بازار های دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

با بهترین بازار های دبی آشنا شوید!

آیا شما هم عاشق خریدکردن در بازار های دبی هستید؟ آیا اسم بازارهای دبی را می‌دانید؟ پس حتماً سفر به دبی و بازدید از بهترین مراکز خرید این شهر برای شما بسیار دوست‌داشتنی و هیجان‌انگیز است! در دبی می‌توانید به مراکز خرید زیادی سر بزنید و هر آنچه که لازم دارید، خریداری کنید.

در ادامه این مقاله لیست بازار های دبی را برایتان ارائه داده‌ایم؛ با ما همراه باشید تا شما را با بازارهای عمده‌فروشی دبی، بازار های قیمت مناسب دبی و سایر مراکز خرید این شهر آشنا کنیم.

معرفی دبی؛ مدرن‌تر و لوکس از همیشه

دبی مقصد رؤیایی علاقه‌مندان به خرید بوده که به دلیل مراکز خرید باشکوه و فروشگاه‌های مدرن خود بسیار معروف است. هنگام سفر به دبی احتمالاً این سؤال به ذهنتان خطور کرده که از دبی چی بخریم؟ یا اینکه بهترین بازار های دبی برای خرید کدام‌اند؟

ما به شما حق می‌دهیم؛ چراکه این شهر زیبا به این دلیل که بازار های زیادی دارد که هر مسافری را حیرت‌زده کرده؛ اما جای هیچ نگرانی نیست ما در این بخش بهترین بازار های دبی اعم از قدیمی تا جدید را به شما معرفی کنیم تا به‌محض ورود به این شهر با مشکلی مواجه نشوید.

همچنین می‌توانید به سایت مراکز خرید ارزان دبی نی نی سایت مراجعه کرده و از پیشنهادهای کوچک، متوسط و بزرگ این مرکز خرید، بسته به بودجه خود بهره‌مند شوید.

معرفی دبی؛ مدرن‌تر و لوکس از همیشه

بازار مدینه جمیرا؛ جریان داشتن زندگی

یکی از شگفت‌انگیزترین بازارهای معروف دبی در این شهر، سوق مدینه یا بازار جمیرا است. این بازار در پالم جمیرا قرار دارد که این منطقه هم جزو یکی از لوکس‌ترین بازار های دبی شناخته شده است.

بازار مدینه جمیرا بازاری سنتی بوده که انواع مختلفی از کالاهای محلی و سنتی از لباس و جواهرات گرفته تا عتیقه‌ها را به فروش می‌رساند. علاوه بر این، محصولات خوراکی و ادویه‌جاتی نظیر روغن‌زیتون باکیفیت بالا نیز در این بازار آماده فروش هستند.

ساعت کاری آدرس
ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب دبی، خیابان شاه سلمان بن عبدالعزیز آل مسعود، خیابان جمیرا، روبروی برج العرب، بازار مدینه جمیرا

 

بازار طلای دبی؛ فاخرترین طلاهای زینتی جهان

یکی دیگر از بازارهای قدیمی دبی، بازار طلا یا سوق الذهب (یکی از نمادهای تاریخی شهر دبی و جزو میراث‌فرهنگی امارات است.) گردشگران حس و حال و معماری این بازار را بسیار می‌پسندند و یکی از پاتوق‌های محبوبشان همین بازار طلا است.

برای رفتن به بازار طلا حتماً قرار نیست قصد خرید طلا داشته باشید. برای تماشای چهره قدیمی دبی به این بازار بروید و از فضای سنتی و جذاب آن بهره‌مند شوید.

بازار طلای دبی؛ فاخرترین طلاهای زینتی جهان

ساعت کاری آدرس
ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ دبی، دیره، ایستگاه مترو میدان بنی یاس، خیابان آل خلیل، بازار طلا دبی

بازار ادویه دبی؛ تنوعی به سبک طعمها

از دیگر بازارهای محلی دبی، می‌توان به بازار ادویه اشاره کرد. این بازار محلی است که در آن عشق به خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه با تمدن و فرهنگ این ناحیه آمیخته شده است. این بازار ایرانی دبی از قدیم به‌عنوان یک مرکز مهم تجارت ادویه‌ در دبی به شمار آمده است.

بازار ادویه دبی جزو مشهورترین بازار های دبی محسوب می‌شود که فقط شامل ادویه فروشی‌ها نیست، بلکه انواع ترشی‌ها، دسرها و غذاهای محلی متنوع با مختصات ذائقه‌ مردم دبی متناسب با فرهنگ کشور امارات هم در این بازار عرضه می‌شوند. بازار ادویه در کنار بازارهای سنتی دبی واقع شده و معماری بسیار زیبا و خیره‌کننده‌ای هم دارد.

ساعت کاری آدرس
ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب دبی، خیابان الراس، خیابان ۳۴، بازار ادویه دبی

بازار عطر دبی؛ برندهای بین‌المللی با بطری‌های شکیل

مرکز خرید عطر خاطره‌انگیزترین بازار دبی برای علاقه‌مندان به عطر و ادکلن است.  با ورود به بازار عطر دبی، شما وارد دنیایی از عطرها و ادکلن‌های متنوع و شگفت‌انگیز می‌شوید.

از عطرهایی با رایحه‌های عالی گرفته تا عطرهای جامد، در این بازار همه نوع عطری وجود دارد. تجربه بوکردن عطرهای شگفت‌انگیزی که از مواد گران‌بها تهیه شده‌اند را نیز از دست ندهید.

بازار عطر دبی

ساعت کاری آدرس
ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب دبی، الصبخه، خیابان دیره، خیابان ۷ام، بازار عطر دبی

بازار امارات مال؛ اولین مرکز خرید جهان

مرکز خرید امارات مال یکی از بازار های لوکس دبی بوده که جزو بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه شناخته شده است. این بازار معروف شامل پاساژهای زیادی است که علاوه بر خرید می‌توانید از انواع سرگرمی‌ها مانند مجموعه سینمای سین ستار، سالن‌های بازی، سالن‌های بولینگ و سایر موارد دیگر بهره‌ ببرید.

اگر می‌خواهید از بزرگترین مرکز خرید دبی خریدی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به بازار امارات مال بزنید.

ساعت کاری آدرس
دبی، البرشا، خیابان شیخ زائد جمعه، شنبه و یکشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 12 شب؛ دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت 10 صبح تا 11 شب

بازار آرته دبی؛ بازاری یونیک و خاص

آرته جزو یکی از بزرگ‌ترین بازار های دبی در زمینه دست‌ساز‌ه‌ها است که هنر، طراحی، مد و صنایع‌دستی را در کنار هم دارد.

بازار آرته با بیش از ۱۵۰ سازنده و طراح عاشق که آثار گران‌بهای خود را به مشتریان عرضه می‌کنند، شناخته می‌شود. کلیه طراحی‌های جدید و سنتی که در این بازار فروخته می‌شوند همگی در امارات متحده عربی تولید شده‌اند.

بازار آرته دبی

ساعت کاری آدرس
فقط یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر دبی، منطقه صنعتی القوز، میدان تایمز، جاده مرابیع، بازار آرته دبی

سؤالات متداول

  1. مرکز خرید طلای دبی از چه ساعتی باز است؟

ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۲

  1. بزرگ‌ترین بازار دبی چه نام دارد؟

امارات مال

  1. آدرس مرکز تجمع بازارهای عمده فروشی دبی کجاست؟

خیابان شیخ زائد و منطقه دیره

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بازار کامپیوتر دبی؛ کامل‌ترین مرکز خرید رایانه‌ای

این بازار با نام کامپیوتر پلازا، بزرگ‌ترین بازار های دبی برای فروش سخت‌افزار، سیستم‌های کامپیوتری، فناوری اطلاعات و خدمات مرتبط است. کامل‌ترین مرکز خریدوفروش تجهیزات رایانه‌ای و فناوری اطلاعات بوده و در حال حاضر شامل بیش از 80 فروشگاه برای عرضه محصولات این شاخه است.

قطعات سخت‌افزار کامپیوتری اداری، شخصی و لوازم جانبی مرتبط مانند چاپگرها، دستگاه‌های کپی، اسکنرها، ویدئو پروژکتور و… در این بازار به فروش می‌رسند.

ساعت کاری آدرس
ساعت ۱۰ صبح تا ۲:۳۰ عصر و از۴:۳۰ عصر تا ۹:۳۰ شب دبی، المنخول، کامپیوتر پلازا

بازار پارچه‌فروشی؛ منبع خاصترین پارچههای دنیا

بازار پارچه فروش های دبی، بازاری پرآوازه و پرانرژی بوده که به تنوع فرهنگی و تجربه‌های خرید فراموش‌نشدنی خود معروف است. اگر به دنبال خرید پارچه‌های خاص با قیمت مناسب در بازار های دبی هستید، این مکان را به همین دلیل برای شما ساخته‌اند.

به‌علاوه بازار پارچه بور به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین بازار های دبی برای خرید منسوجات در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع شهرت دارد. لذت گشت و گذار در این بازارها از تفریحات لوکس در دبی بسیار بیشتر است.

بازار پارچه‌فروشی؛ منبع خاص‌ترین پارچه‌های دنیا

ساعت کاری آدرس
ساعت ۹ صبح تا ۲ عصر الی ۴ عصر تا ۹ شب دبی، خیابان الفهیدی، خیابان علی ابن ابی‌طالب، بازار پارچه دبی

بازار استوک دبی؛ تنوع خاص و کیفیت عالی

آیا به دنبال بهترین بازارهای عمده دبی می‌گردید؟ افراد زیادی امارات را با نام دبی می‌شناسند؛ اما جالب است بدانید که دبی فقط یکی از 7 شهر شیخ‌نشن امارات بوده و شارجه نیز یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کشور امارات از نظر تجاری است.

بازار شارجه دارای بازار های بزرگ که اغلب دست‌دوم و استوک فروش بوده و به بازار استوک شارجه معروف است. چنانچه در جستجوی بازار عمده فروشی های دبی هستید، بازار استوک بهترین بازار دبی عمده فروشی این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید کالاهای در حد نوع را به‌صورت عمده خریداری کنید.

ساعت کاری آدرس
9:30 صبح تا 21:30 و جمعه‌ها ساعت 16:00 تا 12:00 شب دبی، خیابان فهیدی

بازار سوق البهار؛ سفری به قدیم و زمان حاضر

در میان بازارهای خوب دبی برخی بازارها همچون بازار سوق البهار برای تجربه یک روز همراه با خرید، تفریح و شکم‌گردی طراحی شده‌اند.

 این بازار با بیش از ۱۰۰ فروشگاه و ۲۲ رستوران، کافه و سالن استراحت، به گردشگران این امکان را قرار داده تا در مکانی آرام و دلنشین خرید کرده و از حضور در این بازار لذت کافی را ببرند.

بازار سوق البهار

ساعت کاری آدرس
ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب دبی، دان تاون، بلوار شیخ محمد بن راشد

بازار ماهی ‌فروش ‌های دبی؛ بهترین مزه‌ها در چشیدن

بازار ماهی یکی دیگر از بهترین بازار های دبی برای تهیه ارزان‌ترین و تازه‌ترین ماهی‌ها و غذاهای دریایی محسوب می‌شود. انواع آبزیان خوراکی اعم از ماهی، میگو، خرچنگ، بچه کوسه، اره‌ماهی، صدف و… در بازار ماهی دبی به فروش می‌رسند.

در این بازار مغازه‌های دیگری مثل سبزی‌فروشی، فروشگاه‌های گوشت تازه، میوه‌فروشی، مغازه‌های فروش حبوبات، خرما فروشی و… نیز وجود دارد. اگر بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید، بیشتر از این بازارهای جذاب لذت خواهید برد.

ساعت کاری آدرس
هر روز صبح ساعت 5:00 تا 13:00 و عصرها ساعت 17:00 تا 1:00 بامداد دبی، بندر ماهیگیری، خیابان الفینتاس، ام سقیم

بازار چینی‌‌های دبی؛ خرید در آرامش

بازار چینی در دبی یکی از جاذبه‌هایی است که می‌تواند نظر هر فرد با هر نوع سلیقه‌ای را به خود جلب کند. این بازار که به آن دراگون مارت یا همان بازار اژدها نیز گفته می‌شود تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این شهر است که توانسته نام خود را در فهرست اصلی‌ترین بازار های دبی جای دهد.

ازاین‌رو شما می‌توانید با شادی گشت‌وگذار در مغازه‌های کوچک و بزرگ این مرکز، خرید را آغاز کنید.

بازار چینی‌‌های دبی؛ خرید در آرامش

ساعت کاری آدرس
هر روز ساعت 10 صبح تا 10 شب دبی، خارج از شهر، اندکی دورتر از مرکز شهر

بازار موبایل دبی؛ تطبیق با هر سلیقه‌ای

آیا خرید گوشی در بازار های دبی مقرون‌به‌صرفه است؟ این سؤال اغلب افرادی است که تصمیم به خرید گوشی موبایل در این شهر را دارند. واقعیت این است که شرایط کنونی بازار و نوسانات ارز باعث شده تا بیشتر از گذشته به قیمت نهایی آن چه که می‌خریم توجه داشته باشیم.

همین مسئله باعث شده تا بسیاری از خریداران کالا تصمیم بگیرند تا به‌جای اینکه کالای خود را از واردکننده ایرانی خریداری کنند، آن را به‌صورت مستقیم از دبی بخرند. از این رو مهاجرت به امارات مزایای بیشماری برای تاجران و اقشار مختلف جامعه دارد.

خرید گوشی از بازار موبایل دبی به 2 روش امکان پذیر است که عبارت اند از:

  • خرید موبایل از طریق واردات گسترده
  • خرید موبایل از طریق مسافرتی
ساعت کاری آدرس
ساعت 10:30 صبح تا 10 شب دبی، خیابان مصلی امارات متحده عربی

بازار اوت‌لت مال دبی؛ شکار تخفیف‌های واقعی

اوت‌لت مال یکی از بهترین بازارهای عمده فروشی دبی ارزان دبی است. فروشگاه‌های این پاساژ پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود. اگر قصد خرید لباس‌های مد روز، جواهرات یا لوازم آرایشی را دارید، این مراکز خرید دبی ارزان انتخاب خوبی برای شما است.

بازار اوت‌لت مال دبی؛ شکار تخفیف‌های واقعی

ساعت کاری آدرس
ساعت 10 صبح تا 1 بامداد دبی، جاده العین، بازار اوت‌لت مال دبی

بازار مرشد دبی؛ جذاب برای همه

بازار مرشد یکی از بازار های ارزان دبی به شمار می‌رود و به دلیل ارزان‌بودن کالاهای خود یکی از مشهورترین بازارهای دبی در محله های شهر دبی محسوب می‌شود.

 این منطقه بازارها و هتل‌های بسیار خوبی داشته و به همین دلیل است که بیشتر گردشگران منطقه دیره را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند. ما در این اینجا هتل های نزدیک بازار مرشد دبی را به شما معرفی می‌کنیم که شامل موارد زیر هستند:

  • هتل 3 ستاره al burqa
  • هتل 3 ستاره Riviera
  • هتل 3 ستاره لندمارک پلازا
  • هتل 1 ستاره رهاب
  • هتل 2 ستاره فلورا اسکوار

بازار مرشد دبی؛ جذاب برای همه

ساعت کاری آدرس
ساعت 9:00 صبح تا 12 شب دبی، منطقه دیره، بعد از میدان جمال عبدالناظر، خیابان‌های موازی (سبخه، الفهیم و 27)

حال که با معروف‌ترین و لوکس ترین مراکز خرید دبی آشنا شدید، بهتر است با زمان‌های مختلف حراجی ‌های دبی هم آشنا شوید تا با انتخاب زمان مناسب بیشترین خرید ممکن با بودجه‌ای که در نظر دارید را از بهترین برندهای جهان انجام دهید.

این جشنواره‌ها در تمام مراکز خرید دبی برگزار می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید خریدی بی‌مثل از بازارهای دبی داشته باشید. زمان برگزاری حراجی‌های دبی عبارت‌اند از:

  • جشنواره خرید دبی (آذر تا بهمن)
  • جشنواره رمضان و جشن عید فطر در دبی
  • فستیوال فروش فوق‌العاده ۳ روزه (ماه می اردیبهشت‌ماه)
  • سورپرایزهای تابستانی دبی (ابتدای تیر تا اواخر شهریور)
  • فروش فوق‌العاده ۳ روزه پاییزی نوامبر

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بازار مینا؛ با محصولات رنگارنگ و جذاب

بازار مینا که در منطقه تاریخی الفهیدی قرار دارد، مجموعه‌ای از مغازه‌های رنگارنگ و جذاب است که در چندین خیابان گسترده شده‌اند. اینجا که به هند کوچک دبی معروف است، غذاهای عالی و همچنین منسوجات، لباس های دست دوز، عتیقه‌جات منحصر به فرد، ادویه‎جات و جواهرات را خواهید یافت.

بازار مینا هم روز و هم شب‌ها شلوغ است و جزو شلوغ‌ترین بازار های دبی به حساب می‌آید. شما می‌توانید بعدازظهرها که نسبتاً خلوت‌تر است از آن بازدید کنید. با مترو یا اتوبوس به اینجا بروید و پول نقد آماده کنید؛ زیرا ممکن است برخی تجار کارت اعتباری را قبول نکنند.

وقتی بازدید از این بازار رنگارنگ را تمام کردید و خریدهای خود را انجام دادید، موزه دبی و نهر دبی در فاصله کمی قرار دارند و می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید.

بازار نایف؛ مکانی برای دیدن فرهنگ بومی

در نایف سوق که یکی از قدیمی‌ترین بازار های دبی محسوب می‌شود، در فرهنگ و فضای محلی غوطه‌ور خواهید شد. در درجه اول به خاطر دیدن عبای که لباس‌ محلی دبی با اهمیت مذهبی و فرهنگی است، روبرو می‌شوید.

همچنین مغازه‌هایی را خواهید دید که روسری، جواهرات و منسوجات می فروشند. در مذاکره درباره قیمت‌ها و خرید برای یک معامله بهتر تردید نکنید. با گذشت روز، منطقه شلوغ‌تر می‌شود و فروشگاه‌ها تا دیروقت باز می‌مانند.

برای شام در این بازار بمانید؛ زیرا تعداد زیادی غذاخوری ساده وجود دارند که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند. برای رسیدن به نایف سوق، سوار مترو شوید و 15 دقیقه از میدان بانیاس پیاده روی کنید.

بازار کاونت گاردن؛ با محصولات مناسب همه سنین

بازار کاونت گاردن در یک نیم طبقه در شهر فستیوال دبی و طبقه زیرین IKEA واقع شده است. این بازار شامل 20 کیوسک مخصوص محصولات بانوان، عبای، لوازم جانبی، پوشاک کودکان، دکوراسیون منزل، هدایا و موارد دیگر است. این بازار یکی از بهترین مراکز خرید و بازار های دبی به حساب می‌آید.

بازار نساجی؛ با پارچه‌های جذاب و باکیفیت

درست روبروی نهر دبی در منطقه بَر، بازار نساجی این شهر قرار دارد. این بازار مملوء از ابریشم‌های ظریف، محصولات پنبه‌ای و پارچه‌های گلدوزی شده مخصوص این منطقه است. فروشندگان بی‌شماری در اینجا به خریداران کمک می‌کنند تا پارچه‌های باکیفیت را برای لباس‌های خود پیدا کنند.

همچنین فروشندگان توری، پولک و دکمه را برای فروش نیز دارند. هر چیزی را که برای لباس‌های عربی نیاز دارید می‌توانید در اینجا پیدا کنید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از لباس‌های آماده را که توسط طراحان محلی ساخته شده‌اند، خریداری کنید. پس بازدید از بازار های دبی بخصوص بازار نساجی را فراموش نکنید!

بازار ساحلی؛ مکانی برای آشنایی با فرهنگ محلی

بازار واترفرانت که در محل بازار ماهی قدیمی دیره ساخته شده، اکنون فروشگاه‌های خرده‌فروشی، غذاخوری و یک فروشگاه خرده‌فروشی معروف به نام هایپرمارکت لولو را در خود جای داده است. مردم این شهر برای خرید محصولات تازه مانند ماهی و گوشت به این بازار می‌آیند.

این بازار ماهانه بیش از 800000 خریدار را به خود می‌بیند؛ از این رو یکی از محبوب‌ترین بازار های دبی است. این مکان بیش از یک مرکز خرید، مکانی فرهنگی برای مردم محلی و گردشگران است تا از فضا و زندگی دبی لذت ببرند.

سفر به دبی و بازدید از بازارهای آن با مندوبی گروپ

اگر شما هم برای اولین‌بار است که به دبی مهاجرت می‌کنید، به طور حتم نیاز دارید که بازارهای دبی را بشناسید تا باتوجه‌به شرایط خود و نزدیک بودن مراکز خرید به اقامت شما، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

مندوبی گروپ با پرسنل‌های حرفه‌ای در راستای خدمت‌رسانی در خدمات ثبت شرکت، خدمات اقامت و اداره کار، خدمات پاسپورت، اخذ ویزای توریستی دبی و… آماده خدمت‌رسانی به شما بزرگواران است.

کارشناس‌های مندوبی گروپ با پشتیبانی 7 روز هفته به‌صورت 24 ساعته برای مشاوره حرفه‌ای و تخصصی رایگان در خدمت شما هستند تا به‌صورت تلفنی به سؤالاتتان پاسخ دهند.

چکیده مقاله

بازار های دبی جزو جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد؛ البته برخلاف عقیده برخی که فکر می‌کنند دبی شهر گرانی است و نمی‌توان به‌راحتی در آن خرید کرد.

 باید گفت که اتفاقاً اگر بدانید و بلد باشید که چطور و چگونه در دبی خرید کنید به‌آسانی می‌توانید خریدی متفاوت و اقتصادی را در این شهر تجربه کنید. اگر شما عزیزان سؤال یا پیشنهادی درباره بازارهای دبی داشتید، در بخش نظرات به ما اعلام کنید تا پاسخ تک‌تک آن‌ها را بدهیم.

سؤالات متداول

  1. کدام هتل‌های دبی به بازار مرشد نزدیک هستند؟

هتل 3 ستاره al burqa، هتل 3 ستاره Riviera، هتل 3 ستاره لندمارک پلازا و…

  1. قیمت گوشی در دبی به تومان چقدر است؟

باتوجه‌به نوسانات قیمت درهم و ریال، نمی‌توان نرخ مشخصی برای خرید گوشی از دبی تعیین کرد.

  1. آدرس بازار سوق البهار کجاست؟

شهر دبی، دان تاون، بلوار شیخ محمد بن راشد

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر مقالات:

بهترین زمان سفر به دبی + معرفی جذاب‌ترین تفریحات در 4 فصل سال
بهترین مناطق دبی- معرفی ۱۵ منطقه برتر دبی برای زندگی
۱۵ مورد از بهترین تفریحات دبی برای کودکان

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *