شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

همه چیز درمورد هزینه زندگی در امارات

آیا چیزی درمورد هزینه زندگی در امارات می‌دانید؟ اگر شما هم قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به امارات را دارید و معتقد هستید این کشور می‌تواند بستر مناسبی برای داشتن یک زندگی آرام و موفق باشد، لازم است در ابتدا بدانید زندگی در امارات متحده عربی چه مقدار هزینه‌ای برای شما به دنبال دارد.

از این رو در ادامه همراه ما باشید تا به شما بگوییم برای زندگی در این کشور پر زرق و برق و گران باید چه میزان سرمایه‌ای را در نظر بگیرید و هزینه زندگی در امارات در ابعاد مختلف چقدر است.

مزایا و معایب زندگی در امارات

مزایا و معایب زندگی در امارات

قبل از اینکه به بررسی هزینه زندگی در امارات بپردازیم تصمیم گرفتیم در این باره صحبت کنیم که زندگی در امارات یا دبی چه مزایایی برای شما به همراه خواهد داشت و اصلاً چرا باید این کشور را برای زندگی، کار یا تحصیل انتخاب کنید. برخی از مزایای زندگی در کشور امارات به شرح زیر است:

  • عدم وجود مالیات: در امارات هیچ گونه مالیاتی روی درآمد شما اعمال نمی‌شود و شما می‌توانید در این کشور از درآمد بالای خود نهایت لذت را ببرید.
  • معماری زیبای شهر: در شهر‌های مختلف امارات به خصوص دبی معماری فوق‌العاده لوکس و جذابی در گوشه‌گوشه شهر به چشم می‌خورد. برای مثال شما می‌توانید در دبی از وجود آسمان خراش‌های بی‌نظیر، ساختمان‌های لوکس و جاذبه‌های بسیاری لذت ببرید.
  • چند فرهنگی بودن: حدود ۸۸ درصد از جمعیت ۱۰ میلیون نفری این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. این موضوع به معنای وجود تنوع فرهنگی بالا در این کشور است و شما در امارات اصلاً احساس تنهایی نخواهید کرد؛ زیرا ایرانیان بسیاری در آن جا ساکن هستند.
  • کیفیت بالای زندگی: در امارات و دبی به دلیل درآمدهای بالا و توسعه یافتن بودن کشور افراد می‌تواند کیفیت بالایی از زندگی را تجربه کرده و زندگی خود را در رفاه کامل بگذرانند. همچنین درآمدهای قابل توجه در این کشور می‌تواند به تأمین هزینه زندگی در امارات کمک کند و جای نگرانی نیست.
  • اقتصاد قوی: امارات اقتصاد خود را از وضعیت وابسته به نفت خارج کرده و به سمت فناوری و گردشگری هدایت می‌کند و از این رو اقتصاد در حال رشد و قابل اعتمادی دارد. در حال حاضر امارات به عنوان یک مرکز جهانی برای تجارت و امور مالی بین‌المللی شناخته می‌شود.
  • فرصت‌های شغلی بسیار: شما می‌توانید در شهر‌های مختلف امارات به فرصت‌های عالی برای رشد شغلی دست پیدا کرده و از اقتصاد پررونق این کشور به نفع خود استفاده کنید؛ زیرا این کشور توسعه یافته و روزبه‌روز در حال پیشرفت است و موقعیت‌های شغلی مطلوبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.
  • امنیت بالا: از مهم‌ترین نکاتی که سبب می‌شود افراد بالا بودن هزینه زندگی در امارات را به جان خریده و به این کشور مهاجرت کنند این است که امارات قوانین سخت‌گیرانه‌ای داشته و آمار جرم و جنایت در آن پایین است.

جالب است بدانید دبی جزو ۲۰ شهر برتر جهان از لحاظ شادی و امید به زندگی است. ساکنان این شهر از شرایط رفاهی بسیار ایده‌آل و مناسبی بهره‌مند هستند و زندگی اجتماعی و فردی باکیفیتی را تجربه می‌کنند.

زندگی در امارات نیز مانند دیگر کشور‌ها ممکن است معایبی نیز به دنبال داشته باشد که البته در مقایسه با وضعیت اقتصادی مناسب و آینده روشن این کشور می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. همین موضوع سبب شده است آمار مهاجرت به امارات روزبه‌روز از ایران و دیگر کشور‌های دنیا افزایش یابد. معایب زندگی در امارات به شرح زیر است:

  • آب و هوای بسیار گرم
  • بالا بودن هزینه زندگی در امارات
  • ترافیک شدید در شهر‌های بزرگ
  • سخت بودن یافتن شغل مناسب
  • ساعات کار طولانی
  • احتیاج به مجوز برای بسیاری از امور

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

هزینه مسکن در امارات

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که شما باید در زمینه هزینه زندگی در کشور امارات به آن توجه داشته باشید قیمت مسکن و اجاره خانه در این کشور است. درواقع فراهم کردن محل اقامت از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی است که قصد مهاجرت به امارات را دارند و این موضوع مستلزم شناخت هزینه مسکن در امارات است.

رونق بازار مسکن در دبی به گونه ای است که شما می توانید با هر میزان بودجه ای که در اختیار دارید، یک ملک مسکونی را بخرید یا آن را اجاره کنید. مناطق مختلف شهرهای امارات هم قیمت های مختلفی را ارائه می دهند.

هزینه مسکن در امارات

همچنین باید علاوه بر هزینه خرید یا اجاره خانه در این کشور هزینه‌های جانبی همچون پرداخت قبض آب، برق و گاز را نیز در نظر داشته باشید. هزینه اجاره یا خرید ملک در شهر‌های مختلف امارات بسیار متغیر است و از این رو انتخاب شهر محل زندگی بیشترین تأثیر را روی مخارج شما و هزینه زندگی در امارات خواهد داشت.

به همین دلیل ما هزینه مسکن در شهر‌های مختلف امارات را در قالب جدول زیر برایتان آماده کرد‌هایم.

عنوان میانگین هزینه در امارات دبی ابوظبی شارجه عجمان
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱۴۷۵.۳۶ دلار ۱۸۴۰.۱۲ دلار ۱۶۲۳.۶۲ دلار ۶۳۹۰.۲۱ دلار ۴۷۱.۴۳ دلار
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در اطراف شهر ۸۹۸.۹۴ دلار ۱۰۳۱.۲۷ دلار ۱۱۲۰.۵۳ دلار ۴۹۸۵.۸۳ دلار ۲۴۹.۲۴ دلار
اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱۹۶۳.۷۷ دلار ۳۲۱۵.۰۳ دلار ۲۶۶۱.۱۳ دلار ۱۲۳۰.۴۱ دلار ۸۵۱.۵۸ دلار
اجاره آپارتمان سه‌خوابه در اطراف شهر ۱۴۱۳.۵۳ دلار ۱۹۹۲.۹۸ دلار ۲۰۷۴.۹۴ دلار ۹۲۶.۰۱ دلار ۶۳۵.۸۹ دلار
خرید آپارتمان در مرکز شهر (هر متر) ۲۳۷۲.۷۹ دلار ۳۷۹۷.۷۵ دلار ۳۶۰۴.۰۵ دلار ۲۲۱۲.۱۵ دلار ۱۰۸۴.۵۲ دلار
خرید آپارتمان در اطراف شهر (هر متر) ۱۷۵۹.۹۹ دلار ۲۳۹۲.۲۷ دلار ۳۱۸۴.۸۹ دلار ۱۷۶۹.۷۲ دلار ۶۶۹.۸۴ دلار
هزینه ماهانه آب، برق و گاز (آپارتمان ۸۰ متری) ۱۶۲.۰‍۲ دلار ۱۹۲.۹۱ دلار ۱۶۱.۱۷ دلار ۱۶۹.۵۳ دلار ۱۰۰.۹۶ دلار
تعرفه هر دقیقه تماس تلفنی ۰.۱۹ دلار ۰.۱۶ دلار ۰.۱۶ دلار ۰.۰۹ دلار ۰.۰۴ دلار
هزینه اینترنت ADSL به

صورت ما‌هانه

۹۹.۷ دلار ۹۸.۸۲ دلار ۱۰۲.۸۵ دلار ۹۱.۰۲ دلار ۵۷.۰۹ دلار

 

هزینه خورد و خوراک در امارات

هزینه خورد و خوراک در امارات

در این بخش از بررسی هزینه زندگی در امارات متحده عربی لازم است به هزینه غذا و خورد و خوراک که از مهم‌ترین نیاز‌های روزانه هر فرد است بپردازیم. طبیعتا صرف غذا در رستوران‌ها یا فست فود‌ها هزینه خورد و خوراک شما را افزایش می‌دهد و آشپزی کردن در منزل بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه است.

برای مثال متوسط هزینه هر وعده غذا در رستوران‌های ارزان قیمت دبی برای هر نفر ۱۰۰ درهم است؛ اما در صورتی که رستوران‌های لوکس و لاکچری را انتخاب کنید، باید مبلغی حدود ۲۰۰ الی ۴۰۰ درهم را برای یک وعده غذایی هزینه کنید. البته هزینه زندگی در دبی و ابوظبی بخصوص هزینه خورد و خوراک به طور کلی بیشتر از سایر شهرهای است.

در جدول زیر هزینه زندگی در امارات برای خرید هریک از مواد غذایی را در شهر‌های مختلف جمع آوری کرد‌ه‌ایم.

عنوان میانگین هزینه در امارات دبی ابوظبی شارجه عجمان
یک وعده غذایی ۸.۱۷ دلار ۱۱.۶۳ دلار ۸.۱۸ دلار ۵.۴۵ دلار ۲.۷۹ دلار
یک فنجان کاپوچینو ۵.۰۴ دلار ۵.۲ دلار ۵.۰۸ دلار ۴.۶۳ دلار ۲.۳۱ دلار
۱.۵ لیتر شیر ۱.۸۶ دلار ۱.۷۹ دلار ۱.۷۳ دلار ۱.۷۱ دلار ۱.۵۲ دلار
کوکاکولا یا پپسی ۱.۰۹ دلار ۱.۱۸ دلار ۰.۹۲ دلار ۰.۷۷ دلار ۰.۶۲ دلار
۵۰۰ گرم نان سفید تازه ۱.۳۷ دلار ۱.۴۹ دلار ۱.۲۷ دلار ۱.۱۲ دلار ۱.۰۶ دلار
۱ کیلوگرم فیله مرغ ۷.۴ دلار ۷.۹۹ دلار ۷.۲۸ دلار ۵.۲۹ دلار ۵.۰۲ دلار
۱ کیلوگرم برنج ۲.۳ دلار ۱.۹۶ دلار ۱.۷۹ دلار ۱.۶۴ دلار ۱.۷۳ دلار
۱۲ عدد تخم مرغ ۳.۰۱ دلار ۳.۱۸ دلار ۲.۶۸ دلار ۲.۲۱ دلار ۱.۹۵ دلار
۱ کیلوگرم پنیر محلی ۹.۱۸ دلار ۹.۹ دلار ۸.۳۳ دلار ۹.۲۸ دلار ۶.۵۸ دلار
۱ کیلوگرم فیله گاو ۱۰.۶۵ دلار ۱۰.۴۲ دلار ۱۱.۱۸ دلار ۹.۰۷ دلار ۶.۶ دلار
۱ کیلوگرم موز ۱.۷۱ دلار ۱.۸۴ دلار ۱.۶۹ دلار ۱.۵۴ دلار ۱.۴۷ دلار
۱ کیلوگرم پرتقال ۱.۹۸ دلار ۱.۸۲ دلار ۱.۶۴ دلار ۱.۴۹ دلار ۱.۵۱ دلار
۱ کیلوگرم گوجه فرنگی ۱.۴ دلار ۱.۶ دلار ۱.۳۹ دلار ۱.۱۴ دلار ۱.۳۵ دلار
۱ کیلوگرم سیب ۲.۱۶ دلار ۲.۲۶ دلار ۲.۱۸ دلار ۱.۸۸ دلار ۱.۹ دلار
۱ کیلوگرم سیب زمینی ۱.۱۲ دلار ۱.۰۸ دلار ۱.۰۵ دلار ۰.۸۶ دلار ۰.۸۷ دلار
۱ کیلوگرم پیاز ۰.۹۷ دلار ۰.۹۴ دلار ۰.۹۴ دلار ۰.۷۴ دلار ۰.۸۲ دلار
۱ عدد کاهو ۱.۷۳ دلار ۱.۵۵ دلار ۱.۱۶ دلار ۱.۰۹ دلار ۱.۰۹ دلار
بطری آب ۱.۵ لیتری ۰.۶۱ دلار ۰.۶ دلار ۰.۵۵ دلار ۰.۵ دلار ۰.۵۲ دلار

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

هزینه حمل و نقل در امارات

شاید در نگاه اول هزینه زندگی در امارات از لحاظ حمل و نقل آن‌چنان زیاد به نظر نرسد؛ اما همین هزینه‌های کوچک می‌توانند بخش قابل توجهی از بودجه ما‌هانه شما را در این کشور به خود اختصاص دهند. شما می‌توانید در این کشور برای رفت و آمد از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی‌ همچون اتوبوس تراموا، مترو و تاکسی استفاده کنید.

به طور کلی رانندگی در امارات ساده‌ترین راه برای رفت و آمد است و به لطف قیمت پایین سوخت، هزینه استفاده از ماشین شخصی بسیار مناسب است. همچنین توجه داشته باشید میزان ترافیک در این کشور بالا بوده و در ساعات اوج روز رفت و آمد دشوار می‌شود.

اگر مجبور به رفت و آمد روزانه به محل تحصیل یا کارتان هستید، انتخاب حمل و نقل عمومی‌ گزینه بهتری است. درمورد هزینه خرید خودرو در امارات نیز باید بگوییم قیمت تویوتا کرولا ۲۰۱۸ که از رایج‌ترین خودرو‌ها در امارات به شمار می‌آید حدوداً ۷۰۹۰۰ درهم است.

با این حال شما می‌توانید با خرید خودروی دست دوم در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. در هر صورت شناخت کافی از هزینه‌های حمل و نقل بسیار کمک کننده خواهد بود؛ از این رو در جدول زیر به معرفی هزینه زندگی در امارات در بخش حمل و نقل در هر یک از شهر‌های این کشور پرداخته‌ایم.

عنوان میانگین هزینه در امارات دبی ابوظبی شارجه عجمان
بلیت یک طرفه حمل و نقل عمومی‌ ۱.۹۱ دلار ۱.۶۴ دلار ۰.۵۴ دلار ۲.۱۸ دلار ۱.۳۶ دلار
هر کیلومتر رفت و آمد با تاکسی ۰.۸۵ دلار ۰.۸۲ دلار ۰.۵۴ دلار ۰.۸۲ دلار ۰.۸۸ دلار
کارت حمل و نقل ما‌هانه ۸۱.۶۸ دلار ۹۲.۵۸ دلار ۲۱.۷۸ دلار ۶۸.۰۷ دلار ۴۰.۸۴ دلار
یک ساعت انتظار تاکسی ۸.۱۷ دلار ۸.۱۷ دلار ۸.۱۷ دلار ۸.۱۷ دلار ۸.۱۷ دلار
بنزین ۰.۹۸ دلار ۱.۰۶ دلار ۱.۰۶ دلار ۰.۸۸ دلار ۰.۸۸ دلار

 

سؤالات متداول

۱. ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در دبی کدام است؟

تراموا از هزینه حدوداً ۳ درهم برخوردار بوده و برای سفر به مقاصد دورتر بسیار مناسب است.

۲. هزینه هر لیتر بنزین در امارات چقدر است؟

حدوداً ۰.۹۸ دلار

۳. آیا می‌توان در امارات خانه رهن کرد؟

در امارات چیزی به نام رهن وجود ندارد و خانه‌ها تنها اجاره داده شده یا به فروش می‌رسند.

 

هزینه بیمه درمانی در امارات

هزینه بیمه درمانی در امارات

در زمینه هزینه زندگی در امارات باید به هزینه بیمه و خدمات درمانی اشاره کنیم. لازم به ذکر است در این کشور نیازی نیست نگران کیفیت خدمات پزشکی و درمانی باشید؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ امارات به عنوان یکی از کارآمدترین سیستم مراقبت پزشکی در جهان معرفی شد.

در شهر‌های مختلف امارات به خصوص دبی، هزینه خدمات درمانی گران است؛ اما شما با داشتن بیمه درمانی می‌توانید از امکان بازپرداخت همه هزینه‌ها بهره‌مند شوید. در این کشور شهروندان اماراتی از خدمات درمانی بهداشت امارات با هزینه کم و اغلب رایگان بهره‌مند می‌شوند؛ اما مهاجران باید هزینه خدمات را بپردازند و بهترین گزینه بیمه است.

اگر برای کار به امارات مهاجرت کرده‌اید، باید بدانید اغلب شرکت‌ها در این کشور بیمه را به عنوان بخشی از حقوق پرداختی کارکنان در نظر می‌گیرند؛ البته این موضوع درمورد تمامی‌ مشاغل صادق نیست و هر کارفرمایی ممکن است برای حق بیمه شرایط خاص خود را در نظر بگیرد.

توجه داشته باشید که در دبی و ابوظبی هر فرد باید از بیمه درمانی برخوردار باشد و در غیر این صورت جریمه می‌شود.

در جدول زیر می‌توانید متوسط هزینه زندگی در امارات را از لحاظ بیمه‌های درمانی مشاهده کنید.

میانگین هزینه یک بیمه جامع و مناسب سالیانه ۱۰۰۰۰ درهم (۲.۷۲۰ دلار آمریکا)
طرح بیمه جامع برای خانواده ۴ نفره ۳۳۵۰۰ درهم (۹/۱۲۰ دلار آمریکا)
طرح بیمه جامع برای یک فرد مهاجر ۳۰ساله سالیانه ۵۵۰۰ درهم (۱۵۰۰ دلار آمریکا)
طرح بیمه با پوشش اولیه برای خانواده ۴ نفره ۱۷۰۰۰ درهم (۴.۶۳۰ دلار آمریکا)

هزینه پوشاک در امارات

اگر قصد اقامت طولانی مدت در امارات را دارید، مسلماً به خرید لباس، کیف، کفش و غیره نیاز خواهید داشت و باید هزینه خرید پوشاک را به هزینه زندگی در امارات اضافه کنید. امارات به ویژه شهر دبی از مراکز خرید بسیار بزرگ و متنوعی برخوردار است که هرساله میزبان بازدیدکنندگان بسیاری هستند.

بسیاری از برندهای جهانی و معروف در این کشور شعبه دارند و امکان یک خرید لوکس و گران قیمت را برای گردشگران فراهم کرده‌اند؛ اما نگران نباشید در مراکز خرید دبی علاوه بر برند‌های گران قیمت می‌توانید از برند‌های ارزان نیز خرید کرده و هزینه‌های خود را کاهش دهید.

بنابراین، در این بخش از بررسی هزینه زندگی در امارات لازم دیدیم شما را با برخی از هزینه‌های معمول خرید لباس در شهر‌های مختلف امارات آشنا کنیم.

عنوان میانگین هزینه در امارات دبی ابوظبی شارجه عجمان
کفش چرم مردانه ۱۰۲.۸۸ دلار ۹۳.۰۶ دلار ۹۲.۲۳ دلار ۶۶.۹۳ دلار ۷۴.۰۲ دلار
کفش ورزشی نایک ۹۱.۰۴ دلار ۸۵.۶۸ دلار ۹۱.۳۵ دلار ۶۷.۳۴ دلار ۶۷.۴۸ دلار
لباس تابستانی ۵۳.۷۴ دلار ۵۴.۷۶ دلار ۴۶.۳۹ دلار ۶۳.۰۴ دلار ۶۷.۴۸ دلار
شلوار جین ۵۶.۳۳ دلار ۶۵.۹۷ دلار ۵۵.۰۷ دلار ۴۵.۲۲ دلار ۳۵.۵۹ دلار

هزینه تفریح در امارات

هزینه تفریح در امارات

اگر دلتان می‌خواهد در پارک‌های آبی دبی تنی به آب زده یا با سافاری در صحرا هیجان و لذت را تجربه کنید، باید در زمینه هزینه زندگی در امارات، هزینه تفریحات مختلف در این کشور را بشناسید. هزینه تفریح و سرگرمی‌ در امارات به علایق و سبک زندگی شما و اینکه چه تفریحاتی را انتخاب کنید، بستگی دارد.

برای مثال هزینه تفریحات پرطرفدار در دبی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

عنوان هزینه
پارک آبی وایلد وادی ۲۹۹ درهم
پارک آبی لگولند از ۳۳۰ درهم
پارک آبی آتلانتیس ۳۲۰ درهم
پارک آبی لاگونا ۲۱۰ درهم
شهر بچه‌ها ۱۰ درهم
شهربازی کیدزانیا ۸۰ الی ۲۶۰ درهم
بازدید از برج خلیفه ۱۵۴ درهم
بازدید از آکواریوم دبی ۱۷۵ الی ۴۰۰ درهم
بازدید از موزه آینده دبی ۱۴۵ درهم
بازدید از دلفیناریوم دبی ۷۵ درهم
بازدید از باغ گل معجزه دبی ۷۵ درهم
تور سافاری ۱۵۰ الی ۳۱۰ درهم
بالن سواری ۹۰۰ درهم
اسکای دایوینگ از ۱۷۰۰ درهم
فلای بورد از ۳۷۰ درهم
جت اسکی از ۳۷۰ درهم

به طور کلی هزینه‌های مرتبط با سرگرمی‌ در شهر‌های مختلف امارات به شرح زیر هستند.

عنوان میانگین هزینه در امارات دبی ابوظبی شارجه عجمان
هزینه ما‌هانه باشگاه بدنسازی ۶۷.۹۷ دلار ۷۵.۰۱ دلار ۶۸.۶۷ دلار ۵۱.۲۵ دلار ۳۳.۸۸ دلار
اجاره ۱ ساعت زمین تنیس ۳۲.۰۸ دلار ۳۷.۰۴ دلار ۳۶.۹۱ دلار ۲۴.۸۴ دلار ۳.۸۹ دلار
بلیت یک نفره سینما ۱۲.۲۵ دلار ۱۲.۵۲ دلار ۱۲.۵۲ دلار ۱۲.۲۵ دلار ۹.۵۳ دلار

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

 

شاید تعجب کنید؛ اما تفریحات رایگان در دبی هم وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها در هزینه های سفر خود به شهر دبی و سایر شهرهای امارات متحده صرفه جویی کنید. تعدادی از این تفریحات رایگان را در ادامه معرفی می‌کنیم.

محوطه برج خلیفه

فضای بیرونی برج خلیفه که به عنوان نماد جذاب دبی شناخته می‌شود، جذابیت زیادی دارد و این فضا به صورت رایگان در دسترس است. با چنین تفریحات رایگانی می‌توانید هزینه زندگی در امارات را مدیریت کنید.

مجسمه بال‌های مکزیکی

در نزدیکی برج خلیفه، این مجسمه را مشاهده می‌کنید که می‌توانید به صورت رایگان از آن دیدن کنید و کنار آن عکس یادگاری بگیرید. پس اگر فرصت کافی برای گشت و گذار در شهر را دارید، حتماً از این مجسمه زیبا دیدن کنید.

آبشار کانال دبی

این آبشار از جذاب‌ترین سازه‌های دبی است که در منطقه مارینای دبی واقع شده و جزو جاذبه‌های گردشگری رایگان امارات محسوب می‌شود. نورپردازی زیبای این آبشار در شب، این مجموعه را به یکی از بهترین تفریحات شبانه دبی تبدیل کرده است.

دبی کریک

دبی کریک همان نهر بزرگی است که از وسط این شهر می‌گذرد و آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. قدم زدن در حاشیه این نهر زیبا می‌تواند تفریحی جذاب و در عین حال رایگان باشد. در نزدیکی این نهر می‌توانید بازارهای متنوع شهر را هم مشاهده کنید.

فواره دبی

دلیل اینکه چرا دبی کریک به عنوان یک تفریح برتر در دبی شناخته می‌شود، واضح است. مشاهده حرکات قطرات آب هماهنگ شده با همراهی موسیقی، شما را برای مدت زمانی طولانی سرگرم می‌کند. از این رو برای کاهش هزینه زندگی در امارات می‌توانید از چنین تفریحات رایگانی در شهر لذت ببرید.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا با وجود اینکه به عظمت برج خلیفه یا برج العرب نمی‌رسد، اما به عنوان یک نماد قابل توجه در دبی شناخته می‌شود. بازدید از این مسجد که با الهام از سبک‌های معماری مصر و سوریه ساخته شده است، فرصت ارزشمندی برای غوطه ور شدن در فرهنگ واقعی مردم دبی را فراهم می‌کند.

توصیه می شود بازدید از مسجد را در زمان‌های غیر از زمان تعیین شده برای نمازهای مربوط به مناسبت‌های مختلف برنامه‌ریزی کنید. توصیه می‌کنیم که برای مدیریت و کاهش هزینه زندگی در امارات، این مسجد را هم در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

موزه سکه

در حالی که اکثر موزه‌های دبی به خرید بلیت ورودی نیاز دارند، دو استثنا در این شهر وجود دارد که دسترسی رایگان را به موزه ارائه می‌دهند؛ یکی از این موارد، موزه سکه دبی است که می‌توانید به صورت رایگان از آن بازدید و در هزینه زندگی در امارات برای تفریحات خود صرفه‌جویی کنید.

این موزه تقریباً دو دهه پیش در یک خانه تاریخی مرتبط با ساکنان محلی تأسیس شده که مجموعه‌ای کامل از سکه‌های اماراتی را به همراه اطلاعات دقیق مربوط به آنها به نمایش می‌گذارد.

هزینه تحصیل در امارات

یکی از سؤالات همیشگی کسانی که قصد تحصیل در امارات را دارند این است که هزینه‌های زندگی در کشور امارات برای یک دانشجو چقدر است و آیا می‌توان در این کشور به صورت رایگان تحصیل کرد؟ در این باره باید بگوییم امکان تحصیل رایگان در این کشور تنها مختص شهروندان و کسانی است که اقامت دائم امارات را دریافت کرده‌اند.

بنابراین، شما به عنوان یک دانشجو بین‌المللی برای تحصیل در امارات باید هزینه بپردازید که بر اساس نوع رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است؛ البته شما به منظور کاهش هزینه زندگی در امارات می‌توانید از روش‌هایی برای کاهش میزان شهریه خود کمک بگیرید.

برای مثال می‌توانید در دانشگاه‌ها و مؤسساتی با شهریه کمتر تحصیل کنید؛ همچنین باید بدانید که اگر دوره دبیرستان خود را در خارج از امارات سپری کرده باشید، یک بورسیه تحصیلی جزئی برای ۴ دوره رایگان به شما داده می‌شود.

همچنین دانشجویان در این کشور می‌توانند جهت تأمین هزینه‌های خود به صورت پاره وقت (۱۵ الی ۲۰ ساعت در هفته) مشغول به کار شده و به تأمین هزینه زندگی در امارات بپردازند.

در ادامه به بررسی هزینه تحصیل در امارات بر اساس نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی خواهیم پرداخت.

مقطع تحصیلی نوع دانشگاه هزینه
کارشناسی دانشگاه خصوصی ۳۵۰۰۰ الی ۵۸۰۰۰ درهم (سالیانه)
کارشناسی دانشگاه دولتی ۱۵۰۰ درهم (هر واحد)
کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه خصوصی ۳۵۰۰۰ الی ۵۵۰۰ درهم (سالیانه)
کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه دولتی ۳۰۰۰ درهم (هر واحد)

همچنین در کنار شهریه تحصیلی خود باید معمولا ۱۲۰۰۰ درهم را نیز برای هزینه زندگی در امارات در نظر بگیرید.

هزینه زندگی در شهر‌های مختلف امارات

هزینه زندگی در امارات

شاید برایتان جالب باشد بدانید هزینه زندگی در شهر‌های مختلف امارات در هر ماه به طور متوسط چقدر است. به طور میانگین هزینه زندگی در امارات در شهر‌های مختلف از ۵۲۰ الی ۱۰۰۰ دلار است؛ اما این هزینه به سبک زندگی شما نیز بسیار بستگی دارد.

در جدول زیر می‌توانید هزینه زندگی در امارات به دلار را در برخی شهر‌های آن بدون در نظر گرفتن اجاره خانه مشاهده کنید.

شهر هزینه ما‌هانه زندگی یک نفره
دبی ۹۹۸.۳ دلار
ابوظبی ۸۳۷.۸ دلار
راس الخیمه ۷۹۰.۵ دلار
شارجه ۷۲۴.۹ دلار
عجمان ۵۲۰.۵ دلار

 

میانگین هزینه زندگی در امارات به تفکیک شهر‌های مختلف این کشور برای یک خانواده ۴ نفره (بدون احتساب اجاره خانه) نیز به شرح زیر است:

شهر هزینه ما‌هانه خانواده ۴ نفره
دبی ۳.۵۰۳.۱ دلار
ابوظبی ۲.۸۷۵ دلار
راس الخیمه ۲.۸۴۲.۹ دلار
شارجه ۲.۴۵۵ دلار
عجمان ۱.۸۴۴.۸ دلار

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهر‌های امارات

در بین شهر‌های مختلف امارات متحده عربی شهر عجمان به عنوان ارزان‌ترین و شهر‌های دبی و ابوظبی به عنوان گران‌ترین شهر‌ها شناخته می‌شوند. در واقع هزینه زندگی در دبی تقریباً دو برابر هزینه زندگی در عجمان است و این تفاوت قیمت به دلیل امکانات ویژه، لوکس بودن دبی و شهرت جهانی آن است.

نکته مهم دیگر این است که هزینه زندگی در امارات و شهر‌های آن بر اساس شاخص هزینه زندگی یک نفره محاسبه می‌شود که در جدول زیر به آن‌ها اشاره کرد‌ه‌ایم.

شهر شاخص هزینه زندگی
دبی ۶۵.۴
ابوظبی ۵۶.۲
شارجه ۴۷
عجمان ۳۸.۹

مقایسه هزینه زندگی در امارات نسبت به سایر شهر‌های دنیا

هزینه زندگی در امارات

شاید برایتان سؤال باشد که زندگی در شهر‌های مختلف امارات گران‌تر از شهر‌هایی همچون نیویورک و پاریس است یا ارزان‌تر؟ در این باره باید بگوییم طبق گزارش سایت expatistan هزینه زندگی در امارات به ویژه دبی در مقایسه زندگی در بهترین شهر‌های جهان به شرح جدول زیر است.

نام شهر هزینه زندگی
دبی – امارات ۹۹۸.۳ دلار
لندن – انگلیس ۱.۱۱۸.۶ دلار
دهلی – هند ۳۵۷.۳ دلار
پاریس – فرانسه ۱.۰۴۷.۶ دلار
مادرید – اسپانیا ۷۶۶.۹ دلار
ریاض – عربستان ۷۹۳.۳ دلار
نیویورک – آمریکا ۱.۴۳۶.۸ دلار

طبق این جدول هزینه زندگی در امارات (دبی) تقریباً مشابه هزینه زندگی در پاریس بوده و از هزینه زندگی در عربستان، هند و اسپانیا بیشتر است. همچنین لندن و نیویورک به ترتیب ۲۰ و ۴۰ درصد گران‌تر از دبی هستند.

حال شما باید تصمیم بگیرید که متناسب با سطح درآمد و سبک زندگی‌تان آیا هزینه زندگی در امارات برای شما مناسب است یا خیر.

تجربه‌ای بی‌نظیر از مهاجرت با مندوبی گروپ

اگر از شرایط اقامت در امارات برای ایرانیان یا شرایط زندگی در امارات خبر ندارید و حس می‌کنید در مسیر پرچالش مهاجرت به این کشور نیازمند کمک افراد باتجربه هستید، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا شما در این مسیر تنها نبوده و می‌تواند از متخصصان حرفه‌ای تیم مندوبی در تمامی‌ امور مهاجرت و اخذ اقامت امارات کمک بگیرید.

حال که با هزینه زندگی در امارت آشنا شده‌اید، می‌توانید از خدمات تیم مجرب و باسابقه مندوبی در کلیه زمینه‌های ثبت شرکت، اخذ پاسپورت دومینیکا و سند لوشیا، تمدید پروانه کسب، اخذ ویزای توریستی، افتتاح حساب بانکی، دریافت اقامت و اجازه کار و اجاره ملک در دبی بهره‌مند شده و آینده روشنی را در این کشور برای خود رقم بزنید.

 

سخن پایانی

هزینه زندگی در امارات با توجه به زندگی لوکس و توسعه یافتگی این کشور ممکن است برای برخی افراد بسیار بالا باشد و از این رو لازم است پیش از اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت امارات بررسی کنید که متوسط هزینه زندگی در امارات و دیگر شهر‌های این کشور از لحاظ رفت و آمد، مسکن، خورد و خوراک و غیره چقدر است.

اگر می‌خواهید بدانید هزینه زندگی در امارات چقدر است و آیا شما می‌توانید از پس هزینه‌های اقامت در این کشور بربیایید یا خیر، ما در این مطلب به هرآنچه لازم است در این زمینه بدانید پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. هزینه زندگی در امارات برای یک نفر چقدر است؟

برای یک فرد بدون احتساب اجازه خانه از ۵۲۰ الی ۱۰۰۰ دلار در شهر‌های مختلف امارات است.

۲. ارزان‌ترین شهر امارات کدام است؟

شهر عجمان

۳. آیا زندگی در دبی گران است؟

بله دبی یکی از گران‌ترین شهر‌های دنیا برای زندگی است.

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

سایر خدمات:

کاریابی در امارات-شرایط و قوانین کاریابی در امارات در 2024
ویزای امارات و نحوه دریافت 4 نوع ویزای + قوانین و هزینه‌ها
دیتا فلو چیست؟دیتا فلو در کشورهای عربی-راهنما طبق آخرین قوانین 2024

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *