شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

با جدیدترین شرایط کار در دبی آشنا شوید!

آیا به دنبال کار در دبی هستید و نمی‌دانید که چه شغلی بازار کار بهتری دارد؟ یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای حال حاضر که آمار خوبی در ایجاد اشتغال دارد، کشور امارات است. شهر دبی نیز مقصد بسیار محبوبی برای مهاجرت کاری است؛ زیرا دستمزد و مزایای خوبی را به کارکنان خود ارائه می‌دهد.

این مطالب همانند کاریابی در دبی برای شما عمل می‌کنند تا به طور کامل با شرایط، قوانین و مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به امارات برای کار آشنا شوید و بهترین حوزه کاری را برای خود انتخاب کنید.

جدیدترین شرایط کار در دبی
کار در دبی

بازار کار در دبی

با تعریف‌هایی که از شهر دبی شنیده‌اید، احتمالاً این پیش زمینه را دارید که بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد و کار در دبی برای خانم ها نیز پیدا می‌شود؛ پس قبل از شروع آشنایی با شرایط کار، نگاهی به بازار کار در شهر دبی داشته باشیم تا حدسیات شما به‌ یقین تبدیل شوند.

حوزه های مهم بازار کار دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ✅ حوزه نفتی
  • ✅ حوزه گردشگری
  • ✅ حوزه درمانی
  • ✅ حوزه مهندسی

حوزه نفتی

کشورهای حوزه خلیج فارس با نفت در جهان شناخته شده‌اند و عمده بازار کار این کشورها در نفت و فراورده‌های نفتی خلاصه می‌شود. امارات از جمله کشورهایی است که ذخایر نفتی فراوانی دارد.

اغلب کشورهای غربی و شرکت‌های بین‌المللی در حوزه نفتی امارات سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده‌اند و این موضوع باعث شده که ارزش نفت و گاز این کشور چندین برابر افزایش پیدا کند.

فروش نفت خام یا فراورده‌های نفتی برای کشور امارات سود بسیار خوبی دارد و تا مدت‌ها می‌تواند از این سود بهره ببرد. درآمدی که امارات از راه فروش نفت به دست می‌آورد، مسیر پیشرفت حوزه‌های کاری دیگر همچون اقتصاد، پزشکی، فناوری و علمی را بسیار هموارتر می‌کند.

حوزه گردشگری

آیا فکر می‌کنید که کل فعالیت دبی در حوزه فروش نفت خلاصه می‌شود؟ باید گفت که این فکر شما کاملاً اشتباه است! دبی در سال‌های اخیر تمرکز بسیار ویژه‌ای بر حوزه گردشگری داشته تا به یکی از قطب‌های گردشگری در خاورمیانه تبدیل شود.

تلاش‌های کشور امارات برای تبدیل شدن به قطب گردشگری با موفقیت سپری شد و باید گفت که امروزه دبی در جهان به قطب گردشگری خاورمیانه شهرت دارد که سالانه تعداد بی‌شماری از توریست ها را در مناسبت‌‌هایی مختلف به خود جذب می‌کند.

مراکز خرید و آسمان خراش ها، مراکز تفریحی بی شمار، تفریحات آبی و برفی پیشرفته، پارک‌های به روز و بهترین نمایشگاه های امارات از جمله آیتم‌های گردشگری در دبی هستند که هر ساله بخش‌های مختلفی به آن ها اضافه می شود.

 

حوزه گردشگری در دبی
کار در دبی

حوزه درمانی

با افزایش رشد جمعیت و مهاجرت به دبی، تقاضای خدمات پزشکی و نیاز به کادر درمان بیشتر از قبل شد و مسئولین دبی باید چاره‌ای برای این وضع می اندیشیدند؛ به همین دلیل کار پرستاری در دبی و کار دندانپزشکی در دبی بازار کار خوبی پیدا کرد و آمار درخواست برای اقامت کادر درمان در دبی هم هر روز بیشتر از قبل می شود.

سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز برای این حوزه از فعالیت کاری انجام شده و اگر شما هم به حوزه درمانی علاقه دارید، باید مجوزهای کاری لازم را اخذ کنید و حتماً به مدارک تحصیلی معتبر نیاز دارید. مدارک تحصیلی شما توسط سازمان‌های مربوطه اعتبارسنجی می‌شوند.

حوزه مهندسی

یکی دیگر از حوزه‌هایی که در دبی رشد خوبی پیدا کرده و به نیروی کار و سرمایه گذار نیاز دارد، مهندسی است؛ زیرا با افزایش جمعیت نیاز شدید به ساختمان‌های مسکونی حس می‌شود و باید به تعداد شهروندان دبی، جایی برای اسکان وجود داشته باشد.

برای اینکه پروسه ساخت و ساز مراکز صنعتی و تجاری و درمانی به خوبی سپری شده و ایرادی به قضیه وارد نشود، باید از افرادی که در حوزه مهندسی و معماری تحصیلات عالی و تجربه دارند، کمک گرفته شود.

پس می‌توان گفت که شهر دبی بهشت مهندسان خواهد شد. البته باید این نکته را لحاظ کرد که علی رغم فرصت‌های شغلی بسیاری که وجود دارد، فیلترهای سخت‌گیرانه‌ای برای اخذ مجوز و قبولی در مصاحبه‌های کاری در نظر گرفته‌اند که باید آن ها را با موفقیت طی کنید.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

شرایط کار در دبی

امروزه شهرهای مهم امارات بخصوص دبی از پتانسیل شغلی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. اغلب افراد در هنگام مهاجرت ابتدا شرایط کاری را بررسی می‌کنند تا در این حوزه با چالش مواجه نشوند. حالا ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که شرایط زندگی و کار در دبی به چه صورت است؟

در وهله اول باید برای اخذ ویزا اقدام کنید تا اجازه ورود به کشور امارات صادر شود. بعد از اینکه ویزای شما تأیید شد، باید برای اخذ مجوز کار دست به کار شوید تا طبق قوانین دبی عمل کنید. البته یک میان‌بر وجود دارد تا راحت‌تر وارد بازار کار شوید.

ویزای جستجوی کار، این راه میان‌بر است که شما می‌توانید توسط آن به راحتی مشغول زندگی و کار در دبی شوید. اگر به دنبال ویزای کار در دبی هستید، باید از کارفرمای خود کمک بگیرید تا معرف شما باشد و روند را سریع‌تر کند.

افرادی که به دنبال اقامت از طریق کار در دبی هستند، باید در زمینه شغل خود تجربه کافی و صلاحیت‌های آموزشی را داشته باشند؛ زیرا اغلب شرکت‌های دبی مهارت‌محور هستند و با رقبای خود رقابت سنگینی دارند. کارفرماهای اماراتی علاقه شدیدی به افراد با مهارت و حرفه‌ای دارند.

شرط دیگری که در درخواست کار در دبی باید لحاظ کنید، ارزش‌ها و سنت‌های محلی مردمان دبی است. مهاجران باید برای این فرهنگ‌ها ارزش قائل شوند و رفتاری مبنی بر توهین به عقاید اماراتی‌ها انجام ندهند. پوشش مناسب، ممانعت از روزه‌خواری در ملأعام و عدم نوشیدن مشروبات الکی نمونه‌هایی از این ارزش‌ها هستند.

احتمالاً این سؤال را دارید که زبان رسمی تجارت در دبی چیست؟ زبان رسمی امارات و دبی انگلیسی و عربی است و در معاملات خود از این زبان ها استفاده می‌کنند؛ اما زبان عربی همچنان جایگاه خود را در بین بومی‌های امارات حفظ کرده است.

اگر نگرانی این را دارید که در صحبت کردن به زبان عربی با مشکل مواجه شوید، باید بدانید که یادگیری کامل زبان عربی در برخی مشاغل ضروری نیست و شما می‌توانید فقط به زبان انگلیسی صحبت کنید؛ اما چند زبانه بودن در استخدام برای شما یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

هزینه‌های مربوط به ویزا باید توسط خود کارفرما پرداخت شود. مراحل اصلی اخذ اقامت و کار در دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ✅ درخواست کارفرما جهت تأییدیه استخدام کارکنان خارجی
  • ✅ صدور ویزا به مدت ۶۰ روز برای ورود به امارات
  • ✅ سفر به دبی و اخذ ویزای ۶۰ روزه
  • ✅ درخواست کارفرما بعد از ورود به کشور برای اخذ مجوز
  • ✅ انجام معاینات و تست سلامت پزشکی
  • ✅ اخذ ویزای اقامت بعد از ارائه مدارک لازم
  • ✅ اقدام به شروع فعالیت کاری

 

شرایط کار در دبی
کار در دبی

شرایط کار در دبی برای ایرانیان

آیا شرایط کار در شهر دبی برای ایرانیان متفاوت است؟ این سؤال پرتکرارترین سؤال مهاجران ایرانی در زمینه یافتن شغل در دبی است. جواب سؤال این است که تفاوت آنچنانی بین شرایط کار ایرانیان با سایر مهاجران وجود ندارد؛ اما باید طبق استانداردهای تعیین شده در این کشور رفتار کنند.

این استانداردها توسط چه نهادی تصویب شده اند؟ توسط وزارت منابع انسانی امارات تعیین شده‌اند. آیا برای استخدام نیروی کار در دبی سن خاصی تعریف شده است؟ خیر حداکثر سنی تعریف نشده؛ اما باید برای استخدام افراد بالای ۶۵ سال حقوق و مزایای بیشتری دریافت کنند.

مهاجران ایرانی که به دبی سفر می‌کنند، ابتدا باید پیشنهاد شغلی از سمت کارفرمای اماراتی داشته باشند؛ سپس برای اخذ ویزا اقدام کنند. عده‌ای این سؤال را دارند که چگونه کار در دبی پیدا کنیم و تصور می‌کنند کاریابی از راه دور دشوار است و نمی‌توانند موفق عمل کنند.

نگرانی در این موضوع بی فایده است. شما می‌توانید با آرامش خاطر در ایران و از سایت‌های معتبر کاریابی استفاده کنید. با استفاده از این سایت‌ها مراکز مختلف را ارزیابی کرده و رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کنید. هر چقدر که رزومه کاری شما پربارتر باشد، امکان قبولی درخواست شما بیشتر می‌شود.

اگر در کاریابی مهارتی نداشتید، می‌توانید از افراد ماهر و موسسه‌های مهاجرتی کمک بگیرید تا درخواست شما را برای شرکت موردعلاقه‌تان ارسال کنند. این مؤسسه‌ها برای مدیریت هزینه‌ها و سرمایه‌هایتان نیز کاربرد دارند.

شرایط کار در دبی برای ایرانیان
کار در دبی

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

 

سؤالات متداول

۱. قدم اول در مهاجرت کاری به دبی چیست؟

اخذ ویزای اقامت و مجوز شروع کار

۲. ویزای امارات و دبی چند روزه است؟

۶۰ روزه

۳. آیا موفقیت در مصاحبه کاری دشواری دارد؟

بله باید از فیلترهای سخت‌گیرانه عبور کنید.

۴. مهاجران ایرانی برای اقامت کاری به چه چیزی نیاز دارند؟

دعوت‌نامه کارفرما

 

مدارک مورد نیاز برای کار در دبی

یکی از مراحل مهم در پروسه کاریابی، تکمیل مدارک مورد نیاز است. شما باید قبل از هرگونه اقدامی نسبت به جمع آوری مدارک خود اقدام کنید. مدارک مورد نیاز شما به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول شامل مدارک هویتی و دسته دوم شامل مدارک رزومه کاری مرتبط با رشته تحصیلی.

توجه به نکات کلیدی مانند ارائه کامل و مرتب مدارک طبق قوانین شانس اخذ ویزا را بالاتر می‌برد. مدارک مهمی که برای سفر و کار در شهر توریستی دبی ضروری هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ✅ پاسپورت: لازمه سفر به هر کشوری، پاسپورت یا همان گذرنامه است. پاسپورت شما حداقل باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • ✅ ویزای کاری: یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شما، ویزای کاری است که با استفاده از آن می‌توانید در دبی مشغول به کار شوید. این ویزا مختص افراد غیرمقیم و مهاجر است که توسط دولت امارات صادر می‌شود و مدت زمان خاصی دارد. پروسه درخواست ویزا تا 2 ماه زمان می‌برد.
  • ✅ گواهی پیشنهاد شغلی: آیا این را می‌دانید که حتماً باید پیشنهاد شغلی داشته باشید تا بتوانید وارد بازار کار شوید؟ پیشنهاد شغلی توسط کارفرمای اماراتی صادر می‌شود و در آن ساعت کاری و تایم قرارداد تعیین می‌شود.
  • ✅ مدارک تحصیلی: دبی علاقه زیادی به جذب کارکنان ماهر و متخصص دارد؛ پس ارائه مدارک تحصیلی یکی از واجبات است. مدرک تحصیلی در حقوق کار در دبی مؤثر است و به افراد کارشناس حقوق بیشتری می‌دهند. شما باید مدارک تحصیلی خود را نیز به زبان انگلیسی یا عربی ترجمه کنید.
  • ✅ گواهی پزشکی: دبی در مسائل درمانی محتاطانه عمل می‌کند و آزمایش‌های مبنی بر سلامت پزشکی و روحی تعیین کرده که هر داوطلبی موظف به انجام آن است. به افرادی که بیماری‌های مسری همچون سل، هپاتیت و اچ‌آی‌وی دارند، اقامت داده نمی‌شود و باید تحت درمان قرار بگیرند.
  • ✅ ویزای اقامت: اگر ویزای یک کشور را داشته باشید، مدت بیشتری می‌توانید در آن کشور زندگی کنید. بعد از اینکه وارد دبی شدید و مجوز کار را دریافت کردید، ویزای اقامت شما نیز صادر می‌شود.
  • ✅ حساب بانکی: افتتاح حساب بانکی در دبی یکی دیگر از مدارک ضروری است. برای اینکه معاملات مالی خود را انجام دهید یا حقوق خود را دریافت کنید، به کارت محلی نیاز دارید. لازمه افتتاح حساب ارائه پاسپورت و ویزای اقامت است.
  • ✅ گواهی سابقه کیفری: ارائه گواهی سابقه کیفری و ترخیص نامه پلیس مبنی بر اینکه شما ممنوع‌الخروج نیستید و سابقه ندارید، یکی دیگر از الزامات است.
  • ✅ ارائه کارت شغل: بعد از اینکه در محل کار خود شروع به فعالیت کردید، یک کارت شغل توسط کارفرما برای شما صادر می‌شود؛ به این معنی که شما یک نیروی کار قانونی هستید.
  • ✅ تمکن مالی: دولت دبی برای اینکه از پشتوانه مالی شما اطمینان داشته باشد، از شما مدارکی مبنی بر تمکن مالی درخواست می‌کند.

قوانین کار در دبی

آیا از قوانین کار در دبی اطلاعی دارید؟ یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های مهاجرت به دبی، قوانین کار این شهر است؛ زیرا کارفرمایان اماراتی اهمیت بسیار زیادی برای قانون قائل هستند و درباره انجام قوانین سخت‌گیری‌های خاص خود را دارند.

اصرار بر رعایت قوانین کاری در کنار قوانین زندگی در امارات به این دلیل است که محیط کاری امن و به‌دور از تبعیض داشته باشند تا همه افراد در محیط عادلانه‌ای رشد کنند. اگر این سؤال را دارید که عدم رعایت قانون چه عواقبی دارد، باید گفت که مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوید یا مجوز کاری شما باطل می‌شود.

 

قوانین کار در دبی
کار در دبی

 

قانون‌های کشور امارات توسط فدرال امارات متحده عربی تصویب می‌شوند و قانون شماره ۸ مصوب سال ۱۹۸۰ مختص قانون‌های استخدام در دبی است که جنبه‌های مختلف آن را مشخص می‌کند.

 

قانون‌هایی که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم شامل تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی می‌شوند. تفاوتی بین مهاجر یا فرد بومی وجود ندارد و همه در این باره یکسان هستند. قانون‌های کار در دبی شامل موارد زیر می شوند.

حذف قراردادهای نامحدود

در سال‌های قبل در کشور امارات و شهر دبی، قراردادهایی با مدت نامحدود بین کارفرما و نیروی کار بسته می‌شدند؛ اما طبق قانون جدید، قراردادهای نامحدود حذف شدند و قرارداد مدت معین جایگزین آن شد. کارکنان یا کارفرماهایی که همچنان قرارداد نامحدود دارند، تا ۲ فوریه ۲۰۲۳ فرصت دارند به قرارداد معین تغییر دهند.

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

ساعت کاری

افرادی که قصد مهاجرت کاری به دبی را دارند، درباره ساعت کاری این شهر نیز تحقیق می‌کنند. حداکثر ساعت کاری در دبی برای کارمندان در هفته ۴۸ ساعت است. هفته کاری در امارات ۶ روزه است و کارفرمایان وظیفه دارند حداقل یک روز استراحت در هفته را برای کارمندان در نظر بگیرند.

تعداد ساعات اضافه‌کاری در روز ۲ ساعت است؛ یعنی نهایتاً باید به ۵۶ ساعت در هفته برسند. در روزهای گرم تابستان که دمای هوا بیشتر از ۴۰ درجه می‌شود، برای کارکنان در اواسط روز یک استراحت اجباری در نظر می‌گیرند تا مطمئن شوند در شرایط خطرناک کار نمی‌کند.

ساعات کاری ۸ الی ۹ ساعت
شروع ساعت کاری ۸.۵ صبح

 

ساعت کاری در دبی
کار در دبی

دوره‌های آزمایشی

دوره آزمایشی در دبی ۶ماهه است؛ اما طبق قوانین جدید هر یک از طرفین که به دنبال پایان کار در دوره آزمایشی هستند، باید حداقل ۱۴ روز قبل‌تر به‌طرف مقابل اطلاع دهند. اگر قصد فعالیت در یک شرکت دیگر یا استخدام کارمند دیگر را دارند، باید ۳۰ روز قبل‌تر اطلاع‌رسانی کنند.

مرخصی سالانه

کارمندان از مرخصی سالانه استقبال خوبی می‌کنند. طبق قانون کار در دبی، هر کارمند به ازای یک سال کار، ۳۰ روز مرخصی با حقوق دارد. کارمندانی که کمتر از یک سال فعالیت کاری داشته‌اند، کمتر از ۳۰ روز مرخصی با حقوق دریافت می‌کنند.

قرارداد کاری و سختی شغل نیز در مدت زمان مرخصی تأثیرگذار است. اگر بنا به هر دلیلی از ۳۰ روز مرخصی خود استفاده نکنند، به سال بعد انتقال پیدا نمی‌کند؛ مگر اینکه کارمند شرایط خاصی داشته باشد. به خانم‌هایی که زایمان دارند، ۶۰ روز مرخصی با حقوق تعلق می‌گیرد.

بیمه‌های درمانی

هزینه‌های درمان و پزشکی در اغلب کشورها دغدغه بسیاری از مردم است. هر کارفرمایی وظیفه دارد که کارمند خود را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهد تا هزینه‌های درمان او کاهش پیدا کند. افراد تحت تکلف کارمند نیز شامل بیمه‌های درمانی می‌شوند.

بیمه‌های درمانی در دبی
کار در دبی

 

حقوق و دستمزد برابر

پرداخت حقوق در هرجای دنیا مشابه یکدیگر است و حداقل باید یک بار در ماه پرداخت شود. واریز حقوق سروقت یکی از وظایف کارفرمای مرتب و باوجدان است؛ زیرا کارمندان برای هر ریال آن برنامه ریزی دارند.

در پرداخت حقوق مشاغل در دبی نباید نژادپرستی وجود داشته باشد و بین رنگ مو، پوست، زبان، دین، نژاد و جنسیت تفاوتی قائل نشود. کارفرما حق اخراج فرد باردار را ندارد؛ زیرا در مرخصی زایمان به سر می‌برد.

حداقل سن

به نظر شما سن قانونی برای کار در دبی چقدر است؟ حداقل سن برای کار در این شهر ۱۸ سال است. البته مراکزی مانند هتل‌ها، مکان‌های تفریحی و کافه‌ها افراد زیر سن قانونی را نیز استخدام می‌کند؛ اما باید شرایطی را فراهم کنند تا در محیطی امن و سلامت فعالیت کنند.

فسخ قرارداد

فسخ قرارداد یک ‌روند عادی در پروسه کار است و دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. برای فسخ در هر زمانی می‌توان اقدام کرد؛ اما باید دلیل قانونی داشته باشد. اگر طرف فسخ کننده کارفرما باشد، باید به کارمند خسارت پرداخت کند.

پرداخت حقوق پایان کار

کارفرما نباید در پرداخت حقوق پایان خدمت به کارمند تعلل خرج دهد؛ در غیر این صورت باید خسارتی مابین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ درهم پرداخت کند. مدت زمان قانونی پرداخت پایان کار حدود ۱۴ روز است.

پرداخت حقوق در دبی
کار در دبی

 

سؤالات متداول

۱. آیا افراد زیر سن قانونی می‌توانند برای کار در دبی اقدام کنند؟

بله؛ اما کارفرما باید محیطی امن فراهم کند.

۲. مرخصی زایمان در دبی چقدر است؟

۶۰ روز

۳. شروع ساعت کار در دبی از چه زمانی است؟

8:30 الی 9 صبح

۴. فرصت تغییر قراردادهای محدود به معین تا چه زمانی است؟

۲ فوریه ۲۰۲۳

هفته کاری در امارات چند روزه است؟

۶ روزه

 

انواع ویزا برای کار در دبی

در تمامی کشورها انواع مختلفی از ویزای کاری وجود دارد تا هر فردی متناسب با شرایط خود انتخاب کند. البته بهتر است این نکته را بدانید که کشور امارات متحده ویزایی تحت عنوان ویزای کار به مهاجر ارائه نمی‌دهد. در اصل شما باید ویزای اقامت داشته باشید تا کارت کار به شما تعلق بگیرد.

 

کارت کار یک نوع کارت شناسایی است که افراد غیر بومی باید همیشه همراه خود داشته باشند؛ زیرا در اغلب مواقع توسط نیروهای امنیتی و مسئولان کار در دبی بررسی می‌شوند. اگر بدون این کارت در دبی مشغول به کار شوید، مشمول جریمه خواهید شد.

 

شرط گرفتن ویزای کار در دبی این است که حتماً باید اقامت داشته باشید. انواع مختلفی از ویزا برای ورود به دبی وجود دارند؛ اما برخی از آن‌ها اجازه کار در دبی را دارند. ویزای کار در شهر دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ✅ ویزای بازدیدکننده
  • ✅ ویزای همسر امارات
  • ✅ ویزای دانشجویی
  • ✅ ویزای طلایی امارات
انواع ویزا برای کار در دبی
کار در دبی

 

ویزای بازدیدکننده

ویزای بازدیدکننده مختص افرادی است که قصد دارند به دنبال شغل مناسب در دبی بگردند. در واقع ویزای بازدیدکننده همان ویزای توریستی است. البته تا زمان دریافت اقامت و مجوز کار در دبی نمی‌توانید کار کنید.

ویزای همسر امارات

یکی از راه‌های آسانی که عده زیادی از آن استفاده می‌کنند، اخذ اقامت و کار از طریق ویزای همسر اماراتی است. میزان حقوق مرد باید حداقل ۴۰۰۰ درهم در ماه باشد تا بتواند پشتوانه خوبی برای همسر خود باشد. این میزان برای خانم‌ها به ۱۰۰۰۰ درهم می‌رسد و باید از اداره کل مجوز داشته باشد.

ویزای دانشجویی

یکی دیگر از راحت‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های اخذ اقامت، ویزای دانشجویی است. اگر شما از سال ۲۰۱۷ در دبی دانشجو بوده باشید، می‌توانید به صورت پاره‌وقت وارد باز کار شوید. این روش مناسب افراد دانشجو است. روش‌های بهتری نیز برای دریافت مجوز کاری شما وجود دارند.

ویزای دانشجویی
کار در دبی

 

ویزای طلایی امارات

قطعاً با شنیدن نام این نوع ویزا به متفاوت بودن آن پی برده‌اید. ویزای طلایی امارات شامل افراد خاصی می‌شود که امکانات تحصیل، زندگی و کار آن‌ها را پوشش می‌دهد. ویزای طلایی امارات، ویزای طولانی‌مدتی است که برای قهرمانان، دانشمندان، سرمایه گذار و کارآفرین است.

میانگین دستمزدها در دبی چقدر است؟

طبق گزارش SalaryExplorer.com، متوسط حقوق در دبی تقریباً 15700 درهم در ماه است. محدوده دستمزدها برای کار در دبی گسترده است؛ به این صورت که از 2860 درهم (حقوق پایه) تا 75200 درهم متغیر است.

این حداقل دستمزد برای کار در دبی مطابق قانون نیست؛ بلکه تنها کمترین حقوق ثبت شده در نظرسنجی حقوق مشاغل در دبی است که هزاران شرکت‌کننده و متخصص از سراسر کشور در آن شرکت کرده‌اند. این محدوده نشان‌دهنده سطوح متنوع مشاغل موجود در شهر دبی است.

با جستجوی بیشتر متوجه می‌شوید که متوسط حقوق مشاغل در دبی حدود 189000 درهم در سال است. به این معنی که 50٪ از جمعیت دبی کمتر از آن درآمد دارند؛ در حالی که نیمی دیگر درآمد بیشتری از میانگین محاسبه شده از سوی دولت امارات متحده را دارند.

افزایش حقوق سالانه در دبی

با توجه به راهنمای حقوق مشاغل در امارات متحده عربی، دستمزدها به طور متوسط 2 درصد در سال افزایش پیدا می‌کنند. این موضوع سبب شده تا تقاضا و تمایل برای مهاجرت به کشور امارات و کار در دبی روزبه‌روز در حال افزایش باشد.

حداقل دستمزد مشاغل در دبی

امارات متحده عربی به جای حداقل دستمزد جهانی، حداقل حقوق را برای دسته‌های خاصی از کارگران تعیین می‌کند. برای مثال، الزامات دستمزد خاصی برای کارگران خانگی یا کارگران در بخش ساخت و ساز وجود دارند. این حداقل‌ها معمولاً بر اساس نوع شغل، ملیت و گاهی اوقات سطح مهارت یا تحصیلات تعیین می‌شوند.

سیستم حفاظت از دستمزد (WPS)

مقررات و قوانینی برای محافظت از حقوق کارکنان و بازپرداخت واقعی وجود دارند. به عنوان مثال، در سال 2013، وزارت کار امارات متحده عربی یک سیستم حمایت از دستمزد را معرفی کرد. این سیستم برای اطمینان از پرداخت حقوق کارگران به موقع و از طریق یک سیستم تنظیم شده و مبتنی بر بانک طراحی شده است.

هدف از طراحی این سیستم، جلوگیری از تأخیر و عدم پرداخت حقوق کارگران است که موضوعی حیاتی به ویژه برای بخش‌های کم‌ درآمد و نیروی کار بود. به همین دلیل می‌توان گفت که شرایط و قوانین کار در دبی به طور دقیق تعیین شده‌اند و حقوق کارگران در امارات بر اساس این سیستم منظم و دقیق تعیین می‌شود.

همچنین توجه به این نکته مهم است که غرامت در دبی اغلب شامل موراد دیگری فراتر از حقوق پایه مانند کمک هزینه مسکن، هزینه‌های حمل و نقل و بیمه درمانی است که می‌تواند به طور قابل توجهی بر درآمد کلی هر کارگر یا کارمندی تأثیر بسزایی بگذارد.

مشاغل مورد نیاز در دبی

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش مهاجرت به دبی فرصت‌های شغلی آن است. این افزایش مهاجرت سرمایه گذاران زیادی را برای ثبت شرکت در دبی وسوسه می‌کند. با ثبت شرکت، شما به راحتی به اقامت دست پیدا می‌کنید.

اگرچه ممکن است که شما سرمایه ثبت شرکت را نداشته باشید؛ اما همچنان می‌توانید از بازار پر رونق دبی استفاده کنید و به شغل مورد علاقه خود برسید. پرتقاضاترین مشاغل دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ✅ مشاغل گردشگری
  • ✅ مشاغل مدیریتی
  • ✅ مشاغل امور مالی
  • ✅ مشاغل حقوقی
  • ✅ کادر درمان
  • ✅ مهندسی و معماری
  • ✅ آموزش و پرورش
  • ✅ حوزه‌های دیجیتالی و هوشمند
  • ✅ مشاغل خدماتی و هتل‌داری
  • ✅ مترجم‌های زبان

مندوبی؛ راه حل کاریابی شما در دبی

به نظر شما مشاوره کسب و کار در دبی برای مهاجرت کاری چه کمکی می‌کند؟ اگر پاسخ این سؤال را نمی‌دانید، با شماره تماس مرکز مندوبی تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای ما صفر تا صد پروسه را برای شما توضیح دهند.

کارشناسان مندوبی یک ارزیابی تحلیلی درباره شرایط کار در دبی برای شما انجام می‌دهند تا شما بدون هیچ دغدغه‌ای فرایند مهاجرت خود را انجام دهید. با مندوبی تنها به یک چمدان نیاز دارید؛ زیرا می‌توانید تمامی مراحل را به مؤسسه ما بسپارید و خودتان عقب بکشید.

سؤالات متداول

۱. میزان حقوق مرد برای پشتوانه ویزای همسر چقدر است؟

۴۰۰۰ درهم

۲. ویزای طلایی امارات چیست؟

ویزای مخصوصی که برای دانشمندان، کارآفرینان و سرمایه گذاران است.

۳. آیا کشور امارات ویزای کار دارد؟

خیر ویزایی تحت این عنوان وجود ندارد.

 

 

خدمات اصلی مندوبی گروپ
ثبت شرکت در دبی
مهاجرت به دبی 
اخذ اقامت امارات
اخذ اقامت دبی
خرید ملک در دبی
کاریابی در امارات
سرمایه گذاری در امارات
ثبت شرکت در امارات 
 ویزا برای کار در امارات 
ویزای امارات

 

شماره تماس مشاوره مهاجرت به امارات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *