مسابقات اسب سواری در دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مسابقات اسب سواری در دبی

مسابقات اسب سواری در دبی از جالب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است که بعد از سپری کردن مدت کوتاهی در این شهر متوجه شور و هیجان مثال زدنی آن خواهید شد که مسابقه اسب سواری جزو تفریحات مردم دبی و با فرهنگ ملت امارات ترکیب شده است.

 این موضوع دلیلی برای جذب گردشگران و افراد علاقه‌مند به جام جهانی اسبدوانی دبی به این شهر شده که در بهترین و بزرگ‌ترین ورزشگاه‌ها انجام می‌شود و اقامت راحتی را برای مسافران ممکن کرده است.

اگر از دوستداران مسابقات اسب سواری هستید و از تماشای این مسابقات لذت می‌برید، خواندن این مطالب را که از تاریخچه و نحوه برگزاری مسابقات تا این که با کدام کلاس‌های سوارکاری در دبی به یک سوارکار ماهر تبدیل شوید را آماده کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

مسابقات اسب سواری در دبی

سابقه مسابقات اسب سواری در دبی

مسابقات اسب سواری در امارات از ورزش‌های محبوب است که صاحبان برترین نژاد‌های اسب مسابقه را از سراسر جهان جذب می‌کند. برگزاری اولین مسابقات اسب سواری در دبی در ماه اکتبر سال ۱۹۸۱ و به فرمان شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی انجام شد.

مکان اولین نوبت جام جهانی اسبدوانی دبی پیست مسابقه‌ای ناد الشبا و در سال ۱۹۹۶ بود که تعداد ۱۱ اسب مسابقه ‌ای در دبی برای کیف جایزه ۴ میلیون دلاری با هم رقابت کردند. این رخداد مسابقه‌ای از برنامه‌های توسعه طولانی مدت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که برای این ورزش در امارات داشت که تحقق یافت.

پیست ناد الشبا به مدت ۱۳ سال یعنی از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۹ میزبانی مسابقات اسب سواری در دبی را به عهده داشت و بعداً در سال ۲۰۱۰ جام جهانی این مسابقات به پیست مسابقه با میدان تازه تأسیس انتقال یافت.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

این میدان مسابقه دارای تمام امکانات لازم برای جلب رضایتمندی طرفداران مسابقه اسب سواری که از تمام نقاط جهان برای تماشا یا شرکت کردن در کارناوال عظیم جام جهانی اسب سواری دبی می‌آیند، است.

شرایط و هزینه مسابقات اسب سواری در دبی

با گذشت زمان این مسابقات به یکی از لوکس‌ترین مراسم‌های دبی تبدیل شده و افراد ثروتمند در سراسر جهان را جذب خود کرده است. مانند مسابقات اسب سواری رویال اسکات کشور انگلستان، هزینه و مخارج مسابقه اسب دوانی در امارات زیاد است و مهمانان آن از طبقه مرفه جامعه هستند.

قیمت بلیت مسابقات اسب‌سواری دبی

هزینه بلیت شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی برای هر شب حداقل از ۵۰ درهم برای عموم شروع می‌شود؛ درحالی که برای شرکت و حضور ویژه لازم است هزینه بیشتری پرداخت کنید. افراد دارای بلیت‌های ویژه و همچنین عمومی پس از اتمام مسابقه امکان شرکت در مراسم اختتامیه و کنسرت را نیز دارند.

بلیت‌های شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی را می‌توان در گیشه‌های مخصوص فروش بلیت در اطراف میادین مسابقه و یا وب سایت باشگاه‌های مسابقه اسب‌سواری دبی تهیه کرد.

قیمت بلیت مسابقات اسب‌سواری دبی

شرایط برگزاری مسابقات اسب‌سواری در دبی

باشگاه میدان دبی برای هر بار برگزاری مسابقات، حضور ۸۰۰۰۰  شرکت دهنده از تمام جهان را دارد. در جریان برگزاری این مسابقات جوایز مربوط به برترین بانوی لباس پوش، برترین زوج خوش لباس، کلاه خلاقانه و لباس خلاقانه هم جزوی از مراحل برگزاری است. بعد از پایان اجرا کامل مسابقه اسب‌سواری و ۹ مسابقه جداگانه، مراسم زیبایی برای اختتامیه همراه با آتش بازی برگزار خواهند شد.

در مسابقات اسب سواری دبی برنده جوایز «بهترین بانوی خوش پوش»، «بهترین مرد خوش لباس»، «بهترین لباس»، «بهترین کلاه» و «خلاقانه‌ترین کلاه» از بین مهمانان و توسط هیئت داوران انتخاب می‌شوند.

قوانین و آداب لباس پوشیدن در مسابقات اسب سواری دبی

قوانین و رسوم این مسابقات نشان دهنده اهمیت آن هستند. آداب لباس پوشیدن برای مسابقات اسب سواری در دبی به این گونه هستند که در ظرافت لباس و کلاهی که انتخاب می‌کنند باید دقت بالایی داشته باشند؛ زیرا که در امتیازدهی برای تقدیم کردن جوایز مؤثر بوده و نقش مهمی دارد.

دیدن رژه افراد سلطنتی و افراد مشهور با لباس‌های شکیل، جذابیت این رویداد را چند برابر کرده‌اند. تماشای منظره مهمانان با پوشش بی‌نظیر و با جدیدترین لباس‌های مد روز، حس حضور داشتن در هفته مد پاریس یا میلان را منتقل می‌کند و نمایشی بیشتر از فقط یک مسابقه اسب‌سواری نشان می‌دهند.

مسابقات اسب سواری دبی

پذیرایی و ضیافت مسابقات اسب سواری در دبی

در این مسابقات پذیرایی و استقبال از میزبان با جمعی نفیس از رستوران‌های درجه یک و به طور فراتر از انتظارات و خیال شما انجام می‌شود. یکی از این رستوران‌ها Winner’s Circle است که غذاهای لذیذی را برای مهمانان تدارک می‌بیند. این رستوران دارای دو طبقه است و با چای در بعدازظهر و یک منوی متنوع و رنگارنگ از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

اگر کسی مایل به مشاهده روند و جریان رویداد‌ها از یک جایگاه دلچسب شود، رستوران Winner’s Circle مانند بهشت است؛ چراکه ۴ طبقه آن با نمای شیشه‌ای این امکان را برای مهمانان فراهم می‌کنند که در راحتی و آسایش دور یک میز غذا خوری مجلل بنشینند و مسابقه و مراسم اهدای جوایز را از آنجا تماشا کنند.

نحوه برگزاری جام جهانی اسبدوانی دبی

در آخرین شنبه ماه مارس هر سال جام جهانی اسب سواری دبی برگزار می‌شود که شامل ۹ مسابقه به صورت گروهی است که اسب‌های ۳ساله و بزرگ‌تر در آن با کالیبر بالا برای دستیابی به جایزه بزرگ رقابت می‌کنند. مسافت مسابقه در هر یک از این ۹ رویداد مسابقات اسب سواری در دبی به طور متغیر بین ۱۲۰۰ متر و ۳۲۰۰ متر است.

مسابقه اصلی و بزرگ در این رویداد، داخل یک زمین خاکی با مسافت ۲۰۰۰ متری اجرا می‌شود و جایزه آن یک کیف پول بسیار ارزشمند است. مسابقات اسب سواری در دبی از جذاب‌ترین مسابقات در جهان است که سالانه نظر گردشگران زیادی را برای سفر به این شهر جلب می‌کند.

از دیگر نشانه‌های اهمیت مسابقات اسب سواری این است که در سراسر دنیا برای میلیون‌ها مخاطب پخش می‌شود؛ همچنین در تقویم یکی از روز‌های سال را به عنوان مسابقه اسب دوانی نام‌گذاری کرده‌اند.

جام جهانی اسبدوانی دبی

نکات مهم برای خرید اسب مسابقه ‌ای در دبی

در هنگام انتخاب اسب مسابقه به دنبال چه معیار‌هایی باشیم؟ اگر داشتن یک اسب ماهر با کمترین آسیب دیدگی رویا شما است، باید ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیرید؛ توجه به این نکات و ویژگی‌ها در زمان شرط بندی رو اسب‌ها نیز تأثیرگذار است؛ بنابراین به ویژگی‌های اسبی که برای شرکت در مسابقات اسب سواری مناسب است و در ادامه توضیح داده شده، توجه کنید.

 اصالت اسب

اسبی که در کارنامه خود دارای جایزه‌های زیادی از میدان‌های مسابقه بوده و موفق‌تر است، ارزش مالی فرزندانش نیز بیشتر خواهد بود. پس به خاطر داشته باشید که در مورد نوع و اصالت اسب مورد نظر خود خوب فکر و تحقیق کرده تا بهترین اسب مسابقه ای در دبی را به منظور شرکت در مسابقات اسب سواری انتخاب کنید.

خرید اسب مسابقه ‌ای در دبی

ظاهر اسب

اسبی با ظاهر ایده‌آل پیدا نمی‌کنید؛ اما چشمان روشن، گوش‌های بزرگی که بیشتر به سمت جلو هستند تا پشت، سوراخ‌های بینی بزرگ و فک پهن نکات کلیدی دیگری هستند که باید به طور خاص هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرید.

چشمان درشت روشن یعنی این که اسب هوشیارتر است و سوراخ‌های بینی و فک بزرگ اجازه می‌دهد تا در وقت مسابقه و رقابت اکسیژن بسیاری وارد ریه‌ها شود. اسب‌های دارای چنین خصوصیاتی عملکرد بهتری در زمین مسابقات اسب سواری در دبی خواهند داشت.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

استخوان بندی اسب

با نگاه کردن به اسب از تمام زاویه‌ها می‌توان مناسب بودن ساختار استخوان بندی اسب را سنجید. استخوان بندی درشت به معنای اندازه و تعداد مناسب استخوان‌های اسب نسبت به جثه آن است که باید هنگام خرید به آن توجه کرد.

وقتی از جلو به اسب نگاه کنید، استخوان‌های قسمت ساق پا باید در یک راستا با سینه تا زانو و سم در حرکت باشند. از خرید اسبی سنگین وزن و بزرگ که استخوان‌های پای آن نازک و ضعیف هستند، اجتناب کنید. ساختار کلی پا اسب یک مزیت است؛ چون‌که عامل توان مناسب اسب در تحمل وزن خودش می‌شود.

خرید اسب مسابقه ‌ای در دبی

تعادل اسب

تعادل یک گزینه مهم در موفقیت و برنده شدن اسب در مسابقه به ‌حساب می‌آید. اندازه طول گردن، پشت و باسن باید برابر باشد تا اسب متناسب به نظر برسد و تعادل داشته باشد. همه اسب‌ها با یکدیگر شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارند؛ اما اسب‌هایی تناسب در اعضای بدنشان برقرار است، متعادل‌تر از بقیه هستند.

بدن اسب‌های جوان‌تر معمولاً اندکی بلندتر و غیر متناسب است. دلیل این ویژگی این است که این اسب‌های جوان در حال رشد هستند. برخی معتقدند که رشد اسب‌ها تا 5 سالگی هم کامل نمی‌شود؛ بنابراین انتظار مشاهده پیشرفت را در کره اسب ۲ساله خود داشته باشید.

انقباض عضلانی اسب

مقدار بسیار زیاد قدرت اسب مسابقه‌ای در پاها و چهار طرف آن است؛ بنابراین همیشه باید به دنبال کشش مناسب عضلات و قدرت اسب که این ویژگی‌ها در زمان پرش آن بسیار اهمیت دارد، باشید و هر کسی که قصد شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی را دارد، باید به این نکته توجه کند.

خرید اسب مسابقه ‌ای در دبی

خلق و خو اسب

اسب مسابقه‌ای در دبی یا هر جایی که دارای خلق و خوی آرام است همیشه برای صاحبان اسب امتیاز محسوب می‌شود! میزان آرامش و آرام بودن اسب با سطح تمرکزش روی مسابقه و کار مرتبط است و هرچه آرام‌تر باشد، تمرکز بیشتری دارد و در مسابقه عملکرد بهتری خواهد داشت.

اگر اسبی را می‌خواهید که شانس برنده شدن شما را در میدان مسابقات اسب سواری در دبی افزایش دهد، تصمیم درست این است که اسبی را برای خرید انتخاب کنید که آرام، هوشیار و در عین حال خوش ذوق باشد. رقابتی بودن از خصلت‌های برخی از بهترین اسب‌های مسابقه اسب عرب است؛ اغلب می‌توانید تشخیص دهید که آنها می‌خواهند بهترین خود را نشان دهند و قصد ندارند که به عنوان بازنده از پیست بیرون بیایند!

بهترین کلاس‌های آموزش اسب سواری در دبی

در صورت زندگی در دبی با گذشت مدتی هرچند کم متوجه علاقه زیاد مردم این منطقه به ورزش اسب سواری و اهمیت آن در فرهنگشان خواهید شد؛ پس عادی است با زندگی در دبی به یادگیری اسب سواری برای شرکت مسابقات اسب سواری در دبی یا صرفاً برای سرگرمی علاقه‌مند شوید.

باشگاه‌های سوارکاری و آموزشی مختلفی به منظور آموزش سوارکاری در دبی برای مبتدیان یا افراد باتجربه در اسب سواری وجود دارند. اگر مایل به شرکت در این کلاس‌ها و کسب مهارت‌ در اسب سواری هستید، توضیحات و فهرستی از بهترین کلاس‌های اسب سواری در دبی را در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم.

کلاس‌های آموزش اسب سواری در دبی

نام مرکز سوارکاری آدرس
مرکز سوارکاری امارات جاده دبی – العین، خروجی ۳۷، نزدیک استراحتگاه و آبگرم صحرای باب الشمس
مدرسه اسب‌ سواری الحبتور باشگاه چوگان و استراحتگاه Habtoor
مرکز سوارکاری دزرت پالم جاده هاتا – عمان، بعد از دراگون مارت
مدرسه سوارکاری اصطبل الجیاد جاده القدره، قبل از استراحتگاه باب الشمس
مرکز سوارکاری وینرز پارک مشرف
مرکز سوارکاری اسطبل الجموع العویر دبی

سفر به امارات و شرکت در مسابقات اسب سواری در دبی با مندوبی گروپ

اگر زیبایی نحوه برگزاری جام جهانی اسبدوانی دبی شما را جذب خود کرده و مایل به سهیم بودن در آن هستید، بهترین و شیک‌ترین لباس‌های خود را در چمدان گذاشته و آماده سفر شوید. گروه معتبر مندوبی با ۱۵ سال سابقه موفق در این راه با مشاوره‌های تخصصی خود همراه شما خواهند بود.

خدمات ویزای توریستی، پاسپورت دومینیکا، وکالت و اقامت در دبی و ثبت شرکت در دبی از زمینه‌های مختلف فعالیت‌ تیم مندوبی گروپ هستند که متقاضیان و مسافران محترم می‌توانند این مراحل مهاجرت خود را با خیال راحت به آنها بسپارند؛ همچنین گروه مندوبی مسئول همراهی مسافران عزیز نیز در سفر هستند.

سخن پایانی

بعد از هر بار برگزاری مسابقات اسب سواری در دبی جمعیت زیادی از علاقه‌مندان و گردشگران مشتاق به این رشته جذاب پرواز‌های خود را برای سفر به دبی رزرو می‌کنند. در جریان برگزاری این مسابقه ۹ مسابقه دلپذیر جداگانه دیگر نیز انجام می‌شوند که در متن کامل شرایط آنها را توضیح داده‌ایم.

در صورتی که شهرت باشگاه‌ سوارکاری و کلاس‌های حرفه‌ای اسب سواری در دبی را شنیده‌اید و قصد شرکت در آنها را دارید در این مطالب به غیر از بررسی سابقه، شرایط و نکات ضروری در اجرای مسابقات اسب سواری در دبی، به معرفی تعدادی از بهترین باشگاه‌های سوارکاری در دبی برای یادگیری مهارت اسب سواری پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. هزینه بلیت شرکت در مسابقات اسب سواری دبی چقدر است؟

از ۵۰ درهم برای یک شب شروع می‌شود.

۲. ظرفیت باشگاه میدان دبی چند نفر است؟

این باشگاه ۸۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.

۳. مسابقات اسب سواری در دبی شامل چند مسابقه است؟

۹ مسابقه مجزا

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

مقالات کاربردی:

5 قانون مهم از مهم‌ترین قوانین زندگی در امارات برای ایرانیان
آشنایی با معماری برج های دبی + معرفی 10 برج جذاب و دیدنی این شهر
پر درآمدترین حقوق مشاغل در دبی +6 روش برای پیدا کردن کار در دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *