هزینه یک ماه زندگی در دبی

آیا از حداقل هزینه یک ماه زندگی در دبی برای تجربه یک اقامت راحت خبر دارید؟ دبی با داشتن زیرساخت‌های پیشرفته، معماری مدرن و حضور ابر ثروتمندان دنیا در این شهر، به عنوان گران‌ترین شهر خاورمیانه شناخته می‌شود و هزینه زندگی در این شهر بالا است.

اگر قصد دارید برای شروع یک زندگی جدید در دبی اقدام کرده و در این شهر لوکس و پیشرفته روز‌های جذابی را سپری کنید، لازم است به طور کامل از شرایط زندگی در دبی به‌خصوص هزینه ما‌هانه زندگی در دبی شناخت داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل از این تجربه لذت ببرید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

از این رو برای اینکه نگاهی به هزینه‌‌های زندگی در این شهر گران‌قیمت و پرزرق‌وبرق بیندازید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

حداقل هزینه یک ماه زندگی در دبی به تومان

استاندارد‌های بالای زندگی در دبی سبب شده است این شهر به گران‌ترین شهر امارات برای زندگی تبدیل شده و هزینه زندگی در آن نسبت به تهران ۱۲۹ درصد گران‌تر باشد. به طور کلی هزینه ‌های یک ماه زندگی در دبی به میزان بودجه، تعداد نفرات، سبک زندگی، نوع مدرسه فرزندان، بیمه و خدمات درمانی، محل اقامت و… بستگی دارد.

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعیین هزینه زندگی در امارات و دبی ارزش درهم امارات متحده عربی نسبت به ریال یا تومان ایران است. طبق جدیدترین نرخ درهم، می‌توان مجموع هزینه یک ماه زندگی در دبی بدون احتساب اجاره‌بها را این‌گونه توصیف کرد:

  • خانم یا آقا مجرد: تقریباً بین ۳۷۰۰ الی ۴۵۰۰ درهم یا ۱۰۰۰ دلار (معادل ۵۹ الی ۶۰ میلیون تومان)
  • خانواده دو نفره: تقریباً بین ۷۴۰۰ الی ۸۰۰۰ درهم یا ۱۸۰۰ دلار (معادل ۱۰۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان)
  • خانواده سه الی چهار نفره: تقریباً بین ۱۰ الی ۱۴ هزار درهم یا ۳۵۰۰ دلار (معادل ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان)
  • خانواده چهار الی پنج نفره: تقریباً بین ۱۵ الی ۱۷ هزار درهم یا ۴۰۰۰ دلار (معادل ۲۰۰ الی ۲۴۰ میلیون تومان)

مطالب پیشنهادی:

کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

هزینه مسکن در دبی

فرقی نمی‌کند قصد اقامت موقت دبی را داشته باشید یا اقامت دائم، به‌هرحال تهیه مسکن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در بحث هزینه یک ماه زندگی در دبی به آن توجه داشته باشید. امروزه این شهر با رشد روزافزون در صنعت املاک به‌ویژه در زمینه سرمایه گذاری با خرید آپارتمان شهرت یافته است.

به طور کلی دبی به داشتن املاک بسیار لوکس و گران‌قیمت، آسمان خراش‌های بی‌نظیر و معماری مدرن شناخته می‌شود و بازار املاک این کشور از رشد خوبی برخوردار است؛ اما باید بدانید با توجه به موارد گفته شده و کمبود زمین در دبی هزینه تهیه مسکن در این شهر بالا است.

از این رو بیشترین مخارج زندگی در دبی ما‌هانه برای مسکن مصرف می‌شود. شما می‌توانید در جدول زیر با هزینه اجاره مسکن در دبی آشنا شوید.

 نوع آپارتمان متوسط اجاره ماهیانه
آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۵۵۲۸ درهم (۱۵۰۵ دلار آمریکا)
آپارتمان یک‌خوابه در خارج از مرکز شهر ۳۶۸۷ درهم (۱۰۰۳ دلار آمریکا)
آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۱۰۷۹۹ درهم (۲۹۴۰ دلار آمریکا)
آپارتمان سه‌خوابه در خارج از مرکز شهر ۷۴۹۰ درهم (۲۰۳۹ دلار آمریکا)

 

جهت اجاره و خرید ملک توصیه می‌کنیم حتماً از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران کاربلد مندوبی گروپ می‌توانند در روند اجاره مسکن در دبی و مدیریت هزینه یک ماه زندگی در دبی با ارائه مشاوره‌های تخصصی شما را همراهی کنند.

هزینه مسکن در دبی

هزینه خورد و خوراک در دبی

موضوع مهم بعدی در زمینه هزینه یک ماه زندگی در دبی، خورد و خوراک است که بعد از مسکن جزو پرخرج‌ترین بخش‌های هزینه زندگی در دبی است.

در دبی رستوران‌های مجلل و معروف بسیاری وجود دارند؛ اما صرف غذا در این رستوران‌ها می‌تواند خرج زیادی برای شما به همراه داشته باشد و بهتر است به‌جای ریخت‌وپاش کردن در رستوران‌های گران‌قیمت، در رستوران‌هایی با قیمت و کیفیت مناسب، یک وعده غذایی دلچسب نوش جان کنید.

به طور کلی هزینه صرف غذا در رستوران‌های لاکچری دبی نسبت به رستوران‌های معمول حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد گران‌تر است. در جدول زیر به بررسی هزینه غذا در انواع رستوران‌های دبی پرداختیم.

نوع رستوران متوسط هزینه
رستوران‌های گران‌قیمت ۴۰۰ الی ۷۰۰ درهم
رستوران‌های اقتصادی ۹۰ الی ۲۵۰ درهم
رستوران‌های ارزان ۱۵ الی ۸۰ درهم
غذا‌های خیابانی کمتر از ۲۵ درهم

 

هزینه خورد و خوراک در دبی

در این بخش از بررسی هزینه یک ماه زندگی در دبی از لحاظ خورد و خوراک قصد داریم شما را با هزینه برخی مواد غذایی مختلف در این شهر آشنا کنیم که به شرح جدول زیر است.

اقلام مصرفی قیمت
یک بطری آب ۱.۷ درهم
یک لیتر شیر ۸ درهم
۱ کیلوگرم برنج ۸ درهم
۶ عدد تخم مرغ ۴.۵ درهم
۱ کیلوگرم فیله مرغ ۲۸ درهم
۱ کیلوگرم گوشت قرمز ۳۵ درهم
۱ کیلوگرم سیب زمینی ۴ الی ۵ درهم
۱ کیلوگرم گوجه فرنگی ۵ الی ۷ درهم
۱ کیلوگرم سیب ۸.۵ درهم
۱ کیلوگرم موز ۷ درهم
۱ کیلوگرم پرتقال ۶ درهم
۱ کیلوگرم پیاز ۳ الی ۷ درهم
۱ عدد نان ۱ درهم

مطالب پیشنهادی:

ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی

هزینه حمل و نقل در دبی

یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه یک ماه زندگی در دبی رفت و آمد است. امارت یکی از قطب‌های تجاری در جهان بوده و قوانین گمرکی آسانی دارد؛ از این رو هزینه حمل و نقل در این شهر مناسب است. ساده‌ترین روش برای رفت و آمد در دبی رانندگی است؛ اما به دلیل ترافیک سنگین در طول روز استفاده از وسایل نقلیه عمومی‌ بهتر است.

البته بسیاری از مهاجران از خودرو‌های شخصی خود جهت رفت و آمد استفاده می‌کنند. در جدول زیر می‌توانید با هزینه یک ماه زندگی در دبی از لحاظ حمل و نقل آشنا شوید.

انواع حمل و نقل عمومی‌ هزینه
تاکسی برای هر کیلومتر ۲.۵ درهم
اتوبوس تک بلیت ۵ درهم
اتوبوس برای بلیت ما‌هانه ۳۰۰ درهم
قیمت یک لیتر بنزین ۲.۵ الی ۴ درهم
بلیت استاندارد مترو (قرمز) ۴ الی ۸.۵ درهم
بلیت مترو (آبی) ۱.۵ الی ۳.۷۵ درهم
بیلت مترو (نقره‌ای) ۳ الی ۷.۵ درهم
بلیت مترو (طلایی) ۸ الی ۱۷ درهم

هزینه حمل و نقل در دبی

هزینه تحصیل در دبی

نمی‌توان درمورد هزینه یک ماه زندگی در دبی صحبت کرد؛ اما از هزینه‌های تحصیل در این شهر غافل شد. به صورت کلی مهاجران برای تحصیل در مؤسسات خصوصی دبی باید هزینه نسبتاً بالایی را پرداخت کنند که این هزینه به دلیل استفاده از مدرن‌ترین امکانات آموزشی و امکان ورود آسان به دانشگاه‌های معتبر دنیا از طریق امارات است.

هزینه تحصیل در دبی در مقاطع مختلف متفاوت است و به نوع مدرسه یا دانشگاه بستگی دارد؛ اما به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود ۳۷۵۰۰ الی ۷۰۰۰۰ درهم و کارشناسی ارشد حدود ۵۵۰۰۰ الی ۷۵۰۰۰ درهم به صورت سالانه است.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

هزینه بهداشت و درمان در دبی

درمورد این بخش از هزینه یک ماه زندگی در دبی باید بدانید طبق قوانین تمامی‌ ساکنان دبی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بیمه دولتی برای افراد محلی بوده و مهاجران باید بیمه خصوصی داشته باشند. همچنین با داشتن کارت سلامت می‌توانید از ۵۰ درصد تخفیف استفاده کنید.

هزینه دریافت کارت سلامت برای مهاجرانی که ۱۰ سال در دبی اقامت دارند ۱۲۰ درهم یا ۳۳ دلار و برای مهاجرانی که ۱۸ سال یا بیشتر ساکن این شهر هستند حدود ۳۲۰ درهم یا ۷۸ دلار است. در جدول زیر می‌توانید به طور کامل با هزینه بیمه درمانی در دبی آشنا شوید.

نوع پوشش بیمه هزینه
طرح بیمه عالی برای هر شخص ۱۰ هزار درهم سالانه
طرح بیمه خوب برای هر شخص ۵ هزار درهم سالانه
طرح اولیه یک خانواده ۴ نفره ۱۷ هزار درهم سالانه
بیمه خوب یک خانواده ۴ نفره ۳۳ هزار درهم سالانه

هزینه بهداشت و درمان در دبی

هزینه پوشاک در دبی

خرید پوشاک یکی از مهم‌ترین ابعاد هزینه یک ماه زندگی در دبی به شمار می‌آید. دبی به داشتن مراکز خرید بزرگ و متنوع شهرت دارد و برند‌های جهانی بسیاری در این شهر شعبه‌های خود را دایر کرده‌اند. به صورت کلی جهت مدیریت هزینه یک ماه زندگی در دبی باید بدانید هزینه تهیه پوشاک در این شهر به شرح جدول زیر است.

نوع پوشاک قیمت تقریبی
یک جفت کفش چرمی‌ مجلسی ۶۰۰ درهم
شلوار جین با کیفیت متوسط ۲۵۰ درهم
یک جفت کفش ورزشی با کیفیت خوب ۴۰۰ درهم
یک دست لباس تابستانه مردانه ۲۰۰ درهم

 

با مندوبی گروپ مهاجرتی آسان را تجربه کنید!

اگر به دنبال آسان ترین راه مهاجرت به امارات هستید و دلتان می‌خواهد با خیال آسوده کار‌های اقامتی و مهاجرتی خود را به افراد باتجربه بسپارید، تیم تخصصی مندوبی گروپ با بیش از ۱۶ سال سابقه درخشان و موفقیت در صد‌ها پرونده مهاجرتی بهترین انتخابی است که می‌توانید داشته باشید.

شما می‌توانید در کلیه امور اخذ ویزای امارات، افتتاح حساب بانکی، خرید ملک، اخذ اقامت دائم دبی، ثبت شرکت، تمدید لایسنس، استخدامی‌ در دبی، شناخت شرایط مهاجرت به امارات و… از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان مندوبی گروپ در سریع‌ترین زمان بهره‌مند شوید.

کارشناسان ما با تسلط کامل بر شرایط زندگی در امارات، اشتغال و تحصیل در این کشور، بهترین مسیر‌های مهاجرتی را به شما پیشنهاد کرده و از صفر تا صد مراحل مهاجرت تا رسیدن به مقصد همراه شما خواهند بود.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

کلام پایانی

امروزه دبی به عنوان یکی از شهر‌های تجاری – توریستی در جهان شناخته شده که جذابیت‌های زیادی برای مهاجران داشته و هرساله به تعداد مهاجران این شهر افزوده می‌شود.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید پیش از اقدام به مهاجرت از حداقل هزینه زندگی در دبی ما‌هانه اطلاع داشته باشید که ما در این مطلب به بررسی این موضوع پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. هزینه زندگی یک‌نفره در دبی چقدر است؟

هزینه یک ماه زندگی در دبی برای یک فرد مجرد حدود ۱۰۰۰ دلار است.

۲. هزینه تاکسی در دبی چقدر است؟

کرایه رفت و آمد با تاکسی برای هر کیلومتر حدود ۲.۵ درهم است.

۳. ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر‌های امارات برای زندگی کدام‌اند؟

عجمان به عنوان ارزان‌ترین و دبی به عنوان گران‌ترین شهر امارات شناخته می‌شوند.

 

سایر مقالات:

شرایط مهاجرت به دبی از طریق آرایشگری + هزینه‌های 2024
بررسی جزئیات هزینه مسکن در دبی: راهنمای کامل 2024
شرایط مهاجرت برنامه نویس به امارات: راهنمای جامع 2024

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *