سوغاتی از دبی چی بخریم

سوغاتی از دبی چی بخریم


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سوغاتی از دبی چی بخریم؟

سوغاتی از دبی چی بخریم؟ با وجود این‌همه تنوع در مراکز خرید دبی و محصولات مختلف از گوشه‌وکنار این شهر حتماً برایتان سؤال شده که سوغاتی از دبی چی بخریم؟ یکی از بهترین لحظات هر سفری خرید سوغاتی‌های متعدد است. دبی یکی از آشناترین و پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری ایرانیان محسوب می‌شود.

ابرشهری که از هیچ با شده و امروزه در رده یکی از اصلی‌ترین مراکز ترانزیتی جهان قرار دارد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین سوغاتی‌های دبی بپردازیم؛ پس اگر مسئله یا ابهامی درباره انواع سوغاتی‌ها، واردات از دبی، صنایع دبی و… دارید، ادامه مقاله را با ما دنبال کنید.

فانوس‌های عربی؛ نماد شب‌های روشن دبی

شاید سؤال مهم دیگر درباره سوغاتی دبی چیه ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد. برای جواب مسئله پیش‌آمده فانوس‌های عربی نمونه مهم دیگر از سوغاتی دبی هستند. امروزه یکی از معروف‌ترین نمادهای رمضان در کشورهای مسلمان مخصوصاً عرب‌زبان‌ها، فانوس‌های عربی دبی است.

فانوس‌های عربی دبی گزینه خوبی برای استفاده در دیزاین منازل هستند که از سوغاتی‌های محبوب دبی به شمار می‌روند. با خرید این محصول دیگر از دست سؤال سوغاتی از دبی چی بخریم راحت می‌شوید.

فانوس‌های عربی؛ نماد شب‌های روشن دبی
سوغاتی از دبی چی بخریم

عطرهای دبی؛ بوی خوش اصیل عطر اماراتی

مورد بعدی مربوط به بهترین سوغاتی از دبی، عطرهای رؤیایی و ویژه این شهر هستند. عطرهای عربی شهر دبی در تمام جهان زبانزد بوده که خوشبو و تقریباً رایحه شبیه به هم دارند و در تمامی مراکز خرید این شهر می‌توان آن‌ها را پیدا کرد.

عطرهای عربی یکی از ایده‌آل‌ترین سوغاتی‌های دبی به شمار می‌روند که برای سوغات دادن به دوستان و اقوام صمیمی گزینه جالبی هستند و مهم‌تر اینکه در چمدان جای کمی هم می‌گیرند‌.

خرمای دبی؛ یک خرمای عربی درجه یک

خرمای امارات یکی دیگر از بهترین خرماهای جهان بوده که بسیار شیرین است و همچنین جزو مهم‌ترین سوغاتی‌های دبی محسوب می‌شود. داخل این خرماها را اغلب با آجیل و شکلات پر می‌کنند که مزه فوق‌العاده‌ای دارد.

به‌علاوه از این خرماها می‌توانید برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید. قیمت این خرماها نسبت به خرماهای معمولی کمی گران است؛ ولی ارزش خریدن را دارد؛ پس خیالتان راحت و دغدغه این موضوع که سوغاتی از دبی چی بخریم را نداشته باشید.

خرمای دبی؛ یک خرمای عربی درجه یک
سوغاتی از دبی چی بخریم

شکلات شتری دبی؛ شتر تزیینی

شکلات‌های بسیار با طعم و مزه دلچسبی در شهر دبی وجود دارند که یکی از آن‌ها، شکلات شتری است. این شکلات طعم شیری دارد و در قالب‌هایی به شکل شتر بسته‌بندی شده‌اند به همین دلیل به شکلات شتری معروف هستند.

در بعضی از این شکلات‌ها از شیر شتر که فواید عالی دارد، استفاده می‌شود. این شکلات‌ها در جعبه‌های کوچکی تعبیه شده‌اند و بهترین گزینه برای بردن سوغاتی برای آشنایان است. چنانچه قصد سفر به دبی دارید و دائماً با خود کلنجار می‌روید که سوغاتی از دبی چی بخریم؟ شکلات شتری نمونه خیلی خوبی است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بخور دبی؛ عطر خوش‌سفر به این شهر

بخور جزو بهترین سوغاتی‌ دبی است. اگر دقت کرده باشید، در بازارهای سنتی عربی عطرهای تندی به مشامتان خورده که از نشانه‌های ثابت فرهنگ سنت عربی است. شاید از خود بپرسید که بخور چیست و از آن چه استفاده‌هایی می‌شود؟

بخور عصاره‌ای است که از درختی به نام آگار واقع در دبی می‌روید به دست می‌آید که در شیشه‌های کوچکی به فروش می‌رسد و یکی از سوغاتی‌های دبی است؛ پس این سوغاتی را در پاسخ مسئله سوغاتی از دبی چی بخریم، مدنظر قرار دهید.

بخور دبی؛ عطر خوش‌سفر به این شهر
سوغاتی از دبی چی بخریم

فرش و تابلوفرش دبی؛ اصیل و متفاوت

یکی دیگر از جواب‌های مسئله سوغاتی از دبی چی بخریم، فرش و تابلوفرش‌های دبی هستند. فرش و تابلوفرش‌های ایرانی در دنیا زبانزد خاص و عام است و جای تعجب نیست که در دبی هم فرش‌هایی با طرح و نقوش ایرانی پیدا شود. کافی است چندقدمی در این شهر مدرن بزنید تا حساب کار دستتان بیاید.

شما می‌توانید اصالت فرش و تابلوفرش‌های ایرانی را مشاهده کرده و آن را به‌عنوان سوغاتی از دبی خریداری کنید. قیمت این فرش‌ها و تابلوفرش‌های دستباف و ماشینی در این شهر بسیار مناسب است.

شالهای پشمی دبی؛ شال پشمینه عربی

مسئله دیگر در مورد اینکه سوغاتی از دبی چی بخریم باید گفت که شال‌های پشمی جزو سوغاتی‌های دیگر این شهر بوده که از جنس پشم و ابریشم هستند.

در زمان گذشته عرب‌هایی که چوپانی می‌کردند با پشم گوسفندان لباس می‌بافتند که نقش این شال‌های بارزش از آن زمان‌ها تا به الان باقی‌مانده است. این شال‌ها در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارد؛ ولی قیمتشان اندکی گران است.

شال‌های پشمی دبی؛ شال پشمینه عربی
سوغاتی از دبی چی بخریم

چراغ علاءالدین؛ جادویی‌ترین چراغ

عرب‌ها افسانه‌های زیادی دارند که در این میان معروف‌ترین آن‌ها همان افسانه علاءالدین و چراغ جادویی است. این چراغ پر راز و رمز پس از گذشت هزاران سال همچنان محبوب بوده که افراد از آن برای تزیین خانه و زیباتر جلوه‌دادن آن استفاده می‌کنند.

چنانچه به دنبال یک هدیه برای خود یا سوغاتی سنتی برای بستگانتان هستید، انواع چراغ‌های علاءالدین را می‌توانید از مراکز و بازارهای دبی خریداری کنید؛ چون این فروشگاه‌ها و مراکز خرید شما را به جواب موضوع سوغاتی از دبی چی بخریم، می‌رسانند.

قلیان عربی دبی؛ شیک‌ترین دست‌ساز

یکی دیگر از سوغاتی‌های معروف دبی قلیان عربی شیشه‌ای و بسیار شیک است. طرح و نقش‌های زیبای روی این قلیان‌ها بی‌نظیر است که همه آن‌ها را به اسم عربی آن (شیشا پایت) می‌شناسند. این سوغاتی را به همراه توتون عربی که خیلی هم باکیفیت است، خریداری و به کشور خودتان ببرید.

قلیان عربی شیشه‌ای بود و حمل آن سخت است؛ پس باید خیلی مواظب باشید تا نشکند. خوشبختانه یکی دیگر از نمونه‌های جالب برای سوغاتی از دبی چی بخریم، تعیین شد.

قلیان عربی دبی؛ شیک‌ترین دست‌ساز
سوغاتی از دبی چی بخریم

لوازم الکترونیکی در دبی؛ برای دوستداران تکنولوژی

جواب دیگر برای سؤال اینکه سوغاتی از دبی چی بخریم، لوازم الکترونیکی مثل موبایل، لپ‌تاپ و… شهر دبی هستند. بسیاری از مهاجران به‌قصد خرید وسایل الکترونیکی به دبی سفر می‌کنند؛ چون قیمت این لوازم در این شهر ارزان و مقرون‌به‌صرفه بوده است.

پارچه و لباس دبی؛ در طرح و رنگ گوناگون

شاید برایتان پیش‌آمده که به دبی سفرکرده و به این فکر اندیشیده باشید که سوغاتی از دبی چی بیارم؟ پارچه‌های زیادی در شهر دبی وجود دارند که بسیاری از تاجران پارچه هم در این شهر تجارت می‌کنند. چه چیزی بهتر از پارچه‌های قشنگ و جورواجور دبی!

اگر سری به بازار پارچه دبی بزنید، با انواع مختلفی از پارچه‌ها در طرح‌ها و نقش‌های زیبا روبه‌رو شده که با قیمت مناسبی هم عرضه می‌شوند؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی به فکر این مسئله که سوغاتی از دبی چی بخریم، نباشید؛ زیرا این پارچه‌ها مقرون‌به‌صرفه بوده و قابل‌خرید است.

پارچه و لباس دبی؛ در طرح و رنگ گوناگون
سوغاتی از دبی چی بخریم

ادویه دبی؛ با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف

یکی دیگر از سوغاتی‌های دبی مربوط به ادویه است که کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و به غذای شما طعم و عطر خاصی می‌دهد. انواع مختلفی از ادویه‌های کمیاب، خوش‌طعم و خوشبو در سوپرمارکت‌های این شهر به فراوانی پیدا می‌شود.

با استفاده از بسته‌بندی‌های اصولی و دقیق ادویه بدون اینکه چمدان و لباس‌هایتان بو بگیرد این سوغاتی خوش‌عطر را برای بستگان خود سوغات ببرید. بیشتر رستوران‌های دبی برای طبخ غذاهای خودشان از این ادویه‌های معطر استفاده می‌کنند.

سؤالات متداول

  1. گران‌ترین سوغات دبی چیست؟

طلا و فرش

  1. بهترین مرکز خرید دبی برای سوغاتی گرفتن کدام است؟

دبی مال

  1. خوشمزه‌ترین سوغات دبی چیست؟

 خرما و شکلات شتر  دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

قهوه دبی؛ برای عاشقان قهوه سنتی عربی

انتخاب‌ بعدی برای جواب موضوع سوغاتی از دبی چی بخریم مربوط به قهوه این شهر است. قهوه دبی یکی از معروف‌ترین قهوه‌های این شهر بود که طرف‌داران پروپاقرص زیادی دارد.

 در دبی موزه‌هایی وجود دارند که در این موزه طرز تهیه قهوه در کشورهای مختلف دنیا و همچنین ابزارهای لازم برای درست‌کردن قهوه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. بازدید از این موزه‌ها خالی‌ازلطف نیست که از جاهای دیدنی معروف دبی به‌حساب می‌آیند‌.

قهوه دبی؛ برای عاشقان قهوه سنتی عربی
سوغاتی از دبی چی بخریم

طلا دبی؛ سمبلی از هنرهای عربی و هندی

یکی از باارزش‌ترین سوغاتی‌های شهر دبی، طلا است که می‌توانید آن را از بازار طلای این شهر خریداری کنید. در این بازار انواع طلا با طرح‌های گوناگونی به چشم می‌خورد که همه آ‌ن‌ها بسیار شیک و درخشان هستند.

حدود ۷۰۰ فروشگاه بزرگ در این بازار طلا می‌فروشند و همگی آن‌ها تحت‌نظر اتحادیه طلافروشان هستند. این وسیله ارزشمند در دبی قیمت کمتری به نسبت جاهای دیگر دارد. با خرید این سوغاتی لزومی ندارد که از خود بپرسید سوغاتی از دبی چی بخریم؛ چراکه طلا جبران همه سوغاتی‌ها خواهد بود.

لباس کفتان؛ روپوشی متفاوت و جذاب

از سوغاتی‌های مهم و بسیار پرطرف‌دار دبی می‌توان به لباس کفتان یا همان لباس بلند عربی زنانه که به نوع مردانه آن دشداشه می‌گویند، اشاره کرد‌. کفتان‌ها انواع گوناگونی دارند که قد همه آن‌ها تا مچ پاها است.

چنانچه پس از کلی تحقیق و پرس‌وجو درباره اینکه سوغاتی از دبی چی بخریم قانع نشدید، بد نیست اندکی به لباس کفتان بیندیشید شاید این محصول همان چیزی باشد که باب دلتان است.

بعضی از این لباس‌ها برای زیباتر به‌نظررسیدن با اکسسوری‌هایی مثل کمربند یا منجوق‌دوزی تزیین می‌شوند. قیمت کفتان‌ها به‌‌عنوان سوغاتی دبی بر اساس جنس و تزیینات به کار گرفته در آن متفاوت است.

لباس کفتان؛ روپوشی متفاوت و جذاب
سوغاتی از دبی چی بخریم

تفنگ فتیله‌ای عربی؛ آنتیک و خاص

اغلب افراد دشنه (خنجر) و شمشیر را جزو سوغات مهم دبی می‌شناسند؛ ولی در این میان نباید تفنگ‌های فتیله‌ای عربی را از قلم انداخت. درصورتی‌که به این دسته از لوازم علاقه بخصوصی دارید، می‌توانید تفنگ‌های فتیله‌ای را به‌عنوان وسیله‌ای تزیینی بخرید.

این تفنگ‌ها به دلیل قدیمی‌ بودنشان خیلی گران‌قیمت و ارزشمند هستند. با خرید این تفنگ فکر نکنیم که سؤال سوغاتی از دبی چی بخریم برایتان پیش بیاید.

کفش عربی؛ دست‌ساز رویه دوزی شده

دبی امارات به دلیل گرمای زیادی که دارد ساکنان این شهر را وادار به پوشیدن کفش‌های جلوباز یا همان صندل می‌کند. این کفش‌ها راحتی فراوانی را برای افراد به ارمغان می‌آورند که با پوشیدنشان هیچ‌وقت احساس ندامت نمی‌کنید.

صندل‌های عربی که با نام‌های المطراش، البلغه و صندل معروف هستند از دیگر کالاهایی محسوب می‌شوند که می‌توانید به‌عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید. با خرید این مورد دیگر نیاز نیست از اطرافیان بپرسید که سوغاتی از دبی چی بخریم!

کفش عربی؛ دست‌ساز رویه دوزی شده
سوغاتی از دبی چی بخریم

ظروف قهوه دبی؛ سرویسی منحصربه‌فرد

ظروف زیبای قهوه نماد مهمان‌نوازی عرب‌ها و یک یادگاری مرسوم دیگر است. سایز این ظرف‌ها به حدی کوچک بوده که به‌راحتی در چمدان جا شده یا به‌اندازه‌ای بزرگ‌اند که فضای کامل یک کیف را به خود اختصاص می‌دهند.

قیمت این ظروف در حدود ۱۰۰ درهم برای مارکی جدید و براق تا هزاران درهم برای یک عتیقه اصل فرق دارد. درصورتی‌که همچنان با موضوع سوغاتی از دبی چی بخریم مواجه هستید، ما در جدول زیر به سوغاتی‌های معرفی شده همراه با آدرس مکان‌هایشان اشاره کرده‌ایم.

نام سوغاتی آدرس
خرمای دبی بازار خرما، واقع در بازار غذای دیره
شکلات شتری دبی مال، مرکز شهر دبی، برج العرب واقع در ام سقیم 3
عود دبی، بازار عطر، دیره، فروشگاه‌های عطر
فرش و تابلوفرش دبی، بازار البهار، دبی مال، سیتی‌سنتر میردف، محله میردف
شال‌های پشمی دبی، بازار الکرامه، خیابان شماره b 18، بازار پارچه دبی جهت مخالف منطقه دیره
لوازم الکترونیکی دبی، فروشگاه شرف دی جی، خیابان الفهیدی، منطقه بَر دبی
ادویه‌جات دبی، بازار ادویه، سیکات الخی، منطقه دیره قدیم
عطرها دبی، بازار عطر واقع در دیره عطرفروشی‌ها، مراکز خرید و فرودگاه
قلیان دبی، شعب هایپرمارکت کافور، بازارهای دبی
طلا دبی، منطقه دیره، شعبه‌های گوناگون فروشگاه‌های Joyalukkas، جواهرفروشی‌های سطح شهر
قهوه عربی دبی، موزه قهوه دبی، منطقه الفهیدی،
لباس کفتان دبی، بازار جمیرا، بازارهای سنتی بر دبی، بازار بهار نزدیک برج خلیفه
تفنگ فتیله‌ای عربی غرفه یمن واقع در Global Village
چراغ علاءالدین بازار الکرامه، خیابان شماره b 18
کفش عربی دبی، بازار پارچه دبی جهت مخالف منطقه دیره
فانوس‌ها دبی، مجتمع تجاری دراگون مارت، اینترنشنال سیتی دبی، کنار جاده رأس الخور، بازار الکرامه، خیابان شماره b 18
ظروف قهوه مرکز خرید امارات، البرشا 1، دبی مال، جاده مرکز شهر دبی

سفری راحت به دبی با مندوبی گروپ

درصورتی‌که قصد مهاجرت به دبی دارید، آژانس مهاجرتی مندوبی گروپ باتکیه‌بر تجربه و تخصص در حوزه ثبت شرکت در دبی، خدمات پاسپورت، وکالت، تأسیس کارخانه و… فعالیت می‌کند. این مؤسسه مجوزهای لازم برای انجام امورات مهاجرتی را دریافت و سابقه ۱۵ساله در این زمینه کسب کرده است.

علاوه‌برآن تیم خبره و باتجربه مندوبی به‌عنوان یکی از برترین ارائه‌دهندگان خدمات مهاجرت و ویزا با افتخار به خدمت‌رسانی برای متقاضیان مهاجرت و با تمرکز بر ویزای توریستی، تمدید لایسنس، خدمات اقامت و اداره کار و غیره توانسته‌اند محبوبیت زیادی را از آن خود کنند.

مشاوره‌های ارائه شده توسط کارشناسان این مرکز مهاجرتی کاملاً به‌روز و رایگان است؛ پس وقت را تلف نکنید و هر چه زودتر برای تکمیل‌کردن امورات سفر خود با ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی سوغات دبی

به پایان مقاله رسیدیم و امیدواریم که به جواب سؤال سوغاتی از دبی چی بخریم رسیده باشید. با سفر به دبی نه‌تنها فرصت طلایی برای بازدید از جدیدترین شهرهای جهان با آسمان‌خراش‌ها، مراکز تجاری و… را پیدا می‌کنید، بلکه با دنیایی از اجناس مختلفی که گزینه‌ای عالی برای سوغاتی هستند، مواجه می‌شوید.

با اندکی گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید سوغاتی از دبی می‌توانید سوغاتی‌ها و هدیه‌های موردنظر خود را پیدا کنید.

سؤالات متداول

  1. آیا دبی برای خرید مکان مناسبی است؟

بله خرید از دبی یکی از بهترین مکان‌ها در جهان محسوب می‌شود.

  1. کدام بازار در دبی ارزان‌تر است؟

بازار واتر فرانت در دیره

  1. سوغاتی از دبی چی بخریم؟

قهوه عربی، شال‌های پشمی، کفش عربی، فانوس‌ها و…

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

سایر مقالات:

معرفی بیش از 10 مورد از تفریحات امارات -دلچسب‌ترین تفریحات !
اجاره ملک در دبی در 5 مرحله ساده با مندوبی گروپ
آشنایی با ورزش امارات + معرفی 13مورد از ورزش‌های مدرن و سنتی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *