معماری برج های دبی

معماری برج های دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

با معماری برج های دبی بیشتر آشنا شوید!

معماری برج های دبی آن‌قدر خاص و بی‌نظیر است که هرکسی را برای سفر به شهر زیبا و لوکس دبی وسوسه می‌کند. حوزه معماری دبی در چندین سال اخیر درگیر تحولاتی بوده که امروزه این منطقه کویری را به یکی از لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر‌های جهان تبدیل کرده است.

شهرت آسمان خراش‌ها و برج‌های این شهر به گونه‌ای است که کمترین کسی است که نام برج ‌های دبی را نشنیده و برای یکبار هم که شده آرزوی دیدن آن‌‌ها را در سر نپرورانده باشد. اگر دلتان می‌خواهد چرخی در میان جذاب‌ترین برج ‌های دبی زده و بیشتر با آن‌ها آشنا شوید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

برج خلیفه؛ مرتفع‌ترین آسمان خراش دنیا

برج خلیفه دبی معروف‌ترین برج دبی است که به عنوان بلندترین سازه در جهان شناخته می‌شود. درواقع این برج بهانه اصلی بسیاری از توریست‌هایی است که برای گشت و گذار به دبی سفر می‌کنند. جالب است بدانید آخرین طبقات این آسمان خراش در همسایگی ابر‌ها قرار داشته و در بسیاری مواقع ابر‌ها کمی‌ پایین‌تر از بلندترین نقطه برج قرار دارند.

ساخت این برج ۸۲۸ متری حدوداً ۶ سال به طول انجامید و این سازه خوش‌قدوقامت در ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. این آسمان خراش در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد؛ اما سیاستمداران نام آن را به برج خلیفه تغییر دادند تا نمادی از خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی باشد.

برج خلیفه؛ مرتفع‌ترین آسمان خراش دنیا

طراحی این برج در بین معماری برج های دبی نمونه‌ای خاص و کم‌نظیر است. نمای این برج شیشه‌ای بوده و بیش از ۲۴۰۰۰ قطعه شیشه در ساخت آن به‌کاررفته است. برج خلیفه از ۱۶۳ طبقه برخوردار است که این طبقات شامل واحد‌های آپارتمانی، استخر، رستوران، لابی آسمان، پارکینگ، تأسیسات، سوئیت‌ها، هتل آرمانی، کتابخانه، واحد‌های اداری و… هستند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

جالب است بدانید برج خلیفه از سریع‌ترین آسانسور جهان برخوردار است که می‌تواند با سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت افراد را به طبقات بالای برج برساند.

 

طراح هتل آرمانی که در طبقه اول برج قرار دارد طراح مد معروف ایتالیایی به نام جورجیو آرمانی بوده است. زیبایی برج خلیفه تنها به داخل آن محدود نمی‌شود؛ بلکه بیرون برج پارکی به نام خلیفه وجود دارد که با سیستم آبیاری مدرن نمای فوق‌العاده‌ای داشته و مساحت آن به ۱۱ هکتار می‌رسد.

از دیگر معلومات درباره برج خلیفه باید بدانید در جلوی برج نیز آبنمای موزیکالی قرار دارد که در شب‌ها رقص بی‌نظیری از آب و نور را به نمایش گذاشته و از جذاب‌ترین دیدنی‌های دبی به شمار می‌آید.

برج العالم؛ از بلندترین برج ‌های دبی

برج العالم دبی از ارتفاعی حدود ۵۱۰ متر، ۱۰۸ طبقه و ظاهری شبیه به گل برخوردار است. کار ساخت این آسمان خراش هنوز به پایان نرسیده است؛ اما بی شک به عنوان یکی از شاهکار‌های معماری برج های دبی شناخته می‌شود.

در طراحی این برج، ۷۴ طبقه اداری، واحد‌های آپارتمانی، بام آسمان، حمام ترکی و بسیاری از امکانات دیگر در نظر گرفته شده‌اند. ساخت این برج در نوامبر سال ۲۰۰۶ آغاز شد؛ اما به دلیل بحران‌های مالی روند آن با تأخیر مواجه شده و در سال ۲۰۰۹ ساخت آن متوقف گردید.

برج مارینا ۱۰۱؛ ساز‌ه‌ای بی‌نظیر با ارتفاع ۴۲۵ متری

در این بخش از معرفی معماری برج های دبی  لازم است شما را با برج مارینا ۱۰۱ آشنا کنیم که جزو مرتفع‌ترین برج‌های جهان نیز شناخته می‌شود. این برج در منطقه دبی مارینا که یکی از لوکس‌ترین محله‌های دبی شناخته می‌شود واقع شده است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

پروژه دبی مارینا همواره درحال‌توسعه است و این محله لوکس گنجایش ۱۲۰ هزار نفر را در آینده خواهد داشت. شرکت معماری HOK طراح این پروژه وسیع است که از بزرگ‌ترین مجموعه‌های معماری و طراحی در آمریکا شناخته می‌شود.

طراحی محله مارینا دبی از منطقه فالکس کریک در ونکوور کانادا الهام گرفته شده است. برج مارینا ۱۰۱ یکی از سازه‌های بلندقامت این منطقه است که ارتفاعی حدود ۴۲۵ متر دارد. این برج سی امین برج بلند جهان و در حال حاضر دومین برج بلند دبی محسوب می‌شود.

از امکانات قابل توجه این برج باید به واحد‌های مسکونی، هتل ۵ ستاره، پنت‌هاوس، دوبلکس، رستوران و غیره اشاره کنیم.

برج مارینا ۱۰۱؛ ساز‌ه‌ای بی‌نظیر با ارتفاع ۴۲۵ متری

برج العرب؛ چهارمین هتل مرتفع دنیا

برج العرب یکی دیگر از برج ‌های معروف دبی است که به عنوان یکی از هتل‌های لوکس جهان با ارتفاع ۳۲۱ متر شهرت جهانی دارد. این سازه جذاب و بی‌نظیر در جزیره‌ای مصنوعی واقع شده و جزو ‌هتل‌های بسیار گران قیمت دنیا شناخته می‌شود که تمامی‌ اتاق‌های آن بزرگ و لوکس هستند.

 

یکی از جذابیت‌های شگفت انگیز هتل برج العرب دبی، امکان اقامت در زیر دریا است به گونه‌ای که ۷ طبقه این هتل داخل آب به صورت آکواریوم ساخته شده‌اند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

کوچک‌ترین اتاق این هتل ۷ ستاره از مساحتی حدود ۱۶۹ مترمربع و بزرگ‌ترین آن دارای مساحت ۷۸۰ مترمربع است. برج العرب بر اساس استایل حرف V طراحی شده و یک بازوی آن خمیده است؛ البته این برج از دور شبیه به بادبان یک کشتی دیده می‌شود.

برج العرب در گذشته برای مدت طولانی نمادی از شهر زیبای دبی بوده و معماری خاص این سازه نمونه‌ای از خلاقیت مهندسان در معماری برج های دبی به شمار می‌آید.

برج پرنسس (برج الأمیره)؛ افتخار و غرور دبی مارینا

برج پرنسس یا برج شاهزاده یکی دیگر از جذابیت‌های معماری برج های دبی است که طراحی بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این برج از ارتفاع تقریبی ۴۱۴ متر برخوردار بوده و از این رو در لیست بلندترین برج‌های جهان (بیست و پنجمین برج) قرار می‌گیرد.

برج پرنسس یکی از ساختمان‌های مسکونی بلند در دبی است که از ۱۰۱ طبقه شامل پارکینگ زمینی با گنجایش ۹۵۷ اتومبیل، فروشگاه، استخر سرپوشیده، سونا، اتاق بخار، اتاق بدنسازی، زمین‌بازی کودکان، سالن ضیافت و غیره برخوردار است.

برج پرنسس (برج الأمیره)؛ افتخار و غرور دبی مارینا

برج الیت رزیدنس؛ چشم‌اندازی دلچسب در نخل جمیرا

برج الیت رزیدنس یک برج معروف در دبی است که در مجمع الجزایر مصنوعی به نام نخل جمیرا واقع شده است. نخل جمیرا ظاهری شبیه به درخت نخل داشته و ساز‌ه‌ای بی‌نظیر ساخته دست بشر است که شهرت جهانی بسیاری دارد.

البته در دبی ۳ جزیره نخلی شکل وجود دارند که جمیرا یکی از این سه جزیره مشهور است. برج الیت رزیدنس با ارتفاع ۳۸۰ متری نمونه‌ای جذاب از معماری برج ‌های دبی است که چشم انداز زیبایی به این جزیره مصنوعی بخشیده است.

این سازه در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و شامل ۸۶ طبقه روی زمین و ۴ طبقه زیرزمینی است. در این برج ۷۰۳ واحد مسکونی مجلل واقع شده‌اند و این برج به عنوان مجموعه‌ای از واحد‌های یک الی چهار خوابه و پنت‌هاوس‌های سه تا چهار خوابه محسوب می‌شود.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

این برج در کنار برج مسکونی پرنسس قرار داشته و با داشتن استخر لوکس، سالن بدنسازی، پارکینگ با ظرفیت ۷۸۸ خودرو، ۱۲ آسانسور پرسرعت و غیره یکی از شاهکار‌های معماری برج های دبی محسوب می‌شود.

برج الماس؛ برجی با تاجی از الماس

در این بخش از بررسی حوزه معماری برج های دبیتصمیم داریم به معرفی یکی از خاص‌ترین برج‌های این شهر بپردازیم. ساخت برج الماس دبی از سال ۲۰۰۵ آغاز شد و تا سال ۲۰۰۹ به طور انجامید. این برج بخشی از پروژه فوق‌العاده برج ‌های دریاچه جمیرا است.

درواقع این پروژه یک منطقه لوکس و رؤیایی است که سکونت در آن تجربه‌ای بی‌نظیر و سراسر آرامش خواهد بود. از امتیازات سکونت در برج‌های دریاچه جمیرا باید به کافه‌ها و رستوران‌هایی با منظره رو به آب، مسیر‌های مجهز به سایبان، پیاده روزی در حاشیه دریاچه، فروشگاه، سالن‌های ورزشی، استخر، سونا و غیره اشاره کنیم.

برج الماس یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین برج‌های دبی شناخته می‌شود که با امکانات رفاهی قابل توجه در این منطقه واقع شده است. این برج از ۶۸ طبقه برخوردار بوده و بلندای آن به ۳۶۰ متر می‌رسد. سالن کنفرانس، لابی زیبا، آسانسورهای پرسرعت و غیره از امکانات رفاهی برج الماس دبی هستند.

برج الماس؛ برجی با تاجی از الماس

برج جی دبلیو ماریوت مارکوییس؛ سازه دوقلوی زیبا

هتل جی دبلیو ماریو مارکوییس یکی دیگر از هنر‌های معماری برج های دبی بوده که شامل دو سازه قرینه و مرتفع به ارتفاع ۳۵۵ متر است. در سال ۲۰۱۲ ساخت این برج‌های دوقلو بعد از ۶ سال به اتمام رسید و این برج‌ها توانستند با طراحی مدرن خود به زیبایی‌های لوکس دبی بیفزایند.

جالب است بدانید طراحی این دو سازه از نخل خرما الهام گرفته شده است و چشم انداز فوق‌العاده‌ای به آب‌های خلیج فارس و برج خلیفه دارد. برج‌های این هتل شامل ۱۳۶۴ اتاق، ۲۴۰ سوئیت، سالن اجتماعات، سالن ضیافت، سالن بدنسازی، استخر، رستوران، فروشگاه و غیره هستند.

برج کایان؛ ساز‌ه‌ای پر پیچ و خم

از دیگر زیبایی‌های لوکس در حوزه معماری برج ‌های دبی باید به برج کایان اشاره کنیم که توسط یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معماری آمریکا به نام اسکیدمور اوینگز مریل ساخته شده است. این برج نمای خاص و بسیار متفاوتی داشته و ظاهری پیچ و تاب خورده دارد که چشم هر بینند‌ه‌ای را به خود خیره می‌کند.

ارتفاع این برج حدود ۳۰۶ متر است و در سال ۲۰۱۳ با ۷۵ طبقه به عنوان یکی از مرتفع‌ترین برج‌های امارات و تحولی در معماری برج ‌های دبی معرفی شد. قسمت بالایی برج کایان نسبت به پایین آن حدود ۹۰ درجه چرخش دارد که در نوع خود شاهکاری بی‌نظیر است.

البته ساخت چنین ساز‌ه‌ای چندان آسان نبوده و مهندسان را با چالش‌های فراوانی روبرو کرده است و درنهایت امروزه شاهد جلوه‌گری این برج در اوج زیبایی و امنیت هستیم.

برج کایان؛ ساز‌ه‌ای پر پیچ و خم

برج مشعل مارینا؛ از لوکس‌ترین آپارتمان‌‌های دبی

بعد از برج خلیفه معماری برج ‌های دبی از لحاظ ارتفاع بسیار نزدیک به یکدیگر است که رقابت بین این برج‌ها را نشان می‌دهد. در این قسمت از مطلب نوبت به معرفی برج مشعل مارینا دبی می‌رسد که مسکونی بوده و ارتفاع آن حدود ۳۶۶ متر است.

در زمان ساخت این برج وقفه‌ای یک سال و نیمه پیش آمد؛ اما درنهایت ساخت و طراحی این برج در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید. در ۲۱ فوریه ۲۰۱۵ برج مشعل مارینا دچار آتش‌سوزی شد و متأسفانه در ۴ آگوست ۲۰۱۷ نیز مجدداً این سانحه آتش‌سوزی تکرار شد.

اما این پایان کار نبود؛ بلکه در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۹ درست زمانی که اثرات دو آتش‌سوزی قبلی در حال ترمیم بودند برای بار سوم این برج آتش گرفت. برج مشعل دبی دارای ۶۸۲ واحد مسکونی است و در حال حاضر آپارتمانی گران قیمت و لوکس به شمار می‌آید.

موقعیت مکانی این برج سبب شده است ساکنان بتوانند به راحتی به پیاده روی مارینا دسترسی داشته و همچنین از چشم‌اندازی زیبا به منظره ساحل لذت ببرند. از امکانات این برج باید به مرکز تناسب اندام، اسپا و غیره اشاره کنیم.

برج اداری امارات؛ طراحی لوکس و مدرن

برج اداری امارات نسبت به سایر نمونه‌های معماری برج ‌های دبی قدیمی‌تر بوده و ساخت آن در سال ۱۹۹۹ به اتمام رسید؛ اما این برج طراحی جدید و لوکسی داشته که شبیه به دو مثلث است. برج اداری امارات شامل دو سازه مختلف بوده و ارتفاع آن ۳۵۴ متر با ۵۶ طبقه است.

علاوه بر فضای درونی شیک، محوطه بیرونی برج را نیز می‌توان از مزایای قابل توجه آن دانست. از امکانات این برج باید به بانک، داروخانه، پارکینگ، کافه، فروشگاه، بوتیک، سالن بدنسازی و غیره اشاره کرد. این برج از دسترسی راحتی به برج ‌های دریاچه جمیرا، دبی مال، ایستگاه مترو و برج خلیفه برخوردار است.

برج اداری امارات؛ طراحی لوکس و مدرن

برج هتل جمیرا؛ هتلی مجلل و پرامکانات

هتل برج جمیرا یکی دیگر از مثال‌هایی است که می‌توانیم جهت به رخ کشیدن زیبایی معماری برج ‌های دبی از آن یاد کنیم. این هتل لوکس شامل ۴۰۰ اتاق و سوئیت مجلل، رستوران با غذا‌های بین‌المللی، استخر، باشگاه و بسیاری امکانات منحصربه‌فرد دیگر است.

بلندای این سازه به ۳۰۹ متر می‌رسد و ساخت آن در سال ۲۰۰۰ به اتمام رسید. همچنین این هتل با برج اداری امارات ترکیب شده است.

برج ۲۳ مارینا دبی؛ آسمان خراشی مسکونی و زیبا

برج ۲۳ مارینا یک برج مسکونی در شهر زیبای دبی است که با ارتفاع ۳۹۳ متر در زمینه معماری برج های دبی به عنوان برجی بلندقامت شناخته می‌شود. این برج می‌تواند سکونتی رؤیایی را برای شهروندان به ارمغان آورد. این برج شامل ۸۸ طبقه است که به زیباترین شکل ممکن طراحی شده‌ و امکانات لوکسی دارند.

در برج ۲۳ مارینا ۲۸۹ واحد آپارتمانی متنوع با چشم انداز فوق‌العاده رو به منطقه مارینا وجود دارد. از دیگر امکانات این برج باید به ۵۷ استخر، آسانسور اختصاصی برای هر واحد دوبلکس، پارکینگ با گنجایش ۵۸۶ اتومبیل و غیره اشاره کنیم که همگی در کنار یکدیگر این برج را به نمونه‌ای مثال‌زدنی از معماری برج های دبی تبدیل کرده‌اند.

برج ۲۳ مارینا دبی؛ آسمان خراشی مسکونی و زیبا

مندوبی گروپ؛ دلسوزترین همراه شما در پروسه مهاجرت

اگر شما هم محو زیبایی معماری برج های دبی شده و به فکر مهاجرت یا راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری در دبی هستید، قطعاً به دانش و تخصص مشاوران باتجربه در این حوزه نیاز خواهید داشت تا با پیشنهاد بهترین مسیر‌های مهاجرتی راه را برای شما هموار کنند. در این زمینه تیم حرفه‌ای مندوبی گروپ همراه شما خواهد بود.

شما می‌توانید از کلیه خدمات تیم مندوبی همچون اخذ ویزای توریستی دبی، اقامت خانواده، پاسپورت دومینیکا، پاسپورت سند لوشیا، افتتاح حساب بانکی، تمدید لایسنس و بسیاری موارد دیگر با بهترین کیفیت و دقت بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

معماری برج های دبی همواره مثال‌زدنی بوده و سازه‌های لوکس این شهر توانسته است شهرت بسیاری را در بین بلندترین برج ‌های جهان به خود اختصاص دهند؛ از این رو دبی به عنوان سرزمین برج‌های بلندقامت و لوکس در خاورمیانه شناخته شده و هرساله پذیرای گردشگران انبوهی است که برای بازدید از شاهکار‌های معماری برج های دبی به این شهر سر می‌زنند.

در فهرست معروف‌ترین برج ‌های دبی نام سازه‌های خوش‌قدوقامت بسیاری دیده می‌شود که ما در این مطلب به معرفی آن‌ها پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. برج خلیفه دبی چند طبقه است؟

طبق اطلاعات به دست آمده از معماری برج های دبی این برج دارای ۱۶۳ طبقه است.

۲. ارتفاع برج العرب دبی چند متر است؟

۳۲۱ متر

۳. آدرس برج پرنسس دبی کجا است؟

دبی، واقع در منطقه مارینا، روبروی کلوپ بین‌المللی مارینا دبی

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر مقالات:

زندگی شبانه در دبی چگونه است؟ معرفی10 تفریح جداب شبانه دبی
معرفی23 مورد از شغل های پردرآمد در دبی+ میانگین حقوق ماهیانه
5 قانون مهم از مهم‌ترین قوانین زندگی در امارات برای ایرانیان

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *