ملزومات سفر به دبی

ملزومات سفر به دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

با اصلی‌ترین ملزومات سفر به دبی آشنا شوید!

آیا مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی را می‌شناسید؟ اگر شما هم دلتان می‌خواهد از تفریحات تابستانه دبی لذت برده یا در سافاری بیابان‌های دبی جنون سرعت و هیجان را تجربه کنید، باید بدانید که در این سفر لازم است چه وسایل، مدارک و الزاماتی همراه خود داشته باشید تا سفرتان لذت‌بخش و به‌یادماندنی باشد.

درواقع شناخت نکات مهم برای سفر به دبی به شما کمک می‌کند در طول سفر دچار مشکل نشده و با آگاهی کافی بتوانید برنامه‌های خود را در این سفر پیاده کرده و لحظات خاطره‌انگیزی بگذرانید؛ از این رو در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم وسایل ضروری سفر به دبی شامل چه مواردی هستند.

وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی

اگر می‌خواهید در بهترین شرایط و بدون هیچ مشکلی به بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی رفته و سفر لذت بخشی داشته باشید، لازم است برخی امکانات و وسایل را همراه خود ببرید که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی

مدارک شناسایی

شاید بپرسید برای سفر به دبی چه مدارکی لازم است؟ در این باره باید بدانید به همراه داشتن پاسپورت، ویزا، پول نقد، کارت ملی، کارت اعتباری، بیمه نامه مسافرتی و گواهینامه بین‌المللی (در صورت اجاره خودرو) برای سفر به دبی ضروری است.

لباس مناسب

از دیگر ملزومات سفر به دبی باید به پوشش مناسب که با فرهنگ اسلامی‌ دبی تناقض نداشته باشد اشاره کنیم. برای مثال بهتر است در اماکن عمومی‌ از پوشیدن لباس‌های باز به سبک غربی خودداری کنید تا محدودیتی در رفت‌وآمد نداشته باشید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

روسری یا شال

اگر قصد دارید از مساجد باشکوه دبی همچون مسجد شیخ زاید دیدن کنید، باید لباس پوشیده بر تن کرده و اگر خانم هستید از روسری یا شال استفاده کنید که این موضوع از اصلی‌ترین ملزومات سفر به دبی است.

لباس شنا

محدودیت‌های پوشش در سواحل و پارک‌های آبی دبی کمتر هستند. اگر اهل آفتاب گرفتن و ساحل گردی هستید، لازم است مایو و لباس مناسب شنا به همراه داشته باشید. توجه کنید که در زمان استفاده از سواحل دبی و شهرهای دیگر، قوانین زندگی در امارات و فرهنگ منطقه را در نظر بگیرید.

وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی

لباس صحرا گردی

اگر به سافاری در صحرا‌های دبی علاقه‌مند هستید، بهتر است کفش و شلوار بلند مناسب استفاده کنید تا از گزند نیش حشرات در امان بمانید.

کلاه

به همراه داشتن کلاه آفتاب‌گیر و لبه‌دار از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی در بهار و تابستان است. کلاه می‌تواند صورت شما را از خورشید سوزان دبی و آفتاب سوختگی حفظ کند.

لوازم بهداشتی

از آنجایی که آب و هوای دبی گرم است، توصیه می‌کنیم حتماً در فراهم کردن ملزومات سفر به دبی به مرطوب کننده، کرم ضدآفتاب، پماد و اسپری نیش حشرات توجه داشته باشید. بهتر است کرم ضدآفتاب خود را هر ۲ ساعت تمدید کنید.

بطری یا قمقمه آب

بهتر است در لیست ملزومات سفر به دبی حتماً به حمل کردن بطری با قمقمه آب نیز توجه کنید. در این شهر مکان‌های بسیاری وجود دارند که بدون هزینه می‌توانید بطری خود را در آن‌ها پر کنید.

وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی

شارژر موبایل

اگر دلتان می‌خواهد با گوشی خود حسابی از جذابیت‌های دبی عکاسی کنید، لازم است شارژر یا پاور بانک همراه خود داشته باشید تا گوشی خود را به موقع شارژ کنید.

لباس زیر و جوراب اضافی

دبی منطقه‌ای گرم و مرطوب است و شما بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید به جوراب یا لباس زیر اضافی نیاز خواهید داشت؛ زیرا دائماً در حال تعریق بوده و لازم است لباس‌های خود را عوض کنید؛ بنابراین نباید از این مورد از ملزومات سفر به دبی غافل شوید. البته اگر فصل مناسب سفر به امارات را بشناسید، نیازی به بسیاری از وسایل اضافه هم نخواهید داشت.

خرید سیم کارت در دبی

خرید سیم کارت از بااهمیت‌ترین ملزومات سفر به دبی محسوب می‌شود که با توجه به گران بودن استفاده از خدمات رومینگ اغلب گردشگران برای خرید سیم کارت در دبی اقدام می‌کنند. در دبی ۲ اپراتور مهم سیم کارت وجود دارند که شامل سیم کارت اتصالات دبی و سیم کارت دو موبایل هستند.

سیم کارت اتصالات از نظر قیمت کمی‌ گران‌تر از سیم کارت دو موبایل است. برای مثال اتصالات برای ارائه ۴ گیگابایت اینترنت حدود ۸۰ درهم از شما هزینه دریافت می‌کند. البته این نوع سیم کارت از سرعت و پوشش دهی گسترده آنتن نیز برخوردار است. سیم کارت دو موبایل ارزان‌تر بوده و قیمت ۶ گیگابایت اینترنت آن حدود ۱۰۰ درهم است.

وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی

ثبت شماره‌های ضروری در تلفن همراه

بی شک آگاهی از شماره تلفن‌های اضطراری در دبی از نکات و ملزومات سفر به دبی محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شوید؛ بنابراین از قبل سفر شماره‌هایی که در جدول زیر به آن‌ها اشاره کرد‌ه‌ایم را در تلفن همراه خود ذخیره کنید.

خدمات

تلفن

پلیس

۹۹۹

آتش نشانی

۹۹۷

اورژانس

۹۹۸

گارد ساحلی

۹۹۶

 

برای سفر به دبی بهتر است درهم ببریم یا دلار؟

در ابتدا لازم است شما را با واحد پول رسمی‌ دبی یعنی درهم امارات آشنا کنیم که به صورت AED نشان داده می‌شود. در امارات درهم به صورت کاغذی چاپ می‌شود؛ البته ۱ درهم به صورت سکه است؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم که ارز مورد نیاز در دبی را چند روز قبل از سفر آماده کنید.

پول‌های کاغذی امارات به شکل زیر هستند:

v   ۵ درهم با رنگ قرمز

v   ۱۰ درهم با رنگ سبز

v   ۲۰ درهم با رنگ آبی روشن

v   ۵۰ درهم با رنگ بنفش

v   ۱۰۰ درهم با رنگ صورتی

v   ۵۰۰ درهم با رنگ آبی

v   ۱۰۰۰ درهم با رنگ ارغوانی

وسایل موردنیاز گردشگران برای سفر به دبی

هر مسافر در زمان ورود یا خروج از دبی تنها مجاز است حداقل ۱۰۰ هزار درهم یا معادل آن از ارز‌های دیگر را به همراه داشته باشد.

 

اگر می‌خواهید برنامه ریزی دقیقی برای سفر خود داشته باشید یا متحمل ضرر و زیان در هزینه‌ها نشوید، پیشنهاد می‌کنیم در ایران پول خود را به دلار یا یورو تبدیل کرده و در صرافی‌های دبی به درهم چنج کنید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

در سفر به دبی کارت ببریم یا پول نقد؟

از دیگر سؤالات پرتکرار درمورد ملزومات سفر به دبی باید به این موضوع بپردازیم که بهتر است پول را به صورت نقد همراهمان داشته باشیم یا در کارت‌های اعتباری؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید استفاده از کارت‌های اعتباری در دبی کاملاً رایج است و اغلب مردم این شهر برای خرید‌های روزمره و رفتن به رستوران و مراکز خرید از کارت بانکی استفاده می‌کنند.

البته شما برای پرداخت هزینه تاکسی به مقداری درهم نیاز خواهید داشت و تاکسی‌ها فقط ارز محلی قبول می‌کنند. علاوه بر این خرید مواد غذایی از مغازه‌های محلی و پرداخت انعام در هتل و رستوران نیز مستلزم داشتن درهم است.

بنابراین، شما باید علاوه بر کارت بانکی مقداری پول نقد به درهم همراه خود داشته باشید تا راحت‌تر بتوانید از امکانات شهری دبی بهره‌مند شوید. توصیه می‌کنیم همیشه اسکناس‌های کوچک ۱۰ یا ۲۰ درهمی‌ در جیب خود بگذارید؛ زیرا خرد کردن اسکناس در دبی کار دشواری است.

سؤالات متداول

۱. آیا برای سفر به دبی باید ویزا بگیریم؟

بله برای سفر‌های گردشگری به دبی اخذ ویزای توریستی الزامی‌ است.

۲. قیمت سیم کارت در دبی چقدر است؟

این هزینه از ۵۰ درهم شروع می‌شود.

۳. اعتبار پاسپورت برای سفر به دبی باید چقدر باشد؟

داشتن پاسپورت از ملزومات سفر به دبی است که باید از حداقل ۷ ماه اعتبار برخوردار باشد.

برای سفر به دبی چقدر پول ببریم؟

حال که متوجه شده‌اید چه نوع ارزی برای سفر به دبی بهتر است، لازم است به یکی از سؤالات پرتکرار شما درمورد ملزومات سفر به دبی که آن هم چیزی نیست جز اینکه برای سفر به دبی چقدر پول لازم داریم پاسخ دهیم. درواقع این موضوع از مهم‌ترین چیز‌هایی است که باید قبل از سفر برای آن برنامه ریزی کنید.

 

به طور کلی باید بدانید برای داشتن یک سفر لوکس و لاکچری به حدود ۵۰۰ میلیون تومان، سفر متوسط ۱۵۰ میلیون تومان و یک سفر اقتصادی به مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان نیاز خواهید داشت.

 

شناخت کافی از هزینه‌ها از اصلی‌ترین ملزومات سفر به دبی است که ما در ادامه هزینه سفر به گران‌ترین شهر خاورمیانه را در بخش‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

هزینه ویزای دبی

در این قسمت از بررسی ملزومات سفر به دبی لازم است شما را با هزینه‌های اساسی قبل و بعد سفر آشنا کنیم. اگر قصد دارید به قصد گردشگری به خاک دبی وارد شده و از معماری لوکس و بی‌نظیر و تفریحات جذاب این شهر دیدن کنید، باید در ابتدا ویزای توریستی دبی دریافت کنید.

هزینه ویزای دبی

ویزا‌های توریستی دبی بر اساس مدت زمان اعتبار و تعداد دفعات ورود به دبی به انواع مختلفی تقسیم شده و هزینه‌های متفاوتی دارند. اگر اولین بار است که به دبی سفر می‌کنید یا از ملزومات سفر به دبی در چند سال اخیر خبر ندارید، می‌توانید از جدول زیر برای شناخت هزینه‌های اخذ ویزای گردشگری دبی استفاده کنید.

نوع ویزای دبی

هزینه

ویزای توریستی ۱۴ روزه

۳۱۰ درهم

ویزای توریستی ۳۰ روزه (یکبار ورود)

۳۴۰ درهم

ویزای توریستی ۳۰ روزه (چند بار ورود)

۵۵۰ درهم

ویزای توریستی ۶۰ روزه (یکبار ورود)

۵۳۰ درهم

ویزای توریستی ۶۰ روزه (چند بار ورود)

۷۷۰ درهم

 

هزینه بلیت هواپیما

نخستین قدم برای شروع یک سفر خارجی تهیه بلیت است. سفر هوایی از راحت‌ترین گزینه‌های سفر به دبی است و شما برای فراهم کردن ملزومات سفر به دبی حتماً باید به زمان سفر و نوع شرکت هواپیمایی توجه داشته باشید؛ زیرا تأثیر بسیاری بر هزینه‌‌هایتان خواهد داشت.

برای مثال اگر بخواهید از شرکت‌های ایرانی بلیت تهیه کنید باید بدانید هزینه پرواز‌های اکونومی‌ برای یک مسیر (شامل رفت و برگشت) از حداقل ۴ میلیون تومان آغاز می‌شود. اگر هم بخواهید از شرکت‌های اماراتی همچون فلای دبی بلیت بخرید، باید حدود ۱۳ میلیون تومان برای تهیه بلیت هزینه کنید.

البته این قیمت‌ها همواره در حال نوسان بوده و ممکن است در روز‌های قبل یا بعد از روزی که برای سفرتان مدنظر دارید، بتوانید بلیتی ارزان‌تر یا گران‌تر نیز خریداری کنید؛ اما به طور کلی در فراهم کردن ملزومات سفر به دبی باید به این موضوع توجه داشته باشید.

هزینه عوارض خروج از کشور

پرداخت عوارض خروج از کشور یکی دیگر از ملزومات سفر به دبی معرفی می‌شود. درواقع شما برای خروج از ایران علاوه بر تهیه پاسپورت، لازم است هزینه‌ای تحت عنوان عوارض خروج از کشور بپردازید. این عوارض برای مسافرانی که برای اولین بار است که در یک سال از کشور خارج می‌شوند حدود ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود.

اما افرادی که دو بار یا سه بار است که در یک سال از کشور خارج می‌شوند، ملزم هستند ۸۰۰ هزار تومان به عنوان عوارض بپردازند. به طور کلی اگر اولین بارتان است، هزینه پاسپورت و عوارض خروج برای شما حدود ۱ میلیون تومان خواهد بود که در مقایسه با سایر هزینه‌ها و ملزومات سفر به دبی بسیار ناچیز است.

هزینه عوارض خروج از کشور

هزینه اقامت

از دیگر ملزومات سفر به دبی باید به هزینه اقامت در هتل‌های این شهر اشاره کنیم. در این شهر لوکس‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های جهان همچون هتل برج العرب قرار دارند و طبیعی است که هزینه یک شب اقامت در این هتل‌ها نسبت به هتل‌های معمولی بسیار گران‌تر باشد.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بنابراین، اینکه شما تصمیم بگیرید در طول سفر خود در یک هتل لوکس و لاکچری اقامت داشته باشید یا هتل‌های قیمت مناسب، هزینه‌ای که باید بپردازید متفاوت خواهد بود. جالب است بدانید هزینه یک شب اقامت در هتل برج العرب دبی بر اساس متراژ اتاق، چشم انداز و امکانات آن حدود ۱۳۰۰ دلار است.

اگر قصد دارید بودجه خود را در سفر به دبی مدیریت کنید، باید به سراغ هتل‌های ارزان‌تر همچون هتل‌های ۳ ستاره بروید. بر اساس آخرین آمار در سال 2024 هزینه اقامت در هتل‌های دبی به شرح زیر است:

v   هتل لوکس: هزینه یک شب اقامت در هتل‌های ۵ ستاره دبی برای دو نفر به طور متوسط از ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

v   هتل متوسط: در هتل‌های ۴ ستاره دبی به ازای هر شب باید حدود ۲۰۰ دلار بپردازید.

v   هتل اقتصادی: هزینه اقامت در یک هتل ۳ ستاره به ازای هر شب برای دو نفر حدوداً ۱۰۰ دلار به بالا است.

هزینه خورد و خوراک

لذت چشیدن غذا‌های اصیل عربی که طعم و بوی آن‌ها اشتهای هرکسی را برمی‌انگیزد، از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی دبی به شمار می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفرتان به این شهر لوکس سری به رستوران‌ها و غذا‌های خیابانی دبی زده و به هیچ عنوان طعم لذیذ این غذا‌ها را از دست ندهید.

حال که موضوع شکم گردی و لذت بردن از غذا‌های خوش طعم مطرح است، شما باید در کنار دیگر ملزومات سفر به دبی به هزینه خورد و خوراک خود نیز توجه داشته باشید که می‌توان آن را در  ۲ بخش زیر بررسی کرد:

v   لوکس: هر وعده غذایی در رستوران‌های لوکس دبی برای صبحانه ۴۴ دلار، ناهار از ۱۸۵ دلار و شام از ۳۴۵ دلار شروع می‌شود.

v   معمولی: برای غذا خوردن در رستوران‌های معمولی دبی لازم است برای وعده صبحانه ۱۴ دلار، ناهار از ۲۰ دلار و شام از ۷۰ دلار هزینه کنید.

هزینه خورد و خوراک

توجه داشته باشید که قیمت غذا‌هایی همچون پیتزا، استیک و پاستا از دیگر غذا‌ها بیشتر است. در جدول زیر می‌توانید با برخی از لوکس‌ترین و ارزانترین رستوران‌های دبی آشنا شوید.

گران‌ترین رستوران‌های دبی

ارزانترین رستوران‌های دبی

رستوران La Petite Masion

رستوران فیش ‌هات

رستوران dinner in the sky dubai

رستوران راوی

رستوران ال ایوان

رستوران اسپشیال استادی

رستوران ایندگو بای ونیت

رستوران ایکیا

رستوران آرمانی

رستوران گلدن فورک

رستوران المحاره

رستوران ارمیتسر

رستوران اتمسفر

رستوران وکیو نودل

رستوران زوما

رستوران ممائیش

 

هزینه حمل‌ونقل

زمانی که شما به قصد تفریح و گشت و گذار به شهری سفر می‌کنید، هزینه حمل‌ونقل از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته و از قبل برنامه ریزی کنید. معمولاً توریست‌‌هایی که به قصد سیاحت و تفریح به دبی سفر می‌کنند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی‌ همچون مترو و اتوبوس هزینه حمل‌ونقل خود را کاهش می‌دهند.

 

هزینه تاکسی در دبی به ازای هر کیلومتر ۲ درهم است و شما برای هر مسیر باید حدود ۲۰ الی ۲۵ درهم بپردازید.

 

علاوه بر این می‌توانید از تاکسی اینترنتی که اپلیکیشن آن با نام «کریم» در دبی شناخته می‌شود نیز استفاده کنید. توصیه ما برای رفت‌وآمد کم‌هزینه‌تر این است که از اتوبوس و مترو استفاده کنید که هزینه آن به ترتیب ۵ تا ۱۵ درهم و ۶ درهم است.

حال اگر از گواهینامه بین‌المللی برخوردار باشید، می‌توانید برای اجاره خودرو در دبی نیز اقدام کنید که قیمت آن بنا به نوع خودرو متفاوت است. برای مثال هزینه یک روز اجاره هیوندای اکسنت ۲۰۲۰ حدوداً ۴۵ دلار محاسبه می‌شود؛ بنابراین توجه به هزینه‌های رفت‌وآمد از مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی است که نمی‌توان از آن غافل شد.

هزینه تفریحات دبی

بهانه اصلی بسیاری از گردشگران از سفر به نگین خاورمیانه، شهر دبی بازدید از جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی کم‌نظیر و بسیار جذاب این شهر است که مانند آن‌ها را نمی‌توان در هیچ کجای جهان یافت؛ زیرا دولت هم به تفریحات در دبی و جاذبه های گردشگری بسیار اهمیت می دهد. 

اگر دلتان کمی‌ هیجان و آدرنالین می‌خواهد، پیشنهاد می‌کنیم سرسره‌های مرتفع پارک‌های آبی دبی یا تور‌های سافاری، هلی‌کوپتر سواری و فلای بورد را از دست ندهید که تجربه‌ای جدید و تکرار نشدنی برایتان خواهند بود.

هزینه تفریحات دبی

اما جدا از جذابیت این تفریحات هزینه آن‌ها نیز از دیگر ملزومات سفر به دبی به شمار می‌آید که باید به آن توجه کنید. در جدول زیر به قیمت تفریحات دبی برای هر نفر می‌پردازیم.

نوع تفریح

هزینه

پارک آبی وایلد وادی

۳۰۰ درهم

پارک آبی لگولند

از ۳۳۰ درهم

پارک آبی آتلانتیس

۳۲۰ درهم

پارک آبی لاگونا

۲۱۰ درهم

شهربازی کیدزانیا

۸۰ الی ۲۶۰ درهم

موشن گیت

۲۴۵ درهم

شهر بچه‌ها

۱۰ درهم

شهربازی IMG

از ۱۸۳ درهم

پارک بالیوود دبی

از ۳۳۰ درهم

بازدید از برج خلیفه

۱۵۴ درهم

چرخ و فلک عین دبی

۱۰۰ درهم برای کودکان و ۱۵۰ درهم برای بزرگسالان

آکواریوم دبی

۱۷۵ الی ۴۰۰ درهم

فلایینگ کاپ دبی

۶۰ درهم

باغ معجزه دبی

۷۵ درهم

موزه آینده دبی

۱۴۵ درهم

موزه مادام توسو

۱۴۵ درهم

قایق سواری در آبنمای دبی

۶۵ درهم

باغ گاردن گلو دبی

۶۵ درهم

دلفیناریوم دبی

۷۵ درهم

تور‌های سافاری

۱۵۰ الی ۳۱۰ درهم

اسکای دایوینگ

از ۱۷۰۰ درهم

تور‌های هلی‌کوپتر سواری

از ۶۷۰ درهم

فلای بورد

۳۷۰ درهم

غواصی در عمیق‌ترین استخر دبی

۴۰۰ الی ۱۸۰۰ درهم

بالن سواری

۹۰۰ درهم

جت اسکی

از ۳۷۰ درهم

 

دیگر ملزومات سفر به دبی؛ باید‌ها و نباید‌ها

در این بخش از بررسی ملزومات سفر به دبی لازم است شما را با برخی موضوعات مهم و تأثیرگذار بر کیفیت سفر به شهر زیبای دبی آشنا کنیم که سبب می‌شوند طبق فرهنگ و مقررات دولت امارات عمل کرده و بدون هیچ مشکلی سفر خود را به پایان برسانید.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که فرهنگ این کشور و دین رسمی‌ آن اسلام است؛ بنابراین گردشگران موظف هستند برخی از موضوعات را در سفرشان به دبی رعایت کرده و به آداب و رسوم مردم این شهر احترام بگذارند. به طور کلی نکاتی که لازم است در کنار ملزومات سفر به دبی به آن‌ها توجه داشته باشید به شرح زیر هستند.

v   امارات متحده عربی از قوانین سخت‌گیرانه‌ای برخوردار است و مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکی در مکان‌های عمومی‌ ممنوع بوده و جرم به حساب می‌آید. دقت کنید هنگام سفر داروی کدئین‌دار یا آرامش بخش بدون نسخه پزشک همراه خود نداشته باشید.

v 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

اصلاً از مساجد، ساختمان‌های نظامی،‌ ایستگاه‌های پلیس، فرودگاه‌ها و بندر‌های دبی عکاسی نکنید.

v   در جمع‌های محلی خانم‌ها نباید به آقایان دست بدهند، مگر اینکه آقایان برای این کار پیش قدم شوند.

v   در مکان‌های توریستی پوشیدن لباس‌های بدون آستین و شلوارک بلامانع است و پوشیدن مایو نیز در اطراف استخر یا ساحل مشکلی ندارد.

v   قبل از ورود به اماکن مذهبی و زیارتی همچون مساجد پوشش اسلامی‌ را رعایت کرده و بدون کفش وارد شوید.

v   نباید بدون اجازه از مردم محلی عکاسی کنید؛ زیرا نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شود.

v   خوردن و آشامیدن در ایستگاه‌های مترو و واگن‌ها ممنوع بوده و جریمه نقدی به همراه دارد.

v   از دیگر اصول و ملزومات سفر به دبی باید به این نکته اشاره کنیم که اگر در ماه مبارک رمضان به دبی سفر کردید، حتماً توجه داشته باشید روزه‌خواری در ملأعام در این شهر ممنوع است.

v   انعام دادن در دبی جزو فرهنگ و الزامات محسوب نمی‌شود و کاملاً سلیقه‌ای است.

v   زن و مرد نباید در اماکن عمومی‌ دست یکدیگر را گرفته یا ابراز احساسات کنند؛ زیرا این کار‌ها با فرهنگ دبی مغایرت دارند.

v   حتماً غذا، پول یا چیز‌های دیگر را با دست راست به افراد بدهید یا با دست راست از دیگران بگیرید. این موضوع از مهم‌ترین آداب معاشرت در دبی است که باید در زمینه ملزومات سفر به دبی به آن توجه کنید.

کیت پزشکی ضروری برای سفر دبی

وقتی به دبی سفر می‌کنید، همراه داشتن یک کیت کوچک از داروهای ضروری و مجاز کاری هوشمندانه است. این کیت باید چیزهای مهمی در خود داشته باشد. در صورت بروز سردرد یا دردهای دیگر، مسکن‌های معمولی می‌توانند کمک‌کننده باشند و جزو ملزومات سفر به دبی به حساب می‌آیند.

اگر زمان زیادی را در بیرون از محل اقامت خود می‌گذرانید، نمک‌های هیدراتاسیون می‌توانند به شما کمک کنند تا در صورت آفتاب گرفتن بیش از حد احساس بهتری داشته باشید. چسب‌های زخم برای پوشاندن بریدگی‌های سطحی یا تاول مفید هستند؛ بخصوص اگر فرزند کوچک خود را به همراه خود به سفر می‌برید.

اگر سوار قایق یا پارک‌های موضوعی دبی می‌شوید، قرص‌های ضد تهوع می‌توانند شما را از احساس بیماری بازدارند؛ اما ممکن است باعث خواب آلودگی شما شوند، پس مراقب باشید! فراموش نکنید که داروی معمولی خود را نیز به همراه داشته باشید و مطمئن شوید که برای کل سفرتان به اندازه کافی وجود دارد.

اگر چیزی را از ملزومات سفر به دبی فراموش کردید، نگران نباشید! فروشگاه‌های زیادی در دبی وجود دارند که می‌توانید آنچه را که نیاز دارید، به راحتی خریداری کنید.

محصولات مراقبت شخصی در سفر دبی

جمع کردن وسایل برای سفر در واقع یک کار طاقت فرسا است. گاهی اوقات، ما تمایل داریم چیزهایی را که به طور روزانه استفاده می‌کنیم، با خود به سفر نبریم. در حالی که مراقبت شخصی در زندگی روزمره حیاتی است؛ اما هنگام سفر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا بیشتر در معرض نور خورشید، گرد و غبار و سایر شرایط آب و هوایی قرار می‌گیرید.

بنابراین فهرستی از تمام محصولات بهداشتی و مراقبت شخصی خود مانند: مسواک، خمیر دندان، دئودورانت، عطر، شامپو، ژل دوش، لوازم ضروری مراقبت از پوست، نوار بهداشتی و غیره تهیه کنید و آنها را جداگانه در کیسه بهداشتی نگهداری کنید.

این محصولات شخصی جزو مهم‌ترین ملزومات سفر به دبی هستند که باید قبل از سفر در چمدان خود قرار دهید تا در طول سفر بخصوص در راه با مشکل مواجه نشوید.

لیست بسته‌بندی سفر شما به دبی بدون ضد آفتاب ناقص است! به معنای واقعی کلمه باید به این موضوع توجه کنید؛ زیرا ضد آفتاب به دلیل گرمای شدید و سوزناک هوا جزو مهم‌ترین وسایل شخصی و ملزومات سفر به دبی به شمار می‌آید.

چه برای یک تعطیلات کوتاه به دبی سفر کنید و چه قصد دارید برای مدت طولانی در آنجا بمانید، این احتمال وجود دارد که در طول روز ساعات زیادی را در خارج از منزل سپری کنید. حتی اگر در خانه بمانید، اشعه‌های UVA و UVB آنقدر قوی هستند که می‌توانند روی پوست شما تأثیر منفی بگذارند.

محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید صرف نظر از محل زندگی یا مسافرت شما مهم است؛ اما زمانی که در معرض آب و هوای گرمی مانند هوای کشور امارات قرار می‌گیرید، ضروری‌تر است.

از این رو استفاده از ضد آفتاب برای محافظت از پوست شما بسیار مهم است. مقدار مناسبی از ضدآفتاب مناسب پوست خود را همراه داشته باشید و در چک لیست وسایل ضروری و ملزومات سفر به دبی قرار دهید.

مندوبی؛ نامی‌ مطمئن در امور مهاجرتی ایرانیان

حال که با ملزومات سفر به دبی، هزینه‌ها، مدارک و هرآنچه لازم است در این سفر همراه خود داشته باشید آشنا شده‌اید، لازم است در اولین قدم برای اخذ ویزای توریستی دبی و دیگر انواع ویزای امارات بنا به شرایط و هدف خود از سفر اقدام کنید.

در این زمینه تیم تخصصی مشاوران مندوبی گروپ در کلیه مسیر همراه شما خواهند بود تا در کمترین زمان ویزای دبی را دریافت کرده و به زیباترین و گران‌ترین شهر خاورمیانه سفر کنید. علاوه بر این می‌توانید کلیه امور ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی، اخذ پاسپورت سند لوشیا، پاسپورت دومینیکا، تمدید لایسنس، دریافت گواهی نامه در دبی و غیره را نیز به مندوبی گروپ بسپارید.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مسافران در روز‌های قبل از سفر جمع کردن وسایل است. سؤال رایج بسیاری از مسافران ایرانی برای سفر به شهر رؤیایی و زیبای دبی همواره این است که بهتر است چه وسایلی را به همراه خود به دبی ببریم؟

شما باید چمدان خود را بر اساس شرایط آب و هوایی، اقامتگاه، تفریحات و اماکنی که قرار است به آن‌ها سر بزنید انتخاب کنید و هرچقدر شناخت بیشتری در این زمینه داشته باشید و با تجهیزات و امکانات کافی سفر کنید، سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهید کرد؛ از این رو ما در این مطلب به ارائه کامل‌ترین راهنمای سفر به دبی و معرفی ملزومات سفر به دبی پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. در سفر به دبی چه ارزی با خود ببریم؟

بهتر است دلار یا یورو به همراه داشته و در صرافی‌های دبی به درهم امارات تبدیل کنید.  

۲. در دبی از چه کارت اعتباری استفاده کنیم؟

می‌توانید از کارت‌های بین‌المللی نظیر ویزا کارت و مستر کارت استفاده کنید.

۳. مقدار پول نقد مجاز برای سفر به دبی چقدر است؟

طبق راهنمای ملزومات سفر به دبی حدود ۱۰۰ هزار درهم

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر مقالات:

زیباترین شهر امارات- معرفی 15 شهر امارات بعنوان زیباترین شهر
سوغاتی امارات-  معرفی بیش از 15 سوغاتی جذاب که باید بشناسید!
13 دانستنی فرهنگ امارات که قبل از سفر باید بدانید!

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *