مالیات در دبی

مالیات در دبی


شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

 

آیا دبی واقعاً بدون مالیات است؟ نگاهی به سیستم مالیاتی امارات

مالیات در دبی یکی از موضوعات کلیدی است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بین‌المللی را به امارت جذب می‌کند. با وجود تصور عمومی از دبی به‌عنوان یک مرکز تجاری بدون مالیات، واقعیت‌های پیچیده‌تری در پس‌زمینه وجود دارد که باید در نظر گرفت.

این مقاله قصد دارد نگاهی عمیق‌تر به ساختار مالیات و تجارت در امارات بیندازد و تأثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی را بررسی کند؛ بنابراین همراه ما باشید تا درمورد نرخ مالیات در امارات اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

 آیا دبی واقعاً بدون مالیات است؟ نگاهی به سیستم مالیاتی امارات

دلایل جذابیت امارات برای مردم سراسر جهان

یکی از عواملی که امارات را برای افراد سرتاسر دنیا جذاب کرده، نظام مالیاتی آن و به‌خصوص نرخ صفر مالیات‌بردرآمد است. این کشور به دلیل پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت نفت، از لحاظ اقتصادی بسیار ثروتمند شده است و این موضوع بسیاری را آگاه ساخته است.

شایان‌ذکر است که دولت امارات برای تأمین رفاه شهروندان خود از وضع مالیات‌هایی نظیر مالیات‌بردرآمد، مالیات بر دارایی، مالیات‌برارث، مالیات حقوق و دستمزد، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر املاک خودداری کرده است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

در عوض پرداخت مالیات‌های دیگر مانند مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات غیرمستقیم، مالیات بر اجاره، مالیات گردشگری، مالیات املاک و مالیات خرید خانه در دبی الزامی است. همچنین برای حمایت از تحقق اهداف استراتژیک و تسهیل توسعه و تحول در امارات، مالیات بر شرکت‌ها تعریف شده است.

گسترش چشم‌انداز نظام مالیات در دبی که با استانداردهای جهانی هم‌خوان باشد و همچنین شبکه وسیع قرارداد‌های دوجانبه، جایگاه این کشور را به‌عنوان یک قطب عمده تجارت و سرمایه‌گذاری تثبیت خواهد کرد.

دلایل جذابیت امارات برای مردم سراسر جهان

نحوه پرداخت مالیات در دبی چگونه است؟

بسیاری ممکن است تصور کنند که طبق قوانین مالیاتی در دبی اکثریت افراد از پرداخت مالیات معاف هستند؛ اما جالب است بدانید که واقعیت چنین نیست و بسیاری از شهروندان به دلایل گوناگون موظف به پرداخت مالیات هستند.

البته باید اشاره کرد که در بسیاری از موضوعات مالی، استثنائات خاصی نیز به چشم می‌خورد و نرخ مالیات در امارات نیز از این استثنائات برخوردار است. برخی نهاد‌های خاص شامل سازمان‌های فعال در بخش استخراج منابع طبیعی، مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه، دولت فدرال، صندوق‌های بازنشستگی و سرمایه‌گذاری از پرداخت مالیات معاف هستند.

درحالی‌که دسته‌ای دیگر که شامل ثبت شرکت در امارات، نهاد‌های حقوقی خارجی که در امارات سکونت دارند و شعب شرکت‌های خارجی و داخلی باید قوانین مالیات در دبی را به طور کامل رعایت کرده و مالیات خود را پرداخت نمایند.

نحوه پرداخت مالیات در دبی چگونه است؟

مالیات بر ارزش‌افزوده در امارات

مالیات بر ارزش‌افزوده نوعی مالیات غیرمستقیم است که بر اساس تراکنش‌ها و در تمام مراحل تولید و توزیع کالا اعمال می‌شود. در نهایت، مصرف‌کنندگان هستند که هزینه‌های این مالیات در دبی را پرداخت می‌کنند، درحالی‌که شرکت‌های ثبت شده به‌عنوان جمع‌آورنده‌های مالیات در دبی عمل می‌کنند.

این نوع مالیات در بیش از ۱۸۰ کشور جهان به کار گرفته شده است و تمام کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به جز آمریکا دارای سیستم مالیات بر ارزش‌افزوده یا شکلی از آن هستند. اگرچه برای مصرف‌کننده نهایی این مالیات شباهت زیادی به مالیات فروش دارد؛ ولی با پیچیدگی‌های بیشتر همراه است.

کسب‌وکارهای که فروش یا واردات بالاتر از حدنصاب یعنی ۳۷۵,۰۰۰ درهم داشته باشند، باید خود را برای پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده ثبت کنند. همچنین در صورت فروش یا واردات باارزش بالاتر از حدنصاب به مبلغ ۱۸۷,۵۰۰ درهم، متقاضی می‌تواند به‌صورت داوطلبانه برای پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده ثبت‌نام نماید.

مالیات بر ارزش‌افزوده در امارات

مالیات غیرمستقیم در امارات

در تدوین قوانین مالیاتی جدید امارات متحده عربی، سلامت عمومی اولویت داشته است؛ به همین دلیل محصولات مضر مانند نوشیدنی‌های شیرین، گازدار و انرژی‌زا، دستگاه‌های الکترونیکی برای سیگار و تنباکو تحت مالیات‌های غیرمستقیم قرار گرفته‌اند.

هنگام خرید نوشابه‌های گازدار باید ۵۰% و برای سایر محصولات مضر خوراکی باید ۱۰۰% مالیات پرداخت کنید.

مالیات غیرمستقیم در امارات

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

مالیات بر اجاره در امارات

قوانین مالیات بر اجاره در امارات باتوجه‌به عدالت و منطقه‌ای بودن، متغیر است. به‌عنوان نمونه در دبی مستأجران باید ۵% از هزینه اجاره را به‌عنوان مالیات پرداخت کنند درحالی‌که مستأجران تجاری باید ۱۰% پرداخت نمایند.

برای کسانی که پرداخت یک جای مالیات در دبی برایشان دشوار است، امکان پرداخت قسطی وجود دارد. باتوجه‌به اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان و مهاجران، دبی را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند آگاهی از نرخ‌های مالیات در دبی بسیار حائز اهمیت است تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

مالیات بر شرکت‌ها در دبی

مالیات بر شرکت‌ها که گاهی به‌عنوان مالیات بر سود شرکت‌ها در امارات نامیده می‌شود یک نوع مالیات مستقیم است که بر درآمد خالص شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دیگر اعمال می‌گردد.

همچنین در امارات این دسته از افراد و نهادها تحت پوشش مالیات بر شرکت‌ها قرار دارند که عبارت‌اند از:

  • شرکت‌های ثبت شده در امارات و سایر نهادهای حقوقی که در این کشور اداره و کنترل می‌شوند.
  • افراد حقیقی که در امارات فعالیت تجاری یا بازرگانی دارند.
  • نهادهای حقوقی خارجی با دفتر یا شعبه دائم در امارات
  • نهادهای حقوقی مستقر در مناطق آزاد تجاری که باید قوانین مالیات بر شرکت‌ها را رعایت کنند؛ اگرچه ممکن است از نرخ صفر درصد مالیات‌بردرآمد بهره‌مند شوند.
  • افراد غیرمقیم بدون دفتر یا شعبه دائم در امارات که تحت مالیات تکلیفی (با نرخ صفر) قرار می‌گیرند.

مالیات بر عملکرد بر شرکت‌ها در امارات با نرخ ۹ درصد برای درآمدهای بالاتر از ۳۷۵,۰۰۰ درهم (تقریباً ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا) اعمال می‌گردد. درآمدهای کمتر از این مقدار از نرخ صفر درصدی مالیات در دبی برخوردار هستند؛ بنابراین ساختار نرخ مالیات در دبی شامل موارد زیر می‌شود.

مالیات بر شرکت‌ها در دبی

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

برای شخصیت‌های حقوقی مقیم

  • درآمد تا ۳۷۵,۰۰۰ درهم نرخ مالیات صفر درصد
  • درآمد بیش از ۳۷۵,۰۰۰ درهم: نرخ مالیات ۹ درصد

برای شخصیت‌های حقوقی مقیم

برای افراد دارای وضعیت منطقه آزاد تجاری

  • درآمد واجد شرایط: نرخ مالیات صفر درصد
  • درآمد غیر واجد شرایط: نرخ مالیات ۹ درصد

چگونه مندوبی در روند مهاجرت به دبی به شما کمک می‌کند؟

مؤسسه مهاجرتی مندوبی با درک عمیق از قوانین و مقررات مالیات در دبی، خدمات مشاوره‌ای ارزشمندی را به افراد و شرکت‌هایی که به دنبال استفاده از مزایای اقتصاد بدون مالیات در امارت هستند، ارائه می‌دهد.

مؤسسه ما باتجربه و تخصص در زمینه مهاجرت به امارات، افتتاح حساب بانکی در دبی، خرید ملک و پرداخت مالیات، تمدید لایسنس شرکت در دبی و… راهنمای قابل‌اعتمادی برای عبور از پیچیدگی‌های قانونی و بهره‌برداری حداکثری از فرصت‌های موجود است.

چه به دنبال تأسیس کسب‌وکار جدید باشید یا قصد داشته باشید سرمایه‌گذاری در دبی را تجربه کنید، مشاوران و کارشناسان باتجربه ما همراه شما در هر گام خواهند بود.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سخن پایانی

مالیات در دبی نه تنها نشان‌دهنده سیاست‌های اقتصادی متمرکز بر رشد و توسعه است؛ بلکه بازتاب‌دهنده تعهد امارت برای ایجاد یک محیط کسب‌وکار جذاب و رقابتی است که در آن، سرمایه‌گذاران و کارآفرین‌ها می‌توانند بدون نگرانی از پرداخت مالیات سنگین به فعالیت و توسعه بپردازند.

سؤالات متداول

۱. پرداخت کدام مالیات در امارات الزامی است؟

پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات غیرمستقیم، مالیات بر اجاره، مالیات گردشگری و… الزامی است.

۲. مالیات بر ارزش‌افزوده چیست؟

 نوعی مالیات غیرمستقیم است که بر اساس تراکنش‌ها و در تمام مراحل تولید و توزیع کالا اعمال می‌شود.

۳. در چه صورتی می‌توانیم به‌صورت داوطلبانه برای پرداخت مالیات در امارات اقدام کنیم؟

درصورتی‌که فروش یا واردات شما باارزش بالاتر از حدنصاب به مبلغ ۱۸۷,۵۰۰ درهم باشد.

 

سایر مقالات:

بهترین شبکه های اجتماعی فعال در دبی در سال 2024   
قوانین ثبت شرکت خدماتی در دبی + معرفی 5 نوع شرکت برای ثبت در امارات
قوانین مهاجرت گیمرها به امارات برای ایرانیان در سال 2024

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *