فصل مناسب سفر به امارات


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

فصل مناسب سفر به امارات کدام است؟

آیا نکات مهم در سفر به کشور امارات و شهر دبی را می‌دانید؟ دانستن فصل مناسب سفر به امارات یکی از این نکته‌های مهم از نظر مسافران و گردشگران با تجربه است و آنها بر این باورند که مسافرت در بهترین زمان سفر به دبی لذت‌های آن سفر را دوبرابر می‌کند.

آب و هوای متفاوتی که امارات دارد سبب می‌شود که سفر به دبی و دیگر شهر‌های آن در تمام فصول آسان و راحت نباشد. با وجود برج خلیفه، موزه لوور، برج العرب و دیگر جاذبه‌های گردشگری پر طرف‌دار در امارات مسافران زیادی علاقه‌مندند به این کشور سفر کنند.

اگر شما هم جزو این مسافران خوش سلیقه هستید، برای افزایش اطلاعات شما درباره فصل مناسب سفر به امارات، در ادامه مطالبی از هر آنچه که در این مسیر نیاز است بدانید و راهنمای سفر به دبی برای شما آماده کرده‌ایم.

نوع آب و هوای هر فصل در امارات

آب و هوا در سفر بسیاری از افراد نقش مهمی دارد و آب و هوای کشور امارات گرم و تا حدودی بیابانی است؛ بنابراین در تصمیمات گردشگران در تعیین زمان سفر تأثیر می‌گذارد. در امارات متحده عربی بارندگی بسیار کم و تابستان‌ها داغ و بسیار گرم هستند؛ حتی زمستان‌های گرم نیز در این کشور قابل باور است و اتفاق می‌افتد.

بسیاری از مسافران، سفر خود به این کشور را بر اساس شرایط آب و هوایی و فصل‌ها انتخاب می‌کنند؛ بنابراین انتخاب فصل مناسب سفر به امارات بسیار مهم است.

نوع آب و هوای هر فصل در امارات
فصل مناسب سفر به امارات

÷

امارات متحده عربی در فصل تابستان

گرمسیر بودن ویژگی خاص کشور‌های زیر خط استوا مانند امارات است؛ البته که تابستان‌های این کشور فوق‌العاده گرم و مرطوب هستند و گاهی دما در روز تا ۵۵ درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد که خروج از خانه را بدون تهویه مطبوع غیرممکن می‌سازد؛ پس می‌شود نتیجه گرفت که تابستان را نمی‌توان به عنوان فصل مناسب سفر به امارات دانست.

بارندگی در تابستان‌های امارات متحده وجود ندارد که باعث گرم‌تر شدن هوا می‌شود. وزش بادهای صحرایی که در طول شب اتفاق می‌افتد دمای شب‌های تابستان را تا ۳۵ درجه کاهش می‌دهد و خنک‌تر می‌شوند؛ اما برعکس روزهای تابستانی امارات با گردوغبار، رطوبت و گرمای بسیار همراه هستند. ارزانترین زمان سفر به دبی را می‌توان تابستان دانست.

بارندگی‌های فصلی در امارات متحده عربی

در شرایط جوی امارات به دلیل کویری و گرمسیر بودن چیزی به نام فصل باران‌های موسمی وجود ندارد. بارندگی و بارش‌های سالانه نادر است و گاهی در ماه‌های زمستان پیش می‌آید. در ماه‌های دسامبر تا مارس به طور معمول و ناگهانی باران می‌بارد و پربارش‌ترین ما‌های سال هستند و می‌توان زمستان را به عنوان فصل مناسب سفر به امارات شناخت.

امارات بقیه سال را در وضعیت گرم و مرطوب می‌ماند؛ البته گرما در روز‌های همراه با بارش قابل‌تحمل‌تر و کنترل است. همین موضوع در میزان تخفیف‌های اقامتگاه‌ها و هتل‌ها و حتی برنامه‌های گشت و گذار تأثیر دارد و تخفیف‌ها در کمترین مقدار خود قرار دارند.

پس اگر قصد سفر در ماه‌های خنک سال مانند زمستان به دبی و امارات را دارید، قبل از هر چیز اطلاع از قیمت‌ها در هتل‌ها و دیگر مکان‌ها را به دست آورید تا در فصل مناسب سفر به امارات سفر کنید.

بارندگی‌های فصلی در امارات متحده عربی
فصل مناسب سفر به امارات

امارات متحده عربی در فصل زمستان

زمستان‌های امارت از ماه دسامبر شروع و تا ماه فوریه زمان می‌برد. در این زمان مردم ساکن و محلی و گردشگران در آنجا برای خارج شدن از خانه و سیاحت برای مدت زمان کوتاه تا پایان زمستان نفسی راحت می‌کشند. دمای روز‌های زمستانی امارات حدوداً به ۲۱ درجه سانتی گراد، دمای شب‌های آن نیز نزدیک به ۱۲ درجه سانتی گراد می‌رسد.

همین امر زمستان را به فصل مناسب سفر به امارات و گذراندن تعطیلات سال نوی میلادی در آنجا تبدیل کرده است؛ همچنین اغلب نمایشگاه‌های امارات و فستیوال‌ها مخصوصاً جشنواره‌های خرید در این زمان از سال برگزار می‌شوند. این رویداد‌ها برای بازدیدکنندگان سراسر جهان سرشار از جذابیت‌اند و از طرف آنها برگزیده هستند.

 اینکه بیشتر مراسم‌ها مانند عروسی‌ها در این وقت از سال اجرا می‌شوند، یک واقعیت است؛ پس فصل مناسب برای سفر به دبی را می‌توان زمستان در نظر گرفت؛ همچنین امارات برای ماه عسل نیز مقصدی محبوب است. در این فصل امکان استفاده از ورزش‌های آبی باکیفیت هم فراهم است.

کدام فصل مناسب سفر به امارات است؟

اکنون بعد از بررسی آب و هوای امارات در فصول گرم و سرد سال و رسیدن به این نتیجه که فصل مناسب سفر به امارات زمستان است. در این فصل تعداد بیشترین بازدیدکننده به شهر لوکس دبی سفر می‌کنند تا بهترین بهره‌مندی را از امکانات باکیفیت و تفریحات مهیج این شهر ببرند.

فصل زمستان مناسب‌ترین و در عین حال گرانترین فصل سفر به دبی و امارات است و خبری از ارزانی نیست! در این بخش می‌خواهیم دلایل آن را بررسی کنیم. امارات فصل بارش باران یا پاییزی ندارد و در زمستان دمای هوا متعادل می‌شود. جزئیات بیشتر شرایط آب و هوایی فصل زمستان در امارات را در جدول زیر می‌توانید مشاهده کنید.

مناسب‌ترین و بهترین زمان سفر به امارات ماه دسامبر تا ماه فوریه (آذر تا بهمن)
محدوده میزان دمای امارات در زمستان ۱۶.۵ تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد
مقدار بارندگی در زمستان‌های امارات کمتر از ۳۵ میلی‌متر

 

این موضوع را در نظر داشته باشید که باوجوداینکه زمستان دمای هوا در امارات قابل‌تحمل‌تر و فصل مناسب سفر به امارات است؛ اما حتی در شب‌های امارات دما به زیر ۱۲ درجه سانتی گراد نمی‌رسد و در طول روز در حد ۲۱ درجه سانتی گراد باقی می‌ماند.

عمده‌ نمایشگاه‌ها، جشنواره و فستیوال‌های خرید و رویدادهای مهم امارت و دبی در این فصل سال برگزار می‌شوند و به همین دلیل زمستان به گرانترین زمان برای سفر به امارات شناخته می‌شود.

کدام فصل مناسب سفر به امارات است؟
فصل مناسب سفر به امارات

برای سفر به دبی چی بپوشیم؟

در کنار شناخت فصل مناسب سفر به امارات و شرایط آن، بهتر است بدانید برای این سفر هر لباسی را نمی‌توانید با خود ببرید و بپوشید! با وجود کاملاً غربی بودن فرهنگ در بسیاری از مناطق امارات اما این کشور ویژگی محافظه‌کار بودن را دارد؛ بنابراین بهتر است برای بیرون رفتن از خانه و هتل لباسی پوشیده را انتخاب کنید.

انتخاب لباس‌هایی که شانه‌ها و زانوهای خانم‌ها را بپوشاند ایده خوبی است. به همین ترتیب، بهتر است مردان در انتخاب شلوارهای با قد کوتاه‌تر از زانو و پوشیدن آنها خودداری کنند؛ البته این فرم و طریقه لباس پوشیدن در همه جا ثابت و یکسان نیست.

برای مثال پوشیدن لباس‌های ساحلی و بیکینی در مواقع تفریح و استفاده از سواحل کاملاً مقبول هستند؛ با این قرار که در مکان‌های عمومی و نامناسب پوشیده نشوند. در حقیقت، بعضی از مسافران به دلیل عدم رعایت و پوشیدن لباس ساحلی در مکان‌های عمومی مانند مرکز خرید مجبور به پرداخت جریمه یا حتی بازداشت و دستگیر شده‌اند.

بد نیست بدانید قوانین و شرایط لباس پوشیدن در شارجه و عجمان که از شهرهای امارات هستند شامل مقداری تفاوت است. قوانین پوشش در این شهرها سخت‌تر می‌شوند برای مثال از زنان توقع دارند که بازوها و شانه‌های خود را بپوشانند و در این مناطق پوشیدن شلوارک برای مردان غیرعادی و عجیب است.

جدا از انتخاب فصل مناسب سفر به امارات، توجه و آگاه بودن از حساسیت‌های مردم و قوانین حکومت این کشور نیز لازم است تا در زمان سفر دچار مشکل نشوید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

 

بهترین تفریحات و فستیوال‌های امارات در فصل زمستان

زمستان را به عنوان فصل مناسب سفر به امارات معرفی کردیم، اکنون نوبت به آن رسیده که تفریحات جذاب و جشنواره‌های منحصر به فرد امارات در این فصل را بشناسید تا در سفر خود نهایت لذت را تجربه کنید؛ از این رو لیستی از این تفریحات و فستیوال‌ها را در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم.

  • فعالیت‌های ماجراجویانه در سد هاتا دبی
  • تماشای فلامینگوها در تالاب الوثبه
  • جشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه
  • تماشای پرندگان در تالاب ام‌القوین
  • نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل
  • بازدید از تپه‌های فسیلی ابوظبی
  • دیدن مسابقات و بازی گلف
  • پیک نیک در سد الرفیصه خور فکان
  • بازدید از وادی گالیله در رأس‌الخیمه
  • غواصی در جزیره اسنوپی فجیره یا تفریح کایاک سواری
  • تفریح در جبل جایس در رأس‌الخیمه
  • بازدید از واحه العین
  • دوچرخه سواری، پیاده‌روی یا پیک نیک در کوهستان در ماسفوت عجمان
بهترین تفریحات و فستیوال‌های امارات در فصل زمستان
فصل مناسب سفر به امارات

نکات لازم برای انتخاب فصل مناسب سفر به امارات

تا این بخش مقاله سعی کردیم به سؤالات نظیر فصل مناسب سفر به امارت کدام است؟ و اینکه برای سفر به دبی چی بپوشیم؟ پاسخ دهیم. اکنون برای کامل کردن راهنمای سفر به دبی و امارات می‌خواهیم برخی از نکات مهم و قوانین امارات را بررسی کنیم که برای سفر به امارات لازم می‌شوند.

نکته اولی که امکان دارد سؤال هر کسی باشد این است که برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟ این مسئله بستگی به زمان و فصل سفر شما بستگی دارد؛ چراکه در هر فصل و زمانی از سال قیمت هتل‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری متفاوت است.

ارزانترین فصل سفر به دبی

ارزان‌ترین فصل مناسب سفر به امارات از ماه خرداد تا اواسط شهریور یعنی اواخر بهار تا پایان تابستان است. در این زمان هزینه بلیت پرواز و رزرو هتل کمترین نرخ را دارد و مانند سفر رایگان به دبی محسوب می‌شود! پس تابستان ارزانترین فصل برای سفر به دبی است که هوا در گرم‌ترین و داغ‌ترین حالت خود قرار دارد.

ارزانترین فصل سفر به دبی
فصل مناسب سفر به امارات

فصل معمولی سفر به دبی

به این فصل از سال یعنی در تابستان از اواخر ماه شهریور تا ماه آبان در پاییز و از اسفند تا اردیبهشت فصل مناسب سفر به امارات گفته می‌شود. در این مواقع از سال مسافران زیادی در دبی نیستند؛ ولی خلوتی فصل‌های ارزان هم ندارند و قیمت‌ها در هتل و مراکز تفریحی کمی پایین‌تر از حالت معمول است.

گرانترین فصل سفر به دبی را قبلاً معرفی کردیم و در این بخش به میانگین هزینه‌های سفر به دبی می‌پردازیم که در جدول زیر می‌توانید نرخ هر نوع سفر را مشاهده کنید.

 

هزینه سفر ارزان به دبی برای یک روز و یک نفر حدود ۱۱۵ دلار
هزینه سفر متوسط و اقتصادی برای یک نفر در یک روز حدود ۲۹۰ دلار
هزینه سفری لوکس به دبی برای هر نفر در یک روز حدود ۷۸۰ دلار

 

لیست موارد مهمی که قبل از سفر باید بدانید نیز به صورت زیر است:

  • امارات یک کشور اسلامی و محافظه‌کار است.
  • در سفر به امارات ترکیبی از فرهنگ‌ها را تجربه خواهید کرد.
  • در این کشور قوانین نسبتاً سخت‌گیرانه‌ای برای زنان وجود دارد.
  • روز‌های جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته قرار دارند.
  • کشور امارات انتخاب مناسبی برای خرید طلا است.
  • در صورت صرف غذا در رستوران، نباید انعام ۱۰ درصدی به پیشخدمت‌ها را فراموش کنید.
  • مانند بقیه کشور‌های اسلامی جهان امارات نیز روز جمعه را روز نماز می‌داند.
  • حفظ حیا در پوشش مهم است؛ با این حال می‌توانید راحت شلوار جین و پیراهن پوشیده، بپوشید.
  • مصرف الکل اکیداً ممنوع است؛ مگر با داشتن مجوز و زمانی که پشت فرمان و در حال رانندگی نباشید.
  • نوع محدودیت‌های سفر به امارات در مکان‌های متفاوت فرق دارد؛ پس بهتر است قبل از رفتن و سفر به آنجا، مطمئن شوید که آگاهی کامل درباره محدودیت‌ها دارید و تحقیق کنید.

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سفری به یاد ماندنی به امارات با مندوبی گروپ

آیا می‌دانید برای سفر به امارات و دبی مهم‌تر از انتخاب فصل مناسب سفر به امارات و لباس مناسب به چه چیز‌ دیگری نیاز دارید؟ قبل از هر کدام آنها شما به یک مشاوره تخصصی از پرسنل حرفه‌ای مندوبی گروپ نیاز پیدا می‌کنید!

این تیم متشکل از کارشناسان دلسوز و با تجربه است که با سابقه درخشانی که دارند، شما را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایتان همراهی و راهنمایی می‌کنند. با سپردن کارهای مهاجرت و سفر به امارات به این گروه می‌توانید شاهد انجام شدن کار‌های خود بدون نگرانی و با اطمینان کامل باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات در زمینه‌های ثبت شرکت در دبی، خدمات پاسپورت، ویزای توریستی دبی و… می‌توانید با تیم مندوبی همراه با پشتیبانی ۲۴ ساعته در تماس باشید.

سخن پایانی

توجه به فصل مناسب سفر به امارات لذت‌های سفر را چند برابر می‌کند؛ همچنین در این مقاله ارزان‌ترین و گران‌ترین فصل سفر به دبی معرفی کردیم تا دقیق‌تر برای سفرتان به دبی برنامه ریزی کنید. شرایط آب و هوای امارت طوری است که باید به وقت مناسب سفر به این کشور دقت کنید.

در زمستان که بهترین فصل برای سفر است، همچنین رویدادها و فستیوال‌های زیادی در این فصل برگزار می‌شوند. نکات مهم و پوشش مناسب برای سفر به امارات هم باید در نظر بگیرید که در این مقاله کامل آنها را بررسی کردیم.

سؤالات متداول

۱. فصل مناسب سفر به امارات کدام فصل است؟

فصل زمستان حدوداً دسامبر تا فوریه

۲. آیا نوشیدن الکل در امارات مجاز است؟

خیر مگر در صورت داشتن مجوز

۳. هزینه سفر اقتصادی به دبی چقدر است؟

حدود ۲۹۰ دلار برای هر نفر در یک روز

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سایر مقالات:

آشنایی با ورزش امارات + معرفی 13مورد از ورزش‌های مدرن و سنتی
سوغاتی از دبی چی بخریم؟ معرفی 18سوغاتی جذاب دبی+بازارهای دبی
با پر درآمدترین مشاغل امارات آشنا شوید – معرفی بیش از 10شغل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *