زندگی در دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

راهنمای کامل زندگی در دبی

تصور کنید که به شما فرصت زندگی در یک کشور پیشرفته را می‌دهند، انتخاب شما کدام کشور است؟ زندگی در دبی تصمیم هوشمندانه‌ای است که شما را در یک محیط مدرن، مرفه و با فرصت‌های شغلی فراوان قرار می‌دهد.

اگر ترغیب شدید که درباره زندگی در شهر دبی تحقیق کنید و شرایط را بسنجید، مطالب این مقاله را از دست ندهید که ضرر می‌کنید. در ادامه ریز به ریز نکات اقامت و زندگی در دبی را بررسی می‌کنیم که بتوانید تصمیم خود را قطعی کنید.

مزایای زندگی در دبی

مزایای زندگی در دبی

اولین دغدغه یک مهاجر این است که چرا دبی را برای زندگی انتخاب کنم؟ باید کفه ترازوی مزایا و نکات مثبت زندگی در شهر دبی سنگین‌تر از کفه معایب باشد تا زندگی در آن باعث پیشرفت بیشتر فرد شود.

به نظر شما دبی چه مزایا و برتری در مقایسه با سایر کشورها دارد که مهاجران زیادی را به خود جذب کرده و حدود ۸۰ درصد جمعیت آن بومی نیستند؟ همراه ما باشید تا با سفر به دبی درباره مزایای آن صحبت کنیم.

سطح علمی مراکز آموزشی دبی

آیا سطح علمی در تصمیم مهاجرت شما تأثیرگذار است؟ اگر به دنبال این هستید که علاوه بر زندگی راحت از لحاظ علمی نیز تأمین شوید و در سطح بالایی آموزش ببینید، دبی گزینه مناسبی است؛ زیرا از جدیدترین روش‌های آموزش استفاده می‌کند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

سطح امنیت دبی

برخی از افراد گمان می‌کنند که با مهاجرت به کشور دیگر امنیت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اما سطح امنیت در دبی بسیار بالا است و از نیروهای امنیتی حرفه‌ای استفاده می‌کنند. آمار جرم و جنایت نیز پایین است و بدون نگرانی می‌توانید به فعالیت روزمره خود و زندگی در دبی برسید.

سطح رفاه دبی

مزایای زندگی در دبی

دبی از جمله کشورهایی است که شهروندان آن در سطح بالایی از رفاه قرار دارند و این سطح مطابق با استانداردهای جهانی است. درصد فقر در این کشور بسیار پایین است. تمرکز ثروت در دبی بالا است و این موضوع باعث می‌شود که قدرت خرید افزایش پیدا کند و فروشگاه‌ها اجناس باکیفیت بفروشند.

سطح حمل و نقل دبی

سؤال برخی از مهاجران این است که وضعیت سیستم حمل و نقل دبی به چه صورت است؟ سیستم‌های حمل و نقل دبی جزو سیستم‌های پیشرفته قرار می‌گیرند که کرایه‌های آن‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند؛ زیرا قیمت بنزین در دبی بسیار پایین است.

دولت دبی بودجه‌ای برای حمل و نقل در نظر گرفته است که به مهاجر بسیار کمک می‌کند و راحت‌تر می‌تواند در سطح شهر تردد کنند. برخی دیگر از مزایای زندگی در دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پذیرش ادیان و مذاهب مختلف
  • موقعیت جغرافیایی مناسب
  • فرصت‌های شغلی متعدد
  • عدم پرداخت مالیات بر درآمد
  • خط پروازهای بین‌المللی
  • گستردگی زبان انگلیسی

معایب زندگی در دبی

معایب زندگی در دبی

دبی در کنار مزایای فوق‌العاده‌ای که در هیچ کجای جهان مانند آن پیدا نمی‌کنید، معایبی نیز دارد که ممکن است برای برخی از افراد دشوار باشد. البته این چالش‌ها حل شدنی است و می‌توانید با آن‌ها مدارا کنید. در ادامه چالش‌های زندگی در شهر دبی را معرفی می‌کنیم.

هزینه بالای زندگی

اولین و مهم‌ترین دغدغه زندگی در این شهر پیشرفته هزینه‌های بالای زندگی و کار در آن است؛ زیرا در اختیار شهروندان خود امکانات و خدمات بسیار مدرنی قرار می‌دهند. پس حتماً باید درآمد بالا و شغل خوب داشته باشید تا بتوانید راحت‌تر زندگی کنید و از پسِ هزینه های زندگی در دبی بربیایید.

شرایط آب و هوایی گرم

کشور امارات و شهر دبی در جهان به گرم‌ترین منطقه شناخته شده‌اند و زندگی در این آب و هوا برای افرادی که به گرما حساس هستند، بسیار غیر قابل تحمل می‌شود. بهتر است قبل از قطعی شدن تصمیم مهاجرت به دبی درباره شرایط جوی آن نیز فکر کنید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

ساعات کاری بالا

معایب زندگی در دبی

دبی جزو شهرهایی است که ساعات کاری بالایی دارد و در برخی از مشاغل باید بیشتر از ۸ ساعت در محل کار خود حضور داشته باشید. البته در مقابل این ساعت کاری بالا، حقوق بالایی نیز دریافت می‌کنید. اگر به دنبال کشوری هستید که فشار کاری زیادی نداشته باشد، دبی گزینه مناسبی برای شما نیست.

نیاز به اخذ مجوز در هر کاری

ممکن است که زندگی در دبی برای برخی از افراد یا مهاجرانی که به تازگی به امارات سفر کرده‌اند، دشوار باشد؛ زیرا برای انجام هر کاری نیاز به مجوز دارند. این مجوز، قانونی بودن فعالیت شما را تأیید می‌کند. برای کار، رانندگی و خرید مشروبات الکلی نیاز به دریافت مجوز دارید.

شرایط زندگی در دبی

شرایط زندگی در دبی

اگر انتخاب شما برای مهاجرت و زندگی شهر پر زرق و برق دبی است، باید از تمامی شرایط و سختی‌های زندگی در دبی آگاهی کامل داشته باشید. البته اگر با افرادی که تجربه زندگی در دبی داشته‌اند، صحبت کنید؛ کمک بسیاری به آشنایی شما می‌کند.

تحقیقاتی زیادی از افراد مختلف در زمینه شرایط زندگی در شهر دبی انجام شده است که دید شما را در گسترده‌تر می‌کند. این شرایط بر اساس معیارهای مختلفی سنجیده شده‌اند که در ادامه بیان می‌کنیم.

فرهنگ و مذهب

از لحاظ فرهنگ و مذهب شرایط زندگی در دبی برای ایرانیان به چه صورت است؟ طبق گفته‌ها زندگی در شهر دبی تفاوت آن‌چنانی با ایران ندارد؛ زیرا از لحاظ مذهب با ایران مشترک هستند و ارزش‌های یکسانی دارند و فرهنگ امارات بسیار شبیه به فرهنگ ما ایرانیان است.

زبان رسمی دبی عربی است و اگر به این زبان مسلط باشید، یک برد برای شما به حساب می‌آید؛ زیرا راحت‌تر با پیرامون خود ارتباط برقرار می‌کنید و تنوع شغلی برای شما بیشتر می‌شود. فرهنگ دبی نیز تلفیقی از کشورهای مسلمان و کشورهای غربی است.

 

حدود ۸۰ درصد جمعیت دبی را مهاجران غیر بومی تشکیل داده‌اند. این موضوع باعث تنوع در فرهنگ و آداب و رسوم این شهر شده است.

کیفیت زندگی

میزان پیشرفت و لوکس بودن دبی بر کسی پوشیده نیست و مهاجرانی که با آگاهی دبی را انتخاب می‌کنند، دچار شوک نمی‌شوند. به دلیل ثروتی که در این کشور وجود دارد، کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است.

سیستم درمان و سیستم حمل و نقل این شهر بسیار مجهز است و از نیروهای بسیار کاربلدی در حوزه درمان و مدیریت استفاده کرده‌اند. امکانات تفریحی دبی بسیار جذاب و مطابق با کشورهای غربی است که می‌توانید ساعت‌ها در مراکز خرید وقت خود را صرف کنید.

قوانین و امنیت

شرایط زندگی در دبی

دبی از لحاظ قانون و مقررات بسیار سفت و سخت است و قوانین زندگی امارات منجر به افزایش امنیت و کاهش دزدی در این شهر شلوغ شده است. این امر باعث می‌شود که زندگی در دبی به یک آرزوی ایده‌آل تبدیل شود. قدم زدن در خیابان‌های دبی در هر ساعت از شبانه روز حس امنیت فوق‌العاده‌ای را به شهروندان القا می‌کند.

بنابراین، این شهر برای افرادی که به دنبال امنیت هستند و نمی‌توانند ریسک زندگی در شهرهای بی امنیت را قبول کنند، بسیار مناسب است. درصد جیب بری، دزدی از منازل و دعوای فیزیکی در دبی تقریباً صفر است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بهداشت عمومی

آیا نظافت و مراقبت‌های بهداشتی یک شهر برای شما اهمیت زیادی دارد؟ نظافت دبی به‌اندازه‌ای است که به سختی می‌توان در محیط شهر زباله پیدا کرد. در نقاط مختلف شهر می‌توانید سطل‌های تفکیک زباله را مشاهده کنید که به بقای محیط زیست کمک فراوانی می‌کند.

از لحاظ درمان و خدمات پزشکی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیاری در سرتاسر شهر دبی وجود دارد که از مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حال حاضر در دنیا برای درمان بیماری به کار می‌برند.

در ادامه می‌توانید به طور خلاصه با لیست مزایا و معایب زندگی در دبی آشنا شوید.

مزایای زندگی در دبی معایب زندگی در دبی
عدم پرداخت مالیات نیاز به اخذ مجوز
پذیرش ادیان مختلف هزینه بالای زندگی
سطح علمی بالا شرایط آب و هوایی گرم
امنیت زیاد ساعت کاری بالا
موقعیت جغرافیایی مناسب
گستردگی زبان عمومی
رفاه بالا
سیستم حمل و نقل عمومی
قیمت مقرون به صرفه کرایه تاکسی

 

سؤالات متداول

۱.‌ ساعت کاری در دبی چقدر است؟

۷ الی ۸ ساعت

۲. آیا دبی پرداخت مالیات دارد؟

خیر شهروندان دبی طبق آخرین تصمیم در ۲۰۲۳ از پرداخت مالیات بر در آمد معاف هستند.

۳. چند درصد از شهروندان دبی مهاجر هستند؟

بیش از ۸۰ درصد

۴. آب و هوای دبی چگونه است؟

گرم و شرجی

بهترین مناطق برای زندگی در دبی

بهترین مناطق برای زندگی در دبی

انتخاب شما برای زندگی در شهر دبی کدام منطقه از آن است؟ آیا با بهترین محله‌های دبی آشنایی دارید؟ انتخاب یک منطقه برای زندگی با توجه به شرایط و سبک زندگی افراد متفاوت است و باید با توجه به معیارهای شخصی انتخاب کرد.

در انتخاب بهترین مناطق برای زندگی در دبی عوامل مختلفی همچون حمل و نقل عمومی، دسترسی به فروشگاه‌ها و مراکز درمانی، نزدیکی به محل کار، محیط آرام و مسافت نزدیک به مدرسه تأثیرگذار هستند. در ادامه چند مورد از گزینه های موجود برای انتخاب بهترین منطقه دبی را معرفی می‌کنیم.

مارینا؛ بهترین منطقه در دبی

اگر علاقه دارید که در محیط بسیار پیشرفته و مجلل زندگی کنید، دبی مارینا منتظر شماست. از این منطقه به عنوان قلب دبی یاد می‌شود؛ زیرا در مرکز شهر قرار دارد. برج‌های مسکونی بلند با منظره بندر به ظاهر این منطقه جلوه فوق‌العاده‌ای بخشیده است.

امکانات و مراکز تفریحی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها در مسیر پیاده روی مارینا قرار دارد که دسترسی شما را راحت‌تر می‌کند. مراکز ورزشی این منطقه نیز بسیار لذت بخش هستند. افراد مجرد و زوج‌های جوان برای سکونت در این محل بسیار مناسب هستند و می‌توانند خاطرات لذت بخشی را رقم بزنند.

میردیف؛ محله ایرانی‌نشین در دبی

ایرانی‌هایی که به دبی مهاجرت می‌کنند، می‌توانند میردیف را برای ادامه زندگی در دبی انتخاب کنند. میردیف از بهترین مناطق دبی است که درصد مهاجران ایرانی زیادی را در خود جای می‌دهد. محله میردیف در پشت فرودگاه دبی واقع شده است و جزو محله‌های مسکونی به شمار می‌رود.

جمیرا پیچ؛ محله محبوب ایرانی‌ها در دبی

زندگی در دبی

یکی دیگر از محله‌های دبی که در بین ایرانی‌ها طرف‌دار زیادی دارد، جمیرا پیچ است. این منطقه بیشتر مخصوص مهاجران خارجی است؛ به همین دلیل تنوع فرهنگی بالایی دارد. هزینه زندگی در این منطقه به دلیل امکانات لوکسی که دارد، نسبت به مناطق دیگر دبی بالاتر است.

اغلب منازل جمیرا مانند برج در امتداد ساحل مارینا ساخته شده‌اند و واحدهای مسکونی آن بالکن و پارکینگ در زیر زمین دارند. کافه‌ها و مراکز تفریحی نیز در این منطقه تکمیل است. جمیرا به دلیل ساحل زیبایی که دارد، معروفیت خوبی را کسب کرده است.

داون تاون؛ بهترین محله در مرکز شهر دبی

داون تاون یکی دیگر از منطقه‌هایی است که در مرکز شهر دبی قرار دارد و اغلب مردم این منطقه را با برج خلیفه که یکی از بلندترین برج‌های دنیا است، می‌شناسند. دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید داون تاون است که گردشگران و مهاجران زیادی را برای زندگی در دبی به خود جذب می‌کند.

فواره موزیکال دبی که در قلب این منطقه قرار دارد نیز یکی دیگر از جاذبه‌های داون تاون است. میزان دسترسی به حمل و نقل عمومی و امکانات مختلف در سطح بسیار خوبی قرار دارد؛ اما یک نکته منفی در داون تاون ترافیک سنگین آن به خصوص در عصرها است. قیمت خرید و اجاره خانه در دبی بالا بوده و مناسب قشر پردرآمد جامعه است.

البرشاء؛ بهترین منطقه مسکونی در دبی

اگر به دنبال زندگی در یک منطقه مسکونی هستید که به تمامی امکانات دسترسی راحت داشته باشید، البرشاء بهترین انتخاب برای زندگی در دبی است. البرشاء به بهترین منطقه دبی یعنی مارینا نزدیک است و این موضوع در بین مهاجران خارجی بسیار اهمیت دارد.

مراکز آموزشی و تحصیلی البرشاء دبی بسیار پیشرفته است و به راحتی می‌توانید فرزندان محصل یا دانشجویان خود را در این مراکز ثبت نام کنید. پیست اسکی، پیست اتومبیل رانی و مجموعه‌های ورزشی از دیگر امکانات تفریحی این منطقه هستند.

مزارع عربی؛ آرام‌ترین منطقه در دبی

زندگی در دبی

آیا با مهاجرت به دبی به دنبال این هستید که از شلوغی‌ها دور شوید و در یک منطقه به‌دور از هیاهو زندگی کنید؟ مزارع عربی دبی (Arabian Ranches) یکی از بهترین مناطق برای زندگی در دبی است که در حومه شهر قرار دارد و دیگر خبری از ترافیک و سروصدا نیست.

اغلب خانه‌های مزارع عربی ویلایی هستند. هزینه خرید یا اجاره ملک در این منطقه به دلیل آرامش و امکاناتی که دارد، بسیار بالا است. این هزینه بین ۱۶۰ هزار تا ۴۰۰ هزار درهم است. اگر این منطقه را برای زندگی انتخاب کردید، حتماً باید خودرو شخصی داشته باشید؛ زیرا خارج از شهر است و وسیله نقلیه عمومی ندارد.

مزارع عربی در امتداد جاده شیخ محمد بن زاید و نزدیک به دهکده جهانی دبی است. زمین‌های گلف، باشگاه‌های سوار کاری، باشگاه‌های پیاده روی و مسیرهای مخصوص دوچرخه سواری از امکانات فوق‌العاده مزارع هستند.

بیزینس بِی؛ اولین انتخاب برای اقامت کاری در دبی

قطعاً اولین انتخاب افرادی که اقامت کاری در دبی دارند، بیزینس بِی (Business Bay) است. سکونت در این منطقه شما را در قطب مراکز اداری و تجاری قرار می‌دهد و بدون هیچ دغدغه‌ای مشغول به کار می‌شوید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید از آن اطلاع داشته باشید، میزان هزینه خرید یا اجاره منزل در این منطقه است. بیزینس بِی گران‌ترین منطقه برای زندگی در دبی است. گردشگران دبی از هتل‌های بیزینس بی به دلیل امکاناتی که دارند، استقبال خوبی می‌کنند؛ اما هزینه‌های رزرو هتل بسیار بالا است.

دیره؛ مرکز تفریحات متنوع در دبی

دیره جزو بهترین مناطق زندگی در دبی محسوب می‌شود که به شارجه نزدیک است. این منطقه یکی دیگر از مناطقی است که به محله ایرانی‌نشین دبی شناخته می‌شود. سیستم حمل و نقل عمومی دیره بسیار قوی است؛ پس اگر خودرو شخصی ندارید، نگران این موضوع نباشید.

اغلب توریست‌هایی که به قصد گشت و گذار و خرید سوغاتی امارات به دبی سفر می‌کنند، حتماً دیره را در لیست خود قرار می‌دهند؛ زیرا نقاط گردشگری متعددی دارد که به راحتی می‌تواند آن‌ها را سرگرم کند. موزه ممزریکی از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی دبی است که در محله دیره قرار دارد.

 

سؤالات متداول

۱.‌ گران‌ترین محله دبی برای زندگی کدام است؟

بیزینس بی و مزارع عربی دبی

۲. قیمت خرید یا اجاره ملک در مزارع عربی دبی چقدر است؟

۱۶۰ هزار درهم تا ۴۰۰ هزار درهم

۳. محله‌های ایرانی‌نشین دبی کدام‌اند؟

میردیف، جمیرا بیچ و دیره

۴. برج خلیفه در کدام منطقه دبی قرار دارد؟

داون تاون

 

فرصت‌های شغلی در دبی

فرصت‌های شغلی در دبی

قطعاً بعد از آشنایی با بهترین محله‌ها و محاسن زندگی در دبی این سؤال ذهن شما را درگیر خود می‌کند که آیا فرصت شغلی در دبی وجود دارد؟ چگونه در این شهر به درآمد خوب برسیم؟

جمعیت کم در دبی و کشور امارات باعث شده که در تأمین نیروی انسانی با چالش روبه‌رو شوند؛ به همین دلیل درخواست مهاجران زیادی را قبول می‌کنند. این موضوع در میزان فرصت شغلی نیز تأثیر می‌گذارد. دبی شهر در حال توسعه‌ای است که به نیروهای ماهر و ساده فراوانی نیاز دارد.

بنابراین، اگر به این فکر هستید که به یک شغل خوب در شهر پر هیاهو برسید که دیگر نیازی به پرداخت مالیات نداشته باشید، دبی بهترین مکان است. کار در دبی برای ایرانیان نیز طرفداران زیادی دارد.

 

حدود ۹۰ درصد از جمعیت ۳.۱ میلیون نفری دبی را افرادی تشکیل می‌دهند که برای کار به این کشور مهاجرت کرده‌اند. دستمزد در دبی بالا و مالیات بسیار کم یا صفر است.

 

برای کار و زندگی در دبی ابتدا باید ویزای دبی را دریافت کنید. برای این کار می‌توانید از یک کارفرما یا حامی مالی کمک بگیرید. فضای این شهر برای رقابت سالم در بازار کار فوق‌العاده است و شما در زمان کمی می‌توانید سطح درآمد و کار خود ارتقا بدهید.

بعد از اینکه از تعدد فرصت شغلی در دبی اطمینان حاصل کردید، باید از مشاغل مورد نیازی که در این شهر متقاضی دارد، اطلاع پیدا کنید. آشنایی با مشاغل مورد نیاز دبی باعث می‌شود که سریع‌تر در شغل دلخواه خود دست به کار شوید. این مشاغل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • معماری و طراحی ساختمان
  • معلم
  • پزشک و پرستار
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نفت
  • وکیل و حوزه‌های حقوقی
  • حسابدار و امور مالی
  • بازاریاب
  • منابع انسانی و کارگر ساده
  • مهندس کامپیوتر و نرم افزار
  • مشاغل حوزه گردشگری

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

هزینه‌های زندگی در دبی

قاعدتاً هزینه زندگی در شهر دبی با امکانات و مراکزی که دارد، بالا است و ممکن است که بعد از شنیدن هزینه‌های زندگی در دبی از انتخاب خود پشیمان شوید؛ اما میزان درآمد و کیفیت زندگی در این شهر با میزان هزینه‌ها برابری می‌کند و معقولانه است.

 

هزینه‌های تفریحی و گشت و گذار در دبی تحت عنوان هزینه‌های زندگی در شهر دبی قرار نمی‌گیرند و باید جداگانه در نظر گرفت.

 

هزینه‌های زندگی در این شهر شامل هزینه تحصیل، درمان، خرید یا اجاره مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی و مالیات می‌شود. البته این هزینه بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد. در ادامه جدولی از هزینه‌های دقیق دبی آماده کرده‌ایم.

خرید و اجاره مسکن

نوع مسکن هزینه مسکن
آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۵۵۲۸ درهم
آپارتمان ۱ خوابه در خارج از شهر ۳۷۰۰ درهم
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۱۰۷۹۹ درهم
آپارتمان ۳ خوابه در خارج از شهر ۷۴۹۰ درهم
خرید ۱ متر مربع در مرکز شهر ۱۲۰۰ درهم
خرید ۱ متر مربع در حومه شهر ۸۲۵ درهم

 

خورد و خوراک

نوع کالا هزینه کالا
۱ لیتر شیر ۹ درهم
۱۲ عدد تخم مرغ ۱۰ درهم
۱ کیلو گوشت گوساله ۳۷ درهم
۱ کیلو گوشت مرغ ۲۷ درهم
۱ کیلو سیب ۷ درهم
نیم کیلو برنج ۳ درهم
۱ کیلو گوجه فرنگی ۵ درهم
۵ عدد نان ۶ درهم
نیم کیلو پنیر محلی ۱۶ درهم
۱ کیلو موز ۵ درهم
۱ کیلو پیاز ۳ درهم
۱ کیلو کاهو ۷ درهم
۱ کیلو سیب زمینی ۴ درهم

 

حمل و نقل

نوع حمل و نقل هزینه حمل و نقل
تاکسی ۴ درهم
بلیت یک طرفه اتوبوس ۵ درهم
بلیت ماهیانه اتوبوس ۳۰۰ درهم
۱ لیتر بنزین ۲ درهم

 

پوشاک

نوع پوشاک هزینه پوشاک
شلوار جین ۳۰۰ درهم
کفش چرم ۴۰۵ درهم
لباس تابستانی زنانه ۲۲۵ درهم
کفش ورزشی نایک ۴۰۵ درهم

شرایط تحصیل در دبی

تحصیل در دبی برای دانشجویان بین‌المللی دارای مزایای متعددی است. جدا از تحصیل در برخی از برترین دانشگاه‌های جهان مانند دانشگاه هریوت وات و دانشگاه مرداک، در اینجا مزایایی وجود دارند که دبی را به مقصدی محبوب برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می‌کنند.

سیاست‌های مناسب اخذ ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا به صورت پاره‌‍وقت کار و اقامت خود را پس از فارغ‌التحصیلی تمدید کنند و در صورت داشتن استعداد درخشان برای اقامت طولانی مدت درخواست دهند؛ بنابراین تحصیل و زندگی در دبی برای دانشجویان بین‌المللی مزایای زیادی دارد.

از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد قوی و استاندارد زندگی بالا با فرصت‌هایی برای توسعه شغلی و کارآفرینی
  • فرهنگی متنوع با ترکیبی از سنت‌ها و مدرنیته و زندگی شبانه پر رونق
  • یک موقعیت استراتژیک در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا (MENASA)، با دسترسی آسان به سایر کشورها و بازارهای بین‌المللی

بهترین دانشگاه‌های دبی

دبی دارای مؤسسات آموزش عالی متعددی برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی است. این شهر دارای 5 دانشگاه دولتی و 58 دانشگاه خصوصی است که زبان اصلی تدریس آنها به ترتیب عربی و انگلیسی است. از این رو می‌توانید ویزای تحصیلی را برای دریافت اقامت و زندگی در دبی انتخاب کنید.

چند مورد از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در دبی عبارت‌اند از:

  • دانشگاه الغریر (AGU)
  • دانشگاه دبی (UD)
  • دانشگاه زاید
  • کالج دانشگاه بیوتکنولوژی دبی (BUC)
  • دانشکده‌های عالی فناوری (HCT)
  • کالج پزشکی دخترانه دبی
  • دانشگاه الکترونیک حمدان بن محمد
  • دانشکده دندانپزشکی دبی
  • دانشگاه آمریکایی در دبی (AUD)
  • دانشگاه ولونگونگ در دبی (UOWD)
  • دانشگاه بریتانیا در دبی (BUiD)
  • دانشگاه آمریکایی در امارات (AUE)
  • دانشگاه کانادایی دبی (CUD)
  • و…

هزینه تحصیل در دبی

هزینه تحصیل یکی از موارد مهم در برآورد هزینه زندگی در دبی است. حداقل هزینه تحصیل در دبی برای دانشجویان بین‌المللی حدود 70000 تا 80000 درهم در سال خواهد بود. میانگین هزینه به 100000 تا 120000 درهم در سال می‌رسد.

همچنین با عوامل متعددی مانند نوع مؤسسه (دولتی یا خصوصی)، سطح دوره و ملیت دانشجو متفاوت است. جدول زیر یک تقسیم کلی از شهریه‌هایی است که دانشجویان می‌توانند انتظار داشته باشند برای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در دبی بپردازند.

نوع دانشگاه هزینه تحصیل
دانشگاه دولتی 40 الی 70 هزار درهم در سال
دانشگاه خصوصی 60 الی 150 هزار درهم در سال

 

در صورتی که به تحصیل و زندگی در دبی تمایل دارید، با ما تماس بگیرید تا برآورد دقیقی از هزینه‌ها، شرایط و نحوه دریافت ویزا در اختیار شما قرار دهیم تا با اطلاعات کامل بتوانید تصمیمی درست بگیرید.

مشاوره‌های تخصصی مهاجرت به دبی با مندوبی

نگران این موضوع نیستید که بدون آگاهی به دبی مهاجرت کنید و با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شوید؟ آیا می‌دانید که برای زندگی در دبی چقدر پول لازم است و ارز مورد نیاز در دبی را چگونه تهیه کنید؟ قدم اول در مهاجرت استفاده از مؤسسه‌های مهاجرتی است که امروزه مندوبی خدمات بسیار حرفه‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با خیال راحت با مشاوره‌های ما در مندوبی تماس بگیرید و سؤالات خود را درباره مهاجرت به دبی بپرسید. کارشناسان ما اطلاعات به روزی را درباره بهترین مناطق زندگی در دبی و هزینه‌های آن در اختیار شما قرار می‌دهند تا با توجه به شرایط و بودجه خود تصمیم بگیرید.

هزینه‌های تیم ما بسیار مقرون به صرفه و باور نکردنی است. میزان رضایت از خدمات تیم مندوبی بسیار زیاد است و مشتریان ما حتماً مندوبی را به آشنایان خود معرفی می‌کنند. تیم حرفه‌ای مستقر در دبی مندوبی مراحل ثبت شرکت در دبی، تمدید ویزا، اخذ ویزای طلایی و… را نیز انجام می‌دهند.

سؤالات متداول

۱.‌ هزینه خرید مسکن در دبی چقدر است؟

این هزینه با توجه به منطقه، متراژ و دسترسی به امکانات متغیر است.

۲. کدام بیمه در دبی برای شهروندان اجباری است؟

بیمه درمانی

۳. مدت ویزای طلایی دبی چقدر است؟

۵ الی ۱۰ سال

۴. زندگی در دبی چه مزایایی دارد؟

عدم پرداخت مالیات، سطح رفاه بالا، امنیت خوب و امکانات پیشرفته

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

سایر مقالات:

27 مورد از تفریحات رایگان در دبی که باید از آن‌ها دیدن کنید!
معرفی 24 مورد از جذاب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *