی که یک‌سری مدارک و الزامات مورد نیاز را ارائه دهید که اصلی‌ترین آنها که می‌توانیم به آن اشاره کنیم پاسپورت و ویزای شما است؛ در کل قوانین دریافت گواهینامه در دبی برای تمامی مهاجران هم پا برجا است.

دیگر مدرک اجباری لازم به ارائه، کارت شناسایی معتبر کشور امارات است که تمامی افراد مقیم و ساکن امارات و همچنین مهاجران آن را دارند و برای دریافت گواهینامه در دبی باید آن را داشته باشید. در صورتی که از راه ویزای کاری مهاجرت شما به دبی انجام شده است و یا در مراکز دبی شاغل هستید، لازم است که گواهی عدم اعتراض هم تهیه کنید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

گواهی گفته شده به عنوان یک توصیه نامه از طرف کارفرمای شما است و اعلام می‌کند که او با گرفتن گواهینامه در دبی برای خودتان مخالفتی ندارد. گواهی بعدی ارائه مدارک مبنی بر اثبات اقامت موقت و یا دائمی شما و اینکه از کدام یک برخوردار هستید، است.

آخرین مدرک لازم به ارائه گواهی بینایی سنجی با اهمیت است که مهم‌ترین بخش مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه در دبی بوده و نحوه دریافت آن به این گونه است که شما می‌توانید به شکل رسمی و از اداره راه و حمل و نقل شهر دبی (RTA) آن را تهیه کنید؛ البته برای انجام تست بینایی باید که به یکی از مراکز مطمئن این اداره مراجعه کنید.

محدودیت سنی

محدودیت در شرایط سنی افراد شرکت کننده از مهم‌ترین قوانین دریافت گواهینامه در دبی است. حداقل سن مجاز برای شرکت در آزمون و آموزش‌های رانندگی در دبی ۱۷ سال است. به طور خلاصه و مختصر حداقل‌های سنی مجاز برای اقدام به دریافت گواهینامه در دبی در زمینه‌ها و خودرو‌های متفاوت در جدول زیر قرار دارد.

موتورسیکلت و خودرو‌های ویژه افراد ناتوان و کم‌توان حداقل ۱۷ سال
خودروهای سبک حداقل ۱۸ سال
خودروهای سنگین و تراکتور حداقل ۲۰ سال
اتوبوس حداقل ۲۱ سال

محدودیت سنی

تأثیر نوع ویزا

نوع ویزای افراد غیر بومی و مهاجر در تعین کردن شرایط رانندگی و دریافت گواهینامه در دبی تأثیر زیادی دارد برای نمونه ایرانیانی که از طریق ویزای توریستی دبی، اقامت این شهر را دریافت کرده‌اند، کرایه خودرو‌های مخصوص برای رفت و آمد یا برای راحتی بیشتر اقدام به دریافت گواهینامه بین‌المللی در دبی از کار‌هایی است که می‌توانند انجام دهند.

اگر اقامت شما در کشور امارات به صورت دائم نیست و فقط به منظور توریست به این کشور سفر کرده‌اید، دریافت گواهینامه بین‌المللی شما را از دریافت گواهینامه امارات بی نیاز و به شما کمک می‌کند که از رانندگی در خیابان‌های لوکس دبی و گشت و گذار در این شهر با خودرو‌های کرایه‌ای لذت کافی را ببرید؛ همچنین برای گردشگران مراحل دریافت گواهینامه بین‌المللی راحت‌تر از گواهینامه امارات است.

اگر از افراد خوش شانس دارای ویزای طلایی هستید بهتر است که بدانید شما در صورت داشتن گواهینامه معتبر در کشور خود دیگر ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی عملی و تئوری رانندگی در دبی نیستید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که در آزمون‌های رانندگی دبی نمره قبولی کسب و گواهینامه خود را دریافت کنید.

برای اخذ ویزای طلایی می‌توانید با مشاوران ما در مندوبی گروپ در تماس باشید تا از راه حرفه‌ای به هدف خود برسید.

موضوع مهم و قابل توجه این است که کشور محل اخذ گواهینامه قبلی شما مورد تأیید در کشور امارات و خود گواهینامه دارای اعتبار کافی باشد؛ چراکه قوانین موجود در امارات برای رانندگی خاص و سخت‌گیرانه هستند و گواهینامه‌های رانندگی هر کشوری در امارات معتبر نیستند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

کشور‌های استثنا در امارات

گواهینامه‌های رانندگی تعدادی از کشور‌های در امارات متحده عربی از اعتبار کافی و استاندارد برخوردار نیستند؛ بنابراین شما باید مطمئن شوید که گواهینامه شما جزو آن‌ها نباشد در غیر این صورت اگر گواهینامه مورد نظر در امارات معتبر باشد، کافی است که فقط آن را به زبان عربی ترجمه یا در کنسولگری کشور امارات و در دبی برای معادل سازی آن اقدام کنید.

کشور‌های استثنا در امارات
کشور‌های استثنا در امارات

در ادامه این قسمت لیستی از کشور‌های استثنا و دارای گواهینامه معتبر در امارات که برای رانندگی در دبی نیازی به تکرار کردن کلاس‌های آموزشی ندارند را آماده کردیم که شامل بیشتر کشور‌های اروپایی و آمریکایی و تعدادی کشورهای آسیایی هستند که می‌توانید مشاهده کنید:

  • ژاپن
  • استرالیا
  • عربستان سعودی
  • رومانی
  • قطر
  • ترکیه
  • سنگاپور
  • بحرین
  • کویت
  • یونان
  • سوئد
  • اسپانیا
  • آفریقای جنوبی
  • نروژ
  • سوئیس
  • لهستان
  • ایتالیا
  • ایرلند
  • پرتغال
  • عمان
  • کره جنوبی
  • بلژیک
  • فرانسه
  • فنلاند
  • کانادا
  • آلمان
  • دانمارک
  • و…

مراحل دریافت گواهینامه در دبی

بعد از تکمیل مدارک مورد نیاز، متقاضیان دریافت گواهینامه در دبی لازم است که تست‌های پزشکی و پرداخت هزینه‌های ابتدایی در یکی از مؤسسات معتبر و مورد نظر خود برای یادگیری آموزش رانندگی در دبی را انجام دهند و ثبت نام کنند. قدم بعدی شرکت به صورت منظم در کلاس‌های تئوری و عملی است تا مهارت‌ها و نکات لازم برای رانندگی را کسب کنید.

شرکت در کلاس‌های آموزش تئوری و عملی رانندگی

مدت زمان این کلاس‌ها بسته به میزان تجربه و سابقه‌ای که در رانندگی دارید متغیر خواهد بود؛ اما به طور کلی گذراندن حداقل ۱۰ ساعت کلاس آموزش تئوری برای هر شخصی الزامی است. درباره تعداد جلسات کلاس‌ها هم باید بگوییم که با توجه به نوع گواهینامه و وسیله نقلیه‌ای که مد نظر شما است، بین ۸ تا ۹ جلسه آموزش متغیر خواهند بود.

امکان سپری کردن آنلاین و غیرحضوری کلاس‌های تئوری دریافت گواهینامه هم برای شما فراهم است. در معیین کردن تعداد جلسات آموزش عملی لازم است بدانید که وابسته به سابقه و مهارت‌های شما از ۱۰ تا ۲۰ ساعت کلاس عملی و تمرین برایتان مشخص می‌شود.

شرکت در کلاس‌های آموزش تئوری و عملی رانندگی

همچنین این کلاس‌ها در دبی به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو برگزار می‌شوند که داوطلب می‌تواند به انتخاب خود یکی را درخواست کند. به‌عنوان‌مثال اگر شما از قبل گواهینامه دریافت نکرده‌اید و سابقه‌ای در زمینه رانندگی ندارید، حدود ۲۰ ساعت کلاس و تمرین عملی برای شما در نظر گرفته می‌شود که باید پشت سر بگذارید.

البته برای افراد دارای ۲ تا ۵ سال سابقه رانندگی، ۱۵ ساعت کلاس عملی و راننده‌هایی با سابقه‌ای بیشتر از این میزان فقط به ۱۰ ساعت آموزش عملی نیاز خواهند داشت.

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

آزمون تئوری

اولین آزمون رانندگی در دبی آزمون تئوری است و سه مرحله‌ای بودن آزمون‌های رانندگی از دلایل پیچیده و کمی سخت بودن فرایند دریافت گواهینامه در دبی شده که برای راهیابی به آزمون بعدی لازم است که حتماً در آزمون مرحله قبل موفق و قبول شده باشید.

بعد از پایان کلاس‌های آموزشی شما می‌توانید در این آزمون تئوری شرکت کنید. آزمون تئوری شامل ۳ بخش که مرجع سؤالات آن کتاب آموزشی است که از قبل در اختیار شما قرار داده شده و تعداد سؤالات بخش اول و دوم ۳۵ سؤال مربوط به قوانین ترافیک، رانندگی، تابلوها و… هستند و به ۱۹۵ زبان مختلف دنیا برگزار می‌شوند.

آزمون تئوری

در بخش سوم این آزمون تئوری که به صورت ویدئویی برگزار می‌شود و شما باید از بین موقعیت‌های شبیه‌سازی‌شده در این ویدئو موقعیت‌های خطرناک و پر ریسک را تشخیص داده و برخورد و عمل صحیح در مورد آنها را نشان دهید. این آزمون به زبان‌های انگلیسی و عربی قابل انجام است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

امتحان پارکینگ

یکی دیگر از مراحل دریافت گواهینامه در دبی گذراندن آزمون پارکینگ است که بعد از قبولی در آزمون تئوری امکان شرکت در آن را دارید.

در این آزمون که در مؤسسات آموزش رانندگی دبی برگزار می‌شود، باید که شما توانایی و مهارت خود را در زمینه انواع پارک کردن خودرو شامل: پارک دوبل، پارک روی شیب و… و همچنین دنده عقب را نشان دهید و نمره کافی کسب کنید.

اگر در این آزمون مردود شدید، تا ۵ بار امکان شرکت در این آزمون را دارید؛ اما توجه داشته باشید که هر بار رد شدن تلف شدن وقت و هزینه‌های مالی که پرداخت کرده‌اید را به دنبال دارد.

آزمون نهایی

اکنون بعد از کسب موفقیت در دو آزمون قبلی، نوبت آزمون اصلی و پایانی است که در صورت قبولی در آن شما می‌توانید گواهینامه رسمی امارات را دریافت کنید. این آزمون با نام آزمون جاده هم شناخته می‌شود و مشابه همان امتحان شهری در ایران است که برای دریافت گواهینامه برگزار می‌شود.

مدت زمان این آزمون حدوداً ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بوده و هدف آن بررسی کردن مهارت‌های رانندگی شما در جاده است؛ البته در صورت مردود شدن در این آزمون شما باید هفت جلسه دیگر آموزش ببینید و بعد دوباره در آزمون شرکت کنید.

بعد از قبولی در آزمون کافی است که تأییدیه قبولی خود را همراه با هزینه صدور گواهینامه به مراکز مربوطه تحویل دهید و گواهینامه امارات خود را دریافت کنید.

آزمون نهایی

هزینه دریافت گواهینامه در امارات

هزینه‌های کلی دریافت گواهینامه در دبی ۵۵۰۰ الی ۷۰۰۰ درهم است که در صورت هر بار رد شدن باید هزینه مجدد ۴۰۰ تا ۱۱۰۰ درهم پرداخت کنید؛ همچنین هزینه‌های تست‌های پزشکی به این هزینه‌ها اضافه می‌شوند. هزینه نهایی واقعی بستگی به این دارد که شما چند بار در آزمون‌های رانندگی شرکت می‌کنید و تا چه حد موفق عمل می‌کنید.

در هر صورت هزینه کلی دریافت گواهینامه در دبی به موارد: سابقه رانندگی شما، هزینه آموزشگاه انتخابی، نوع پکیج آموزشی انتخابی و دیگر عوامل بستگی دارد. برای آگاهی بیشتر شما از این پکیج‌های جدول‌های زیر را آماده کرده‌ایم که می‌توانید نوع پکیج‌های آموزشی را در آن مشاهده کنید.

پکیج ۱: برای افراد بدون سابقه رانندگی

هزینه پکیج ۴۶۰۵ درهم دبی
آموزش‌ها باز شدن فایل  RTA و ۲۰ ساعت آموزش عملی و ۸ ساعت آموزش تئوری
آزمون‌ها آزمون آیین‌نامه، شهری آموزشگاه، امتحان پارکینگ آموزشگاه، امتحان پارکینگ RTA و شهری  RTA
هزینه ۵ آزمون ۱۱۰۰ درهم دبی

پکیج ۲: برای افراد با سابقه رانندگی ۲ الی ۵ ساله

هزینه پکیج ۳۸۴۰ درهم دبی
آموزش‌ها باز شدن فایل RTA و ۱۵ ساعت آموزش عملی و ۸ ساعت آموزش تئوری
آزمون‌ها آزمون آیین‌نامه، شهری آموزشگاه، امتحان پارکینگ آموزشگاه، شهری  RTA و امتحان پارکینگ  RTA
هزینه ۵ آزمون ۱۱۰۰ درهم دبی

پکیج ۳: برای افراد با سابقه رانندگی ۵ سال به بالا

هزینه پکیج ۳۰۹۰ درهم دبی
آموزش‌ها باز شدن فایل  RTA و ۱۰ ساعت آموزش عملی و ۸ ساعت آموزش تئوری
آزمون‌ها آزمون پارکینگ آموزشگاه، آزمون آیین‌نامه، شهری آموزشگاه، شهری  RTA و امتحان پارکینگ  RTA
هزینه ۵ آزمون ۱۱۰۰ درهم دبی

هزینه مجدد به علت مردودی در هریک از امتحانات رانندگی در دبی را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

آزمون مجدد آیین‌نامه ۲۹۳ درهم
آزمون مجدد پارکینگ آموزشگاه رایگان
آزمون مجدد شهری آموزشگاه ۱۰۵ درهم برای آزمون مجدد و ۴ ساعت کلاس اجباری که برای هر ساعت ۱۵۰ درهم
آزمون مجدد پارکینگ  RTA ۲۹۳ درهم
آزمون مجدد شهری  RTA ۲۹۳ درهم برای آزمون مجدد و ۴ ساعت کلاس اجباری که برای هر ساعت ۱۵۰ درهم

برای افراد بدون سابقه رانندگی

مهاجرت به دبی را با تیم حرفه‌ای مندوبی تجربه کنید!

اگر فکر مهاجرت به شهر پیشرفته و لوکس دبی در ذهن شما به وجود آمده، اما راه و روش اصولی و بدون دغدغه آن را نمی‌دانید، مندوبی اینجاست تا رویای تجربه مهاجرت در کمترین زمان ممکن و زندگی راحت در دبی را برای شما به واقعیت تبدیل کند.

مشاوران متخصص و با تجربه در مندوبی با بیش از ۱۰۰ پروژه موفق در تمامی زمینه‌های دریافت گواهینامه در دبی، تمدید لایسنس شرکت در دبی، اقامت و ویزای دبی و غیره می‌توانند با مشاوره‌های تخصصی خود این مسیر را برای شما هموارتر کرده و سریع‌تر از چیزی که تصور می‌کنید لذت موفقیت و آسایش را به شما تقدیم کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که قدم به قدم مراحل لازم برای دریافت گواهینامه در دبی را با جزئیات کامل برای شما بررسی کنیم. افرادی که در دبی زندگی می‌کنند عالی می‌شود اگر از فرصت رانندگی در این شهر امن و پیشرفته با خودرو‌های لوکس و باکیفیت نهایت لذت سواری را ببرند.

البته لازمه آن داشتن گواهینامه مورد تأیید کشور امارات است که تمامی نکات لازم را در این مطلب در اختیار شما قرار دادیم.

سؤالات متداول

۱. آیا گواهینامه ایران در دبی معتبر است؟

خیر گواهینامه اخذ شده در ایران، در امارت فاقد اعتبار است.

۲. هزینه دریافت گواهینامه دبی چقدر است؟

هزینه گرفتن گواهینامه در دبی ۵۵۰۰ الی ۷۰۰۰ درهم است.

۳. هزینه آزمون مجدد آیین‌نامه در دبی چقدر است؟

هزینه آزمون مجدد آیین‌نامه ۲۹۳ درهم است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سایر مقالات:

شرایط تأسیس کلینیک پزشکی در دبی در 2024 + هزینه‌های تاسیس
شرایط و مدارک لازم برای تمدید لایسنس شرکت در دبی + هزینه 2024
7مرحله افتتاح حساب بانکی در دبی+انواع حساب دربهترین بانک‌ ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *