موزه های امارات

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

هر آنچه باید درباره موزه های امارات بدانید!

بهترین موزه های امارات کدام‌اند؟ وقتی از دبی و دیدنی‌های آن صحبت می‌شود، شاید موزه‌های دبی دورترین گزینه در ذهنتان باشند. وجه تجاری بودن این شهر بیش از هر چیز دیگری چشمگیر است؛ اما به این معنا نیست که جاذبه‌های گردشگری دبی تنها در آسمان‌خراش‌ها و مراکز خریدش خلاصه می‌شود.

بااین‌حال، این شهر دارای تعدادی موزه و همچنین برای احترام به تاریخ غنی و پر جنب‌وجوش است. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی موزه های دبی از رایگان تا گرانترین‌ها بپردازیم جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره موزه‌های شارجه، آینده، مروارید، موزه ماب و… با ما همراه باشید.

موزه توهمات دبی؛ هنرهای سه‌بعدی

یکی از بهترین موزه های امارات که فوق‌العاده چالش‌برانگیز است، موزه هنرهای سه‌بعدی یا همان موزه توهمات دبی است. فضای این موزه به 9 منطقه موضوعی تقسیم شده که شامل توهمات، دنیای عرب، مصری، دنیای آب، پادشاهی حیوانات، دنیای شاهکارها، فانتزی، جنگل و طنز می‌شود.

اگر شما هم به دنیای وارونه‌ها و عجیب‌وغریب علاقه‌مند هستید؛ حتماً بازدید از این موزه دبی را فراموش نکنید.

ساعت بازدید موزه: از ساعت 10 صبح تا 8 شب

آدرس موزه: دبی، کریک دبی، خیابان السیف

موزه توهمات دبی

موزه زنان دبی؛ بنت البنات

تنها موزه در موزه های امارات متحده عربی که به موضوع زنان اختصاص دارد، موزه زنان دبی است. این موزه در سال 2012 شروع به کار کرد که به نقش زنان در تاریخ دبی اشاره می‌کند. ضمن این که به‌صورت خاص می‌توانید عکس بگیرید و به‌راحتی درون این موزه امارات قدم بزنید.

بازدیدکنندگان موزه زنان؛ نمونه‌های واقعی موفقیت زنان در سیاست، تجارت، فرهنگ و سایر زمینه‌ها را یاد خواهند گرفت.

ساعت بازدید موزه: دوشنبه تا پنج‌شنبه، شنبه و یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و روزهای جمعه تعطیل

آدرس موزه: کریک دبی، بازار طلا دبی

موزه ملی دبی؛ موسوم به موزه الفهیدی

یکی دیگر از مهمترین و زیباترین موزه های دبی، موزه ملی یا همان موزه الفهیدی در قلعه تاریخی الفهیدی واقع است که در پایان قرن هجدهم ساخت آن تمام شده است.

علاوه بر این موزه، خود قلعه الفهیدی هم جزو آثار تاریخی و دیدنی دبی به شمار می‌رود. دروازه اصلی الفهیدی توسط 2 توپ محافظت شده که در قسمت دیوار جنوبی قلعه هم باقی‌مانده شهر قدیمی مشاهده می‌شود.

ساعت بازدید موزه: تمام روزهای هفته به جز جمعه از ساعت 8 و نیم صبح تا 8 و نیم شب و در روز جمعه از ساعت 2 و نیم عصر تا 8 و نیم شب

آدرس موزه: منطقه بر دبی، محله الحامریا، بستکیه

موزه ملی دبی

موزه دبی؛ پرطرفدارترین موزه

معرفی موزه های امارات را از موزه‌ای آغاز می‌کنیم که در قدیمی‌ترین ساختمان شهر مستقر است. اگر دوست دارید دبی قدیم را ببینید، به موزه دبی بروید و برای لحظاتی حال و هوای گذشته دبی را تجربه کنید.

در موزه دبی برای آشنایی بیشتر با زندگی مردم این شهر قبل از پیدایش نفت در امارات، می‌توانید در تاریخ دبی بیشتر زوم کنید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید با تماشای ابزارهایی از سه هزار سال پیش از میلاد، درباره تاریخ صید مروارید در آن منطقه بیشتر بدانید.

ساعت بازدید موزه: شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 8:30 شب. جمعه‌ها از ساعت 2 و نیم بعدازظهر تا 2 شب.

آدرس موزه: قلعه الفهیدی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

موزه سیاره سبز دبی؛ موزه‌ای زیبا و عظیم

موزه دیگر از موزه های امارات، موزه سیاره سبز دبی بوده که یک مجموعه 4 طبقه سرپوشیده با اکوسیستم خاص خود است. در این مجموعه جذاب و دیدنی، حدود 29 هزار گیاه و حیوان نگهداری می‌شود که در نوع خود جالب هستند.

بسیاری از حیوانات و پرندگان؛ آزادانه در سراسر قلمرو خود حرکت می‌کنند؛ اما برداشتن یا تغذیه آن‌ها کاملاً غیرممکن است.

ساعت بازدید موزه: از ساعت 10 صبح تا 6 عصر (نکته مهم 1 ساعت قبل از بسته شدن گیشه، فروش بلیت به پایان می رسد)

آدرس موزه سیاره سبز: دبی، تقاطع بلوار الوصل و بلوار صفا

موزه سیاره سبز دبی

موزه اتحاد دبی؛ تاریخچه بعد از ظهور نفت در امارات

مورد دیگر از موزه های امارات مربوط به موزه اتحاد بوده که در سال 2017 افتتاح شد، داستان ظهور امارات متحده عربی را روایت می‌کند. نمایشگاه موزه اتحاد دبی مواردی همچون مستند، عکس، مصنوعات و نقشه‌های تعاملی را نمایش می‌دهد که به چگونگی شکل‌گیری کشور امارات متحده عربی مرتبط است.

ساعت بازدید موزه: از ساعت 10 صبح الی 8 شب

آدرس موزه: نخل جمیرا؛ خیابان جمیرا، خیابان المیناء

موزه قهوه دبی؛ برای علاقه‌مندان به تاریخچه قهوه

این موزه مهم در لیست موزه های امارات که به مهم‌ترین نوشیدنی در فرهنگ عرب اختصاص دارد در محله تاریخی دبی الفهیدی در یکی از خیابان‌های پر پیچ‌وخم آن واقع شده است. بازدیدکنندگان با تاریخچه قهوه، مهاجرت آن از اتیوپی به خاورمیانه و همچنین سنت‌های نوشیدن قهوه در کشورهای مختلف جهان آشنا می‌شوند.

ساعت بازدید موزه: از ساعت 9 صبح تا 6 عصر

آدرس موزه: دبی، بستکیه، خیابان الفهیدی

موزه قهوه دبی

موزه لوور دبی؛ جاودانگی هنر و فرهنگ در شهر خورشید

موزه لوور ابوظبی که در جزیره سعدیات قرار دارد، جزو ایده‌آل‌ترین موزه های امارات و همچنین موزه‌ای جهانی به‌حساب می‌آید و به همین دلیل به آن پلی میان تمدن‌ها گفته می‌شود. موزه لوور با ۲۴,۰۰۰ مترمربع بزرگ‌ترین موزه هنر در شبه‌جزیره عربستان محسوب می‌شود و از ۲۳ گالری مختلف تشکیل شده است.

ساعت بازدید موزه: از ساعت ۱۰ صبح تا 6 و نیم بعدازظهر و روزهای دوشنبه تعطیل است.

آدرس موزه: امارات متحده عربی، ابوظبی، جزیره سعدیات

موزه آینده دبی؛ جاذبه نمادین دبی

آیا فیلم موزه آینده دبی را دیده‌اید؟ احتمالاً این سؤال هم برایتان پیش‌آمده که شعر روی موزه آینده دبی به چه معنی است؟ باید گفت که ترجمه این شعر یعنی آینده از آن کسانی است که می‌توانند آن را تصور، طراحی کنند و بسازند.

نباید منتظر باشید، بلکه باید بسازید. حال که مفهوم این شعر را دریافتید می‌خواهیم کمی هم در مورد موزه آینده امارات صحبت کنیم. از مشهورترین موزه های امارات، موزه آینده است که به موزه زنده شهرت دارد، شما را به سفر در آینده می‌برد و سیر تکامل جامعه را در دهه‌های پیش رو بررسی می‌کند.

اگر خرید بلیت موزه آینده دبی، شما را برای رفتن به این موزه با تردید مواجه می‌کند، می‌توانید با مدیریت هزینه‌های سفرتان، از این موزه هم دیدن کنید.

ساعت بازدید موزه:  از ساعت 9 و نیم صبح تا 10 شب

آدرس موزه: بزرگراه شیخ زائد

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

موزه ساروق الحدید؛ سفری به تاریخ امنیت

اگر از علاقه‌مندان به باستان‌شناسی هستید، در گذر از موزه های امارات حتماً از موزه ساروق الحدید بازدید کنید. این موزه در ساختمانی صدساله بنا شده است؛ همچنین یک خانه دوطبقه است که زمانی به شیخ جمعه بن مکتوم آل مکتوم تعلق داشته است.

ساعت بازدید موزه: همه‌روزه به‌جز شنبه‌، یکشنبه‌ و جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر و دوشنبه‌ تا پنجشنبه‌ ساعت 7 و نیم صبح تا 7 شب

آدرس موزه: محله الشندغه

موزه ساروق الحدید؛ سفری به تاریخ امنیت

موزه شتر دبی؛ خانه شترسواری

اسم دیگر از موزه های امارات که نام کشتی‌های صحرایی به شتر اختصاص‌داده‌شده، موزه شتر است؛ زیرا شتر یک حیوان مقاوم در برابر گرما، کم‌آبی و علف است. ازآنجایی‌که شهر دبی، دارای کویرهای بسیاری است، می‌طلبد که نمادهایی از شتر داشته باشد.

موزه شتر دبی در منطقه الشیندقا داخل یک‌خانه قدیمی و بزرگ قرار گرفته است. این موزه از سال 1940 فعالیت خود را شروع کرد تا علاقه‌مندان با تاریخچه شترسواری، روش‌های مراقبت و نگهداری، ویژگی‌های شتر، تغذیه و… آشنا شوند.

ساعت بازدید موزه: یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 2 عصر

آدرس موزه: منطقه تاریخی دیستریکت دبی، خیابان الشیندقا

موزه سکه دبی؛ سفری به دنیای سکه‌ها

موزه سکه دبی هم از جمله موزه های امارات بوده و کوچک است که در 7 سالن نمایشگاهی آن بیش از 470 نسخه کمیاب از پول‎های مختلف کشورها در معرض دید عموم گذاشته شده است. در موزه سکه، هر سکه‌ای تاریخ خود را داشته که به‌صورت مختصر توضیحاتی دارند.

ساعت بازدید موزه: از ساعت 8 صبح تا 3 عصر

آدرس موزه: منطقه الفهیدی، بستکیه

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

موزه مروارید دبی؛ نگهبان میراث‌فرهنگی امارات

مهم‌ترین موزه از موزه های امارات که بسیار جالب و شگفت‌انگیز بوده، موزه مروارید این کشور است. در این منطقه بهترین مرواریدهای جهان باکیفیت بالا پیدا می‌شود که دلیل این کیفیت، آب‌های کم‌عمق خلیج‌فارس است.

ساعت بازدید موزه: از ساعت صبح تا 2 عصر

آدرس موزه: جاده بنیاس، بنیاس 10

موزه مروارید دبی؛ نگهبان میراث‌فرهنگی امارات

موزه تاریخ سینما؛ جنبه تجربه‌محور بودن

موزه تاریخ سینما یکی از موزه های امارات است که در آن، کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند در تجربه‌ای تعاملی سفری جادویی به گذشته داشته باشند. هدف این موزه، معرفی تاریخ ماقبل سینما توسط اشیایی است که تاجری لبنانی بحرینی به نام آقای اکرم میکناس در طول 35 سال گردآورده است.

ساعت بازدید موزه: همه‌روزه به‌جز جمعه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر

آدرس موزه: TECOM C، طبقه اول، MCN Hive

موزه الشندغه؛ خانه عطر

این موزه از موزه های امارات است که بازدید از آن خالی‌ازلطف نیست. این موزه با قرارگرفتن در یکی از محله‌های قدیمی دبی، زندگی جدید را به زندگی پرهیاهوی گذشته پیوند زده است.

خانه عطر که قسمتی از موزه الشندغه را تشکیل داده، همان مکانی است که افراد بسیاری با شنیدن نامش، دوست دارند تا آن مکان را از نزدیک مشاهده کنند و در دنیای بی‌نظیر رایحه‌ها غرق شوند. در این موزه با میراثی به نام عطر و عملکرد آن در تاریخ امارات آشنا شده و می‌توانید به وسیله عطرها با فرهنگ امارات متحده آشنا شوید.

ساعت بازدید موزه: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب

آدرس موزه: محله الشندغه

موزه الشندغه؛ خانه عطر

موزه کاخ العین؛ زیباترین موزه امارات

موزه کاخ العین هم یکی دیگر از بزرگ‌ترین موزه ‌های امارات است که قسمتی از تاریخ و فرهنگ این کشور  را نمایش می‌دهد. از بخش‌های این موزه می‌توان به معرفی پوشاک سنتی، جواهرات عربی، بخش باستان‌شناسی و… اشاره کرد.

ساعت بازدید موزه: در روزهای هفته از ساعت 8 و نیم صبح تا 7 و نیم شب و در جمعه‌ها از ساعت 3 بعد از ظهر تا 7 و نیم شب است. روزهای دوشنبه موزه فعالیت نمی‌کند.

آدرس موزه: موزه کاخ العین در العین، الموت اوا واقع شده است.

لیست موزه های دبی؛ لذتی ناب در دیدار موزه‌های جذاب

آیا لیست نام بهترین موزه های دبی را می‌شناسید؟ اگر به دنبال کشف تاریخ امارات هستید و اینکه این کشور امروزی چگونه آن‌قدر مدرن شده است، باید سری به موزه‌های آن بزنید.

حال تعدادی از اسم موزه های دبی را معرفی کرده و اطلاعاتی در مورد هر یک از آن‌ها را در اختیارتان قرار دادیم تا اگر به کشور زیبای امارات سفر کردید، بازدید از این موزه‌ها را از دست ندهید.

لیست موزه های دبی

نام موزه هزینه بلیت
موزه توهمات کودکان 3 تا 11 سال 70 درهم، بزرگسالان 95 درهم
موزه زنان 20 درهم
موزه ملی 3 درهم برای بزرگسالان و کودکان 1 درهم
موزه اتحاد 25 درهم
موزه لوور ابوظبی برای بزرگسالان 63 درهم و برای اساتید، دانشجو، دانش آموز و نیروهای امارات 31.5 درهم
موزه سیاره سبز 110 درهم
موزه قهوه رایگان
موزه شتر رایگان
موزه سکه رایگان
موزه مروارید رایگان
موزه کاخ العین رایگان
موزه دبی برای بزرگ‌سالان 3 درهم و کودکان پایین‌تر از 6 سال 1 درهم
موزه ساروق الحدید برای بزرگ‌سالان 20 درهم، کودکان 7 تا 12 سال 10 درهم و برای افراد بالای 60 سال رایگان
موزه آینده 149 درهم
موزه تاریخ سینما برای بزرگ‌سالان بالای 18 سال 30 درهم و پایین‌تر از 18 سال 20 درهم
موزه الشندغه 50 درهم

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

 

سفر به دبی و بازدید از بهترین موزه های امارات با مندوبی

حال که با موزه های امارات آشنا شدید وقت آن است که باروبندیل سفر را ببندید و برای بازدید از این موزه‌ها امکانات سفر را بچینید. ازاین‌رو تیم معتبر مندوبی گروپ با 15 سال سابقه درخشان آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

این گروه در زمینه ویزای توریستی، پاسپورت دومینیکا، وکالت آنلاین اقامت خانواده و… بسیار فعال است و به متقاضیان دارای فرصت‌های شغلی و تجاری در کشورهای مختلف مشاوره‌های آنلاین و راه‌حل‌های مهاجرتی ارائه می‌دهد و همچنین مسئولیت همراهی مسافران را در فرایند مهاجرت به عهده دارد.

چکیده مقاله

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با موزه های امارات آشنا کنیم. این موزه‌ها به‌عنوان جواهرات فرهنگی و تاریخی کشور امارات شناخته شده که یک تجربه فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند. با دیدن از این موزه‌ها می‌توانید در زمان سفر کنید و به سال‌های گذشته و 50 سال آینده بروید!

حتی می‌توانید با دید یادگیری و کسب دانش برای خانواده و کودکان خود به آن نگاه کنید؛ پس حتماً به‌عنوان یک مسافر یا علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ، موزه های امارات را از دست ندهید. اینجا جایی است که شما می‌توانید در داستانی فرهنگی جذاب فروبروید و به یادگیری عمیق از این منطقه بپردازید.

سؤالات متداول

  1. قیمت بلیت موزه‌های دبی چقدر است؟

قیمت موزه‌ها به عواملی مانند نوع موزه، سن بازدیدکننده و… متغیر است.

  1. موزه شتر دبی از چه ساعتی باز است؟

یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 صبح تا 2 عصر

  1. موزه های رایگان دبی کدام‌اند؟

موزه شتر، سکه، مروارید، قهوه و موزه کاخ العین

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر مقالات:

سوغاتی امارات-  معرفی بیش از 15 سوغاتی جذاب که باید بشناسید!
13 دانستنی فرهنگ امارات که قبل از سفر باید بدانید!
ملزومات سفر به دبی-همراه داشتن این 13 مورد الزامیست!

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *